Juni mama's 2011-deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door Kiwi1, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    @Pris: rustig aan meis. Je hebt een hoop meegemaakt en nog regelmatig slaaptekort dus logisch dat je er soms doorheen zit.

@Lan: hahhaa slim, jij hebt gewoon wat spaties weg gehaald. En ik zat maar moeilijk te doen met die lijst. Goed dat je een nieuwe krijgt en ook goed dat je ze gemaild hebt je koopt het niet voor niks.

@Odess: Je zal er wel aardig doorheen zitten met zo weinig slaap. Lijkt me heel erg zwaar. Wel goed dat je het op een bepaald moment weer aan de kant zet en door gaat, alleen zo hou je het vol denk ik. Hopelijk heeft hij vandaag nog geslapen en ben jij ook aan wat rust gekomen.

@Kiwi: En dan heb ik nog lang kraamhulp gehad omdat de verzekering 20 uur extra geeft, anders was het al lang voorbij geweest.

@Judith: Goede tip, marktplaats. Ik had gehoord dat ik beter een nieuwe kon kopen maar ik vind het best prijzig. Dus ik ga toch ook maar eens op marktplaats kijken. Wat is tsr? Lilypads ken ik niet, zal ik me ook eens in gaan verdiepen.
    De borstvoeding is hier ook goed op gang. Ze zijn erg enthousiast in melk geven, het zit echt overal haha.

@Sandra: Bedankt voor het toevoegen aan het lijstje.

@Kiwi: Heb jij in het begin nou ook borstvoeding gegeven of gelijk de fles?

@Marry: Mooi dat de SwaddleMe werkt. Ik vind het ook ideaal.

@Felicee: Je geeft maar 1 borst, dus iedere keer dezelfde begrijp ik dat goed? Dan zul je van de andere borst wel last hebben kan ik me voorstellen. Soms drinkt Yakubu maar 1 borst en heeft hij dan al genoeg, dan begint de andere borst gelijk pijn te doen.
    Ik heb trouwens nog wel interesse in de SwaddleMe als jij hem weg doet, hoeveel vraag je ervoor?

@Lovely: Jeetje meid wat zwaar allemaal. Zielig voor Yannieck dat hij pijn heeft en zwaar voor jou dat je zo weinig slaap krijgt. Heel veel sterkte en ik hoop dat het snel beter met jullie gaat.

Hier gaat alles eigenlijk heel goed. Natuurlijk ben ik moe en heb ik last van mijn buik en ook nog wel moeilijk met alles wat er net gebeurd is. Maar verder mag ik niet klagen. Het gaat allemaal prima. Yakubu groeit goed. Hij was vandaag alweer 110 gram zwaarder dan gisteren. Soms heeft hij een beetje last van krampjes maar hem vasthouden en inbakeren helpt heel goed. De infacol doet trouwens ook wonderen.
    Vandaag dus laatste dag kraamzorg en ik zie er wel een beetje tegenop dat ik zo alles zelf moet doen als mijn man werken is. Maar heb er tegelijkertijd ook wel vertrouwen in dat het goed gaat komen.

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Nou morgen maar weer naar de ha met R. Hij is ontevreden en overstrekt zich heel veel. Dit kan niet normaal zijn. Ik weet dat hij mooi kan lachen maar ik zie het hem nauwelijks doen :( Ik zie het ff niet zitten en we moeten de nacht nog in. Sinds 8 uur alweer met hem 'bezig' en hij slaapt nog niet :( Ik ben moe hoor, maar 10x erger vind ik dat hij niet lekker in zn vel zit. Dat maakt dat ik me nu even heel machteloos voel, arme vent.

Dank je voor jullie steun dames, het doet me goed.

Felicee, kan jij me meer vertellen over een osteopaat?

3. sandra

sandra Fanatiek lid

@Odess: Dikke knuffel van hier, ik hoop dat de dokter
    morgen iets voor je mannetje kan betekenen.

@Felicee: Haha was ik mooi weer op tv.

Morgen kom ik weer reageren, Lucas ligt op mijn arm en met 1 hand typen duurt mij te lang;)

4. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Odess, met B. zijn we toen geweest omdat ze met de pomp is gehaald en veel last van darmkrampen had. Zij had toen een flinke nekblokkade en haar buik was helemaal hard. We zagen na één keer al verschil (zijn drie keer geweest).
    Met J. zijn nu meer als check-up geweest. Ook omdat het een snelle bevalling is geweest. J. had ook een harde buik en hij overstrekt zich (met name zijn hoofd helemaal naar achteren). Dit is na één keer al een stuk minder en krampen zijn ook minimaal. Vriendin is ook geweest (ze dachten zelf krampen) want haar zoontje sliep niet en huilde veel. Hij had dus zowel zijn nekwervels als twee rugwervels helemaal vastzitten.

Osteopaat checkt alle organen en mobiliseert zonodig het kind. Wordt grotendeels vergoedt door de ziektekostenverzekeraar, mits je aanvullend verzekerd bent. Misschien eens het proberen waard? (mocht je er zelf open voor staan). Ben benieuwd wat je huisarts morgen zegt..

5. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Vannacht was het *tromgeroffel* 2.15 en 5.30! Alleen ik ben ook al op sinds 5.30 terwijl manlief lekker heeft geslapen tot 6 uur en toen naar zijn werk is gegaan; wat gaat hier mis ;) Hij heeft aangeboden vannacht te doen maar ik heb helemaal geen voorraad dus dat wordt kolven vandaag! Het zou heerlijk zijn als hij iig 1 voeding kan overnemen! Maar er zit vooruitgang in!

Heb een afspraak bij de HA om 10 uur. Ik hoop dat ze iets kunnen betekenen!

Dank je Felicee :) Ik ga zo eens bellen en overleggen :) Heb je een doorverwijzing nodig voor de osteopaat of niet? Ik heb geen idee ;)

6. Hester

Hester Niet meer actief

Balen odess! Hoe is de nacht gegaan?

V. heeft 's avonds krampjes, zo zielig om te zien, maar knuffelen en in een warm bad gaan helpt hem wel iets.

Momeera fijn dat je je draai lijkt te gaan vinden ook zonder de kraamzorg.

Felicee: gaat snel hè? V. past ook geen maat 50 meer en ik heb het favoriete pakje van mijn oudste hem nog 1 keer aangetrokken maar dat gaat nu echt niet meer... Maar is maatje 62 hebben we gelukkig ook heel veel schattige kleertjes!

7. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    goedemorgen

@ lovely balen joh dat je zo slecht slaapt en yannieck last heeft van zijn nekje.

@ felicee ja ze zijn er al 3,4 weken mee bezig met aanstippen.groeit hard heej die kleintjes hier pas die al in maat 50 wat soms al te klein is.

@ momeera zeker weten dat ik rustig aan doe.mooi dat bij jou alles goed gaat!!

@ odess hier nog een mannetje hoor die hele avond wakker is gister was zo erg dat ik geen tijd had om even te zitten.succes bij de dokter vandaag!!de nacht is dus wel goed gegaan zo te lezen.

@ hier me vriend heb de kleine vannacht gedaan ik ben er zelfs nog uit geweest zeg die kom je doen ik zo ja ik hoorde jayden dacht dat je nog met de fles bezig was beneden:Dstraks naar de gyn op nacontrole ben benieuwd!!

8. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Momeera, ik geef één borst per keer maar wissel wel elke voeding. Merk dat J. toch niet genoeg heeft aan één dus sinds vanmorgen maar weer de tweede aangeboden ;). 10 euro? Of vind je dat te veel? Fijn dat het met Yakubu goed gaat. Heb je veel last van je wond?

@Odess, wat fijn! Zou lekker zijn als je één voeding kan afkolven dan kun je even bijtanken. Succes nu bij de ha. Je hebt geen verwijzing nodig.

@Hester, ja hier ook..heb van maat 62 veel meer en leukere kleding, alleen het echte baby is er alweer af vind je niet?

Hier kwam meneer vannacht twee keer. Dat is wel even wennen als je het niet gewend bent. Toch maar weer twee borsten aanbieden en vanaf vannacht gaan we de wieg op zijn eigen kamer zetten.

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Felicee: wij hebben ledikantje van I. afgelopen zaterdag, precies met 1 maand, ook op haar kamer gezet. Sindsdien slaap ik veel beter en mevrouw langer. Ik kon moeilijk in slaap vallen met al die geluidjes die ze produceerde.
    Je kunt trouwens jbpm ook met water mengen tot een papje en dat na de bv geven hè.

Odess: succes bij de huisarts! Zou fijn zijn als je man een nachtvoeding kon overnemen.;) Ik hoor ook heel veel goede verhalen over osteopaat

Mom: fijn dat het zo goed gaat!

10. sandra

sandra Fanatiek lid

Goedemorgen!!

@Odess: Ik hoop dat je wat kan kolven, zou heerlijk voor je zijn als je een nachtje door kan slapen.
    Succes bij de huisarts.

@Kledingmaat: Lucas zit nu in 56, maar sommige dingen worden wel wat krap, sinds deze week heeft hij ook maatje 2 van de pamers.

@Felicee: Oei dat is zeker wennen twee keer in nacht, hopelijk is eenmalig.

Het miniledikantje (formaat wieg) staat bij ons in de kamer, als Lucas daar uitgegroeit is (ong. 6 maanden) gaat hij naar zijn eigen bedje.

Sinds deze week, slaapt Lucas heel onrustig als ik hem beneden laat slapen, leg ik hem boven in zijn eigen bed is hij meteen vertrokken. Dus tja, nu slaapt hij bijna altijd boven. Vind het wel een beetje ongezellig. Maar ja het belangrijkste is natuurlijk dat hij goed slaapt.

Hier zijn de grote mannen voor de deur aan het spelen en Lucas ligt te slapen, heb ik even de tijd om het huis te doen.
    Vanmiddag pasfoto's laten maken en voor iedereen een nieuwe id. aanvragen. pfff 5 stuks:D gelukkig zijn die van de kids maar 10 euro.

