Juni mama's 2011-deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door Kiwi1, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ Judith we hebben hem onder de boom staan en we gaan er elke avond even voor zitten en dan doen we hem aan. Stijn vind de poppetjes ook erg interessant (vooral om op te sabbelen)

@ Sandra je klinkt echt helemaal enthousiast over je nieuwe baan. Fijn dat je ouders en schoonouders willen helpen met de opvang. Flexibele opvang is heel moeilijk te vinden daarom gaat Stijn ook naar een gewoon kdv met vaste dagen.
    Je A4 is leuk geworden.

@ Lan spannend en nog zo lang wachten zeg. Ik hoop echt voor je dat de uitslag jullie iets op zal gaan leveren en morgen wegen. Ik denk aan je!

@ Zomaar nog steeds ziek. Beterschap meid en ook voor Rowan!

@ Hier vandaag naar het CB geweest. Stijn is door de arts weer helemaal goed gekeurd en ze gaf ook aan dat het een goede beslissing is geweest om toch voor de helm te gaan. Nog 2 nachtjes slapen en dan mogen we hem op gaan halen. Morgen ochtend eerst langs de huisarts, hij blijft zo verkouden en aan het hoesten. Als je hem hoort ademhalen klinkt hij ook piepend en ronkend. Dus maar even na laten kijken.

2. Hester

Hester Niet meer actief

Wat zijn er toch veel verkouden! Onze kindjes zijn er net weer vanaf maar zelf heb ik het nog stevig te pakken (geen stem meer - zo onhandig).

Kibbeling fijn dat Stijn weer goedgekeurd is! Zien jullie op tegen de helm of valt dat mee?

Sandra lekker dat je hulp met de opvang krijgt.

Lan wat moet je nog lang wachten. Hoe gaat het groeien nu?

Hier gaat alles uitstekend, V is zo'n vrolijke en lieve baby. Vandaag heb ik hem de hele dag bij me thuis en ik geniet er enorm van! Wat een heerlijk mannetje. Hij speelt eindeloos geduldig zelf, maar wil ook wel samen spelen en knuffelen. Dan is hij alweer moe en gaat hij zo zonder morren liggen slapen in de box.

Op het KDV zeggen ook dat hij zoveel slaapt, hij valt vaak ook gewoon in de box in slaap en dan leggen ze hem in zijn bedje. Heerlijk toch? Over een week of 5 wordt er een heupfoto gemaakt en dan mag hij hopelijk zijn spreidbroek overdag uit. Dat zou wel fijn zijn! Hij geeft er niets om, maar het zou lekker zijn als hij niet meer zo beperkt wordt in zijn motorische ontwikkeling en bovendien kunnen we er dan weer wat meer op uit trekken (hij past er niet mee in de maxi cosi dus we kunnen niet meer langdurig in de auto weg momenteel, best lastig).

Wie van jullie krijgt een kerstpakket en wat zit er allemaal in?
    Ik kan die van mij nog ophalen, ben benieuwd wat het is.

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hallo lieve juni mama's!
    Mag ik even storen? :)

Ik word een Juni 2012 mama, en vroeg me af hoe jullie t hebben gedaan met kleertjes enz.
    Aangezien je tegenwoordig in Juni de meest verschillende weertypes kan hebben, zou ik graag jullie ervaringen en tips lezen.
    Dus alles wat jullie denken nuttig te vinden, post t aub!!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, dikke knuffel, een Juni-mama-to-be! :)

4. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    het groeien.... hij is nu 58.5 cm en 4950 gram.... zegt genoeg denk ik :(

Nog 14 dagen!!!!

5. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @all ben er ff niet geweest... Maar er wordt niet meer zo veel gekletst zie ik.

@Hester, wat fijn dat het zo goed gaat! Geniet ervan.
    @lan, heel veel succes over 14 dagen.
    @kibbeling, beterschap voor Stijn en succes met het helmpje.

