en nu ga ik slapen tot morge heb mega slaap gebrek. en hoop dat ik neit weer een plasnacht krijg trusten
Ja, je moet zeker je maat aanhouden. Ik begrijp ook wel hoor dat als je kleren niet meer lekker zitten dat je dan alvast de positiekleren koopt. Alleen bij mij viel het vies tegen. Ze zaten pas mooi met 25 weken of zo. Daarvoor zijn ze nog veel te groot ondanks je eigen maat. Deze keer wacht ik daar dus een tijd mee. Ik loop nu met elastiekjes tussen de knoop van mijn broeken en het knoopgat.
Ehm....zal ik dan maar niet vertellen dat ik afgelopen zaterdag een positieshirt en -vest heb gekocht?? DaWo, ik kan me voorstellen hoor, dat jij hier gewoon anders instaat. Ik probeer zo zorgeloos mogelijk te zijn, al ben ik natuurlijk ook weleens onzeker. Maar ik heb zoiets nog nooit meegemaakt en ik ben van de struisvogelpolitiek: ik wil er gewoon niet (teveel) aan denken. Probleem is, ik heb een behoorlijke buik van mezelf en ben de afgelopen jaren gewoon teveel aangekomen. (heb dus een behoorlijke missie voor na juni...) Daardoor zit veel van m'n kleding zowieso al behoorlijk strak dus pas er heel snel niet meer in. Daarbij groei ik als ik zwanger ben ook snel, bij Naomi paste ik met tien weken de meeste broeken al niet meer. Mensen maakten soms hele 'prettige' opmerkingen maar uiteindelijk was ik 14,5 kilo aangekomen en binnen 8 weken was er weer 11 kilo af. Viel redelijk mee vond ik zelf. Wel zijn m'n lichaamsvormen veranderd (grotere borsten en (nog) minder strakke buik) waardoor sommige kleding ook niet mooi meer staat. Mensen denken echt dat ze van alles kunnen zeggen als je zwanger bent. Een moeder op school van een andere klas (kende haar dus nauwelijks) riep keihard door de klas, letterlijk: 'Wat ben je dik!!!!' Ik stond met m'n mond vol tanden en wist niet wat te zeggen, vooral omdat er een hele groep kinderen om me heen stond maar voelde me zo beledigd! Dat zeg je toch niet tegen iemand? Misschien ben ik dan kleinzerig ofzo maar ik vind dat echt niet kunnen. Haha, kan me er nog steeds boos over maken. Dussss...dat was weer een heel betoog. Ik ga ook eens naar bed, moet morgen op vier kinderen onder de vierenhalf passen dus heb wel wat energie nodig! Trusten meiden!
Positie kleding- Ik heb nog wat liggen van mijn andere zwangerschappen en zie wel wanneer ik het nodig heb. Het is heel lastig om fatsoenlijke zwangerschaps kleding te vinden hier vind ik. Alle zwangere vrouwen dragen hun mans kleren of XXL. Vreselijk... Ik zorg dat ik een paar mooie buikbanden heb en zwangerschaps broeken (zijn wel redelijk makkelijk te vinden). de shirts moeten dan maar L of XL zijn. We zien wel.
kiwi, mijn schoonzusje had me eens verteld dat ze hier meelas tijdens de zwangerschap van tess. hopelijk doet ze dat nu niet meer...maar dat was de reden dat ik ff een anonieme account had gemaakt. niet handig dus... hahaha zwangerschapskleding: hier nog vanalles over van vorig jaar, gaat straks gewoon weer aan. had toen met 12 weken al positiebroeken aan, nu denk ik nog wel eerder. ik vroeg gisteren of eergisteren of jullie nog speciale zwangerschapsvitamines slikken? ik ga nu gauw aankleden, kleine meid aankleden, eten, fles erin, moet om 7 uur al bij t kdv staan...
@ ellen ik slik alleen foliumzuur. eet veel sesam crackers met kas ivm misselijkheid. verder een banaantje (fruit) op een dag. dwing me er zelf toe verder eet ik gewoon wit of bruin brood (werk bij de bakker) en mijn prakkie warm eten en 's'avonds soms chippies. lijkt me wel gezond genoeg. lekker afwisselt. hier en daar ook snoepies of koekies maar met mate niet dol op
joehoe de 6 week gehaald. gister weer wat bruin verloren. hou vandaag in de gaten anders bel ik direct. mijn pakketje komt vanmiddag
Kiwi: veel plezier vandaag! Breng je hier verslag uit? Ik hoorde hier iets over lekkere brownies? Ik hoop dat ik binnenkort ook weer lekker kan meesmullen, vooralsnog eet ik vooral de verkeerde kant op, zullen we maar zeggen. Maar vandaag krijg ik nieuwe medicijnen en ik blijf vanochtend even lekker thuis, bijkomen van dagen lang overgeven... Vanmiddag moet ik het dan wel op mijn werk gaan vertellen.. Baal ik echt van! Maar ja , alles voor het goede doel.
