Juni mama's 2011-deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door Kiwi1, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @kiwi, wat goed om te horen dat het waarschijnlijk niet veel schade aangericht heeft en dat het nu iig weg is gehaald.

@odess, fijn dat jullie mannetje zo veel beter in zijn vel zit.

@all, nee ik kon kiezen tussen nog een keer terug gaan of korting. Mijn man zag die korting wel zitten dus ik kan helaas niet nog een keer. Gelukkig hebben we wel nog leuke foto's, maar niet zo veel en duidelijk als bij de eerste. Het was in ieder geval leuk om te zien en ook erg leuk om te zien dat hij nu al zo veel op mijn zoontje lijkt.

@Felicee, wat een leuke dingen voor de boeg! Lekker hoor zo een vooruitzicht! En ik kan me goed voorstellen dat je daar emotioneel onder bent.

@lan, hopelijk gaat het nu stukken beter met alle hulp. Fijn dat je nu eindelijk hulp krijgt. Het heeft nu wel lang genoeg geduurd hè. Dikke knuf!!

2. sandra

sandra Fanatiek lid

Goedemorgen allemaal!!

@Zomaar: Ze zit nog wel op hyves, maar hier is ze inderdaad al een tijdje niet geweest?

@Hester: Wat heerlijk dat je ouders en je zusje ook mee gaan, dat wordt een heerlijke vakantie.
    Wat knap trouwens van je mannetje, dat hij al speeltjes pakt. Wat gaat het toch allemaal snel he.

De canvas heb ik besteld op www.topdoek.nl echt heel erg goedkoop daar, en ik ben tevreden over het resultaat.

Ik had trouwens de canvasdoek even op de eettafel gezet totdat mijn man tijd heeft om hem op te hangen. Maar eigenlijk vind ik hem wel heel leuk staan daar? Wat vinden jullie, ik twijfel nl. of daar laten staan of ergens ophangen.
    Bekijk bijlage 166845

Ga zo maar even naar de ikea, dat is tenminste nog een leuk uitje met dit weer.

3. Hester

Hester Niet meer actief

Staat leuk, Sandra!

Ik ga met mijn mannetjes tussen de kraamvisites door ook even winkelen. Deze keer naar Prenatal, altijd leuk :)

4. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Hester, wat leuk dat je ouders en zus ook gaan! Gezellig hoor en heerlijk naar Curacao! Wat goed van V. dat hij al tegen speeltjes slaat en ze pakt! Hadassa slaat ook wel tegen speeltjes maar vaak is dat meer per ongeluk dan gericht haha!

Sandra, hij staat leuk op de tafel maar denk dat ie aan de muur ook leuk zal zijn. (heb je lekker veel aan hè?! ;) )

Wat een weer zeg, echt niet normaal. Ik probeer er vrolijk onder te blijven maar ik ben echt een zonliefhebster en als het in de zomer zo'n tijd slecht weer is kan ik daar zoooo chagrijnig van worden! We hebben straks twee weken vrij (Nou ja, manlief dan dus ik ook een beetje ;) ) en nog twee weken op vakantie in september en ik hoop heel erg dat we dan nog wat mooi weer krijgen. Ik weet dat niemand er iets aan kan doen maar ik ben een echte Nederlandse, ik zeik graag over het weer...

Vanwege de regen nog niet buiten geweest en zal ook, denk ik zo, wel niet meer gebeuren vandaag. Hopelijk morgen echt even eruit, zo lang binnen zitten is voor de meiden ook niet goed.
    Naomi's zindelijkheid op plasgebied gaat heel goed. Ze heeft na dinsdag geen natte broeken meer gehad (uiteraard heeft ze in bed nog wel een luier om maar na het middagslaapje is die droog, 's ochtends heeeel nat). Poepen deed ze net wel weer in haar onderbroek. Meteen daarna rent ze naar de pot omdat ze het voelt maar dan is het al te laat... Niet erg hoor, ik ruim het op en maak er geen punt van maar ik vraag me wel af wanneer ze het van te voren gaat voelen. Zeker als je onderweg bent is poep in de broek natuurlijk echt vies. Nou ja, afwachten maar!

(Haha, sorry voor mijn constante poep- en piesverhalen hoor!)

5. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal! Ben weer terug van de camping in brabant, waar geen stabiele internetverbinding was, paar keer geprobeerd maar kon niet eens mn mail lezen....

