Juni-juli 2022 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Inaya1991, 23 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.977
    9.922
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Gaaf hoor! Gefeliciteerd :D
    Weet je al wat het geslacht is van de tweeling?
     
  2. sierheester

    sierheester Actief lid

    25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    Nee, dat blijft vooralsnog een verrassing:roflmao:
     
    Inaya1991 en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.
  3. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.977
    9.922
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ooooh nog leuker!!!:D:D:D
     
    sierheester vindt dit leuk.
  4. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    pittig maar het komt vast allemaal wel goed! Zoals je zelf zegt laat het maar op je afkomen..
    is het een of twee eiig?
     
  5. sierheester

    sierheester Actief lid

    25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    Eeneiig met een dun tussenschot.
     
    Inaya1991 en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.977
    9.922
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Leuk zeg! Dan zal t of 2 meisjes zijn of 2 jongens :D
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  7. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    Wat is trouwens jullie voedingsschema ?
    Ben het spoor totaal bijster door de hele ziekteperiode en wil een beetje pijlen wat “normaal” is voor een baby van 6 maanden..
    wil as week beginnen met oefengapjes en voor de rest zit hij op ongeveer 6 voedingen van 80-120 cc borst/aangevuld met sonde , hij gaat spugen van grotere hoeveelheden ..
    in de nacht elke keer een troostslok
     
  8. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.977
    9.922
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Poehh.. uhhh.. heb ik niet echt:roflmao:
    Als R honger heeft, krijgt ie borst, als t lukt smorgens paar hapjes fruit, en savonds paar hapjes groente, maar dat lukt vaker niet dan wel, want dan heeft ie vaak al z'n buikje vol gedronken :)
    Nu is ie ziek, dus geef m nu alleen maar borst, hij drinkt namelijk nu heel slecht, kost veel moeite l, dus t zijn nu heel veel kleine drinkmomenten.
    Ik wilde eigelijk tussen 10 en 11 fruit erin gooien als er ooit een schema komt, en tussen 17 en 18 uur groente, maar ja, das als er ooit iet wat ritme inkomt hier:roflmao:

    Morgen ga ik denk ik alle voedingen afkolven, kijken of dat beter haalbaar is voor hem, dan hoeft ie minder hard te werken even voor z'n voeding.
    Hij drinkt dan tussen de 80 en 100 ml, meer pakt ie echt niet en das ook niet erg :)
    Arme schat had nu hoge koorts ook:(
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  9. sierheester

    sierheester Actief lid

    25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    L heeft wel een vast schema waar we ons aan houden. De tijden veranderen nog wel eens als ze bijvoorbeeld eerder/later wakker is. Het fruit- en groenteprakje is overigens niet meer dan 3/4 hapjes.
    7.30: fles 180 cc
    9.30: geprakt fruit en wat water
    11.30: fles 180 cc met stukjes brood
    15.00/16.00: groenteprakje
    16.30: fles 180 cc
    19.30: fles 180 cc
    Vaak slaapt ze door, anders krijgt ze nog 180 cc in de nacht.
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  10. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.977
    9.922
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bahbah, R is sinds maandag al ziek, koorts, hangerig, huilerig t hele rateplannetje.. ik werd zelf gisteren ziek wakker.. buikgriep!
    Inclusief koorts, J is ook ziek, die heeft net als R hoge koorts.. mn vriend is ook ziek alleen G heeft nog nergens last van, ik voel me zo belabberd slecht... gisteren alleen een banaan gegeten en een heel klein beetje vanille vla, drinken lukte ook niet, dan moest ik spugen..
    R dronk gisteren ook amper aan de borst, kolven lukte niet, nu sinds vannacht drinkt ie wel weer gewoon goed aan de borst, ben nu al sinds maandag elke dag bij de huisarts geweest met R, maar ze vinden t niet zorgelijk.. als ie morgen nogsteeds koorts heeft maar weer bellen..
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  11. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.977
    9.922
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ohh lekker zeg zo een schema! Ben ik wel beetje jaloers op haha :)
     
  12. sierheester

    sierheester Actief lid

    25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    Ooh nee toch, balen zeg! Hoor van zoveel mensen die een virus te pakken hebben. Hopelijk knappen jullie snel op!
    Komt allemaal door de gastouder haha. Toen ze ongeveer 6 weken was zijn we wel begonnen met een slaapschema en eigenlijk is het bij de gastouder telkens aangepast/veranderd.
     
  13. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.638
    1.982
    113
    Vrouw
    N heeft zo ongeveer dit schema bedacht.

    7.00 uur opstaan en fles 180/6 (deze tijd heb ik bedacht i.v.m. de andere kinderen ;))
    10.00 uur fruit
    11.00 uur fles 180/6
    13.30 fles 180/6
    15.30 fles 180/6
    17.30 groente
    18.30 fles 180/6
    En dan komt ze tussen de laatste fles en 1e fles nog 1 a 2 keer. Meestal 2 keer, rond 22/23 uur en 3/4 uur.

    Flessen overdag gaan niet leeg, behalve die van 18.30 uur. Ze is snel afgeleid met die zussen om haar heen.
    Als ze rond lunchtijd wakker is krijgt ze wat brood.

    Ik vind trouwens wel dat ze veel flesvoeding binnen krijgt. Af en toe hou ik het een dag bij en het varieert tussen de 900 en 1200 ml.
    Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik anders kan doen. Ze eet nu ongeveer 3/4 tot 1 stuks fruit en flink wat groente. Vanavond voor het eerst pasta erbij gedaan.
    Ik hoop dat als ze meer vast voedsel eet er wat flesvoeding af gaat zodat ze in ieder geval onder die liter zit.

