juni mama´s 2011 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door priscilla1987, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

2. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je krijgt van het Uwv (Uvw?) ook nog officieel bericht, geloof ik...

3. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar kijk ik ook zo naar uit! Wij gaan natuurlijk ook naar Blijdorp maar ook naar Kijkduin, hopelijk in onze hippiebus... kinderen en paps heerlijk in het zand& water, moeders met beep onder parasolletje... nu maar hopen dat ik niet weer 6 weken mn heerlijk gemiste ongesteldheid van 9 maanden in ga halen... Ik voelde me zo besodemieterd na de geboorte van de 1e... liep ik daar mee... en dan in de zomer... mmm misschien ga ik gelijk wel de overgang in LOL :D:D (haha ben dan 40... mn moeder is tot haar 58e ongesteld geweest.... dussssss :p:p)
    Sorry, beetje schijtlolig.... Morgen 20-wekenecho, ben toch beetje zenuwachtig eigenlijk....

4. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    @Felicee: Oh wat stom, helemaal vergeten te vertellen. Ik heb inderdaad reactie gehad en we gaan snel een gesprek plannen om erover te praten.
    Lasagne yummyyy.

@Lan: Ik snap wel een beetje wat je doormaakt aangezien ik ook een angststoornis heb. Ik weet niet wat voor medicijnen je slikt maar ik slik ook medicijnen en ook bij mijn vorige zwangerschap al en ik heb een heel gezond kind hier rondlopen.
    Overstappen en andere dingen veranderen aan je medicijnen zou ik niet doen idd. Als je zwanger bent reageer je namelijk heftig op wisselingen van die medicijnen.
    Ik weet dat je je zorgen maakt maar het hoeft echt niet, de artsen houden het heel goed in de gaten en geloof me ze kiezen sneller voor het kindje dan voor jou, dit heb ik in mijn vorige zwangerschap ook mee gemaakt. Ze doen in eerste instantie alles voor de baby en kijken dan pas naar de moeder.
    Qua angst en werk is het ingewikkelder denk ik. Kun je niet bijvoorbeeld eens vrijwilligerswerk proberen zodat je een beetje kunt oefenen met werken?

@Judith: oooh leuk als ze gaan leren praten.. Dat gaat wel snel trouwens, bij mijn dochter leek het wel alsof ze binnen een week kon praten.
    Jeetje een half jaar vrij? Dat is lang! Ik geloof dat ik dan de namen van mijn collega’s niet meer weet, hahaha.

@Priscilla: HUH?? Wat zeg je nou voor engs, misschien je baan kwijt??

@Odess: Je hebt hartstikke goed opgelet, alleen ik was het helemaal vergeten te melden, zie hierboven in het berichtje voor Felicee. Goed om te horen dat je rugpijn weg is, houden zo.

@Sandra: Hihi fijn he eten bij de Ikea? Het kost geen drol. Mooi een nieuw bed, nu gauw weg met dat lekke waterbed.

@Meta: Spannend die echo morgen!!

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Goedenavond dames,

Lan, je mag hier altijd klagen hoor. Zwanger zijn is lang niet voor iedereen rozengeur en maneschijn. Vervelend dat je onzeker bent, hopelijk kan je vk je geruststellen. En wat goed dat je vooruit bent gegaan in je assertiviteit. Het is toch weer een stap in een goede richting!

Zomaar, sorry te moe om je een update te geven :D Grapje. Er is niet zo veel bijzonders gebeurd in de afgelopen dagen, volgens mij.

Sandra: jeetje, wat een gedoe met zo'n waterbed. En wat voor bed hebben jullie nu bij de Ikea gekocht? Wij zijn ook opzoek naar een nieuw bed, maar ben er nog niet over uit welk het wordt. Wij hebben een Tempur matras, dat ligt echt heerlijk. Maar ik hoor idd dat de Ikea matrassen ook heel goed zijn.

Felicee: wat een verwennerij! Heerlijk. Tegen de extra kilootjes heb ik trouwens nu een hometrainer aangeschaft. Dat heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook gedaan, elke dag een half uur tot een uur op dat ding en ik kwam geen kilo te veel aan. Dat ding gekocht op de MP voor een paar tientjes en na de zwangerschap weer doorverkocht op de MP. Dat heb ik nu weer gedaan. Ideaal. Ideetje? :D

Momeer: al wat gehoord?

Judith: fijn dat Evy weer goed opgeknapt is. En dat praten: wat is dat leuk he. Ik lig elke dag weer in de deuk met die zoon van mij. Waar hij elke dag toch weer mee komt. :D

Sorry, dames dat ik nu niet op iedereen kan reageren. Morgen ga ik alles weer goed bijlezen. Ik wil je jullie trouwens niet mijn 20 + 1 weken buik niet onthouden.

