Wij hebben besloten de combinatietest niet te doen, ik ben nogal een type dat snel in de stres schiet, dus ik weet zeker dat ik ga lopen stressen totdat ik de uitslag heb. En de uitslag is een kansberekening als je bijv. een kansberekening krijgt van 1:20 op een kindje met het syndroom van down, is dat heel hoog, maar je hebt nog altijd meer kans op een gezond kindje. En ik zou geen vruchtwaterpunctie willen, dus dan weet je eigenlijk nog niets. Een vriendin van mij had een hoge kans op een kindje met het syndroom van down, en ze wou geen vruchtwaterpunctie, de rest van d'r zwangerschap is niet meer onbezorgt geweest en ze is uiteindelijk bevallen van een gezonde dochter. Nou ja, dit zijn voor mij redenen om het niet te doen.
Pingu, ik snap dat je in de stress zit. Maar het hoeft niets te betekenen he. Maar morgen heb je zekerheid. Heel veel succes en laat het ons snel weten hier! Combinatietest: doen we niet en vind het ook niets toevoegen. Precies, wat Sandra zegt. Al heb je een kansberekening 1:7 of zo, maar nog steeds heb je 7 keer meer kans op een gezond kindje dan op een down kindje. Terwijl 1:7 in principe een erg hoog risico is. Het zegt zo weinig of hoe het kindje uiteindelijk ter wereld komt.
hey meiden, Ik kon in het weekend niet op zp en nu is alles weg... ik kom me ook terug melden dan 8 juni, 2de kindje 26/10 eerste echo @combinatietest, hier in België heb je de keuze of je het wil doen, maar ik denk wel dat die is terugbetaald, als ik mij niet vergis natuurlijk. Ik ga die laten doen, dan heb je toch weer wat meer zekerheid... tja is een eigen keuze @ ik heb vandaag wat bloed verloren pff wat een onzekerheid, heb vrijdag ook naar zh geweest omwille van buikpijn en als je het verhaal wil lezen, kun je eens kijken naar: eerste echo niet zoals ik hoopte, en dat staat bij echo's en onderzoeken... het is een heel verhaal
nieuwe zwangeren, gefeli en welkom!!! loeka, wat leuk, mijn dochter heet ook tess! hoe oud is `jouw` tess? die van 'mij' wordt 25 okt 1 jaar. zomaar, wat spannend morgen een echo! en ik kan pas morgenavond bijlezen! heel veel succes, ik ga aan je denken! je hebt helemaal gelijk met dat verlof, mijn vorige verlof was van eind nov tot ik weer aan t werk moest, alleen maar sneeuw.... verschrikkelijk! nu ga ik t er lekker van nemen deze zomer! woehoe! hester, wat fijn dat zo positief reageerden op t werk! jonkies, ik ben wel iets ouder, maar vind mezelf wel n jonge mama. ben 27. pingu, heel veel succes morgen! ik hoop voor je dat t een innestelingsbloeding is, of een adertje! knuffel. sandra, helemaal met je eens over die combinatietest! hier: ik ben weer giga-moe, ffff en ben weer zo emotioneel als een zeehond, (hahah sorry voor die stomme woordkeus...) zit overal bij te sjanken. nieuws, mijn dochter, en vanavond is hello goodbye er ook nog op! tijdens mijn vorige zwangerschap was little house of the prairie elke dag op tv, standaard janken geblazen... en mijn vriend maar lachen!!!!
He Tkozijntje, wat een stress! Ik heb je verhaal net gelezen en pfffff, ik weet niet wat er van te zeggen is. Aan de ene kant ziet het er niet goed uit, maar aan de andere kant heb ik dit soort verhalen iets te vaak gehoord en toch met een goede afloop. Een van mijn goede vriendinnen had vergelijkbaar iets met bloedverlies. Ze dacht dat ze een miskraam kreeg en dat werd ook bevestigd door het ziekenhuis. Maar omdat ze zich weken later nog steeds beroerd voelde hebben ze voor de zekerheid nog een echo gemaakt. En wat denk je? Perfect kloppend hartje en een vruchtje van 13 weken. Onvoorstelbaar. Maar wel ontzettend balen dat je nog 2 weken moet wachten! Ik duim voor een goede afloop!
@Pingu: wat een onzekerheid zeg, hopelijk heb je morgen een goede echo, ik duim voor je @tkozijntje: jeetje zeg, ook voor jouw een hoop onzekerheid. Hopelijk zit het toch nog allemaal goed. Op zich kan het wel dat ze met 6 weken nog niet zoveel zien. Dus nog niet alle hoop verliezen hoor. Sterkte!
@ Pingu: Jeetje wat vervelend. Probeer je rustig te houden tot je morgen meer weet. Ik duim igg voor je en laat het ons snel weten. @ Tkonzijntje: Ik heb je verhaal ook gelezen, wat vervelend zeg. Die prof liet je gewoon min of meer aan je lot over echt heel heel raar. Hopelijk kun je beetje rustig blijven onder de omstandigheden want stress is nu ook niet goed. Ook voor jou zal ik zeker duimen en hopen op een goed einde. Maar je hoort idd zoveel verhalen waarbij het toch goed afloopt. En je kunt hier altijd even je verhaaltje doen hoor! @ All: Ik lig lekker op bed, ben net uit de douche. Ben nu GTST aan het kijken en lekker aan het lap toppen. Heerlijk zo avondje vroeg na bed, ook omdat ik best moe ben vandaag. Fijne avond meiden!