Net poging gedaan om bij te lezen maar dochtertje va n 5 loopt al een half uur te huilen dat ze oma mist... zet haar even achter de pc...probeer later nog bij te lezen!

6. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    probeer even uit mijn hoofd op iedereen te reageren...
    Lan: goed dat je hulp hb gezocht meis! kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar je maakt je zoveel zorgen en er is zoveel gebeurd dat je het alleen niet meer aan kan. En je doet het echt super!
    Felicee: hier ook bv en totaal geen regelmaat in de voedingen. Meestal overdag om de 2-3 uur en 's nachts 4-5 uur. Ik voed gewoon op verzoek; ben toch de hele tijd in de buurt:D.
    Odess: wat fijn dat jullie mannetje beter in zijn vel zit! Waar werd je dochtertje aan geopereerd? Hier was de narcose vorige week drama!
    Marry: ik zie dat Naomi en Luca bijna even oud zijn (herkende al wat in je verhaal over haar drakendag van de week:p). Luca ging ook heel goed met zindelijkheid, maar na zijn operatie vorige week wil hij ineens niet meer. Ik leg er maar geen druk op, komt wel weer hoop ik!
    Mendie: hier ook een meisje wat weinig poept en ik help haar ook af en toe met de thermometer. ze krijgt weliswaar bv en dan mag ze weinig poepen maar als ik zie dat ze er al de hele dag last van heeft en niet kan poepen help ik haar. Wat een zorgen kan je je daarom maken hè?! Succes met je hechting!
    Hester: klinkt heerlijk jullie vakantie naar Curacao! wij hebben familie in New York en kunnen goedkoop vliegen omdat zij voor een luchtvaartmaatschappij werkt en zij hebben ook gevraagd of we komen. Maar ik durf niet met Milou. Wat is jouw ervaring met vliegen met een klein kindje?
    Sandra: mooie foto en ik vind het ook erg leuk staan zo op je tafel!
    Supermom: hoe gaat het met je bekken? Hou je het nog een beetje uit?

Hier gaat alles prima. nog steeds 1 nachtvoeding maar dat is goed te doen. Allebei de kindjes liggen nu in hun bedje te slapen, dus ik heb even tijd voor mezelf!

7. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Even mijn meisje spammen hoor:

8. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Meta, welkom thuis! Was het nog een beetje te doen qua weer?

Elise, wat een schatje zeg, je kleine meid! Haha, jij ook zo'n draakje thuis? Ik hoop voor je dat zindelijkheid snel weer terug komt!

De meiden liggen op bed, even heerlijke rust hier in huis. Ik zou eigenlijk nu de badkamer moeten doen en strijken maar heb er geloof ik gewoon even geen zin in haha!
    Heb net een jasje van Wehkamp binnen gekregen (was te klein in eerdere bestelling dus grotere maat besteld) en hij zit helemaal leuk! Met de rok en shirtje die gisteren al waren gekomen, heb ik dus nu een mooie nieuwe outfit voor het dopen van Hadassa. Ben blij!

9. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ kiwi jeetje wat een rot bericht knuffel!!

@ felicee kan ik mee op vakantie:D

@ kibbeling leuk is dat he dat die meer om zich heen ga kijken:D

@ sandra jij kan dus aftellen naar de vakantie!!

@ judith jeetje weer ontstoken gewoon bellen hoor als je het niet vertrouwd!!

@ sandra wat een mooie foto!!

@ lan een hele dikke knuffel voor jou meid en hoop dat de hulp je goed op weg helpt!!

@ odess mooi dat de operatie goed is gegaan!!

@ lovely jij heb veel slagroom:D

@ hier nou heb de kraamzorg maar eens gemaild eindelijk!!

en moet dit even kwijt vriendin van me die bevallen is durf niet eens een luier te verschonen en die man moet alles doen is 200 gram afgevallen en krijg borstvoeding via een spuitje:(vriendin van me die ik net ken die moest alles doen ze kijk er niet naar om en wil niemand op bezoek hebben:$

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

#390 Arti13, 14 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jul 2011
    Ik heb geen last van uitslag. Maar ik gebruik ze eigenlijk alleen als ik de deur uit ga. Thuis dus niet. Want volgens mij sluit het wel erg af. Misschien is dat ook de reden van de uitslag?

Wat betreft de bv, hier eigenlijk precies hetzelfde als bij jou. Overdag ongeveer 3 uur ertussen. 's nachts zo'n 4 tot 5 uur en soms een uitschieter van 6 uur. Maar dat vinden mijn borsten minder leuk, omdat ik er meestal maar een geef. Dan is het soms dus 9 uur tussen dezelfde borst. Ik weet nog van Evy dat het vanzelf naar de 4 uur gaat tussen de voedingen. En dan weerr dagen niet. Ik vind het voeden op verzoek eigenlijk veel fijner dan op de klok. Op een een of andere manier werkt op de klok niet. Ach en ouders,.... Die van mij roepen bij het minste of geringste dat bv geven onzin is omdat evy vaak ziek was,.... Alsof het een medicijn is ofzo. Het is gewoon voeding. Niets meer niets minder.

Marry,...we zijn nu een maand of 2 bezig met zindelijkheid. Maar, ik merk dat we niet altijd even fanatiek zijn en Evy ook niet. Ik vind he ook echt een rottijd nu. Omdat ik niet Roan weg kan leggen als hij aan de borst ligt, is het lastig. Maar evy wil ook wel 30 keer per dag naar de wc, zonder dat er iets uit komt;). Erg irritant. En ze voelt het toch nog te laat aan. Ze kan het nog niet ophouden. Dus bij aandrang, gaat het meestal direct mis. Zo zielig voor haa.

Roans oog ziet er gelukkig al beter uit. Het is nog dik, maar het is minder rood. Ik ben blij dat we vandaag niet hebben afgewacht, maar gisteen meteen naar de ha zijn geweest. Ik maak me er nu niet meer zo'n zorgen om.

Vanochtend naar een binnenspeeltuin geweest met Evy. Roan heeft de hele tijd heerlijk liggen slapen in zijn wandelwagen. Op donderdag is mijn man ook altijd vrij, dus wel zo gezellig.
    En wat een rotweer zeg! Dit is toch geen zomer,...:(

11. sandra

sandra Fanatiek lid

@Hester: En nog lekker gewinkelt?

@Marry: Haha succes met het zindelijk worden van je meisje, gelukkig heb ik dat (voorlopig) achter de rug.

@Elise: Wat een schatje zeg, en wat ziet ze er mooi uit!!

@Priscilla: Hoelang geleden is je vriendin bevallen dan?

@Judith: Fijn dat het al wat beter gaat met het oogje.

@Weer: Nou wat een weer he, ik was zelfs flink nat van het stukje van huis naar de auto, terwijl die dus echt voor de deur geparkeerd staat:D
    Je zou nu maar in je tentje op de camping zitten:$

Net lekker geshopt bij de ikea, weer veel te veel gekocht natuurlijk. Een vriendin ging toevallig ook naar de ikea, dus hebben we samen nog even bijgekletst in het restaurant.

Morgen komt een vriendje van Thomas logeren, ga maar eens kijken of er een leuke film in de bios draait voor de jongens. Ik kan Lucas wel twee uurtjes naar Marvin op zijn werk brengen.

12. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ sandra dinsdag pas maar ze laat alles een ander doen ze wil haar dochter niet in bad doen ze geef de kleine maar 20 30 cc meer kan ze niet kolven!!terwijl ze ook een pak voeding heb.ik ben er zo boos om ze laat een ander alles doen en doe zelf niks voor de kleine:xze woog met geboorte 3175 gram en is nu 2990 gram zelfs ik mag zaterdag langs komen half uurtje nou ik ga al niet meer klinkt hard maar ik heb veel voor hun gedaan en krijg er dit voor terug en vind zielig voor haar man.die moet maandag ook gewoon werken.en die doe alles voor de kleine:x

13. sandra

sandra Fanatiek lid

Volgens mij begrijp ik het niet helemaal goed Priscilla. Zoals ik het begrijp is ze pas twee dagen geleden bevallen, dan is het toch niet zo gek dat ze nog niet zoveel doet? Misschien is ze nog aan het bijkomen van de bevalling? Ik denk als het echt niet goed gaat de kraamzorg wel zorgt voor de juiste hulp voor moeder en kind.

Maar goed misschien zijn er meer dingen gebeurd waar ik geen weet van heb. Ik hoop dat je het op kan lossen met je vriendin;)

14. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    ik zal het je kort uitleggen ze kunnen elkaar net een jaar binnen 3 maanden was ze zwanger omdat ik ook zwanger was wilde zei ook.de kleine zit nu 7% onder geboortegewicht.

ze voed snachts de kleine niet omdat ze daar geen zin in heeft om te doen.ze heb nu een elektrische kolf als de kleine geen 50cc drink lig ze deze week in het ziekenhuis haar man mijn beste vriend moet alles doen in huis en de kleine verzorgen.oftewel ze kijk er niet naar om.en ja haar man kan niet kolven was het maar waar.

15. sandra

sandra Fanatiek lid

Lastig hoor Priscilla, maar dat ze s'nachts niet wil voeden is inderdaad een beetje vreemd? Hopelijk komt het allemaal goed met het jonge gezinnetje.

Hier komen straks mijn schoonouders even op visite. De kleine man ging trouwens even flink uit zijn plaat omdat hij honger had, hij liep nog net niet blauw aan:$ Haha heb hem nog nooit zo boos gezien.
    Tja het is toch wat als je eventjes op je fles moet wachten;)

16. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ sandra hoop het ook.

o hier kan jayden het ook goed zoals vandaag kreisen huilen allemaal tranen;)

17. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
  18. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Pfoe hier een huildagje, manlief gaat nu met hem een rondje rijden. Heel even rust... Hij is bijna niet stil te krijgen. Vandaag voor het eerst dat ik denk; wat lijkt een flesje me nu makkelijk... (als in - ik kan de zorg delen en mn borsten even rust geven) Ik hoop dat we snel door deze regel/sprong heen zijn, want dit vind ik wel heel pittig! Hij hangt zo aan me vandaag, kan hem geen seconde weg leggen ;) Hij slaapt ook al een paar dagen nauwelijks overdag. Hopelijk wel een redelijke nacht weer.

Ow ons meisje doet het super, het is dat ze een wond heeft want verder is het echt nergens aan te merken, de mop!

Herkennen jullie iets qua sprongetje nu? En gaat het een beetje snel voorbij? Hij veranderd trouwens ontzettend snel nu, wordt heel veel wijzer en heeft een heel ander snoetje maar pfoe...

19. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ Odess, goed om te horen dat de operatie goed is gegaan. En respect dat je het voeden zo goed volhoudt met zoveel voedingen. Drinkt hij steeds maar kort aan de borst?

@ Felicee, ik werkte als entertainer in hotels. Hier heeft J ook meestal 7 bv voedingen per dag. Ze komt overdag tussen de 2 en 4 uur en in de nacht tussen de 3 en 4 uur ongeveer. Ik voed ook op verzoek. Gisteravond heb ik de laatste voeding vervangen door een fv omdat ik soms s'avonds geen produktie heb waardoor ze niet verzadigd raakt en toen heeft ze maar liefst 6 uur ertussen gelaten.

@ Elise, wat een schatje!

@ Lovely, je ziet meteen dat het een jongetje is. Mooi hoor!

@ Priscilla, in de nacht geen voeding geven is inderdaad niet verstandig, zeker als ze voor nood ook een pak fv in huis heeft. Maar 20 tot 30 cc kolven in de eerste dagen dat is volgens mij niet raar hoor. De eerste dagen neemt je produktie geloof ik gemiddeld 10 cc per dag toe. Dus dat zou betekenen dat ze pas rond dag 5 ongeveer 50 cc zou kunnen kolven. Misschien dat het over een paar dagen een stuk beter gaat en heeft ze gewoon nog wat tijd nodig om bij te komen van de bevalling.

@ Hier, ik ga morgen toch maar zonder J naar de begrafenis. Mijn schoonzusje komt oppassen. Het lukt me niet om haar in de draagzak te dragen daarvoor doet mijn buik nog teveel zeer. Ik heb trouwens deze keer meer last van de wond dan de vorige keer. Geen ondraaglijke pijn ofzo maar wel een die snel opspeelt als ik een stukje ga wandelen of lang sta etc. Maar misschien is dat wel normaal bij een 2e ks.

20. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ Odess, wat pittig zeg zo een dag. Heel herkenbaar dat je soms even rust wil. Dat heb ik ook. En hier geven we daarom ook soms een flesje en dan kan zowel J als mijn borsten en ik er weer even tegenaan.

Deel Deze Pagina