Juni mama's 2011-deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door Kiwi1, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Uitgerekend:
    29-09-2011 Supermom (26) - 2e kindje (een jongen)

Bevallen:
    25-04-2011 Sandra (32) - Lucas2970 gram -35+1 weken
    07-05-2011 Zomaar (24) - Rowan2080 gram - 35+3 weken
    11-05-2011 Lan (28) - Maikel 1774 gram - 41cm - 35+5 weken
    18-05-2011 Hester - Valentijn 3515 gram - 38+1 weken
    21-05-2011 Fire Rose (24) - Meisje 4040 gram - 38+2 weken
    21-05-2011 Senna04 (24) - Keano 3785 gram - 52 cm - 38+2 weken
    27-05-2011 Marry (29) - Hadassa 2960 gram - 38+3 weken
    30-05-2011 Meta (39) - Marenthe 4520 gram - 53 cm - 40+4 weken
    30-05-2011 Priscilla (23) - Jayden 2230 gram - 40 weken
    02-06-2011 Odess (26) - Jongen 3780 gram - 40+2 weken
    02-06-2011 Kiwi (32) - Isa 3800 gram - 41+3 weken
    06-06-2011 Miranda22 (26) - Elize2800 gram - 49 cm - 36+6 weken
    07-06-2011 Felicee (29) -Jurre 3480 gram - 50 cm - 40+3 weken
    08-06-2011 Sweetbel (23) - Meisje - 4220 gram - 39+6 weken
    08-06-2011 Dinkie (28) - Nikki - 3995 gram - 51 cm - 41 weken
    09-06-2011 Elise1982 -Milou- 4220 gram - 38+6 weken
    09-06-2011 Mamalicious (33) - Isa - .... gram - 40 weken
    13-06-2011 Martine (29) - Selina - 3820 gram - 41+2 weken
    14-06-2011 Kibbeling (31) - Stijn - 3135 gram - 49 cm - 41+5 weken
    17-06-2011 Judith1982 (28) - Roan - 3880 gram - 40+1 weken
    20-06-2011 Ivje (31) - Monique - 4240 gram - 53 cm - 41 weken
    25-06-2011 Momeera (28) - Yakubu - 3535 gram - 40+2 weken
    27-06-2011 MendieC (29) - Isis - .... gram - 40+2 weken
    30-06-2011 Bloesem (30) -meisje- 4242 gram - 40 weken
    01-07-2011 LovelyEngeltje (27) - Yannieck- 4930 gram - 41 weken
    04-07-2011 KellyAernoudt (22)- Enora– 2845gam -

Jongens: 12
    Meisjes: 13

Afspraak:
    06 Juli - Senna - Nacontrole VK
    07 juli priscilla1987 - nacontrole gyn
    12 aug Momeera - Nacontrole gyn
    23 aug Kibbeling – nacontrole gyn

Afspraak (baby's):
    12 juli huisbezoek consultatiebureau
    20 juli Lucas - Consultatiebureau (tweede prikje)
    01 aug Rowan - Heupfoto's
    23 aug Lucas - Kinderarts

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 6 Vlindertjes:
    Wennes 5+5
    Happyliesje 4+3
    Kwiepark 6+1
    Iris2009 5+2
    Lynnami 7+3
    Supermom 9+5

Datum meeting:
    Zie apart lijstje!!

2. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Datum meeting:
    Zaterdag 13 aug.
    Sandra
    MendieC
    Felicee
    Lan
    Kiwi
    Momeera
    Bloesem

Zondag 14 aug.
    Sandra
    MendieC
    Felicee
    Lan
    Kiwi
    Momeera
    Bloesem

Zaterdag 20 aug.
    Sandra
    MendieC
    marry
    Lan
    Kiwi
    Momeera
    Bloesem

Zondag 21 aug.
    Felicee
    Lan
    Kiwi
    Momeera
    Bloesem

Zaterdag 27 aug.
    Sandra
    MendieC
    Felicee
    marry
    Lan
    Kiwi
    Momeera
    Bloesem

Zondag 28 aug.
    Sandra
    MendieC
    Lan
    Kiwi
    Momeera
    Bloesem

Zaterdag 17 sept.
    Sandra
    Kiwi
    Momeera

Zondag 18 sept.
    Sandra
    MendieC
    Felicee
    Kiwi
    Momeera

Zaterdag 24 sept
    Sandra
    MendieC
    Felicee
    Lan
    Kiwi
    Momeera

Zondag 25 sept.
    Sandra
    Felicee
    Lan
    Kiwi
    Momeera

3. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ Hester, inderdaad heerlijk zo een rustig dagje in huis. Wat gaat dat snel bij jou, al bijna wennen op kdv. Ga je begin aug weer beginnen met werken?

@ Momeera, herkenbaar die moeheid door laag hb en bevalling. Wat hier helpt is echt heeel veeel rust houden. Ook al wil ik J natuurlijk het liefst aan iedereen laten zien toch houd ik de meeste visite af. Dus nu heb ik steeds maar 1 visite per dag gedaan met steeds een visiteloze dag tussendoor. En vandaag merk ik echt dat ik me al een stuk fitter voel en ook weer zin heb om mensen te gaan zien. Hopelijk ben jij ook snel minder moe.

@ Mendie, kan me voorstellen dat het je niet snel genoeg kan gaan met je bekken. 300 m is inderdaad nog erg weinig. Ik hoop dat je fysio gelijk krijgt en dat je volgende week verbetering gaat merken.

@ Judith, was erg onder de indruk van de foto's van R. Was ik nog vergeten te zeggen. Maar goed om te lezen dat hij nu weer helemaal hersteld is.

@ Lan, wat beroerd dat de koorts nu weer aan het stijgen is terwijl hij eerst daalde.Sterkte!

4. sandra

sandra Fanatiek lid

Hier zo'n schattige foto, toen wij de 3D echo lieten maken. lag Lucas de hele tijd met zijn handje bij zijn hoofd. Nu nog ligt hij vaak met zijn handje bij zijn hoofd zo lief:

Bekijk bijlage 165582

5. sandra

sandra Fanatiek lid

@Lan: Jeetje heel veel sterkte, het zit jullie mannetje ook niet mee:(

6. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    12 Julie echo milt iemand heeft hem van de lijst gehaald...

7. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    avond

@ felicee en hoe was de nacht voor het eerst op zijn eigen kamertje??

@ marry ja en afgelopen nacht weer woehoe heerlijk bijgetankt dus:Djij heb dus een heerlijk nachtje gehad gister.ah wat een mooie foto's!!

@ hester ahh kan me voorstellen dat die last had van zijn darmpjes!!

@ sandra ja ik vind schandalig eigenlijk dat ze een id moeten kennis van me die dochter had precies hetzelfde!!

@ bloesem wat een verhaal joh!!

@ kibbeling nou wij zijn nu al 4 weken ermee bezig met aanstippen:(ennuh vannacht lekker weer lekker geslapen dan ben ik 8 uur in de ochtend aan de beurt met voeden:p

@ elise ah heel veel beterschap voor je mannetje hoor.

@ supermom ja ik zou blij zijn dat ik en me vriend lekker tussen uit kunnen gaan een keer.jaa wordt spannend gtst!!vervelend joh van je bekkenpijn!!

@ lan dikke knuffel voor jou en maikel het zit je ook niet mee he:(

@ bloesem lekker rustig dagje voor jou vandaag dus!!

@ momeera zo dat is wel netjes ja van je zoontje om zolang tussen voedingen te laten!!

@ kibbeling jij had me een heerlijk ritme haha doe mij ook maar:p

@ sandra wat een lieve foto!!

@ hier heb een telefoon gehad een blackberry van me vriend en behoorlijk bij kunnen tanken de nachten.en ik ga maandag maar weer eens naar de dokter andere pil ik krijg er bruinverlies van en rood kom er ook nog bij.dus doorbraakbloedingen stomme rot pil ga maar over op een andere want dit schiet niet op.voor de rest alles goed hoor:D

8. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @all super bedankt voor jullie lieve reacties! Dat doet me wel goed dat jullie zo meeleven. Heb ik toch het idee dat ik er niet helemaal alleen mee zit.

@mendie, jeetje dat is heftig zeg, dat je een rolstoel nodig had. Dan hoop ik dat het bij jou nu ook snel beter gaat. Lijkt me inderdaad echt vreselijk als je na de bevalling nog niet kunt wat je graag wilt. Het is me wat met dat bekkengedoe.

@lan, sterkte meid dikke knuf

9. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @Sandra, oooow wat een schatje! Heerlijk ventje.

Nou dat was het dan voorlopig met gtst! :x Ik ben toch wel verslaafd aan de serie geloof ik want ik baal dus nu echt dat ik voorlopig niet kan kijken :D. En nu is Janine ook nog neergeschoten. Die moet gewoon voor eeuwig in de serie blijven met Ludo! Ik zat al te kijken wat voor een alternatieven er zijn om 8 uur en ik heb er een gevonden! Bevallingsverhalen ;)

10. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    wat ik me ineens afvroeg toen ik de vlindertjes bekeek in onze lijst; heeft iemand nog ooit iets van Lynnami gehoord? Ik geloof dat ze toen besloten had te stoppen voor een tweede en ik vroeg me af of dat nog steeds zo is of dat ze misschien toch nog zwanger is geraakt. Ik had echt zo te doen met haar. Hoop echt dat het goed gaat met ze.

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    #251 Kiwi1, 8 jul 2011
    Laatst bewerkt: 8 jul 2011
    Goedenavond dames,

Felicee: toevallig idd dat jullie J. ook precies met 1 maand verhuisd hebben. K. hebben we ook precies met 1 maand verhuisd, I. nu dus ook. Hoe ging het eerste nachtje op J. zijn kamer? Hier sliep I. meteen langer.

Mendie: jee, wat vervelend dat je nog steeds kampt met je bekken. Hopelijk kun je snel een stuk wandelen met je meisje.
    Af en toe flink spugen is helemaal niet erg. Bijna alle kindjes hebben last van reflux. Reflux is niets anders dan niet goed gesloten maagklepje. Heel veel baby's hebben dat en dat maagklepje sluit in de loop van het eerste jaar. Reflux is dus niet erg, mits een baby daar zelf geen last van heeft. Zolang je meisje goed groeit en geen last heeft van bijvoorbeeld zuur is er niet aan de hand.

Sandra: wat een knapperd!

Mom: I. laat overdag 3,4 a 4 uur tussen de voedingen. Na de fles van 19:00 uur moeten we haar rond 23:00 uur wakker maken en daarna komt ze weer rond 5:00 uur.
    Zo, dat klinkt goed. Idd best netjes voor een kindje van 2 weken! Vervelend van je lage HB, hopelijk voel je je snel wat beter.

Hester: jee, wat gaat dat snel. Bijna weer werken. Ik moet officieel ook al over 5 weken, maar neem nog 2 weken vrij.

Bloesem: dat doe je goed met je kilootjes. Fijn dat de hulptroepen gereed staan! Ik heb ook een maand lang hulp ter beschikking gehad, toch wel heel fijn zo de eerste periode.

Super: ik baal ook als een stekker om hele zomer zonder gtst te doen, vond het de laatste week ook wel erg spannend, maar ook wel voorspelbaar. Ik denk dat het wel meevalt met Jannine, ze is al zo vaak al onvoerd, levend begraven, bijna doodgeweest etc. Ik denk dat als ze uit de serie geschreven zou worden, het al lang bekend zou zijn. Maar wat een goede tip: bevallingsverhalen! Altijd leuk om te zien. Welke zender?

Hier: wederom een heerlijk rustig avondje. Kids weer tegelijk naar bed. Net het huis versierd, want mijn mannetje wordt morgen 3 jaar! En dat vieren we uitgebreid. Hij vraagt al zeker een half jaar wanneer hij nou een keer jarig is. Eindelijk voor hem morgen, dus. Wij hebben een tractor voor hem gekocht met zo'n schep voorop. Hier vraag hij al zo lang om en veel kindjes hier in de straat hebben vergelijkbaar iets, dus tjah hij kan niet achterblijven.:) Wel een ontzettend prijzig ding, wij hebben hem gekocht bij een echte tractoren leverancier, zo stoer!

12. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Zo heeft Maikel er hele dag bij gelegen. Inmiddels is vocht infuus eraf. Ik ben nu thuis ga zo slapen en bijtanken. Maikel is in ziekenhuis en toen ik ging was hij heel erg onrustig.... hij leek zich constant aan te spannen en pijn te hebben. Maar er werd laconiek opngereageerd... tja ze kunnen niet zeggen of ze pijn hebebn he.. WAT HEB IK DAAR AAN!!

IK VOEL TOCH IK BEN MAMA!!! grrrrrrrr

13. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    En hier nog foto hoe hij gisteren in ziekenhuis kwam... De lusteloosheid straalt ervan af.....

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik ben haar nog een keer ergens tegengekomen. Ze was nog wel bezig met zwanger raken, maar dat lukte volgens mij niet.

15. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Lan: ach, arm kereltje....

16. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Kiwi
    Fijn om te horen van de reflux!
    Het is idd ook wel normaal, maar als verse moeder zit je in de overbezorgdheidsmodus... Dus wel fijn om t horen, thanks!
    Veel plezier morgen en van harte!

Moeder zijn
    Voortbordurend op bovenstaande; ik vind het alkemaal geweldig en onze meid doet het heel erg goed.... MAAR... Wat heb je een hoop zorgen erbij he!? Misschien is dit al veel minder dan voor de mama's die de 2e, 3e enz kregen, misschien ook niet, maar ik vind het nog behoorlijk heftig allemaal. En ook net zo geweldig!
    Ik heb na de geboorte wel de navelstreng doorgeknipt, maar dit was geen geestelijke stap!!
    Na de bevalling heb ik natuurlijk een week boven geleefd doordat ik geen trap mocht lopen. Isis ook altijd boven, dus afstand tussen ons minimaal.
    Ik merk dat een hoop spanning ook komt doordat ik lichamelijk nog weinig kan. Als er iets is met mn meisje dan voel ik mij oom machtelozer dus sneller een paniekje bij mij daardoor.

Lan
    Jeetje zeg.... Sterkte meid....

17. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Hoe gaat het inmiddels?

18. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Beetje teruggelezen inmiddels, sommige dingen wat laat om op te reageren!

Momeer
    Met de bekken dus nog niet zo best..!

Ivje
    Hoe is het met M!?

Wij gaan eens even de laatste voeding doen hier... Gaaaaaaappp!

19. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    mijn mannetje heeft net weer paracetamol gehad (60 mg) en slaapt nu dus lekker.
    we zijn vanmiddag naar osteopaat geweest.
    en hij heeft behoorlijk last van zn nek en zn darmpjes schuiven steeds een stukje in elkaar.
    volgende week vrijdag weer heen.

20. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Mendiec: Monique is sinds maandag 100 gram aangekomen en zit nu dus 35 gram boven haar geboortegewicht. Maar ze blijft overdag heel erg onrustig. Daarom is gister besloten te beginnen met Pepti ivm hypoallergene melk. Dit ook omdat Luuk ook een koemelkallergie heeft en zelfs op de soja moest bij de 13 weken. Mijn man en ik verwachten dat Monique hier ook naar toe gaat.

Hoe gaat het bij jouw met je kleine meid en met mama?

Deel Deze Pagina