6. sandra

sandra Fanatiek lid

@Meta; hihi jij ziet het ook helemaal voor je:) Het is ook zo heerlijk dat het dan zomer is.

@Kiwi; Wauw mooi buikje hoor, hij is toch wel aardig gegroeid toch? Hier wel in elke geval, volgens mij heeft mijn buik afgelopen week groeispurt gemaakt.

Wij hebben een matras met een extra laag erop, het lag echt heerlijk.
    Vannacht een nachtje op een aerobed, maar morgen in ons nieuwe bed.

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Klinkt goed, San. Maar wat voor bed hebben jullie gekocht? Ik zoek inspiratie :)

8. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ momeera en sandra

ik denk allemaal van wel:xik heb vandaag 2 keer toe kantoor gebeld 1e keer door verbonden naar me planner geen antwoord.rare was het was een ander kantoor had wel goede nummer gedraaid:(2de keer weer bellen dus dat vrouwtje zeg,ja ik kan er ook niks aan doen ik zeg pardon ik bel om te weten hoe het allemaal zit ja als ze niet opnemen heb ik oftewel pech.ik ben boos geweest me client vond ook al niet normaal.had ook nog een klacht over een zeikwijf van vanmorgen.die alleen maar zielig is en klaagt wat me strot uit kom.en natuurlijk me contract!!maar ik heb toch recht om te weten hoe het met me contract zit:(het lijk wel of ze spontaan failliet gaan of gewoon geen zin hebben om op te nemen.vriendin van me reageerde ook op me hyves die wacht ook al op der contract drie maanden en had al flinke woorden met ze.me vriend zeg ook al ik hoop dat je je baan niet kwijt ben.ik zo ja ze kunnen me niet ontslaan ze hebben niks laten weten maar ik werk wel gewoon bij me clienten.zelfs die weten van niks ik heb verlof aangevraagd niks over gehoord.ik moet verlof hebben anders hebben ze pech ik ga gewoon.me client gaat weg als hij geen vervanging heb bij mijn werk.ik ben zo ongelooflijk boos en weet ik het allemaal.ik moest op naar huis ook al lang wachten tot ergenis van me vriend die me als nog kwam halen omdat ik het ijskoud had ik ben nog niet moe ik zit te piekeren wat ik niet moet doen natuurlijk en aan me kleine moet denken. morgen moet ik ook gewoon werken.met tegenzin wou thuisblijven maar dat is werk wijgering dus ik ga er maar gewoon naartoe en als morgen nog geen contract heb bel ik op als ze me ontslaan ga ik naar rechtsbijstand toe.dan maar via hun spelen maar ik zit nu op hete kolen.

9. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

gaaf buikie zo ver is de mijne nog niet :):):) dat mert 18 weekjes vandaag whahahaha.

zo werken zo geen zin

ow uwv is altijd snel hier. dus tja baas heeft echt nog niks geregeld nou ja word zijn probleem zolang ik maar geld krijg.

krijg trouwens last van harde buiken zo erg vaak op zijn tijd...

10. sandra

sandra Fanatiek lid

@Priscilla; vind het inderdaad maar heel raar bij jouw op het werk, maar volgens mij als je niets hoord over je contract wordt hij automatisch verlengt, maar ik kan het fout hebben hoor? Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

@Kiwi: We hebben deze serie, en dan in het wit eiken:
    IKEA | MALM serie
    Het bed, en die kast voor aan het hoofdeind. Maar hier op het plaatje ziet het er heel anders uit. Als die staat maak ik er een foto van.

Ik heb zo beroerd geslapen vannacht op dat luchtbed pfffff.

11. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Sandra, vanavond lekker in het nieuwe bed!

Ik heb zo raar geslapen..
    Ik werd snachts wakker en het leek alsof er een strijker in onze tuin werd gegooid, maar toen ik daarvan wakker werd dacht ik dat ik het misschien wel droomde want mn lief sliep rustig verder.
    Daarnaast van ALLES gedroomd; liften in Eindhoven maar ik was toch opeens in Noorwegen in de sneeuw, lopend door een mega file met allemaal vrachtwagens en bussen die door elkaar reden, ik had bloed en ik moest inlegkruisje meenemen in plastic zakje naar de vk... :(
    Dus ik werd beetje sjagrijnig wakker! Maar na het douchen was ik wel weer ok!
    Mn man denkt dat ik gek ah worden ben! :)
    Ik gebruik ook erg vaak het excuus zwangerschapsdementie want sommige dingen komen echt niet meer door bij me!

12. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lan, wat vervelend zeg dat je eigenlijk niet zonder je medicatie kan, maar als het helpt zou ik me er niet druk om maken (al klinkt dat weer makkelijk voor een buitenstaander). Geloof dat angststoornissen echt zo’n grote beperking zijn in je dagelijkse leven. Ga je hier wel een therapie voor volgen? Super dat de assertiviteitstraining zo goed heeft geholpen, mag je trots op zijn!

@Judith, leuk hè dat praten…al vraag hier steeds vaker aan onze dochter of ze even stil wil zijn ;) Vond bij de eerste zwangerschap een half jaar ook te lang. Werd op het laatst echt gek (alleen was het toen ook winter). Wil nu 1 oktober weer gaan beginnen met werken.

@Sandra, goed bezig een nieuw bed, hoop dat hij heerlijk slaapt vanavond...

@Zomaar, hebben jullie een P&O afdeling? Anders zou ik daar navraag doen. Je moet inderdaad drie maken voor de uitgerekende datum officieel een zwangerschapsverklaring ingeleverd hebben.@

@Momeera, oké dat klinkt al beter. Hoop dat het gesprek snel plaats gaat vinden.

@Kiwi, goed idee alleen ik heb een abonnement op de sportschool ;) Doe nog wel pilates en cardio en 8 februari begint Zwanger en Fit. Ben bij de eerste zwangerschap maar 6,8 kilo aangekomen dus schrok enorm toen ik zag dat ik nu al op 5 kilo zit. Maar goed..woog ook 12 kilo minder voor de zwangerschap. Erg mooie buik!!

Hier ook een slechte nacht gehad..vandaag maar eens de kerstboom opruimen (mag eigenlijk morgen pas ;) en schoonmaken, misschien voel ik me dan beter.

13. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekkere dromen zeg.....raar is dat hè dat dat nu zoveel erger is.
    Ik geloof ook niet echt in zwangerschapsdementie maar ik vergeet ook veel hoor. Laat vooral spullen liggen die ik nodig heb, zo stom.

14. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    #4794 MendieC, 5 jan 2011
    Laatst bewerkt: 5 jan 2011
    Ik zal ook snel buikfoto posten!
    Kleine gaat flink groeien maar wat je ziet is vooral veel uitgezette darm! :p

15. Hester

Hester Niet meer actief

Sandra: klinkt goed dat nieuwe bed! Wij hebben ook zo'n dekmatras, zo'n lekkere dikke laag extra op je matras is heerlijk hoor. Veel slaapplezier vannacht!

Kiwi: mooi buikje! Dat gaat echt goed. Netjes hoor.

MendieC: wat een vreselijke dromen, soms ben je ook zo warrig 's nachts en dan denk je: waar WAS ik in hemelsnaam mee bezig??

Felicee: 5 kilo is toch netjes? Volgens mij is dat keurig hoor bij deze termijn.

Ben aan het werken, maar net tussendoor naar de poli VK geweest voor bloeddrukmeting, was gelukkig normaal (110/85) dus dat is heel fijn.

Vanmiddag moet ik een paar uur vrij nemen, want mijn zoon gaat naar een verjaardagsfeestje en omdat het zijn beste vriendje is, wil ik graag dat hij erheen gaat. Maar dat betekent wel dat ik nu GAUW weer verder moet werken :)

Jullie allemaal fijne dag verder!

16. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    @Kiwi: wat een lief klein mooi buikje J

@Priscilla: jeetje meid wat vervelend is dit. Vooral ook omdat je nu niet weet waar je aan toe bent en ik snap dat je nu op hete kolen zit, dat zou ik ook hebben. Ik snap het ook niet als ze je willen ontslaan moeten ze dat gewoon doen maar niks laten horen is wel heel erg laag. Misschien is er wel niks aan de hand en heb je je al die tijd voor niks druk gemaakt alleen maar omdat zij niks zeggen.
    Blijven bellen en vragen hoor Pris, ze kunnen je niet zo aan het lijntje houden.

@Zomaar: Sterkte vandaag, ik denk aan je hopelijk helpt dat.

@Sandra: Lijkt me idd voor geen meter slapen een luchtbed, zeker niet als je zwanger bent. Maar vanavond in je nieuwe bed toch?

@MendieC: Ja zwangerschapsdementie ik ken het probleem. Ik doe steeds van die domme dingen. En rare dromen heb ik ook veel en had ik bij mijn eerste zwangerschap ook, gek is dat, zal denk ik ook wel door de hormonen komen ofzo.

@Felicee: Ook al een slechte nacht gehad? Hoe kwam het? Mijn nacht was ook een ramp.

@Hester: Werk ze nog!!

Zo ik heb lekker een vrije dag vandaag. Ik ga eten en daarna slaaapen, jeetje daar ben ik echt aan toe.
    Dus dames welterusten!!

17. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@stephanie
    Wat lief van je opa! :D

@lan
    Leuk dat je ook weer langskomt! :D

@Fire Rose
    Ja dan heb ik er ook last van, maakt niet uit hoe ik zit of lig, als ik dus te lang zit of lig heb ik er last van...
    En fijn dat alles goed was bij de gyn

@Meta
    Veel plezier bij de 20 weken echo!

@Dushi
    Leuk dat je er ook weer bent, en al weer helemaal opgeknapt!

@Elise
    WElkom :D

@Zomaar
    foei hoor, zo lang niet langskomen:p, maare je buikje komt er aan :D

@Judith
    Fijn dat het met Evy weer beter gaat!

@verlof
    Ik denk dat ik 5 weken van te voren stop met werken, als mijn bekken het toelaat...
    Mijn zwangerschapsverklaring heb ik al liggen...heb ik met 12 weken al gekregenv an de vk D: Dus die hoef ik niet meer te vragen
    Alleen dus nog ff met mijn baas overleggen hihi

@Sandra
    Super dat jullie alweer een nieuw bed hebben :D
    Nu alleen nog ff ophalen hihi, en dan vanavond lekker slapen!

@Kiwi
    Mooi buikje hoor!!

@MendieC
    Wat een rare droom...:(

@Hester
    Fijn dat je bloeddruk goed is! En veel plezier vanmiddag!

Hoop dat ik iedereen gehad heb!
    En anders sorry! :)

18. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Sandra: dit bed hebben wij ook gezien, ik vind hem gaaf! Wij zaten te denken om het in het zwart/bruin te kopen.

Priscilla: als je contract inmiddels verlopen is en je hebt niets van je werkgever gehoord, dan betekent dat automatisch verlening van je contract met onbepaalde tijd. Dat jij het maar weet en je niet laat afpoeieren!

MandieC: wat lig je toch gek te dromen zeg! Schijnbaar hoort dat ook bij de zwangerschap.

Felicee: mag je pas morgen de kerstboom aftuigen? Is dat ivm met 3 koningen? Dat is trouwens op 7 januari. Ik heb de kerstboom de 27ste al eruit geflikkerd. Vond het wel genoeg zo :D

Momeer: weltursten!

Hester: veel plezier op het verjaardagfeestje!

Zomaar: werkze. Snap dat je geen zin hebt, als je zo moe bent:(

Senna: heb jij al een afspraak met de fysio gemaakt? Let er echt op hoor, als je er niets aan doet dan kun je straks helemaal niks meer! Dit gaat namelijk echt niet vanzelf over, maar wordt alleen maar erger.

All: de foto van mijn buik heb ik laat in de avond gehad. In de ochtend heb ik dit dus echt niet he. Vandaag kwam ik na 2 weken weer werken en iedereen is helemaal verbaasd dat ze nog niks kunnen zien terwijl ik toch bijna 5 maanden zwanger ben. Dus de foto is mooier dan de werkelijkheid hoor nog ;) Hangt er ook erg vanaf wat ik aan heb.

Verder weinig te melden. Januari staat in het teken van vele borrels met vrienden familie. Elk weekend is helemaal vol gepland met etentjes en borrels. Vind voornamelijk plaats bij ons omdat veel mensen ons nieuwe huis nog niet hebben gezien. Hard werken, maar wel gezellig.

Ga nu even aan het werk weer.

19. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ sandra ja ik wacht maar af heb tegen me vriend gezegd dat ik tot morgen afwacht en anders even doe bellen naar hun kijken hoe het zit.

@ kiwi1 oke dan maarja ik ga toch even bellen denk ik zometeen maar durf eigenlijk niet:)

@ momeera nee idd en zo gevoel heb ik wel aan het lijntje houden

@ nare dromen ik heb meestal grappige dromen maar tot nu toe nog niks gehad van dromen.

ik ga maar eens ff werk bellen kijken wat ze te zeggen hebben:p

20. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hester, wat leuk…drie jaar en dan echte verjaardagsfeestjes.

@Momeera, had hoofdpijn en moest drie keer naar het toilet. Duik ook zo mijn bed even aan als mijn meisje gaat slapen.

@Kiwi…mmm voor zover ik het geleerd heb ik Driekoningen toch echt op 6 januari (Zie Google :D) Maar ben blij dat hij opgeruimd is, wat een ruimte weer. Zou ook denken dat je buik niet te missen is, wel echt een klein zwangerschapsbuikje. Misschien maar ’s avond gaan werken, zie zij het ook ;) Veel plezier met de drukke tijden.

Ga ook even pitten..net heerlijk mijn dochter een uur in bad gedaan en daarna nog samen een half uur onder douche. Lekker ingesmeerd met bodylotion en olie…wat genieten dat tutten!

Deel Deze Pagina