Spark, komt er geen tandje door? En ja, bewonderen is altijd leuk! Zo even de was ophangen en opruimen en dan kom ik nog even kijken. Daarna lekker slapen, want ik ben KAPOT!!!
Pino: geen idee, zou best kunnen. Maar ik weet het niet. Mijn gevoel zegt dat het iets anders in, maar wat precies, geen idee.
Werkende leven is wel even wennen voor je Pino denk ik. Komt nu dubbel zo hard aan met je zwangerschap. Je leven verandert ineens wel heel erg, nieuwe baan, nieuw huis, nieuwe baby...
Ja en dat is zeker weten heeeeel slopend! Maar we doen ons best Als je het niet vertrouwd zou ik morgen even met hem naar de ha gaan.
Pino: tis niet dat ik het niet vertrouw hoor. Denk dat hij gewoon even niet goed in zijn vel zit. Heb ook niet de indruk dat hij niet lekker is. Meer dat hij weer een soort sprongetje maakt misschien. Hij heeft al van klein baby'tje af aan dagen dat hij overdag amper slaapt. Gelukkig nooit zo vaak. Maar tis wel vermoeiend... en wat is het rustig hier zeg!!!
@ Sparkie, misschien is hij wel weer iets nieuws aan het leren. Ik was weer eens wat nieuwe foto's op hyves aan het gooien. Eindelijk foto's van Milans verjaardag. Nu nog bij mijn ma de foto's vragen. We hadden toen zelf geen camera meer. Dus de oma's hebben foto's gemaakt.
Jann, gefeliciteerd met de verjaardag van je man! Pino, wat vervelend dat je het niet gezellig kan hebben op je werk. Je zit daar toch de hele dag, dus werksfeer is heel belangrijk! Ook raar dat je in 1x een contract hebt van 3 maanden. Leuk dat je dit weekend overgaat, heerlijk weer een huis! Wat fijn!!! Ik zou de vk gewoon bellen hoor als je het niet lekker zit! Antje, ik ken de achtergrond van Milan niet, maar wel fijn dat je weet dat het daar van komt. Kan hij nog meer eten niet verdragen? Ik gebruik voor K. d'r droge huid "La Roche Possay" verkrijgbaar bij de apotheek. Misschien verlicht dat een beetje, of heeft hij geen last van jeuk ed? Ik zou K. nog niet alleen op een carrousel laten, maar ik ben dan ook een grote angsthaas! Sparkie, wat vervelend dat hij weer aan het huilen is, misschien inderdaad tandjes. Zo, morgen lekker vrij. Moet alleen met K. naar de kinderarts voor controle. Vrijdag hebben we de fotoshoot! Heb er zin in. Voor de rest weinig zinnigs te melden eigenlijk.
@jann jammer dat je ook voor ronde 2 moet ach we zijn dtraks gewoon tegelijk zwanger haha! gefeliciteerd met je mannetje wat lief dat je me mistte @pino fijn dat je morgen heen kan voor een echo. hopelijk is alles in orde. jeetje wat belachelijk op je werk zeg:x je kon toch langer blijven? Hopelijk si een andere afdeling wel leuk, niet echt gezellig als ze niet tegen je praten. ook raar trouwens. Wat leuk dat jullie zo snel al overgaan in de nieuwe woning. kun je je ruim van te voren lekker settelen @antje haal je die sojamelk in een aparte winkel dan? dat soort dingen kan je in de gewone supermarkt zeker niet krijgen? gelukkig lust hij die sojayoghurt. Zou ik ook heel spannend vinden hoor! ik zou Emma niet alleen laten, maar dat is persoonlijk. maar wat een grote vent dat dat helemaal goed ging zeg, je verwacht dat ook niet op deze leeftijd. @hier ik was er niet omdat ik een groot virus op mijn computer had:x. Ik was wat foto's aan het binnenhalen van Dan Karaty (die lekkere danser) en toen opeens virus. Er kwam een programma op mijn computer waar ik voor moest betalen, dan zou dat programma de virussen weghalen. Mar dat zijn gewoon programma;s die zelf de virussen erop zetten. Maar goed ik proberen een anti virus erop te gooien, maar die blokkeerde hij, later blokkeerde hij ook nog internet zelf. mijn man is er vandaag mee bezig geweest en eindelijk s middags kon hij alles opnieuw erop doen. Emma was vanmorgen er al om kwart over 6 uit (moet je nagaan dat ze eerder om 8 uur soms half 9 er pas uit ging. En tussen de middag weer eens maar een uurtje op bed (gister ging wel goed 2 uurtjes). maar haar slapen gaat niet goed en dat is vermoeiend.hoop dat het snel beter gaat, zijn we wel weer aan toe.