Uitgerekend: 26-05-2011 Kiwi1 - 2de kindje 27-05-2011 Troetelbeer90- 1e kindje 29-05-2011 Sandra - 3e kindje 29-05-2011 Odess- 2e kindje 01-06-2011 Hester - 2e kindje 01-06-2011 FireRose - 1e kindje 01-06-2011 Pingu - 2e kindje 02-06-2011 Alinda27 - 1e kindje 03-06-2011 Selena24 - 1e kindje 03-06-2011 BabyBergen - 3e kindje 04-06-2011 Martine - 3e kindje 04-06-2011 Felicee - 2e kindje 06-06-2011 Dawo - 2e kindje 06-06-2011 Lot27 - 1e kindje 06-06-2011 Ellen1983 - 2e kindje 07-06-2011 Marry81 - 2e kindje 08-06-2011 Zomaar2010 - 1e kindje 08-06-2011 Mariaatje - 1e kindje 08-06-2011: Lan - 2de kindje 09-06-2011 Sstephanie1 - 1e kindje 14-06-2011 Lynnami - 3e kindje 15-06-2011 Judith1982 - 2de kindje 15-06-2011 babs81 - 3de kindje Afspraak: 13 okt. Kiwi1 - eerste afspraak verloskundige 14 okt. BabyBergen - eerste echo 19 okt. Sandra - intake verloskundige 20 okt. Odess - eerste echo 20 okt. FireRose - gynaecoloog + 2e echo 20 okt. Sstephanie1 - eerste afspraak verloskundige 20 okt. Selena24 - 1e afspraak vk 21 okt. DaWo - vroege echo 21 okt. Alinda27- eerste echo 21 okt. Pingu - eerste afspraak verloskundige 21 okt. Mariaatje - eerste afspraak verloskundige 22 okt. Pingu - eerste echo 23 okt. SStephanie1 - eerste echo 25 okt. Hester - eerste echo gyn 26 okt. Alinda27 - eerste afspraak VK 27 okt. zomaar2010 - eerste afspraak VK 27 okt. Lot27 - intake VK 28 okt, Lan - 1ste afspraak vk 28 okt. Sandra - echo 28 okt. Marry81 - eerste afspraak vk 29 okt. Lynnami - echo 01 nov Judith1982 - intake vk 02 nov. Ellen1983 - intake VK 02 nov. Martine - eerste echo 04 nov. Felicee - intake VK + eerste echo 11 nov. Sandra - termijnecho 16 nov. Ellen1983 - eerste echo 22 nov. Judith1982 - 1ste echo Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes: Wennes 5+5 Happyliesje 4+3 Kwiepark Iris2009 5+2
Zo ik heb al sinds maandag avond hoofdpijn en sinds die dag ook misselijk. heb djayden vandaag naar mijn zus gebracht en afspraken afgezet effe tijd voor mezelf...
goedemorgen! het is blijkbaar een vruchtbare tijd geweest! kreeg gisteren ook bericht van mn nichtje dat ze 8 weken in verwachting is en tevens een sms van een goede vriend ,dat hij vader gaat worden in april....... kleding: ik heb hele moderne positiekleding van een (duur) winkeltje hier, die kleding kan je gewoon dragen ook als je niet zwanger bent, dat valt gewoon echt niet op!! hele stoere spijkerbroeken die rete lekker zitten! ik heb ze afgelopen anderhalf jaar gewoon gedragen en heel handig nu valt het ook niet op dat ik positiekleding draag omdat ik niet ineens van stijl of kleding verander hihi mijn moeder is een beetje ongeduldig en heeft de eerste afspraak voor me gemaakt bij het pretecho bureau (zij betaald het) zodat ze zelf ook naar de frummel kan spieken hahah
26-05-2011 Kiwi1 - 2de kindje 26-05-2011 Meta - 3e kindje 27-05-2011 Troetelbeer90- 1e kindje 29-05-2011 Sandra - 3e kindje 29-05-2011 Odess- 2e kindje 01-06-2011 Hester - 2e kindje 01-06-2011 FireRose - 1e kindje 01-06-2011 Pingu - 2e kindje 02-06-2011 Alinda27 - 1e kindje 03-06-2011 Selena24 - 1e kindje 03-06-2011 BabyBergen - 3e kindje 04-06-2011 Martine - 3e kindje 04-06-2011 Felicee - 2e kindje 06-06-2011 Dawo - 2e kindje 06-06-2011 Lot27 - 1e kindje 06-06-2011 Ellen1983 - 2e kindje 07-06-2011 Marry81 - 2e kindje 08-06-2011 Zomaar2010 - 1e kindje 08-06-2011 Mariaatje - 1e kindje 08-06-2011: Lan - 2de kindje 09-06-2011 Sstephanie1 - 1e kindje 14-06-2011 Lynnami - 3e kindje 15-06-2011 Judith1982 - 2de kindje 15-06-2011 babs81 - 3de kindje Afspraak: 13 okt. Kiwi1 - eerste afspraak verloskundige 14 okt. BabyBergen - eerste echo 19 okt. Sandra - intake verloskundige 20 okt. Odess - eerste echo 20 okt. FireRose - gynaecoloog + 2e echo 20 okt. Sstephanie1 - eerste afspraak verloskundige 20 okt. Selena24 - 1e afspraak vk 21 okt. DaWo - vroege echo 21 okt. Alinda27- eerste echo 21 okt. Pingu - eerste afspraak verloskundige 21 okt. Mariaatje - eerste afspraak verloskundige 22 okt. Meta- intake VK 