Juni-juli 2022 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Inaya1991, 23 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sierheester

sierheester Actief lid

25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    Hoi dames, ik kom graag meeschrijven in dit groepje. Ik ben op 6 juni bevallen van onze 4e kindje, L.ola. Ze is alweer bijna 5 weekjes oud en ik voel me eindelijk weer mens. Het gaat allemaal goed met ons, al zijn de slapeloze nachten wel weer wennen na dik 15 jaar. Broer en zus zijn heel blij met haar en wat is het fijn om een groot leeftijdsverschil te hebben. Ze kunnen haar troosten als ik even aan het douchen ben of beginnen met koken als ik aan het voeden ben en manlief later thuis is van werk, echt super 2 extra paar helpende handen!

Chanbee, Inaya1991, Kimmetjuh90 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    Welkom alle nieuwe mama’s , het wordt al een gezellig clubje zo!
    Ik ben ook even afwezig geweest , gewoon druk met de laatste school week en alles klaar maken voor de vakantie.
    Helaas is onze kleine M weer verkouden en heeft verhoging dus zit wederom in de stress

heftig @Chanbee hipelijk knapt hij nu helemaal goed op ! Blijven praten , is niet niks wat je hebt mee gemaakt!

@Campus wat een strijdertje jullie mees! Heel veel kracht gewenst voor mees en jullie als gezin!

ik probeer vanaf nu weer wat actiever mee te lezen en te schrijven

Chanbee vindt dit leuk.
  3. MissElla87

MissElla87 Fanatiek lid

18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Wat uber frustrerend zeg :( je doet zo je best en krijgt alleen maar shit naar je hoofd. Pittig sowieso dat hij niet helpt in de nacht waardoor jij op je tandvlees loopt.
    Heel cliché maar samen erover praten zou mss kunnen helpen.. verder hoop ik dat hij gewoon snel weer beter is.
    Maar voel je niet schuldig hoe je met je kleintje omgaat.. je doet t super goed!!
    Kan je evt overdag even oppas regelen zodat je een uurtje kan slapen? Probeer echt ook voor jezelf te zorgen!!

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  4. MissElla87

MissElla87 Fanatiek lid

18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Ik heb moeite merk ik met t feit dat ik zo weinig nog kan en veel pijn heb. Tis nu 2 weken na mijn ks en k merk dat mn geduld een beetje op is.. ik mis mn oudste ook heel erg. Ik was zo'n actieve mama met haar. En mis nu zoveel. T komt vast goed en dan kan ik een hoop inhalen.. maar t maakt me nu vaak een beetje verdrietig. En daar komt bij dat mn man ook erg moe is en vaak op bed ligt waardoor mn dochter steeds maar boven rond huppelt en zichzelf moet vermaken. Dat vind k nog lastiger om toe te zien.
    Hierdoor wil ik toch wat meer over mn grenzen heen gaan zodat ze tenminste optijd der eten enzo krijgt.
    Erover praten is beetje lastig want mn man heeft t idee dat ie niks goed kan doen nu.
    Moeilijk dit.
    Voordeel is wel dat ik nu heel veel tijd met m'n baby doorbreng en hem goed leer kennen zo. Plus hij krijgt te pas en te onpas z'n melkje dus hij heeft niks te klagen ;).

Campus en Inaya1991 vinden dit leuk.
  5. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Heb het onwijs druk met de kleine. Daardoor weinig tijd om bij te lezen. Sorry. De kraamhulp is vandaag voor t laatst geweest. Had nog wel een dag maar zou dan voor 1 dag iemand anders krijgen dus heb gezegd dat dat niet hoeft. Morgen komt de verloskundige langs en ze komen langs voor de hielprik en gehoortest.

Raff heeft sinds 3 dagen erge buikkrampen en het breekt me wel een beetje op savonds. Vind het onwijs zielig om te zien. Het is zo machteloos. Overdag heeft hij nergens last van. Maar doordat ik alleen met hem ben kan ik hem ook niet even afgeven om voor hem te laten zorgen savonds als hij zo verdrietig is en dat is zwaar!

