@ellen hier gaat alles goed, levi zet steeds vaker losse stapjes. ben aleen erg druk en kan niet altijd meelezen/reageren hier. levi heeft totaal geen interesse in de tv, dat was bij zijn zus wel anders.
@ Koek: Kzag dat je je nu definitief heb afgemeld bij de juni mama''s was je er helemaal klaar mee? Hoevaak heb je een meeting met hun gehad? Lijk me best moeilijk dat je opeens geen contact meer heb gehad. Ik heb even niet goed terug gelezen.. Sorry Schoonzusje is nu bij mij. Jullie kunnen leuke dingen verzinnen over de kindjes.. Pff heb echt geen inspiratie haha.. Maar hij kan heeeeeeeeeeeeel veel. De net verstopte hij zich achder de commode, ik riep waar is Joas nu?' Kijk hij met 1 oog achter de commode vandaan of ik hem zag.. Trek hij zich snel terug haha.. En hij heeft net alle kussens vezamelt die in de kamer leggen, die heet hij bij de voordeur gelegd en ging er op leggen haha.. Joas wil ook altijd alles eten wat ik heb..
Yep, dat deed hij op vakantie heel erg. Daar kreeg hij iedere dag vollop de aandacht van al die oude lui daar. Dus als hij die ven niet kreeg, dan ging die roepen, zo van zien jullie mij zeg eens hallo. Het is soms echt een klein clowntje.
@ Jannn, Milan is ook gek van kussens. Daar gaat die altijd met zijn hoofd op liggen. Die liggen hier dan ook vaker op de grond dan op de bank. Hij heeft ook zo'n tentje. Daar heb ik het matras van het campinbedje ingelegd. Daar gaat hij nu ook steeds op liggen en maar rolle bollen dan.
Nog een leuke; Wessel doet al een tijdje kiekeboe, maar nu ook als hij even geen aandacht krijgt, maar wel wil... Doet hij zijn handje voor de ogen, en dan moet ik zeggen; waar is wessel nou? Wessel weg? En dan gaat het handje weg en roept hij kieke en schatert het uit. Wel heel handig spelletje voor in de auto en winkelwagentje etc! Haha! Oja en als ik niet reageer kruipt hij zowat op schoot of trekt aan mijn kleren. En dat handje maar voor zijn gezichtje houden, zo schattig!
@ Antje: Ik vind deze fase ook echt leuk. Kvind het wel steeds leuker worden. Joas praat ook echt tegen iedereen
Joas geeft nu ook kusjes. Kom hij hard op je afrennen met open mondje en krijg je een lekker nat monje op je mond haha.
Ik vind het ook steeds leuker worden. Nu denk ik ook steeds vaker, zo wil ik er nog 1. Dat had ik hiervoor niet zo.
@ Praten, dat wilt hier nog niet zo lukken. Hij zegt nu wel vaker mama. Maar volgens mij nog niet echt bewust. Hebben jullie trouwens een babyboek? Wij hebben die van: mam en pap vertellen over jou. Die is van de zwangerschap t/m de puberteit. Ik heb er net van alles ingeplakt zoals, geboortekaartje en akte, 1e pasfoto, handafdrukje, etc. Lijkt mij erg leuk voor later.
Maar ik roep het vanaf dag 1 dat ik het steeds leuker vind worden haha. Dus hoe leuk moet het wel worden
Zeker heb ik die! En ik heb de eerste pagina ingevuld.........en toen is hij ergens in een la beland............en ligt daar nog steeds. Ik hou wel op de laptop een boek bij waarin ik aan Wessel vertel over wat we meemaken samen.
Wessel zei eerder opa als papa. Nu is het vooral Mama, opa, en tegen allles wat rijd trekker. (ook als hij het geluid hoort). Papa zegt hij maar af en toe.
Ellen: wat een leuk verhaaltje over 'je kindje'. Heel herkenbaar ook! Ik vind dit echt zo'n geweldige periode. Ze zijn nog zo onbevangen en het hele leven is op het moment een ontdekkingstocht. Kan intens genieten van alleen maar kijken hoe Nils aan het spelen is. En ook ik lig in een deuk als hij een soort van woedeaanval krijgt. Moet af en toe echt mijn lachen inhouden, want da's niet 'pedagogisch verantwoord', haha. Maar als hij driftig wordt, is hij echt op zijn grappigst. Hij blaast zich dan helemaal op, krijgt rode vlekken op zijn voorhoofd, gaat met zijn handjes op tafel slaan, en keihard grommen... Net een loonytune joh. Praten: er komt een hele hoop gebrabbel enzo uit, maar geen woordjes. Soms een mama, maar niet zozeer naar mij gericht. Als ik vraag, 'waar is papa' dan kijkt hij wel direct naar papa, en andersom ook (met 'mama' dan he, niet dat papa naar Nils kijkt, haha) Kusjes: als hij er zelf zin in heeft. Niet dagelijks in elk geval. Maar wel steevast met open mondje. Spelletjes: kiekeboe is favoriet natuurlijk. Ook met aankleden. Met het aantrekken van een shirtje doen we steevast 'zoeken, zoeken..... en als zijn hoofd eruit komt 'BOE'!!. Vindt hij geweldig. Ook wilde spelletjes zijn leuk. Ik leg hem vaak over mijn schouder, dat hij met zijn buik op mijn rug ligt (ik sta dan gebogen voorover). Ik hou hem dan aan zijn voetjes vast, aan weerszijden van mijn hoofd. En dan gaan we Nils zoeken.... Hard roepen, ronddraaien, beetje wild doen. Hij ligt dan helemaal in een deuk op mijn rug. Mooiste moment is als ik hem dan weer 'tevoorschijn' haal, en helemaal verbaasd doe. Papa: Nils is zijn grootste fan. Hij is altijd superenthousiast als hij papa ziet. In wat voor tantrum hij op dat moment ook zit, tis allemaal over, haha. Maar als Nils moet huilen of overstuur is, dan moet mama toch echt troosten hoor...