@ Spark, die hadden we gekocht bij bart smit. We dachten, o laten we even een kleine pakken totdat we de grote hebben. We wisten niet dat die zo klein was. Maar Milan vindt het fijn om daar met zijn handen in te zitten. @ Kejay, Milan heeft kma en kippenei allergie. Daarnaast reageert hij overgevoelig op veel fruit soorten. Soja ging eerst ook niet goed, maar nu gelukkig wel. Hij heeft ook van top tot teen onder het eczeem gezeten met maandenlang jeuk en slapeloze nachten als gevolg. Nu gaat het vrij goed, dank zij de bioresonantie therapie. Hij heeft nog wat plekjes, maar het jeukt niet meer zo verschrikkelijk. Alleen had ik gehoopt dat hij nu iets beter tegen fruit zou kunnen. Maar helaas. Voor wat moet met K naar de ka?
Ellen: wat irritant zo'n virus zeg! hopelijk is het nu in orde. De problemen met slapen komen me bekend voor. Nils is de laatste maand steeds zo vroeg wakker. Is echt vermoeiend he. Hopelijk vinden ze snel weer een normaal ritme.
Ellen, oei dat is mindert zo'n virus. Gelukkig is het weer opgelost. Jammer dat Emma nu moeilijk slaapt. Hopelijk gaat het snel beter. Ik weet hoe vermoeiend kan zijn. Hoe gaat het verder nu met je? De soja is gewoon in de supermarkt te verkrijgen. Ik wist alleen niet dat er ook yoghurt van was, die zag ik vrijdag ineens. Je krijgt er best veel van. De melk is zelfs in smaken als banaan, framboos, choco te verkrijgen.
Antje, phoe, je zult het dan wel moeilijk met hem gehad hebben, arme knul!!! Gelukkig gaat het nu een stuk beter met hem. Lijkt me echt vreselijk. Ellen, vervelend een virus. K. loopt bij de kinderarts omdat ze een vermoeden hebben dat ze sferocytose heeft. Klinkt eng, maar dat is het niet. Ik zal even wat opzoeken voor jullie, zodat jullie weet wat het is. Korte beschrijving Congenitale sferocytose is een aangeboren en erfelijke vorm van bloedarmoede. Er is sprake van een tekort aan een zuurstofbindend eiwit (hemoglobine) in de rode bloedcellen, dat ontstaan is door een verhoogde afbraak van de rode bloedcellen. Omdat deze rode bloedcellen een andere vorm hebben, kogelvormig in plaats van "beschuitvormig", worden ze eerder afgebroken door de milt. Het lichaam kan deze versnelde afbraak niet compenseren waardoor er een bloedarmoede ontstaat. Daarnaast ontstaat er door deze versnelde afbraak een geel bijproduct, bilirubine, wat giftig is en zich opstapelt in de huid en ogen. Bij de geboorte is er sprake van een versterkte geelzucht. Tijdens de kinderjaren bepaalt de ernst van de aandoening de mate van geelzucht. Diagnose Naast het hebben van de karakteristieke gele verkleuring van de huid, is bloedonderzoek noodzakelijk. Daarbij wordt er gekeken naar de vorm en functie van de rode bloedcellen. Deze diagnose is pas betrouwbaar vanaf 1 jaar. Behandeling Omdat bilirubine, het afbraak product van hemoglobine, giftig is moet dat zo snel mogelijk worden afgebroken. Dat gebeurt door middel van lichttherapie. De in de huid opgestapelde bilirubine wordt hierdoor afgebroken en omgezet in een niet giftige stof. Ook kan de milt worden verwijderd. Hierdoor wordt de versnelde afbraak tegengegaan, ook andere (belangrijke) functies van de milt worden hierdoor radicaal verwijderd. Als laatst genoemde kan men ook in gevallen van ernstige bloedarmoede bloedtransfusie geven. Morgen krijgen we denk ik te horen of ze getest moet worden. Dat hadden ze al gedaan en toen kwam er een lichte verhoogde waarde naar voren. Het is niet ernstig en heel goed mee te leven, C. heeft het ook. Hij is regelmatig wat aan de gele kant. We weten trouwens niet of we haar laten testen, er is toch geen behandeling voor (lichterapie gebruiken ze alleen bij pasgeboren baby's zo ook K.) en als er iets is, dan weet je waar het van komt. Aan de andere kant vind ik het wel prettig om het te weten. Twijfel dus
Jullie zijn er dus achter gekomen door de gele kleur? Gelukkig is het niet ernstig. Is de test belastend omdat je twijfelt om het te doen?
Oh ja, KA, moet even kijken wanneer ik met R moet. Ze moet voor die zogenaamde 'menstruatie' het is trouwens sindsdien niet meer geweest.
@ Pino, gelukkig dat het niet meer is voorgekomen. Had je wel al een afspraak staan? Of moet je die nog maken?