Juni mama's 2011-deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door Kiwi1, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Zomaar: ik sluit me aan bij de rest, ik hoop dat je snel hulp krijgt! Ik vind je berichtjes ook nogal warrig de laatste tijd en dat is ook een teken dat het echt niet goed gaat. Dikke knuffel meid!

Verkouden: hier ook constant verkouden kindjes. Ook een hele nare hoest erbij. Vooral Luca kan echt uren hoesten. Je kan er vrij weinig aan doen, het is zo sneu! Hier sprayen we ook de neuzen regelmatig en ik smeer bij Milou Luuf onder haar voetjes voor de nacht. Ze blijf vrolijk en slaapt goed gelukkig. Luca geef ik vaak Bisolvon druppels voor kids als hij veel moet hoesten; dat helpt ook wel.

Hier gaat alles zijn gangetje. Milou was een paar weken terug 69 cm en 7900 gram. Ze kan zich tegenwoordig omdraaien en is heerlijk vrolijk en makkelijk. Slapen overdag gaat prima de laatste tijd (even afkloppen). Ze krijgt 4 voedingen en fruit en groente en volgende maand gaan we maar eens brood proberen. Vrijdag gaat ze wennen op het kdv want ik moet in januari weer aan de slag. Vind het best wel weer spannend!

2. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Bij onze hen m hebben ze allemaal echt baby spullejtes tot maatje 56...

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Zomaar, ik hoop dat je snel de hulp krijgt die je nodig hebt. Dit is niet goed, maar dat weet je zelf ook. Heb je dit ook aan de huisarts vertelt en aan de psych?

4. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ Judith, ik begon ook met bijvoeden toen ik nog op 6 bv zat. Door het bijvoeden (ochtend fruit en eind van de middag groente) kwam er automatisch meer tijd tussen de voedingen zat ik al snel op 4 voedingen. Ik vond dat wel prettig eigenlijk.

@ Sandra, kan je me een link pb-en van de gemeente pagina, want weet even niet meer welke gemeente je precies woont.

@ Lan, fijn om te lezen dat je er iets anders instaat. Goed die zelfverzekerdheid!

@ zomaar, ik ga nu misschien iets heel doms zeggen. Maar als je brood bij een bepaalde bakker niet lekker vindt blijf je daar geen brood kopen maar zoek je een andere bakker. Zo werkt het eigenlijk ook in de gezondheidszorg. Als je naar jou idee niet goed geholpen wordt kan je op zoek gaan naar een andere HA. Nu blijf je namelijk in een negatieve spiraal zitten doordat je niet goed in je vel zit, het met R soms moeizaam gaat en je boosheid rondom de hulpverlening. Het is misschien moeilijk nu om energie te vinden om andere huisarts etc te gaan zoeken, maar wel belangrijk denk ik, zodat je snel hulp vindt die bij je past. Sterkte!

5. Hester

Hester Niet meer actief

Mijn drie mannen slapen al! Heerlijk avondje voor mij alleen op de bank met mijn iPad :)

Jullie ook een fijne avond!

6. sandra

sandra Fanatiek lid

Heerlijk Hester, bij mij is mijn bad aan het vol lopen.
    Lekker een boek mee, gaat helemaal goedkomen.

7. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ Hester haha grappig dat jullie kleuter 7 jaar lijkt qua lengte. Haha het is soms idd een groot gezeul met die cosi. Als ik de kleine van het kdv haal zorg ik er ook voor dat ik het onderstel bij me heb. Vaak is er geen plek voor de deur met parkeren thuis en dan moet ik ook nog 4 hoog met de lift…
    Stijn is ook flink verkouden geweest. Nu gaat het gelukkig beter, na een puf, neusspray en AB kuur.

@ Judith jeetje das ook niet zo tof dat ze om en om spoken.

@ Kiwi wat zeg je dat lief. Ze lijkt molliger omdat ze compact is :D:D:D
    Als het sprayen werkt dan toch gewoon lekker doen. Stijn vindt het echt een verschrikking maar ja het werkt wel dus ook wij sprayen erop los.