    Mocht iemand verder nog tips hebben..

    Verder ontwikkelt ze zich als een malle dus ze heeft het ook wel nodig volgens mij. Ze zit vrijwel de hele dag op haar knieën en probeert dan te kruipen en te gaan zitten. Zo schattig in te zien en dat kost natuurlijk ook een hoop energie.

    Wat jammer te horen dat er weer wat kindjes ziek zijn. Hier gelukkig geen kinderen ziek maar ik wel al bijna 2 weken grieperig.
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  14. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Inaya1991 pittig hoor! Hopelijk knapt hij wat op want er heerst want alles nu.. :/ dattie niet weer wat krijgt.

    Ik dacht laat ik ook weer eens even reageren ipv lezen! Hier helaas ook al weken allemaal ziekjes. Niemand echt heel ziek maar steeds weer dat het bij iemand oplaadt. We zijn wel erg toe aan vakantie hier.

    De kleine doet het eigenlijk gewoon super. In januari starten bij de gastouder. Ik weer werken. Verlof is voorbij gevlogen! Hier nog geen voedingschema zoals jullie want ze is nog geen 6m en borst doen we als ze wil. Ritme is nu ze verkouden is heel erg ver te zoeken. :oops:

    Qua motorische ontwikkeling is ze wel een slome. Herkenbaar voor meer die al meer kindjes hebben? Als ze iets wil heeft ze 3 dingen die ze doet: lief lachen, huilen of zeuren. :roflmao: ze doet vooral zelf geen poging tot draai of bewegen haha. Vind het wel grappig haar manier van oplossen want het werkt wel.
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  15. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.638
    1.982
    113
    Vrouw
    Leuk weer wat van je te horen!

    Grappig, het motorische is hier juist andersom. Ik heb het idee dat ze zo snel mogelijk met haar zussen mee wil gaan doen. Ze houdt ze ook de hele dag in de gaten en volgt hen heel geïnteresseerd. Mijn middelste liep met 8 maanden, als N zo door gaat loopt ze ook tegen die tijd.
    Vind het echt veel te snel gaan dit keer. Ze mag van mij nog zo lang klein blijven maar helaas denkt N er anders over :rolleyes:

    Nou, nog even genieten van je laatste weekjes thuis.. heb je wel weer zin om te beginnen?

    Ook beterschap voor jullie!
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  16. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    De zin begint wat te groeien maar nog niet super ofzo. Maar ik droom wel over wat voor een werk ik zou willen doen en ben druk aan het zoeken naar leuke uitvragen. En ik kijk ook ernaar uit ff bij te kunnen tanken. Die momenten van rust tijdens kolven. Zooo relax herinner ik me dat van die andere 2. Daar verlang ik naar. :roflmao:

    Nou gelukkig of helaas hoe je het wil noemen zat m'n onderbuik gevoel goed. De orthopeed zei dus dat m'n dochter sloom was, maar ze blijkt heupdysplasie te hebben dus nu spriedbroek verwachting is 6m dag en nacht daarna afbouwen. Ik vond het eerst maar sneu maar ze lijkt er zelf weinig last van te hebben dus dan wen je als moeder ook snel he.
     
  17. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    Leuk om jullie schema’s te zien !
    En wat rot dat er zoveel zieken zijn ! hier hebben we vorige week ook de buikgriep op visite gehad .. gelukkig was kleine M de enige zonder klachten! Al zit hij niet lekker in zijn velletje .. weigert fles/borst en lepel dus ben met heel veel verdriet gestopt met borstvoeding omdat het gewoon niet vol te houden was met 4 kids .. kolven uur in laten lopen met de sonde pomp en dan onderhand alweer kolven omdat hij min 6 voegingen moet van de dokter ..
    helaas reageerde hij ook heftig op pepti en zit zijn gezicht onder de eczeem :( nu op neocate lijkt de rust weer wat te komen alleen het poepen wilt nog niet lukken ..
    hier krijgt hij dus alles over de pomp , oefen soms met pompoen en als ik geluk heb kan ik 1-2 hapjes naar binnen schuiven maar echt happen doet hij niet
    Hij valt helaas af maar meer voeding over de pomp zorgt voor krampen en spugen ..
    qua ontwikkeling doet hij nog niks .. hij grijpt soms wat met zijn handjes maar zelfs voor een lachje of vlotte babbel moeten we veel moeite doen ..
    het komt goed maar soms is het moeilijk om te zien dat hij zich niet fijn voelt :(

    leuk nieuws …: hier is het eerste tandje in aantocht !
    Bij jullie al tandjes?

    iedereen gezellige dagen gehad ?
     
  18. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Jeetje dat klinkt wel heftig allemaal zeg. Snap wel dat je je rot voelt daardoor :( tuurlijk ooit komt het goed maar dat maakt het hier en nu er niet minder zwaar om.
     
  19. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.977
    9.922
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Aah snap dat je je rot voelt! R doet ook niet veel, grijpt wel naar speelgoed, lacht wel en brabbelt wat.
    Maar verder niks.. hier gaat t met oefenhapjes helemaal nog niet.. zodra hij t hapje doorslikt, is t spugen, dus hier zit ie nog volledig op alleen bv :)
    Hier nog geen tandjes, maar J kreeg ze ook pas met 9 maanden, dus verwacht bij R ook rond die periode :)

    Hier een. Hell qua slapen :( hij wil niet meer in ze eigen bedje.. ik ben ten einde raad.. :(
     
  20. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.977
    9.922
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dames nog de beste wensen, hoe gaat t met jullie?
    Hier is R weer ziek :( weer hoge koorts..
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina