Zomaar wat een leuke foto's van Rowan. Balen dat hij echt een ritme kindje is en hij dan steeds weer uit zijn ritme gehaald wordt. Ik snap je helemaal dat je de test tegen wil gaan houden met de gewone melk. Zeker omdat de vorige test al een tijdje geleden is en hij er nu nog last van heeft. Hopelijk kan je de KA overtuigen om de test niet te doen.
Lan heb je al bij de H&M gekeken voor M zijn kerstoutfit? Ik heb daar ook een overhemd gekocht voor Stijn. Misschien een idee?
Dag dames! Hier teken van leven, ik ben er nog hoor. Heb alles even vluchtig doorgelezen en van de week uitgebreider reageren. Lan: super van je! Zaken anders bekijken werkt verlichtend he! Wat een lieve kindjes heb ik voorbij zien komen! Hier gaat alles heel erg goed. I. is zo verschrikkelijk zoet en makkelijk. K. was altijd al makkelijk, maar deze dame gooit er nog een flinke schep bovenop. Je kunt alles met haar doen, ze vindt alles prima en is nergens van ondersteboven. Eten doet ze ook super. Groente en fruit gaat er goed in en van de week begonnen met brood en meten een halve boterham op. Ben trots op haar gezien haar drinkverleden. Ze is nu 69 cm en 7800 gram. Van het weekend waren de kindjes bij opa en oma aan het logeren en hadden man en ik weer quality time samen. Morgen hebben we een kookworshop met het werk van mijn man en gaan de kindjes weer een nacht uit logeren. Oma en opa helemaal blij en kindje ook erg naar hun zin. Ik kom van de week alles goed bijlezen en reageren. Groetjes
Fijn dat het zo goed gaat kiwi! Onze V is al 9200 gram!!!! Gisteren op het CB geweest. Zijn lengte weten we niet want vanwege de heupdysplasie wordt dat niet gemeten, maar hij zit al een hee tijd op de +2 lijn en dus zal hij nu zo'n 75 cm lang zijn. Als je hem ziet, is hij ook echt lang en slank. Hij is hoe dan ook een heerlijk ventje - altijd vrolijk - en ik ben zo blij met hem, ha ha. Sommige kleertjes draagt hij al in maat 80. Maar aan de andere kant zijn sommige truitjes ook nog 68 dus er zit ook wel veel verschil tussen de merken.
kiwi wat fijn dat het allemaal super gaat en vooral met het eten. Hester jeetje jij ook al zo'n lange jongen!! Op de +2 lijn is wel erg lang. Stijn zit op de +1 lijn met lengte. Hebben ze een schatting gemaakt van hoe lang hij zal gaan worden of niet?
Jeetje hester, wat een flinke knul idd! Kibbeling: lengte van nu zegt niet alles over later. Mijn zoon zat heel lang op plus 2 en ze schatten hem op 2 meter. Echter nu is hij gemiddeld lang.
kiwi ok dan. Ik vermoed wel dat Stijn een lange jongen wordt hoor, zijn papa is ook 190cm lang. Ik zelf ben 173cm dus ik denk dat hij daar ergens tussen komt te zitten. We zullen zien over 18 jaar
zucht. rowan zo na de oppas. en dan na de arbo nou ja scheelt dat ik lekker zwart om me doppen ben en sago ben
Kibbeling: dus Stijn ook zo'n lange vent! Leuk hoor. Ik vind het zelf altijd wel leuk als een man lekker lang is. Wij zijn zelf ook lang, dus het is niet zo gek dat onze kindjes dat ook zijn (onze kleuter lijkt wel 7 jaar, is ook lang). Ik weet nu alleen wel waarom het soms zo zeulen is met die maxi cosi.... zit toch ruim 9 kilo in en dat ding is van zichzelf ook al best zwaar. Zijn jullie kids ook verkouden? Hier beiden al weken, het gaat weer een beetje over en dan zijn ze ineens weer benauwd. Er heerst ook weer veel RS virus, ook op ons KDV. Onze oudste had ook RS toen hij een maand of 5 was, maar helaas kreeg hij er toen een longontsteking bij waardoor hij opgenomen moest worden in het ziekenhuis, in de ambulance en aan de zuurstof enz. Was heel sneu dus ik hoop dat het RS virus deze keer aan ons voorbij gaat Zomaar, wat een geworstel voor jou. Sterkte ermee, ik hoop dat je je gauw wat beter voelt.
Hier ook af en aan verkouden. Vooral Evy blijft maar hoesten. Echt niet normaal. Soms wel 2 uur achter elkaar aan. Slaapt Roan eindelijk door, is Evy aan het spoken Het is wel vermoeiend, kwakkelende kinderen. Maar Evy was ook veel ziek (mastoditis, buisjes, pseudokroep, amandelen knippen etc). Roan is op zijn oogje na en de waterpokken een heerlijk gezonde baby. oh RS is echt hevig, hopelijk gaat dat aan ons voorbij. Het heerste vorig jaar heel erg hier.
Kibbeling: dat Stijn lang wordt zit er inderdaad wel in met lange ouders. Ik ben zelf niet lang, 168. Mijn man is 190. K. was echt een beer van een baby ook als dreumes was hij ontzettend lang, echt een kop groter dan zijn leeftijdgenootjes. Nu is hij 3,5 en gewoon gemiddeld. Vandaar dat ik zei dat het niet alles zegt. Mijn dochter zat op + 1,5 en nu is zij gemiddeld. Zij is ook echt 10 cm kleiner en meer dan een kilo lichter dan K. op haar leeftijd was. Toch lijkt ze veel molliger omdat ze compacter is Zomaar: vervelend dat je zo aan het kwakkelen bent.Wat is er aan de hand met Rowan dan? Waarschijnlijk heb ik er overheen gelezen, of gaat het erom dat jij niet lekker in je vel zit? Hester: als V. boven de 9 kg is hoeft hij toch niet meer in de maxicosi? Kan hij al een beetje zitten? Dan mag hij prima in de autostoel, volgens mij. Ik vind met 7800 gr. van I. al best zwaar met de maxicosi laat staan boven de 9 kg Judith: oh vervelend de kwakkelende kindjes. Veel beterschap. Verkoudheid: I. is wel al een tijdje constant een beetje verkouden, maar heeft er geen last van. Ze is een steeds een beetje aan het knorren en zo nu en dan aan het snotteren, maar het mag geen naam hebben. Ik ben wel elke dag 4 x keer aan het neussprayen. Heb het idee dat het daardoor in ieder geval niet erger wordt. K. had best vaak last van oorontstekingen (we sprayden toen niet omdat hij het verschrikkelijk vond), dus dat wil ik zoveel mogelijk voorkomen bij I, vandaar elke dag een paar keer sprayen.
Hoi allemaal! @Maxi Cosi: Zolang je kind nog in de maxi cosi past is het echt het beste om hem of haar daar zolang mogelijk in te vervoeren, als je een botsing krijgt kan je kind veel beter de klap opvangen als die achteruit zit. Wat ik nu vaak doe is Lucas gewoon op de arm meenemen en de maxi cosi in de auto laten staan, dan heb je hetzelfd principe als een gewone autostoel. @Verkouden: Hier gelukkig geen verkouden kindjes (klop het even af) @Kiwi: Leuk weer wat van je te horen, en wat fijn dat het allemaal zo lekker gaat. @Hester: Hopelijk krijgen ze geen RS virus. Hier een megadrukke week, van een begravenis tot een kerstborrel, twee nachtdiensten, prikken halen op mijn nieuwe werk en crisis op mijn werk, er is vorige week iets heel heftigs gebeurd, waar ik hier natuurlijk niet over kan vertellen, maar wat er bij ons team en clienten behoorlijk ingehakt heeft. Het is in het nieuws geweest, dus mensen hier uit de buurt zullen het misschien wel gehoord hebben. Nou ja de drukte duurt tot vrijdag, en dan gaan we heerlijk drie dagen kerst vieren.
Sandra: wat een drukte idd. Hmmm, kan even niet plaatsen wat je bedoelt, heb ik niks gezien in het nieuws. Sterkte ermee in ieder geval. Wat maxicosi betreft. Als het kindje zo lang is dat zijn hoofdje erboven uit steekt is het echt niet meer veilig hoor in de maxicosi.
Nee dan is de maxi cosi niet meer veilig, ik bedoelde zolang het nog past dan is de maxi cosi het meest veilig. Als je naar het laatste nieuws op onze gemeentepagina kijkt kan je het lezen.
bij de arbo geweest. en krijg de komende tijd geen oproep meer. hij kon direct zien dat het niet goed ging en zat ik al te janken. kort mijn verhaal over alles gedaan. en waren uit gepraat. moest naar mijn HA gaan ivm hulp in huis. zei tegen hem het enigste wat hij kan zeggen is: wat wilt u dat ik daar aan doe. schrok hij van en begreep dat ik er ook niet heen ging. hij schrok er zelfs van dat ik door een black out een mes in me armen zag staan en dat ik nu op mijn laatste restjes energie teer. valt ook aan me kop te zien, lekker zwart ziet het eruit. hij zag ook dat ik niet genoot, ogen glimmen niet maar duistere kijk. en het werd tijd voor een weekendje weg. uit huis weg wezen zei die nu paps maar weer eens overhalen, aangezien we uitje te goed hebben van zijn baas (al maanden) en paps niet op schiet ermee. roep het al maanden. arts schrok er ook nog van dat ik op het punt sta rowan op te nemen, maar begreep ook dat ik liever niet doe omdat ik dan 2x a 3x per dag heen rijd. en dat ik veel gevoelens heb als rowan een keer huilt ik hem het raam uit wil denderen
Zomaar ik wil me er eigenlijk niet mee bemoeien, maar ik hoop wel dat je nu heel snel de juiste hulp krijgt, want zulke gevoelens zijn wel heel heftig en gevaarlijk ook lijkt mij.
Nou Zomaar, ik schrik er ook van. Ook hoop dat je, vooral voor Rowan, nu de juiste hulp krijgt, want dit klinkt idd gevaarlijk. Ik begreep al niet zo goed waarom je hem wil laten opnemen, maar als ik het goed begrijp wilde je dat omdat je het zelf niet goed trekt. Zoek alsjeblieft de juiste hulp! Sterkte. Sandra: heftig, heb het gelezen. Raar, want het is volledig langs me heen gegaan! Is het je collega of cliënt geweest?
Jee Sandra, heftig lijkt me dat voor iedereen die betrokken is. Wat betreft maxi cosi: V past er wel in, want hij is lang, maar ook best smal dus het gaat nog goed gelukkig We proberen hem er zo lang mogelijk in te houden vanwege de veiligheid natuurlijk. Maar pas dacht ik: even de Hema in met de maxi cosi aan de arm.... auto kon natuurlijk alleen een heel eind verderop staan, dan de winkel doorlopen ermee enz. Was zwaar! Voortaan neem ik wel even het Bugaboo onderstel mee Judith: hopen dat Evy ook snel van haar verkoudheid af is Zomaar: ik hoop dat jij gauw goede hulp krijgt, want je klinkt echt depressief. En eraan denken om je baby uit het raam te gooien... vreselijk als je zulke gedachten hebt Gelukkig begrijp je zelf dat je een probleem hebt, want dit klinkt absoluut niet goed voor je baby's veiligheid (--> niet aanvallend bedoeld).