22 okt. Pingu - eerste echo 23 okt. SStephanie1 - eerste echo 25 okt. Hester - eerste echo gyn 26 okt. Alinda27 - eerste afspraak VK 27 okt. zomaar2010 - eerste afspraak VK 27 okt. Lot27 - intake VK 28 okt, Lan - 1ste afspraak vk 28 okt. Sandra - echo 28 okt. Marry81 - eerste afspraak vk 29 okt. Lynnami - echo 01 nov Judith1982 - intake vk 02 nov. Ellen1983 - intake VK 02 nov. Martine - eerste echo 04 nov. Felicee - intake VK + eerste echo 11 nov. Sandra - termijnecho 16 nov. Ellen1983 - eerste echo 22 nov. Judith1982 - 1ste echo Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes: Wennes 5+5 Happyliesje 4+3 Kwiepark Iris2009 5+2 __________________
Beetje onzeker de laatste dagen. Niet dat er aanwijzingen voor zijn, maar bang om teveel blij te zijn dat het dan toch misgaat.....Veel misselijk, niet spugen maar wel constant erg weeïg gevoel en licht in m'n hoofd...En futloos..... Moet mezelf even een schop onder m'n kont geven!!! Ga ik nu even doen, straks schrijf ik weer wat vrolijks hoop ik!
pfff ik baal nog meer. andere broek aan knoop niet dicht en de rits ook al niet. tochterij straks nog
Hey Ellen uit de kast Ik hoop dat je geen meelezers hebt nu, maar vind het wel leuker zo Kiwi, succes bij de vk Wel grappig bij ons is het dus andersom - eerst echo en dan intake Hester, wat rot dat je zo misselijk bent zeg! Bah! Zo hier vannacht laat op bed gegaan en een lange dag gehad gisteren. Ben brak nu pfoe! Moet zeggen dat de misselijkheid hier beter te handelen is, hoop dat dat niet wat ergs betekend maar dat ik daar gewoon van mag genieten! Verder moet ik zeggen dat ik wat meer last krijg van mn banden en mn borsten af en toe best wel gevoelig zijn.
Hahah kleding is wel n probleem he Ben van mezelf niet bepaald mager, maar heb gewoon bij de C&A een broekmaat groter gekocht stretch dus bij mn benen/kont zit tie ook goed. Alleen zit die broek dus nu af en toe al beetje strakkies.. ben pas net wakker kon vanacht maar niet in slaap komen dus heb het nog half 3 zien worden..
Goedemorgen dames, Ellen, ik snap het. Ik zou het ook heel vervelend vinden als bekende hier mee zou lezen. Odess: herkenbaar dat gevoel. Ik ben deze zwangerschap veel minder misselijk en moe dan bij mijn zoontje (tenminste, wat ik mij er van kan herinneren). Ik ben hier totaal misschien 3 dagen heel misselijk geweest. En dan ga ik mij ook wel afvragen of het goed zit. Ik moet ook wel zeggen dat ik veel energie uit mijn werk haal waardoor veel kwaaltjes op de achtergrond verdwijnen. Op mijn vrije dagen voel ik mij slechter. Nu ik er zo aan terug denk herinner ik mij ook wel dat ik bij mijn zoontje ook ook hele goede dagen tussen had zitten. Je onthoud vaak alleen vervelende dingen, heb ik het idee. Verder heb ik nog alle symptomen dus ik ga er gewoon vanuit dat het goed zit. Volgens mij zijn wij allemaal een beetje onzeker. Het hoort het allemaal bij.
Kiwi, ja dat klopt inderdaad! Ik hoop dat die onzekerheid gewoon een symptoom is Ik moet zeggen dat ik er het meeste last van heb als mn maag leeg is. Wat jij zegt herken ik helemaal! Gisteren had ik een drukke dag en dan heb ik minder last
Goedemorgen allemaal!! @Zomaar: balen dat je gisteren weer wat bruin bent verloren, anders zou ik toch de verloskundige maar bellen, met 6 weken kunnen ze met een inwendige echo soms het hartje al zien kloppen, maar ja ook weer niet altijd, en dat brengt dan weer onzekerheid Maar je buikje groeit dus dat is goed!! @Meta: wat jammer dat je af en toe zo onzeker bent, maar ik denk dat het wel normaal is hoor, ik heb ook af en toe, zelfs nu ik het hartje heb zien kloppen, het is ook een soort zelfbescherming. @Kiwi: veel plezier vandaag, bij de VK, hoelaat moet je er zijn? @Misselijke dame's heel veel sterkte Hier vanmorgen lekker aan de wandel geweest met twee wandel vriendinnen, en de hondjes, in totaal 5 labradors dus dat was dolle pret voor de hondjes en wij konden lekker bijbeppen, nu even een half uurtje forummen en dan de kids weer uit school halen.