Is homeopatisch en echt fijn spul. Ze verkopen ook chamomilla, dat helpt tegen de hangerigheid wanneer de tandjes doorkomen, ook van heel volgens mij, haal het bij de reform. Geeft hier in elk geval veel rust. En sophie de giraffe helpt ook goed, haha. Over bevallen in de zomer, zal wel fijn zijn. heel anders als in januari. toen Julian geboren werd was het dat koude record, sneeuw ijs en min 17 graden hier. verkeer wat vast stond, kraamhulp elke ochtend te laat... sneeuw voeten binnen in het hele huis en strooizout overal.. dus dit zal een welkome afwisseling zijn. en een stuk minder sjouwen met kruikjes.
@ supermom niet druk maken hoor toen ik nog niet wist dat ik zwanger was dronk ik alcohol en at is ook filet etc!!en in juni bevallen heerlijk met de zomer lekker vrij @ kraamzorg is hier ook al geregeld en de ziekenfonds ook @ odess fijn dat ze blij reageerde dat geef toch wel weer een heerlijk gevoel he zo @ all eindelijk geregeld met me werk pff
Hoi meiden. Zo, zoontje naar bed, dus ik heb even een paar uurtjes rust. Supermom, je bent al gerustgesteld maar ik wil ook even zeggen dat de kans dat vlees in Nederland besmet is, is 0,1 %. De kans dat jij van het besmette vlees ziek wordt is nog kleiner en de kans dat je je baby ermee besmet is nog veel kleiner. De kans is bijna nihil, maar goed het kan gebeuren en daarom wordt er voor gewaarschuwd. Je niet meer druk maken, dus. En fijn dat het boek van Cecile Rorst je helpt (ik gaf je deze tip). Ik zweer echt bij dat boek. Ik doe nu ook elke dag oefeningen en tot nu toe nog nergens last van en ik ben er vrij zeker van dat het ook zo blijft of in ieder geval tot het minimum beperkt blijft. Bevallen in de zomer: ik hoop het voor de tweede keer mee te mogen maken. Kaj is op 9 juli geboren. Ik heb echt heerlijk naar mijn zin gehad in mijn verlof. Het was ook steeds zulk mooi weer! En ook handig mbt zwangerschapslkleding, ik heb nog heleboel hele gave dingen liggen! Hester, welkom terug! Fijn dat je het overleeft hebt en dat je presentatie goed is gegaan! Oh ik mis ook lekker rood biefstuk van de slager! Hmmm. En carpaccio en filet en..pfffff. Alle rauwe vleeswaren eigenlijk. Ik weet nog dat ik de eerste twee weken na de bevalling elke dag een boterham met filet en een boterham met rosbief moest eten! Ik ben wel blij dat ik sushi niet hoeft op te geven, want daar ben ik nooit te misselijk of te beroerd voor! Babybergen: met borstvoeding kun je prima rauw vlees eten. Bepaalde koolsoorten en uien worden afgeraden ivm krampjes, maar rauw vlees en andere dingen die afgeraden worden tijdens de zwangerschap kun je gewoon eten. Odess: fin dat ze zo leuk reageerden! Kraamzorg: wat zijn jullie er vroeg bij. Ik kon tijdens mijn vorige zwangerschap met 4 maanden nog prima kraamzorg regelen, maar misschien verschilt het wel per bureau. Ik heb de uk trouwens al wel op het kdv hier ingeschreven en er is al een plek gereserveerd.
Bekijk bijlage 105014 Uitgerekend: 26-05-2011 Kiwi1 (32) - 2de kindje 26-05-2011 Meta (39)- 3e kindje 29-05-2011 Sandra (31)- 3e kindje 30-05-2011 priscilla1987 (22) 2e kindje 31-05-2011 Odess (26)- 2e kindje 01-06-2011 Hester (30) - 2e kindje 01-06-2011 FireRose - 1e kindje 01-06-2011 Pingu (27) - 2e kindje 02-06-2011 Alinda27 - 1e kindje 02-06-2011 Senna04 (24) - 1e kindje 03-06-2011 BabyBergen(31) - 3e kindje 04-06-2011 Martine - (29) 3e kindje 04-06-2011 Felicee (28 )- 2e kindje 06-06-2011 Ellen1983 (27) - 2e kindje 07-06-2011 Marry81 - 2e kindje 08-06-2011 Zomaar2010 - 1e kindje 08-06-2011 Mariaatje - 1e kindje 08-06-2011 Lan (28 ) - 2e kindje 09-06-2011 Sstephanie1 (22) - 1e kindje 12-06-2011 Ivje (31) - 2e kindje 15-06-2011 Judith1982 - 2e kindje 16-06-2011 Bowen (33) - 2e kindje 21-06-2011 Momeera - 2e kindjen 28-06-2011 Juud74 (36) - 2de kindje 29-06-2011 Bloesem (29) - 2e kindje 30-06-2011 Supermom (25) - 2e kindje Afspraak: 01 nov. Judith1982 - intake vk 02 nov. Ellen1983 - intake VK 02 nov. priscilla1987 - intake vk 02 nov. Martine - eerste echo 04 nov. Kiwi1 - 1ste echo 04 nov. Felicee - intake VK + eerste echo 04 nov. Senna04 - Bloedprikken standaard + schildklier? 05 nov. Babybergen - 3e echo + algeheel onderzoek 08 nov. priscilla1987 - termijnecho 08 nov. supermom - 1e echo (6,5 wk) 09 nov. Sstephanie1 - (tweede) termijnecho 10 nov. Odess - intake VK 10 nov. Meta - 12 weken (3e) echo (duim duim duim) 10 nov. Ivje- 2e echo 11 nov. Lan - 2de termijn echo 12 nov. Momeera - Afspraak Gyn (eerste echo?) 12 nov. Bowen - intake VK 16 nov. Ellen1983 - eerste echo 16 nov. Sstephanie1 - tweede afspraak verloskundige 16 nov. Sandra - Termijnecho 17 nov. Supermom - intake VK en termijnecho 18 nov. Pingu - afspraak VK en termijnecho 18 nov. Senna04 - Afspraak VK + 2e Echo 12 weken 22 nov. Hester - 2e afspraak Gyn 22 nov. Judith1982 - 1ste echo 23 nov. Bloesem- 1e echo 24 nov. Bowen - eerste echo 29 nov. Ivje - termijn echo 30 nov. Bloesem- intake VK 02 dec Lan - Afspraak verloskundige misschien met echo 06 dec. Sandra - verloskundige Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 5 Vlindertjes: Wennes 5+5 Happyliesje 4+3 Kwiepark 6+1 Iris2009 5+2 Lynnami 7+3[/QUOTE] Ik heb de lijst verder opgeschoond. Ik heb meiden verwijderd die op een ander juni-topic kletsen en hier al een hele tijd niet meer, en de meiden die hier al een tijd niets meer hebben gepost. Mocht ik iemand onterecht hebben verwijderd, dan alvast mijn excuses hiervoor. Je kunt je zelf uiteraard weer op de lijst zetten.
