Juni-juli 2022 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Inaya1991, 23 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Campus

    Campus Bekend lid

    15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Ja herkenbaar! Mees vind op zijn buik ook vreselijk.. komt vanzelf
    Kletsen is hier ook super schattig :oops:
    Als ik heel eerlijk ben vind ik het nu pas leuk. Misschien komt het door onze klote start en daarna die verstopping en nog verborgen reflux,dat ik soms dacht was ik er maar nooit aan begonnen. Wat ik overigens heel erg vind die gedachten maar het was gewoon echt heel zwaar. Lichamelijk en geestelijk. Maar nu na meer dan 3 maanden geniet ik ook pas. Ik smelt weg bij zijn lachje:)
     
    Koekie1, MissElla87 en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Jaa die lachjes zijn zo lief! Ik kan Roan ook op een bepaalde manier kietelen en dan gaat ie heel hard lachen, suuuper leuk!
    Ik snap dat je die gedachtes had, en das niet erg en volkomen te begrijpen met wat jullie al hebben moeten mee maken met Mees!
    Niet schuldig voelen lieve mama je doet t hartstikke goed!❤
     
    Campus vindt dit leuk.
  3. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Dat is ook helemaal logisch!!! Maar fijn dat je nu wel extra kan genieten ;).
     
  4. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Buikliggen vind ie even leuk.. maar op de rug, nee. Hij wil alles zien en meemaken!
    Hier ook nog niks qua rollen ofzo. Dat komt wel. Hij is heel druk met dingen pakken. Als ie onder de speelboog ligt lukt t m steeds beter. Zo cute.
     
    Campus vindt dit leuk.
  5. Campus

    Campus Bekend lid

    15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Lief♡
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  6. Campus

    Campus Bekend lid

    15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Hihi ja dat doe ik zeker:)
     
  7. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Roan zou eigelijk vandaag 2 prikjes krijgen.
    Deze heeft ie dus nu niet gehad, en dat is niet omdat ie verkouden is, want dat kon prima en was ik er gelijk vanaf van alle ellende.
    Maar helaas... ik heb vertelt hoe hij vorige keer reageerde op de vaccinatie, en de foto's laten zien van de uitslag op z'n been, ze schrok zich letterlijk kapot!
    Ze zei direct we gaan niet prikken vandaag, ik wil als t mag die foto's graag hebben via mail van jou, dan ga ik t bespreken met de verpleegkundige, en dan bel ik je erover terug.
    Zij denkt aan een allergische reactie want ze vroeg direct of er allergieën waren in de familie.

    2e puntje van aandacht; Roan HAAT tummytime, maar echt!
    Nu had ik al gezien dat ie z'n hoofd laat hangen, en echt moeite heeft met z'n hoofd optillen of recht krijgen, op z'n buik heeft ie dus ook heel veel moeite met z'n handen onder zich te plaatsen om zo met borst en hoofd omhoog te komen.. iets wat ie nu al wel had moeten kunnen doen zonder moeite.
    Helaas lukt het hem dus totaal niet en word heel verdrietig, lijkt zelfs pijn te doen? Want hij huilt dan echt alsof ie pijn heeft..
    We moeten dus naar de kinderfysio met hem om z'n spierspanning te laten checken, en algehele checkup.. ik verwacht dat we ook nog naar een osteopaat moeten omdat ik dus vermoed dat t pijn doet, dan betekend dat dat ergens een knelpunt zit waardoor t niet lukt..
    21e komt ze bij ons thuis.

    Mocht t idd een allergische reactie blijken, dan laat ik m dus ook niet meer vaccineren.. ik ga t navragen als ik gebelt word of daarop gecheckt kan worden.. en of dat een goed idee is.

    Heel verhaal, sorry, ik ben wel heel blij dat die vrouw van t cb me gelijk geeft en gelijk actie onder neemt, en me dus niet afscheept ofzo ☺️
     
  8. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het cb op deze manier heeft gehandeld! Op zo'n reactie zit je inderdaad niet te wachten.
    En dan nu dus ook nog naar de fysio? Hopelijk valt het allemaal mee voor jullie mannetje en vormt hij zich gauw weer fijner.
     
  9. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Hier gaat het goed.
    N. draaide zich zondag opeens om op haar buik en sindsdien doet ze niet anders meer. Helaas weet ze nog niet hoe ze terug moet draaien en houdt ze op haar buik liggen niet lang vol. Gelukkig wordt dat wel langer. Zondag was ze het na 2 minuten al beu, nu kan ze al 10 minuten blijven liggen. Want als ik haar weer op haar rug draaide, was ze boos en draaide direct weer naar haar buik :eek:
    Nu zijn we hard aan het oefenen zodat ze ook naar haar rug kan draaien. Ik denk dat ze dan de hele kamer door gaat rollen :D

    Sinds zondag ook gigantische spuitluiers, stuk of 6/7 op een dag. Ze lijkt nu haar eerste tandjes te krijgen. Voel al wat hards in haar mondje.
    Ik vind het echt zo snel gaan dat ik het eigenlijk niet leuk vind :( Het baby zijn is er dan zo snel vanaf.
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  10. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja 21e fysio ze komt aan huis, dus dat is vokr Roan ook erg prettig :)
    Aankomende maandag gaan we toch de 2 prikjes alsnog laten zetten, ze achten het veilig, mocht ie wel heftiger reageren, dan gaan we verder kijken hoe en wat, maar dat is nu nog niet aan de orde :)
    Nu al tandjes, das idd snel zeg! Hier ook spuitleuiers, echt niet grappig meer ook :( elke keer zit ie helemaal onder das zo zielig! :(
     
  11. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dames hoe gaat t met jullie en met jullie kleintjes?
     