@hier, N. Doet het goed. De reflux gaat met ups en downs. Ik heb het idee dat hij er nu weer even meer last van heeft overdag. Hij slaapt namelijk niet meer zo goed in zij bedje. Wel in het voedingskussen in de box. 'S nachts gaat het goed gelukkig hopelijk blijft dat ook zo! Hij is verder een vroljke baby. En zijn broer is trots.

Morgen moet ik alweer aan het werk! Pfff tijd is snel gegaan. Had nog heel veel willen doen thuis maar helaas...het vrije leven zit er alweer op. Wel moeilijk hoor om het verlof voor goed vaarwel te zeggen. Ik wil geen derde meer dus bij alles denk ik; dit was de laatste keer....

6. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hester aan de ene kant zie ik wel op tegen het helmpje. Hij heeft zo'n lekker koppie nu en zijn haar begint ook eindelijk te groeien en zichtbaar te worden. Aan de andere kant weet ik wel waar we het voor doen en als ik het zo om me heen hoor zal hij weinig last ervaren zelf ervan.
    Kan me voorstellen dat je blij zal zijn als die spreidbroek overdag af kan.

Lan nog 2 lang weken te gaan voor jou.

super jeetje wat is jouw verlof snel gegaan zeg. Succes morgen met je 1e werkdag weer!

Hier hebben wij echt een bagger nacht achter de rug die hopelijk vannacht niet herhaald wordt. Stijn was steeds aan het hoesten en moest dan huilen, elk uur konden we eruit. Om 4 uur heb ik hem mee naar ons bed genomen en hebben we iets meer liggen dommelen/slapen. Om 7 uur ging manlief weg en toen heb ik samen met stijn geslapen tot 9 uur.
    Vanmorgen naar de HA geweest ivm zijn gehoest en gepiep. Hij heeft nu een neusspray gekregen en een pufje. De puf moeten we 3x daags geven en de neusspray 2x daags. Verder moeten we maandag terug komen voor controle, morgen even bellen voor een afspraak.
    Stijn heeft al wel besloten dat hij de puf helemaal niets vind. Zodra ik het doosje pak waar de toeter in zit begint hij al te huilen... Zo zielig maar wel beter voor hem.
    We hebben hem net ook getemt en deze was 38.1. Hoop dat hij morgen koortsvrij is anders mag hij ook niet naar de opvang. Morgen zijn helm ophalen en als hij koorts heeft mag hij deze ook niet op hebben...
    Eerst maar eens de nacht door zien te komen (hopelijk 1 waarin we goed kunnen slapen)

7. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Hier ff een update van deze kant, ga van het weekend weer op iedereen reageren.

Alles gaat hier goed met de kids.
    Monique gister op cb geweest en weegt 8660gram en is 68,5cm. Flinke meid dus. Weer gekeken naar haar bilnaad en plooien in de lies en dijbenen. We moeten nu een echo laten maken van haar heupjes. Geluukig kan dit op al 27 december. Verder mag er weer een fles af van het cb.
    Luuk goed het geweldig met zijn bril en vraagt er 's morgens nu al naar.

Nu gaan rennen is door plotseling weer werken een erg hektische week geweest met vandaag als toppunt.

8. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

rowan en mama nog steeds ziek :( maar rowan gaat sinds gister de kamer rond in de loopkar ;) en eet nu al 2 dagen halve bakjes fruit op...

heb hem net gemeten en is 70cm en vorige week gewogen samen met mij wasx hij 7,4 kilo. maar onze weegschaal wijkt wel iets af...

hij begint inmiddels iets beter weer met flessen....

9. Hester

Hester Niet meer actief

Nog gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Wij hebben zelfs twee juni kindjes dus ik heb wel wat tips: een wapper van Lodger vind ik zelf de beste aankoop. De katoenen versie dan.
    Daardoor hebben wij geen jasje hoeven gebruiken, gewoon overal in zijn wapper mee naartoe.
    Verder was onze kleine best wel koud in het begin, dus twee mutsjes lijkt overdreven maar was toch wel heel fijn om te hebben. Evenals een kruik, ook die hebben we veel gebruikt in het begin ondanks de tijd van het jaar.
    Wat wil je nog meer weten?

10. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    nooit echt over nagedacht.... maar ja met die vna mij moet je ook maar niet vergelijken die lag in de zomer onder 2 dekens :D

11. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

zucht woensdag weer naar de arbo. zie nu al tegen op :(

wat kan dit zijn heb al 2 week doof tintelend gevoel in hele duim en trekt nu ook naar wijsvinger. vet irritant en vaag

12. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Goedemiddag meiden,

@ Ivje jeetje wat een flinke dame is Monique zeg. Waarom moet je toch een heupfoto laten maken omdat ze toch denken aan heupdysplasie of niet?
    Fijn dat Luuk al zelf naar zijn bril vraagt in de ochtend, toch een teken dat hij er al aan gewend is.

@ Zomaar wat goed dat hij in de loopwagen al door de kamer gaat. Denk je dat het weer drama zal gaan worden bij de Arbo? De vorige keer viel het achteraf toch best mee toch?

@ Hier hebben we afgelopen vrijdag Stijn zijn helm gehaald. We mochten er zaterdag mee beginnen om hem aan te gaan wennen. Echter was hij nog steeds niet in orde en kreeg ook koorts. Langs de HAP gegaan en daar kreeg hij een AB kuurtje. Gelukkig na de start met zijn AB kuur en een zetpil voor het slapen gaan gisteren vandaag koortsvrij en dus als nog begonnen met de helm opbouw. 2 jan mogen we terug naar Westland orthopedie om te kijken hoe het wennen gaat en of de helm nog aangepast moet worden hier en daar.
    Hieronder nog een foto van het aanpassen van zijn helm!

13. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ supermom, hoe is je 1e werkdag gegaan. Gek hè dat gevoel bij alles waarvan je weet dat het voor het laatst is. Wij hebben nog niet besloten of we evt nog een 3e willen. Dus ik denk bij alles, wat als dit de laatste keer was..

@ Kibbeling, gelukkig is de ab-kuur aangeslagen. Hebben jullie ook hopelijk weer wat betere nachten. Is Stijn al gewend aan de helm?

@ ivje, wat een flinkerd. Naar hoeveel flessen mochten jullie nu gaan?

@ hier gisteren kerstdiner gehad met 20 vrienden. Was erg geslaagd, iedereen had zich uitgesloofd op het eten en zijn out-fit. Nu een beetje brak na alle lekker wijn en weinig slaap.

14. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Bloesem fijn dat je kerstfeest geslaagd was. Alleen jammer dat je er dan zo brak van bent.
    Stijn is wel al aardig aan de helm gewend. De 1e keer dat hij hem op had zat hij er steeds aan te voelen, wel grappig om te zien. Hij heeft hem nu 3x een uurtje opgehad vandaag en hij lijkt het wel te zijn "vergeten" als hij hem op heeft. Die ukkies zijn er zo snel aan gewend...

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

He meiden,

He kibbeling, hij ziet er wel wijs uit eigenlijk. Hopelijk gaat het goed ook met de nachten!

Bloesem, dat klinkt gezellig! Wat een leuk idee trouwens.

Zomaar, het viel toch wel mee de vorige keer? Als je echt niet kan werken, hoef je je er ook geen zorgen over te maken.

Ivje, monique is ook een flinke meid. Roan ook hoor. Lekker veel reserve toch? Succes met de echo.hier ook gehad en viel alles mee.

Supermom, hoe ging het werken?

Lan, nog eventjes en dan is het eindelijk de dag.

Zo, hier eindelijk een goede nacht ;). Eigenlijk gaat het de hele week al best goed. 2 x doorslapen deze week. :)
    En vannacht heeft hij ook z'n eerste tandje gekregen. En dan slaapt ie wel door. Gek kind.
    Ben trots op 6 mnd borstvoeding. Ben met rapley, maar ook hapjes begonnen. Appel is erg favoriet. Wortel gaat goed. Maar vind het wel weer zoeken naar wanneer. Roan drinkt elke 3 uur, zo'n 6 voedingen per dag. Dus wanneer dan een hapje. Hoe doen jullie dat?
    Het is een geweldig makkelijk ventje verder. Rij rolt het hele kleed over, lacht altijd en gaat zonder protest slapen. Zo anders dan Evy.
    Ben blij dat we de prikjes hebben uitgesteld. Dat geeft rust. Hij is ook zo veel minder ziek dan Evy. We zijn een gelukkig gezinnetje :).