@ Sandra jeetje wat komt er veel tegelijk op je pad zeg. Het zijn ook zo’n beetje je laatste dagen daar op je werk toch? Ben je al een beetje aan het afronden en aan het wennen dat je straks naar je nieuwe baan gaat?
    Jeetje wat een nieuws zeg. Ik heb er helemaal niets over gehoord of van mee gekregen.

@ Zomaar jeetje wat een heftige gevoelens heb jij zeg. Ik hoop echt zo dat je de juiste hulp krijgt voor jezelf maar ook voor rowan en je man. Wel fijn dat de arbo arts goed naar je heeft geluisterd en je begreep. Heel veel sterkte.

@ Elise fijn dat het allemaal lekker zijn gangetje gaat bij jullie. Ohjee bijna aan de slag, zal wel weer wennen zijn voor je na zo lang thuis te zijn geweest.

@ Lan das dan wel weer balen. Je zou nog op de site van H&M kunnen kijken??

@ Hier zijn we nog aan het opbouwen met Stijn zijn helm. Stijn heeft hem vandaag 8 uur achter elkaar op gehad en toen ik hem af deed zag ik geen rode plekjes :D Na een uurtje de helm weer op gedaan en voor het slapen gaan hem even af gedaan. Toen zat er een rode plek op zijn rechterslaap en deze was na een uurtje nog niet weggetrokken. We hebben dus besloten om de helm voor de nacht niet op te zetten. Morgen (als de rode plek wel weg is) gaan we de helm weer 8 uur op zetten en kijken hoe het dan gaat. Als er dan geen plek komt dan zal hij er wel mee gaan slapen voor de 1e keer.

8. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    h en m ook niks
    heb alles wel bekeken heb nu maar iets op mp besteld hopen dat optijd is...

9. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hoi meiden!!

@ kibbeling mooi dat hij er geen last van heeft!!nou de griep is me voorbij gegaan joepie!!mooi dat bij stijn de longen schoon zijn!!en dat de verkoudheid snel weg mag gaan:)

@ lan oh erg he ik had afgelopen nacht dat me vriend aan het snurken was na 6 keer duwen nog niet wakker te krijgen..

@ zomaar mooie foto's van rowan!!

@ lan misschien heb ik nog wat liggen ik heb erg veel kleertjes ik ga morgen voor je kijken als je niet al wat anders heb!!

@ kiwi mooi dat alles super gaat daar!!

@ hester o mooi gewicht hoor!!hier ook verschillende maten kleertjes:)

@ hester hier niet verkouden ff afkloppen nog..

@ sandra sterkte wat er gebeurd is..

@ zomaar dit is echt niet goed hoor hier schrik ik van ik hoop dat je snel goede hulp vind is het niet verstandig om een andere huisarts te nemen een second opinion of zelf naar het ggz of weet ik veel wat er bij je zit maar hier moet snel wat aan gedaan worden voor jou en rowan zijn veiligheid..

@ elise heerlijk is dat he vrolijke kindjes hebben:D

@ hier jayden doet alles super zo had hij een achterstand maar hij zit nu met alles op de middelste lijn:Dhij is nu 67 cm lang en weegt 7960 gram:Dook bij de arts geweest wisten we niet en weer alles goed en ik en me vriend zagen al 2 tandjes komen nu krijg die 4 boven tandjes gelijk achter elkaar:$:Den me buurvrouw dat kindje mag vrijdag mee naar huis en is in 2/3 maanden tijd van 1100 gram naar 2900 gram gegaan dus die hebben een mooi kerst cadeautje:Dvandaag gourmet besteld want zondag komt me schoonbroer gezellig eten:Dmijn week kan niet meer stuk:D

10. sandra

sandra Fanatiek lid

@Kibbeling: Merk je aan Stijn of hij last heeft van zijn helm? Vind hem wel heel stoer staan hoor.
    Ik heb 21 januari mijn laatste werkdag, dan ben ik ruim een week vrij en dan begin ik bij mijn nieuwe baan, heb er helemaal zin in.

@Priscilla: Fijn dat je mannetje zo lekker groeit! Hoe staat het met de trouwvoorbereidingen?

@Tanden: Lucas is nog steeds tandloos, en volgensmij is er ook nog niets in aantocht. Nog meer kindjes zonder tanden hier?:p

11. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ sandra we moeten alleen de foto locatie nog en me vriend een pak en een locatie om te eten:Den thuis doen we na afloop een feestje geven dus de catering ook nog..komt wel veel bij kijken moet ik zeggen..en moet nog lang wachten pas in juni terug om jurk verder te passen..

@ tandjes wil je ruilen hij gaat op zijn vader lijken nu hij 6 tandjes heeft..hij doe tandenknarsen en dat doe me vriend ook als die slaap..:)

12. Hester

Hester Niet meer actief

Sandra: onze V heeft ook geen tandjes! Wel al een hele tijd tandjes in aantocht.

Pris: lekker dat je zo goed in je vel zit en geniet van het gourmetten!

Kibbeling: heeft stijn geslapen met zijn helmpje of nog niet?

13. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

pfffffffffff....

zo volgens mij wint rowan van mama :)

meneer kwam smorgens altijd tussen half 9 en 9u fles. was prima. hield dat s'avonds ook vol tot vorige week. steeds half 8 8u s'avonds fles.

dus sinds maandag gooi ik meneertje als hij nog sliep uit bed om 8u fles erin te doen. dan om 12u 4u en 8u weer dan rond half 9 slapen en tot morgen.

schoonma heeft zich er ook keurig aan gehouden anders was hij wel eerder dinsdagaaf voor de fles gekomen viel me dus mee.

gisteren had ie rond kwart voor 6 tot half 7 s'aovnds een huilbui. nou jank maar op bed :D daarna vrolijk uit bed tot ff voor 9 op geweest
    en eet ook fruit en warme hap. potten 200gr eet hij 1/3 al beter dan dat het was. hij moet nu ook maar eens. verdoeri 7,5 maand gecorrigeerd 6,5 dus het moet toch eens gebeuren.

vanmorgen was hij om 7:15 wakker half 8 uit bed. omgespoeld in bad (badstoel erg handig) 8u fles erin. dingen gedaan meneer gespeelt. rond half 10 werd ie moe. dus fruit erin, 10u slapen tot half 11. daarna gespeeld enzovoort. 12:00u fles erin en half 1 op bed zonder gebler of wat dan ook. gistermiddag heeft ie bijna 2 en half uur geslapen benieuwd wat ie vandaag doet. tussen 5en6 slaapt ie meestal ook ff halfuur 45minuten.

dus mama;s wil is nu wet. komt ie eerder voor fles en gaat krijzen doei rowan op bed. en als je fles mag haal ik je der wel uit.

zullen zien hoelang het goed gaat ;)

ow ja wel af en toe last van tandjes, knagen beetje kwijlen rode wangen. maar geen last ivm huilbuien of wat. speen bijten ook leuk.

aangezien meneer dit doet vind mama het tijd voor vast voedsel!!!!

14. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Sandra oh je hebt dus nog even de tijd om alles af te ronden en goed achter te laten. Stijn lijkt weinig last van zijn helm te hebben gelukkig.
    Hij heeft trouwens ook nog geen tandjes hoor. Zus zag gisteren wel 2 witte bultjes in aantocht...

Hester Stijn heeft afgelopen nacht zomder helm geslapen. Er zat een flinke rode llek op zijn rechterslaap, hierom besloten de helm niet op te zetten voor de nacht.

Pris wat fijn dat het zo goed gaat en de griep aan je voorbij is gegaan.

Zomaar ik hoop dat het schema/ritme helpen coor jou en rowan.

Hier Stijn heeft toch zonder helm geslapen. Er zat een drukplekje op zijn rechterslaap, ierom besloten de nacht zonder helm. Vandaag beginnen we weer met 8 uur op en 1uur af. Kijken hoe het vandaag gaat.
    Nu aan het oppassen op mn neefje. Zusen zwager hebben een gesprek in het ziekenhuisover hun s moeder.
    De kids liggen allebei lekker te slapen dus even tijd voormezelf!

15. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Dag dames

Hier ben ik weer eens!
    Hester stuurde me een pb dus ik ben weer geïnspireerd om wat te kletsen!

Ik ben inmiddels alweer 19 weken zwanger :$ en volgende week de 20 weken echo!
    Ik ga gewoon lekker uit van een jongetje :D
    Lijkt me wel leuk, heb ik van allebei wat!
    Nee hoor uiteindelijk maakt het me niks uit, maar een inieminiekleinevoorkeur mag toch!?
    En straks is het een meid en denk ik joepie weer een meid!
    Eerst maar zien of alles gezond is.. Daar ben ik banger voor dan bij Isis, zonder dat ik er grondslag voor heb!
    Met haar gaat het erg goed, ze is zo vrolijk en het is echt een spekkie!
    Ze wil alleen maar zittenzittenzitten!! kan ze nog niet alleen, maar haar rugje kan ze al heel mooi recht houden!

Hester hoor ik over RS virus oeps wat is dat precies?
    Isis is al 2/3 weken slijmerig in dr keel. Lijkt verder totaal nergens last van te hebben hoor.. Wel wat hoesten door het slijm.

Ik weet niet of ik jullie toen bijpraatte over werk; ik ben weg bij mijn werkgever, heel naar begin gehad, mijn baan was geschrapt en ik kon beginnen als administratief sloofje, met alle respect maar niet mijn ding! Ik kreeg totaal geen begrip en liep bijna op een conflict uit, maar dit is het niet geworden en ik heb besloten om gewoon op te stappen! Kon de volgende dag na melding vh ontslag weg! Prima MAZZEL zoek het maar uit. Nu zoek ik ook geen werk meer, ik doe een cursus via LOI/Schoevers voor secretaresse, heel iets anders dan ik deed, maar lijkt me best leuk en veel parttime werk in te vinden. Ik wil ook niet meer doen wat ik hiervoor deed, weg uit die wereld!
    Dus na mn 2e beebje gaan we weer eens zien...
    Opleiding duurt overigens 1,5 jaar.

Lan:
    Klinkt erg positief wat je nu zegt; je gaat het doen zoals JIJ wil en dat zal vast erg goed zijn!!

Zo dit was even een begin met bijpraten..!

16. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Mendie :$ bijna 20 weken!! Hoe voel je je?

Hier had ons mannetje last van obstipatie, heel sneu. Wat kan je dan blij zijn met een poepbroek!

17. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    HIer tandeloos... en mama begint weer der positieve inzicht te verliezen!!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAh....

18. Hester

Hester Niet meer actief

MendieC: wat leuk om van je te horen hoe het gaat! En alweer bijna 20 weken joh, wat gaat dat snel. Hoe gaat het met je bekken? Daar had je de vorige keer zo'n last van toch? Hopen dat dat nu beter gaat!

Hebben jullie de kinderwagenbak nog? Vanmorgen hebben we de bak ingeruild voor de buggy-inzet, wel weer een stap hoor, wat wordt ons ventje toch groot (+/- 75 cm en ruim 9 kilo!!) Met die spreidbroek paste de bak nu echt niet meer.

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mendie: fijn dat het goed gaat. Waarschijnlijk al helemaal gewend aan het idee?

Hester: hier al een maand of 2 geen bak meer.

Tanden: vanochtend voelde ik 2 scherpen punten. Ons meisje heeft dus twee tandjes tegelijk! Niets van gemerkt, ze heeft er geen last van gehad. Ik had nog geen tanden verwacht, bij mijn zoon kwam het eerste tandje pas met 9 mnd.

20. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    uuuuuuuuuuh ja hahaha :D

Deel Deze Pagina