Vanavond steken we de bbq maar weer eens aan.

11. Hester

Hester Niet meer actief

Felicee: ja dat is waar: dat écht kleine baby'tje wordt nu al een echte flinke baby inderdaad. Denk je dat het voor jullie het laatste kindje zal zijn of verwacht je dat je in de toekomst in elk geval nog wel weer de wens zal hebben voor een 3e?

Sandra: lijkt me ook ineens wel erg ongezellig als hij boven slaapt, maar als het beter gaat is dat wel wat waard natuurlijk!
    Hier ligt V. nog in de box te slapen maar als ik zou merken dat het te onrustig is, doe ik hem ook in zijn eigen bed hoor. Vooralsnog slaapt hij overal doorheen, zelfs nu grote broer hier met auto's rondcrosst en op de Nintendo speelt met bijbehorende geluiden..

Odess: hopelijk kun je een beetje bijtanken

Vanmorgen heb ik de beide kindjes samen in het grote bad gedaan, dat vinden ze zooo heerlijk allebei!
    Daarna ze lekker gemasseerd met van die dikke Zwitsal olie, dus ik heb hier nu twee zalig ruikende schone kinderen :D

12. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Goedemorgen!

Kibbeling, leuk, naar Blijdorp! Fijn is het als je weer een beetje meer de deur uit kunt vind ik.

Felicee, jij bent ook bij een diëtiste geweest? Heeft het je geholpen?
    Vervelend dat het kolven niet lukt en dat je daardoor dus ook niks met jbpm kunt. Weet je waardoor het komt dat het niet lukt? Het is zeker benauwd. Ben een half uur op de Wii bezig geweest gisteren maar toen was ik er ook echt klaar mee. Pfff, zo warm.

Judith, hier worden de poepbroeken ook meer en ze gaan meer stinken ook haha!

Pris, fijn dat je bij de dokter bent geweest en dat het naveltje in de gaten wordt gehouden. Fijn dat je vriend de voeding heeft gedaan vannacht!

Lovely, ach arme jullie. Hopelijk helpt de osteopaat!

Momeera, ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Het is even wennen maar het komt vast goed! Fijn dat Yakubu goed groeit!

Odess, knuffel voor jou! Ik las dat afgelopen nacht behoorlijk goed is gegaan, fijn! Hopelijk kan de huisarts en/of osteopaat ook iets voor jullie betekenen.

Hester, het gaat snel hè met die kleertjes?! Zielig dat V. zo'n last heeft van krampjes! Hopelijk wordt dat snel minder.

Kiwi, ik had verwacht dat Hadassa ook allang op haar eigen kamer zou slapen (Naomi heeft helemaal niet bij ons geslapen) maar ze ligt nog bij ons. Ik heb er geen 'last' van en vind het wel fijn dat ik er snel bij ben als ze wakker wordt. Als het doorslapen goed gaat, gaat ze binnenkort wel verhuizen denk ik.

Sandra, zo dat is inderdaad even een uitgave, 5 identiteitsbewijzen! Gezellig bbq, veel plezier alvast!

Hier gaat het lekker, Hadassa kwam weer om 6.30 vanochtend. Wel was ze weer, net als gisternacht, om een uur of 3 aan het huilen maar met wat sussen en een speen was ze zo weer vertrokken. Geen idee wat er dan is maar goed.
    Naomi heeft het heel erg naar haar zin bij opa en oma. Ze zijn gisteren naar de dierentuin geweest, heb al zulke leuke foto's gezien! Fijn om te horen dat ze het zo leuk heeft.
    Het is hier mooi weer dus wij gaan even naar buiten, een stuk wandelen en een boodschapje doen. Tot later!

13. Marry81

Marry81 Niet meer actief

14. Marry81

Marry81 Niet meer actief

15. Hester

Hester Niet meer actief

Marry wat schattig die foto! En fijn dat het zo goed gaat met het doorslapen van Hadassa, heerlijk lijkt me dat.

De extra hevige darmkrampjes van V. van gisteren kan ik wel verklaren, vrees ik: mijn man had per ongeluk de fles van V. gemaakt met de peutergroeimelk van onze kleuter....
    dus dat is dezelfde Nutrilon melkpoeder, maar dan de nummer 5 ipv 1 ;)

Ai ai, die arme baby-darmpjes!

Hij merkte het pas toen de fles (165 ml!) al helemaal op was :)

16. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Vanmorgen naar het cb geweest, en Keano is nu 5310 gram, en 56 cm :D
    Hij heeft vanmorgen ook al zijn 1e 2 prikjes gehad, het was ff gillen, en daarna vond ie het wel best! :D

17. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Jeetje meis, het zit jullie niet mee zeg!
    Hele dikke knuff, en hopelijk helpt de ostheopaat!

18. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wow hij gaat echt hard!! Nu al maatje 62
    Keano zit nu in maatje 56, vorige week nog 50/56

19. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hopelijk lukt het kolven zodat je mannetje het een keertje over kan nemen
    Zodat jij nog ff kan slapen

20. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wat een lieve foto's!!
    En wat is Hadassa ook al helder zeg! :D