Heerlijk enjoylive ik ben ook elke avond helemaal gesloopt, maar nu heb ik vanmiddag even geslapen en dus voor het eerst weer eens wat fitter s'avonds.
wat typen jullie snel moest even weg vanavond en heb net shoarma op @ combinatietest weet nog niet of ik hem gaat doen. @pingu sterkte! @ t konzijntje wat een onzekerheid pff ik lig er niet te laat in ben erg meo en om 6 uur roep me wekker me weer
Hester, hier ook de combi - prima baan en kindjes Kiwi, zo hee jij moet idd nog ff geduld hebben! Maar een vk bezoek maakt het ook al echter vind je niet? BB, leuk morgen echo, ik hoop dat je een prachtig boontje ziet!! Zomaar, pfoe jij durft maar doe waar jij je goed bij voelt! Pingu, dat is even schrikken! Ik hoop dat je morgen een mooie echo hebt! Fijn dat je zo snel mag komen! @ combinatietest, wij denken er aan om het misschien wel te doen, maar dan alleen om te kijken of het kindje wellicht een levensbedreigende afwijking heeft. Trisomie ed komt er ook uit. Anderzijds zie je dat ook wel met de 20 weken echo maar volgens mij kan je als het echt niet goed is het liever maar zo snel mogelijk weten. De enige reden voor ons om een zwangerschap ooit af te breken zou trouwens een niet levensvatbaar kindje zijn, ons kindje is sowieso welkom! Maar we kijken wel even, bij onze dochter hebben we het niet gedaan en nu denk ik er wellicht ook zo over omdat ik net een verhaal van iemand heb gehoord wat hier maakt dat het een goed idee lijkt. Anderzijds denk ik ook dat ik er erg onzeker van wordt en vind ik dat ik ook gewoon vertrouwen moet hebben in ons kindje. Hmm, wij gaan er dus nog even over nadenken! Tkozijntje, wat vervelend dat je zo in onzekerheid zit! Ik hoop dat alles goed zit! Al snap ik dat het je erg onzeker maakt - knuf! Ellen, ja ik zei ook dat ik het volgende kindje graag in het voorjaar wilde hihi Oktober is niets met zo'n kleintje! En moe dat herken ik
Oei, ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn zwangerschapsverlof in de zomer beviel mij zo goed dat wij het eigenlijk weer zo gepland hebben. Ai, ai, ai, en nu hopen dat het goed blijft gaan en dat wij niet gestraft worden voor deze manipulatie.....
dank jullie voor het duimen meiden, ik zal ze nodig hebben, want ik voel me beroerd door al die onzekerheid Maar ik moet erdoor hé maja komop terug wat positief gaan denken he @ moe, ik ben ook zo ontzettend moe, verschrikkelijk mijn man wordt er zot van, ik ga soms rond acht uur slapen, echt mijn oogjes vallen toe... @ pingu, die onzekerheid pff verschrikkelijk hé, ik ken het... ik hoop dat je morgen een mooie echo hebt meid! ik ga duimen
Trouwens, hebben jullie je kindje al ingeschreven op een kdv (indien van toepassing)? Ik moet het hier eigenlijk al doen zodra ik weet dat ik zwanger ben, maar ik durf het nog niet!
Hebben jullie ook last van onrustige benen, ik heb er nu al een paar avonden last van @KDV hebben wij niet nodig omdat ik onregelmatig werk, maar ik heb ook weleens gehoord dat je heel snel moest zijn met inschrijven, heb je trouwens geen voorrang op kdv van je zoontje??
Geen idee, Sandra. Dat moet ik nog even uitzoeken. Toen ik mijn zoontje inschreef (vorig jaar voor dit jaar ivm verhuizing naar hier) hadden ze geen wachtlijsten. Inmiddels is het wel het geval. Ik las wel ergens in hun nieuwsbrief dat je het nu z.s.m. moet doen. Ik denk dat ik morgen even een mailtje stuur. Wil geen risico lopen op niet tijdig opvang hebben.
Wij doen het na de echo, dus nee nog niet gedaan Volgens mij heb je wel voorrang toch als je kindje er al op zit?
kdv, ik werk op n kdv, en bij ons mag je pas inschrijven vanaf 12 weken zwangerschap. maar dat is overal anders. inschrijven kan geen kwaad toch, je kunt t altijd laten staan, of weer uitschrijven. al kan dat wel pijnlijk zijn misschien... odess, bij ons hebben broertjes/zusjes inderdaad voorrang! ik ga douchen en slapen, hier ook al een vent die ervan baalt. ja hallo, mijn lichaam is erg druk hoor, over een paar weken zal t wel minder zijn!!!
Onrustige benen, heel moeilijk uit te leggen, een heel veel vervelend gevoel in je benen als je stilzit, als je beweegt heb je er geen last van. Bij mij komt het vaak s' avonds opzetten als ik heel moe ben, maar goed ik ben nu elke avond heel erg moe
Pfff, dat hele kdv is eigenlijk een dilemma voor mij. Mijn zoontje gaat pas sinds juli naar het kdv, daarvoor werd hij opgevangen door een hele lieve en leuke gastouder. De verhuizing vond ik ook direct een reden om hem op het kdv te doen ivm zijn leeftijd en meer uitdagingen en dat ging direct prima. Hij hoefde niet eens te wennen. Maar ik heb er zo'n moeite mee om een baby naar een kdv te brengen. Wij gaan het wel doen, want het is praktischer omdat mijn zoontje er ook al op zit en omdat goede gastouders lang niet altijd voor handen zijn (onze oude gastouder woont in Rotterdam waar wij voorheen woonden, niet echt handig meer). Ik twijfel er niet aan dat er goed gezorgd voor voor de babies oid, maar vind het moeilijk dat de hele kleine babies aandacht moeten delen met nog 10 anderen. Gelukkig is ons kdv kleinschallig, dat scheelt toch een beetje. Het is een kwestie van wennen en het komt wel goed, maar het blijft een lastig punt. Hoe staan jullie er tegenover?