Hij was op dag 3 al boven zijn geboorte gewicht. Gisteren 100 gram aangekomen. Dat was wel erg veel.

Morgen is hij alweer 6 dagen oud! T gaat hard en ben echt geleefd deze dagen. Ik ben doodop.

Hij slaapt nu even. Heb voor de krampjes probiotica besteld dat komt dinsdag binnen.

Lichamelijk gaat t wel goed. Na de bevalling was ik gelijk mobiel. Heb hem zelf aangekleed en werd door de verpleging gedwongen daarna te gaan zitten. Vanavond voor t eerst gewandeld buiten met de kleine man.

Ik ga nog even terug lezen en reageren! Leuk zo'n groepje!

Chanbee en Inaya1991 vinden dit leuk.
  6. VeganMil

VeganMil Actief lid

27 jul 2018
    186
    74
    28
    #126 VeganMil, 10 jul 2022
    Laatst bewerkt: 10 jul 2022
    Welkom @sierheester! Onze dames schelen bijna niets :) we hebben de 5 weekjes ook aangetikt.

@Roni7888 ja zo sneu die krampjes he; het houdt ook maar niet op. Hier ook overdag niets maar savonds is t feest. Ineens poepte ze iets eerder op de avond hier, waardoor het minder lang was. Dat geeft weer een beetje het gevoel dat het niet eindeloos is, maar dat het een gegeven moment gewoon weer klaar is. Durf er nog niet vanuit te gaan maar toch. Hopelijk duurt het bij je zoontje niet zo lang.
    Al typende hoor ik haar toch weer kreunen dus misschien heb ik te vroeg gejuicht :rolleyes:

@Kimmetjuh90 wat vervelend dat je er zo aleen in staat en je dan ook nog commentaar krijgt. Wat een spanning. Kan je in een andere kamer slapen tijdelijk? Niet leuk, maar tijdelijk coor je eigen rust want je kan niet instorten...

En hoe vergaat het met Mees en @Chanbee in het ziekenhuis?

Wat gaan er een hoop virusjes rond nu zeg. Mijn zoontje ook weer verkouden, hoop dat t niet erger wordt voor allebei. Geef m maar mijn restjes moedermelk in een flesje met hopelijk al wat extra antistoffen en verder hopen dat dochtertje het niet ook weer krijgt. 1x ziekenhuis is wel voldoende waf mij betrefto_O

sierheester vindt dit leuk.
  7. VeganMil

VeganMil Actief lid

27 jul 2018
    186
    74
    28
    He moeilijk. Herstel duurt alrijd te lang maar met een peutertje van twee is het wel nog een stuk intensiever. Is je man zo moe van de newborn fase of had hij dat al langer?

8. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    @sierheester welkom!

Bedankt dames, doet me goed te weten dat ik t goed doe :)
    Een oppas regelen dat gaat helaas niet, in en andere kamer behalve de woonkamer slape ook niet..
    Ik negeer hem nu vooral en doe wat mij t beste lijkt..

9. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    Als hij last van jullie heeft vertrekt hij zelf maar ri bank ;)
    Denk aan jezelf hoor en je moedergevoel zit altijd goed !

MissElla87 en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.
  10. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    welkom en fijn dat het zo goed gaat met jou en raff! ben je bewust alleenstaande moeder ? Ik lees dat je er alleen voorstaat vandaar de vraag

Heb je iets van een draagdoek/zak
    Hier helpt dat heel erg tijdens de onrustige kramp uurtjes

Roni7888 vindt dit leuk.
  11. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    probeer je er aan over te geven .. het is nog maar 2 weken geleden ..
    het is voor jou als mama moeilijker om te zien dan dat het voor je dochtertje is ..
    wat ik met een van de kids wel eens doe als ik het idee heb ze te weinig aandacht te geven is bijv samen een filmpje kijken of boekje lezen .. kan prima vanuit bed en je hebt toch even 1 op 1

MissElla87 vindt dit leuk.
  12. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    dat zal inderdaad wennen zijn zoveel leeftijdsverschil! maar wel heel leuk en bijzonder dat ze deze periode zo bewust mee kunnen maken met hun kleine zusje.
    doet ze het verder goed ?

13. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    Wie was hier nou laatst degene met een opname en koorts kindje ? Was jij dat @VeganMil ?

14. VeganMil

VeganMil Actief lid

27 jul 2018
    186
    74
    28
    Ja dat waren wij, dat is gelukkig weer achter de rug al bergen we ons weer voor een nieuw virusje van het kdv. Het is dat de oudste het daar zo leuk vindt... :o:
    Zometeen worden de bevallingsspullen opgehaald, douchekruk etc ben er al de hele tijd in mn hoofd mee bezig. Toen we de spullen kregen verheugde ik me zo op haar komst en nu wordt het opgehaald en is ze alweer ruim een maand. Het gaat zo snel... al lijkt het in tijden van krampjes s avonds weer een stuk langzamer, dat dan weer wel :rolleyes:

Hoe gaat het bij jou en de krampjes?

Inaya1991 vindt dit leuk.
  15. VeganMil

VeganMil Actief lid

27 jul 2018
    186
    74
    28
    Ja wat Inaya zegt, luister maar naar je moedergevoel en bij wat je omschrijft klinkt het niet anders dan liefdevol. Ik slaap ook met regelmaat beneden (of ik schop man naar zolder) ik doe de nachten en dat is prima maar als ik alleen met haar ben vind ik t rustiger anders heb ik het idee dat alles extra stil moet, wil man en oudste niet wakker maken. Dat beweegt gewoon wat vrijer. Maar ook hierbij geldt natuurlijk lekker doen wat jou het beste lijkt. Hoe is het met zn verkoudheid gegaan vannacht?

16. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    hoe is dat uiteindelijk verlopen ? Hebben ze wat kunnen vinden en hoe lang moest je blijven?

hier is onze kleine M gister avond weer opgenomen met 38,8 koorts
    Hij is verkouden/ hoesten maar longetjes klinken schoon alleen dubbele oorontsteking dus ab gestart ..
    zoek even wat positieve verhalen .. juist omdat we volgende week op vakantie (zouden) gaan :|:(

17. MissElla87

MissElla87 Fanatiek lid

18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Beiden!! We hebben ook een hele intensieve periode achter de rug en nouja eig nog steeds.. zijn moeder is heel plots overleden 2 maanden geleden. Dus genoeg emoties die erbij komen kijken..

18. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Lijkt wel wat beter te gaan, hij laat t ook beter toe als ik z'n neusje schoon wil maken of met otrivin even wil sprayen :)
    We gaan gewoon zo door met z'n 2e en dan komt t wel goed :)

Ik doe de nachten ook, de afspraak was dat hij zich er lekker buiten zou houden, want hij kan en hoeft dan toch niks te doen, maar al helemaal niet gaan zeuren aan mn hoofd dan:roflmao: of zeggen dat ik t fout doe terwijl dat niet zo is:rolleyes:

VeganMil en MissElla87 vinden dit leuk.
  19. VeganMil

VeganMil Actief lid

27 jul 2018
    186
    74
    28
    O nee wat vervelend! Snap je zorg en de timing is extra beroerd. Hier konden ze geen bacteriële infectie vinden dus viraal, geen ab. Dus ze moest uitzieken, dat heeft wel een aantal dagen geduurd (‘na alle onderzoeken en monitoring). Het was wel ineens van t een op t nadere moment weg (waar het eerste eindeloos leek) Ik kan me zo voorstellen dat het bij een ab kuur ook zo werkt, zodra het gaat aanslaan. Ze hebben de exacte locatie gevonden bij jouw kleintje. Ik hoop op een spoedig herstel voor jullie! owaar/hoe gaan jullie op vakantie?

20. sierheester

sierheester Actief lid

25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    Ja ze doet het super. Ze zit nu in een sprongetje dus huilt meer en slaapt minder maar we hebben echt niks te klagen. Ze is een ontzettend lief en tevreden babytje. In het begin had ze moeite om haar temperatuur op peil te houden maar dat gaat nu ook beter!

Deel Deze Pagina