Nou meiden, ik ga zo alsluiten, moet zo weer ff 3 uurtjes werken...pffff Ik heb zo geen zin! Nou tot later!!
Ahhh mooi buikje Senna, ik wil ook steeds een buikfoto maken, maar elke keer als ik er aan denk zit ik net even lekker op de bank met een kopje thee Fijn dat de lijst is opgeschoont Kiwi Hier net even met de honden het bos in, mijn blonde labrador die dook in een sloot en kwam er pikzwart uit, het was zo'n stom gezicht dat ik in de lach schoot, en dat vond hij weer leuk dus rende die keihard op me af met zijn modderlichaam , nou gelukkig is nu iedereen weer schoon en heb ik nog 20 minuten voor een kopje thee en dan komen de kids weer uit school.
Hee meiden! Heb veel bijgelezen, maar heb een hoofd als een zeef en eigenlijk wilde ik even gaan slapen, maar was zo benieuwd hoe het met iedereen gaat! Gelukkig alleen maar goede berichten voor zover ik teruggelezen heb. Schuldgevoel, ik heb maanden niets genomen vanaf eventuele bevruchting tot ongi, en juist de week voor mn Nod gedronken, gerookt etc. Zal je altijd zien. Gelukkig was het maar een keertje.. Senna, mooi buikje al!! Rest,, eh sorry, weet het echt niet meer. Ben echt zo moe, ga echt even liggen nu.
Wat fijn! Nu kun je ook lekker op je werk kletsen over je zwangerschap. Ik vond het toen zo een opluchting dat ik eindelijk op mijn werk er over kon praten. Beterschap!
@Senna hele mooie buik! @Kiwi ja is inderdaad een "wonderboek". Ik heb wel iedere keer last nadat ik de oefeningen gedaan heb, maar ik merk wel dat het over het algemeen beter gaat dan wanneer ik ze niet doe. Ik blijf ze ook gewoon zo veel mogelijk doen en dan zien we wel hoe het uitpakt als ik straks iets verder ben. Het zal in ieder geval geen kwaad kunnen. En je hebt me nu NOG iets meer gerust gesteld thanks
Leuk odess dat ze zo reageerden op je werk! Senna: mooie foto en echt al een buikje, wow! Ik ben hondsberoerd, de hele dag al misselijk en kan volgens mij beter in de wc gaan wonen
Super Odess dat ze zo leuk hebben gereageerd! Jeetje Hester en het ging juist zo goed, misschien toch maar een vakantie naar spanje boeken
Haha Sandra, goed idee! Sterker nog: ik ga met de jaarwisseling naar Spanje Maar daarvoor moet ik nog voor mijn werk naar de USA. Eens kijken of daar leuke zwangerschapsmode te koop is... hopelijk voel ik me tegen die tijd beter, want vannacht in het vliegtuig moest ik steeds BIJNA overgeven... heb het gered tot ik net uit het vliegtuig stapte, maar het scheelde niet veel, ai ai wat kun je je toch beroerd voelen dan en wat duurt zo'n korte vlucht dan lang. Maar ja, alles voor het ukje! Degenen met een angelsound: hoevaak luisteren jullie naar het hartje en hoevaak kun je het niet vinden? (ik twijfel nog steeds om er eentje te kopen).
Ik heb nu twee keer geluistert en het hartje twee keer gevonden, de eerste keer dacht ik dat ik het hartje had, maar dat was mijn eigen hart hihi, maar later toch nog gevonden. Moet wel elke keer even zoeken, maar als ik het hartje eenmaal heb hoor je het duidelijk, ook het verschil met je eigen hart.
pfff meidenik ben dom geweestik heb zo een ronde kurken ding om pannen op ye zetten op kookplaat gedaan (elektrisch ik zet verkeerde aan en hele rookpluim in huis en sloeg op me longen pfff echt dom van me om de verkeerde aan te zetten
Jeetje priscilla dat is niet zo slim. Hier is trouwens mijn melkverslaving weer begonnen, normaal drink ik hooguit 1 glas melk per dag. Nu had ik tijdens de lunch al drie glazen op en heb dus de hele dag zin in melk. Maar ik wil er niet teveel aan toegeven ik ben bang dat het door de melk komt dat ik vorige zwangerschappen zoveel ben aangekomen.