Via de volgende link kan je wat foto's zien.

Judith, Kevin, Evy, Roan en Babooshka: In de kinderstoel!

16. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Kibbeling waar ze precies aan denken weten we niet, we weten alleen dat ze een s heeft in haar bilnaad en dat de plooien links en rechts niet even groot zijn.

Bloesem we zijn sinds gister naar 3 flessen melk gegaan waarvan we er 1 tot pap verwerken. Verder krijgt ze fruit en groente met aardappels en maakt ze een begin met brood.

17. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

#2257 YellowButterfly, 18 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2011
    Kibbeling, wat een beer is Stijn al zeg! Fijn dat het zo goed gaat met het hempje!

Judith, wat fijn! Gefeliciteerd met 6 mnd BV! Wat een lekker ventje! Ik laat R al meegaan in de 4 eetmomenten per dat die E ook kent - 's ochtends een broodkorstje, tussen de middag idem (inmiddels eet hij al een halve snee brood ;)), om 3 uur fruit (halve peer vanmiddag :D - ik snij hem in blokjes en geef hem die met een vorkje - hij is fijn motorisch nog niet heel sterk en na een vastzittende wortel/ ongelukkig ventje incident doen wij maar even geen rapley meer ;) ) en 's avonds zit hij bij ons aan tafel en eet hij mee met de groente (indien niet geschikt aardappel/ rijst/ pasta) die we die dag eten. Ik probeer zoveel mogelijk wel eerst te voeden voordat hij de bijvoeding krijgt, om te voorkomen dat mn bv heel erg terug loopt. Als hij bij de opvang is (of ik ben even weg) doen we dat niet en dan merk je dat hij echt minder BV neemt en al veel bij eet :)

Hier woensdag naar het CB geweest. R was 68 cm en 7270 gram. Helemaal prima dus. Zijn hoofdje groeit alleen wel erg langzaam dus dat gaan ze even in de gaten houden. Eerst leek het wel heel dramatisch (lees onder de onderste lijn) maar toen de dokter het na mat was het beter, maar nog steeds erg klein. Dit was de vorige keren ook elke keer zo. Maar als ik hem zo zie, ik kan niet zeggen dat ik me erg zorgen maak hoor, maar ik hoor natuurlijk liever dat alles er super uitziet! We wachten af.

18. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Judith wat een leuke foto's. Ik heb gelijk even zitten spieken hoor :D
    Mooie kindjes, wel zielig dat hij zo onder de waterpokken zat zeg!
    Wat betreft voeding Stijn krijgt nu nog 4 flessen en tussen door fruit en groente hapje. Ik denk wel dat we binnenkort over kunnen gaan op 3 flessen..
    Moeilijk lijkt mij idd als je BV geeft en dan ook nog fruit en groente wil geven. Succes met het vinden van een schema/ritme hierin.

Ivje wat raar dat ze dan niet weten waar ze naar moeten zoeken. Wel weer goed dat ze dan foto's willen laten maken en dat je dan toch al wel snel terecht kan. Heeft ze er zelf ook last van of dat niet?

19. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Odess wat fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat je toch je draai hebt gevonden met het bijvoeden en BV geven.
    Vind je stijn al een beer.. :D Haha grappig is dat als ik zo lees over hoe groot en zwaar jullie ukkies zijn denk ik alleen maar dat Stijn lang en dun is :p We waren woensdag op CB en toen was hij 71cm en 7870 gram.

20. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ivje, zo monique is een beste dame! Hopelijk blijkt uit de foto niets!

Deel Deze Pagina