juni mama´s 2011 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door priscilla1987, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    al dat eten haha ik weet zelfs niet ik kijk uit met wat ik eet zoiezo maar de file mis ik wel het meest:D

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Meta, welcome back :D Geen alcohol, geen zachte rauwmelkse kazen (ik eet dus wel rauwmelkse parmezaan, lekker!!) geen vaccuum verpakte vis en geen rood/ rauw vlees :) That's all! Ik ga alleen de rode biefstuk missen, (en de baileys :D) in mn kraamweek heeerlijk genoten van een bijna nog rauwe biefstuk, heerlijk :D

3. Pringel

Pringel Niet meer actief

@Meta, als het niet van die rauwe melk is mag je het gewoon eten.

Verder geen rauw vlees.

Alcohol dronk ik al nooit (naja zo af en toe maar goed sinds februari dit jaar ofzo al niet meer) brie heb ik nooit gelust! En vlees ben ik niet zo dol op.
    Al moet ik zeggen die ene maand dat ik niet zwanger was heb ik me te goed gedaan aan felit americain en lekker biefstukje.
    Sterker toen ik in het ziekenhuis was voor opwekken bevalling at ik al broodjes filet americain, kan je vertellen das maar 1 keer lekker :( de omgekeerde keer dat je het 'eet' is dat horror ;)

4. sandra

sandra Fanatiek lid

Hier nog even een foto van ons kleintje, al kan je er nog niet echt een mensje van maken, zag je het hartje overduidelijk kloppen, zucht ik ben verliefd :)

Bekijk bijlage 100327

Het is een foto van een foto, dus misschien niet heel erg duidelijk.

5. YellowButterfly

Sandra, wat is tie mooi :D Tuurlijk ben je verliefd! Geniet ervan!

6. YellowButterfly

Ow hoe groot istie trouwens?

7. sandra

sandra Fanatiek lid

Ik zou het eigenlijk niet weten, de VK zei dat het precies klopte met het termijn. Volgens mij wat ik in de boekjes lees is het vruchtje met 7 weken. 1 cm.

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    San, gefeliciteerd met de goede echo!!! Oh wat zal je blij zijn en wij met jou. Nou, ik kan er wel een heel klein mensje van maken hoor, maar misschien heb ik wel een rijke fantasie :D

Geslacht: ja, wij willen het weten en ik maak er ook geen geheim van. Heb het bij mijn zoontje ook niet gedaan. Ik heb sterk het idee dat het weer een jongetje wordt, maar dat komt misschien doordat ik mijzelf niet met een meisje kan voorstellen. Maar wat het ook wordt, ik ben met alles blij als het maar gezond is.

Meta: welkom terug, dat is een tijdje geleden.
    Eten/drinken: ik eet geen rauw vlees, geen alcohol en geen raumelkse kaasjes, maar die zijn in Nederland in de supermarkt in ieder geval niet verkrijgbaar.
    Wat zalm betreft kan in een vacumverpakte zalm een listeria bacterie zitten. Gerookte zalm die niet vacuumverpakt is, mag je gewoon eten.
    Ik heb vrijdag tijdens een vrijgezellenfeestje een heerlijke gerookte wilde zalm gegeten die niet vacuumverpakt was. Er waren echter 2 hoogzwangere dames die het weigerden te eten. Prima, die hebben iets heel heerlijks gemist. Verder ben ik niet angstig aangelegd wat dat betreft en eet strikt alleen niet waarvan ik weet dat het not done is. Ik vraag mij zeker niet bij elk dingetje af of het wel veilig is.

Ego: man, want ben ik vandaag misselijk zeg! Dat heb ik tot nu toe op alle dagen gehad waarop ik vrij was. Als ik aan het werk ben ben ik zodoende afgeleid dat ik er weinig last van heb. Zit nu op de bank ernstig te overwegen om een vinger in mijn keel te steken om er maar vanaf te zijn. Pffffff. Vermoeidheid valt gelukkig wel enigszins mee. Was de vorige keer om 10:00 uur 's ochtends al kapot en lag om 21:00 uur al te slapen. Daar heb ik nu niet zo veel last van.

9. sandra

sandra Fanatiek lid

Ohhh wat lijkt het mij erg om de hele dag misselijk te zijn, ik heb er nooit last van gehad en even leek het erop dat ik het nu zou worden maar dat was binnen een paar dagen weer over.
    Heb alleen last van af en toe een vlaag misselijkheid, moet dan soms even kokhalzen en dan is het over.

Sterkte voor alle misselijke meiden.

10. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    san wat leuk om te zien nu weet ik wat mij te verwachten sta

@ alle meiden hoe ziy het met jullie buikjes:D

11. sandra

sandra Fanatiek lid

IK kan dus mijn strakke spijkerbroek echt niet meer aan.
    Heb 1 spijkerbroek die eerst wat te groot was, die ik nog pas en verder loop ik dus alleen maar in leggings en tuniekjes.
    Vind dat dat mijn buik snel uitzet, misschien omdat het de derde is?

12. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    thanks voor de reacties, ik ga op zoek naar lekkere onverpakte gerookte zalm..
    @ alcohol: normaal kan ik ontzettend genieten van een lekker wijntje (of een flesje) :), proseccotje bij de Italiaan, witbiertje in de zon, lesweek afsluiten met lekker rood wijnte tijdens de vrijdagmiddag borrel op onze school.... en andere borrels, na een nascholing ofzo... valt nu echt heel erg op dat ik een spa-tje vraag, dus al 2 weken de vrijdagmiddag borrel gemeden, hoewel ik het super vind om even een beetje te geinen en het weekend in te luiden. Dus het ontbreken van de borrel is echt afzien voor me (hoewel ik niet zozeer de smaak nu mis, maar meer het gevoel dat je ervan krijgt..). Na m'n vorige bevalling kwam m'n moeder de verloskamer binnen met een broodje brie en een klein flesje fijn.... Ben dus een behoorlijke Bourgondiër....dat brengt me
    @ buik..... ik voel dat er 'iets' meer zit dan mijn eigen Bourgondische 'kweek' maar niemand zal (voorlopig) aan mij zien dat ik zwanger ben op dit moment, hahaha... mn kleintje ligt in een lekker zacht gespreid bedje....

1ik heb wel het gevoel dat ik vocht vasthoud: dikke (.) (.) en kaaklijn minder zichtbaar... Gevoeligheid ook alleen maar top, want dan denk ik dat het nog steeds goed zit ....
    @sandra leuk he zo'n wormpje, ik heb onze in een lijstje gedaan en aan de kids laten zien.... Toen ik thuis kwam vroeg mijn dochter EN MAM HEEFTIE EEN HART? JOEPIE ( ik heb ze verteld van 'ons geheime eitje, dat misschien een baby wordt...). Weten jou jongens dat jullie een baby willen etc??
    @ kiwi1: jij hebt toch ook al kleintjes, of vergis ik me (ik weet wel dat we op dezelfde datum zijn uitgerekend

13. sandra

sandra Fanatiek lid

#313 sandra, 11 okt 2010
    Laatst bewerkt: 11 okt 2010
    Ik heb het vandaag aan mijn kleine mannetjes vertelt, Jasper(net 4) gaf er eigenlijk weinig reactie op. Thomas (5) die vond het geweldig en zei als het nou een zusje wordt zullen we haar dan Lisa noemen, hoe hij daar nou op komt??

14. Pringel

Pringel Niet meer actief

Ach Sandra, van de namen die kinderen kunnen verzinnen is Lisa een goede keus :p

15. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    o wat schattig die reactie... bij mij zijn ze ook namen aan het verzinnen (zo zei mn dochtertje: geef dezelfde naam als m'n broer want dan hoef ik er maar 1 te roepen :)) en mam als het een zusje is mag het dan wel eens bij mij logeren enzo.... en m'n dochtertje loopt de hele tijd met haar Babyborn te sjouwen, zoals het hoort nu, niet ondersteboven, maar heel zorgzaam het koppetje ondersteunen enzo... Ik ben benieuwd hoe ze reageren als het echt allemaal goed zit en ze het mogen vertellen aan iedereen, en wat als bekend is wat het wordt (ik kan me van een tv programma herinneren dat 1 kindje echt troosteloos was toe ze hoorde dat ze nog een klein broertje kreeg, echt gillen krijsen ik wil geen broertje maar een zusje ... ik zie m'n dochtertje nog wel eens zo doen....)
    Ik zit echt te genieten van die momenten...

16. sandra

sandra Fanatiek lid

Vond het ook niet zo'n hele slechte keuze, die naam staat bij mij in de top 10, maar ik vraag me af hoe hij nou aan die naam komt, hij kent niemand die Lisa heet?

17. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    ehhh de SImpsons gekeken? Ik had Lisa ook voor de eerste zwangerschap in de top 10... leuke naam!

18. YellowButterfly

Meta aawww... Wat lief van je dochter, ik hoop dat ze niet zo gaat krijsen! ;) San, hihi dat is beter dat GI Jane ofzo O: ) hihi Meta jullie hebben allebei 26 mei als datum maar kiwi is 1 dag verder, rara!

19. sandra

sandra Fanatiek lid

Nee geen Simsons gekeken, wel lief hoor hoe jouw dochter ermee bezig is.

Ik ga mijn bedje maar weer eens opzoeken, ben zo moe, dat is het enige waar ik echt aan merk dat ik zwanger ben, chronisch moe, dus ik mag absoluut niet klagen.

Spreek jullie morgen!

20. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Sandra- Ja ze zeggen het en ik geloof het ook echt want bij al mijn zwangerschappen nadat ik bevallen ben van onze oudste zoon had ik vanaf het begin al een slecht gevoel. Nu ben ik ervan overtuigd dat het goed zit en dat we een gezond kindje krijgen in juni maar ik ben zo onzeker...
    Mooie echo.

Pris- Jij mag bij mij komen koken ;)
    Ik heb vanochtend de oven getracht schoon te maken en was vergeten om het schoonmaak middel eruit te vegen/wassen voordat ik ging koken. Slim.. Nu maar wat hamburgers op de bbq gooien ;)

Meta- Welkom terug!

Eten- pfff nou ik ga de sushi en rauwe oesters missen. Ik zou een moord doen voor filet americain... Dat mis ik zooo erg van Nederland. Ik heb zatedag weer een bestelling met Nederlandse etenswaren. Ze zijn vandaag verzonden, dus hopelijk tegen het einde van de week mag ik weer van mijn paprika chips smullen!

Buik- Ik heb een opgezette darmenbuik waar ik trots op mag zijn ;) ha ha

Deel Deze Pagina