  12. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Hier gaat het erg goed.
    N draait nog steeds niet naar het rug. Ze vind het inmiddels heerlijk om op haar buik te liggen, dit doet ze dus ook de hele dag door. Moppert ook niet meer dat ze terug wil.
    Ze wil ook alleen maar rechtop zitten, supersterk in haar lijfje.
    Vanmorgen de wieg weg gehaald, ze werd echt te groot. Nu ligt ze in het ledikant naast ons. Hopelijk lukt dat een beetje.

    Verder is ze nog steeds heel lief, huilt bijna niet. Ze drinkt haar flesjes goed, bijvoeding moet ze nog niks van weten. Ze kijkt me aan of ik haar wat vreselijks aandoe :D

    Van de week naar de babyspa geweest. Had ik kado gekregen van een paar collega's. Ze heeft er erg van genoten. Heerlijk een half uur rondgedobberd en gebubbeld. Daarna heeft ze 3 uur lang geslapen, zo zen was ze :D

    Hoe gaat het bij jou?
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  13. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Oooh wat heerlijk!
    Hier gaat t goed, R wil alleen nogsteeds niet op z'n buik liggen, nahja hij traint z'n nekje op mn buik/borst :)
    Hij raakt met bv wel snel afgeleid, dus meer kleine drink momentjes op de dag :)
    Ook had ik bijna een borstontsteking, gelukkig met hulp van een lactatiekundige een plan van aanpak gemaakt en die werkte :)
    Hij groeit goed op mijn melk nogsteeds dus heb niks te klagen, afentoe paar hapjes fruit of groente :)
     
  14. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    Ik kom ook weer eens iets van me laten horen.. fijn om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat!
    onze kleine m is vd week alweer een half jaar oud! De tijd vliegt echt!!
    Helaas zijn we veel aan het tobben geweest met hem en heeft hij 1,5 maand in het Sophia gelegen omdat zijn afweer heel heftig reageerde op een infectie en kort daarna kreeg hij een sepsis.. we zitten nu in de (aangeboren) afweer/ auto immuun onderzoeken om te kijken of het domme pech is elke keer of toch iets onderliggends ..
    Hij is nu thuis met centrale lijn en sonde dus veel zorg ook thuis.
    Qua ontwikkeling loopt hij dus ook wat achter ..rolt niet kan niet lang zijn hoofd omhoog houden op zijn buik en is nog niet begonnen met oefen hapjes .. dat komt wel eerst aansterken en genieten dat hij weer thuis bij ons is
     
  15. sierheester

    sierheester Actief lid

    25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    Ooh wat onwijs naar om te horen @Inaya1991 M. is gelukkig een echt vechtertje zo te horen! Hopelijk knapt die snel op en blijft het hierbij.
    L. is morgen ook een half jaar en echt, waar blijft de tijd. Momenteel zit ze middenin een sprong, ze slaapt en eet slecht dus het is even pittig. Toch geniet ik enorm van deze tijd en de ontwikkelingen die ze doormaakt. Ze is een echt lachebekje en heel relaxed. We kunnen haar overal mee naar toe nemen en vind alles wel prima. We oefenen met omrollen en zelf zitten gaat ook al steeds beter. Ze is nog steeds klein van stuk maar groeit mooi in haar eigen lijn.
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  16. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ahh wat naar om te lezen, wat een vechtertje is M.
    Wat fijn dat t zo goed gaat, wat lees ik nou in je onderschrift? Zwanger van een tweeling? Wat gaaf zeg! Gefeliciteerd! :D
    Was zeker even schakelen of niet? :)
     
    sierheester en Inaya1991 vinden dit leuk.
  17. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    wat fijn om te horen dat het goed gaat! En aan je onderschrift te lezen wordt ze alweer grote zus x 2 :D super gefeliciteerd zeg!
     
    sierheester vindt dit leuk.
  18. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    hij is zeker een vechtertje :) ben super trots op m
    Hoe is het met roan ? Ook nog steeds aan de borstvoeding?
     
  19. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Jaa Roan zit nogsteeds aan de borstvoeding, gaat goed:)
    Ontwikkeld zich echt wel op eigen tempo, maar das niet erg :)
     
  20. sierheester

    sierheester Actief lid

    25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    De zwangerschap zelf was al een verrassing en toen het er twee bleken te zijn was het inderdaad schakelen. Dit betekent namelijk dat we straks 3 kids binnen 11 maanden hebben (aangezien de tweeling sowieso voor de 37 weken geboren wordt). Maar ondertussen zijn we aan het idee gewend en laten we het maar op ons af komen!
     
    Inaya1991 en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina