jeeeh deel 3 dan zet ik mijn laatste berichtje ook nog ff hier Hoelang doen jullie met de spenen en flessen? We gaan vanmiddag maar een nieuwe halen. Deze heeft ze nu weer 8 maanden. Is dat gek? Eva is trouwens van 4 flessen van 180 naar 2 flessen. en dat in nog geen maand tijd. Wel raar voor mama. En ze drinkt ze zelf leeg. Ook nog zoiets. Als ze ziet dat ik haar flesje aan het maken ben, rent ze naar de bank. Klimt erop en gaat alvast zitten. Dan geef ik haar de fles en drinkt ze hem zelf leeg. Ik mag er alleen naast zitten. Ik mag absoluut niet de fles aanraken. Ze wordt zoo groot.
Haha, wat schattig van Eva zeg. Zelf op de bank klimmen, ze is echt al een klein peutertje he. Denk dat het wel normaal is dat ze nu ineens zo snel haar flesjes afbouwt. Wat betreft spenen, geen idee. Volgens mij is 8 maanden wel lang voor een speen, maar heb er geen ervaring mee.
Nils is trouwens wel aan het miepen met het eten hoor. Ik mag hem eigenlijk ook niet voeren. Maar ja, zelf krijgt hij nog amper een hap naar binnen! Is zo'n gedoe, dat 'zelluf doen'.
ohja jij geeft bv. Die spenen hoe je niet te vervangen he Vergeet dat telkens. De speentje zijn nog wel vervangen, maar we hebben van die flessen met luchtventiel erin (dr. Brown). Die luchtventielen lijken me van die bacterie kweekers. ha ja Sparkie, wil Nils ook alles zelluf doen.
Eva slaapt hier trouwens nog steeds iedere middag in het campingbedje op onze slaapkamer. Het is zo een gewoonte geworden, maar begin het zo zat te raken. Dat allemaal voor onze fijne buren. Ik wil verhuizen!!!
Nee, die spenen hier zijn erg duurzaam in het gebruik Verder gebruiken wij een harde tuitbeker, of gewoon glas of mok. Kun je niet proberen om langzaam over te gaan op een tuitbeker? Of wil Eva dat nog niet?
Ja, Koek, hoe staat het met de verhuizing eigenlijk? Is er al iets duidelijk? Kan me voorstellen dat je graag weg wilt daar. Pfff, echt vermoeiend hoor die buren. Maken ze overdag zoveel herrie dat Eva niet in haar eigen bedje kan slapen?
@koek je zou toch ook gaan verhuizen? of ben ik nu in de war? @spenen Emma heeft een speentje en die gebruiken we zo'n 8 week denk ik per speen (nu trouwens wel wat langer) ze heeft ze ook minder in natuurlijk. alleen als ze slaapt (ze wil er nog niet vanaf) en de spenen van de fles weet ik eigenlijk niet precies 2 maand denk ik? we gebruiken 2x per dag de fles. smorgens 120 ml en s vonds nog 120 ml tussen de middag krijgt ze sap uit de beker en tussendoor ook sap uit de fles. Die kan ze nu zelf vasthouden, was eerst aardig moeilijk te leren voor haar. we moeten maar ens vaker de tuit aanbieden doen we soms ook.
o ja jippie!!!! alweer deel 3. we hebben echt sneller gedaan over deel 2 als deel 1. Wat kunnen jullie toch veel kletsen (ik heus niet hahaha)
Tuitbeker: hebben we niet. We hebben wel een rietjes beker, maar tuitbekertje dus niet. Is er 1 die echt anti-lek is? Vind het van die ondingen en aangezien Eva altijd met haar flessen loopt te schudden, wil ik voorkomen dat ik de hele dag met een doekje achter haar aan loop om de druppels op te doen. De buurkindjes zijn altijd buiten aan het spelen. Zelfs als het regent krijgen ze gewoon een poncho aan (?!). Bij het spelen komt er dusdanig geluid van af dat Eva niet slaapt. We hebben geen dubbel glas boven. Vragen om zachter te spelen werkt maar tijdelijk en we zijn inmiddels in non speaking terms.
Yippie!! Deel 3!!!!!!!!!!!!! @ Koek, het is inderdaad vrij rustig op het werk. Ik heb er 6 aanwezig, verdeeld over 2 groepen. Ik moet vandaag beiden groepen. Straks als mijn collega komt mag ik naar de andere groep. Spenen vervang ik ook niet vaak. Ik heb ze pas vervangen. Ze worden inderdaad groot. Schattig is dat als ze zo naar de bank lopen. Milan doet dat ook. Alleen klimt hij er nog niet op. Hij gaat dan met de rug naar de bank staan en legt zijn hoofd erop. En met eten maken loopt hij naar de stoel en wilt die proberen erin te klimmen en maar roepen, die die die en wijzen met dat vingertje erbij. Wel fijn dat je zomaar je vakantie kan schuiven op je werk. Zou anders zeer jammer zijn geweest als jullie dan dagen samen moesten missen. @ Sparkie, ik ben ook benieuwd naar haar reactie. Er zijn inmiddels weer wat dingen erbij en dat bij 4 dagen vrij. @ Kouf, 240 mg mogen ze hebben. Die zijn vanaf 1 jaar. @ Ellen, o wat knap dat je dat kan, dat wachten. Volgens mij zou ik er gewoon 10 achter elkaar doen, haha. @ Meeting, daar heb ik ook zin in!!! Hoe zat het nu met de datums?
Er zit weer leven in mijn kind De bijna tranen gelukkig voor niets geweest. Hij heeft nog wel koorts maar dat vind ik niet zo erg. Hij heeft weer praatjes en beweegt weer. @ spenen: wij vergeten die ook nog wel eens te verwisselen. Toevallig laatst gedaan, ik had ze er dan ook al 6 maanden op zitten. @ koek: wat leuk timmerman! betekend dat ook dat hij veel klust in het weekend? Ah wat schattig dat Eva haar fles zelf drinkt en snel op de bank gaat zitten. Even wennen voor mama, kan ik me voorstellen. @ mamalous: ik heb ook zin in weer een meeting. Zo ik ben net even de stad in geweest voor paracetamol en een tuitbeker en kom ook terug met nieuwe schoenen voor mezelf en een tas vol kleren voor Beau. Kon me niet inhouden.
Sparkie ben je al weg??? Weet je zeker dat babypark wel geopend is? De website geeft namelijk aan dat ze op zondag zijn gesloten?
Ben weer terug! Kouf: ik bedoelde de babysuperstore... We zijn alleen niet geslaagd. Ze hadden in Rotterdam niet de buggy die we zochten. In Sliedrecht hebben ze hem wel. Da's blijkbaar een veel grotere winkel, maar wisten wij veel. Dus misschien dat ik er van de week nog alleen naar toe ga. Koek: 1 december, dat duurt nog best wel lang he. Vooral als je in jou situatie zit. En nu op non speaking terms, zo erg al dus! Kouf: herkenbaar hoor, dat je zo ineens per ongeluk met veel te veel thuis komt, hihi. Lekker toch!! Fijn dat Beau weer wat opgeknapt is. Het kan zo snel gaan he. Ene moment dikke ellende, volgende moment lijkt er weer niets aan de hand. Antje: hopelijk schiet je dienst een beetje op! Werk ze! Meeting: ik ga even op datumprikker kijken straks welke nu de meeste overeenkomst had.
Zo, dat was de cross! Wessel vond het geweldig! Helaas wel een nat pak op de terug weg, het zou droog blijven zeiden ze! Spenen; Ik vervang ze niet vaak genoeg denk ik.....maar ik kook wel alles 1x per week uit in een grote pan. flesjes; smorgens 200cc halfvolle melk met pap, en savonds 210 opvolg +7. Zodra Wessel weer beter slaapt ga ik die weer langzaamaan vervangen door halfvolle melk, en daarna afbouwen. Ik ga Wessel naar bed brengen zo, vandaag gaat het echt niet lukken om hem lang op te houden, hij is helemaal munt! Daarna lekker filmpje kijken!