Juni mama's 2011-deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door Kiwi1, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    @odess hoop dat je een goede nacht hebt gehad en van je hoofdpijn af bent…

@marry: o dat zou balen zijn, ik kan me ook zo verheugen op zulke uitjes (zeker van muziekgroepen waar je in school/studietijd fan van was, dat is dan zo’n ‘belangrijk’ onderdeel van je leven…. Ik zou ook balen als Prince de 26e niet door zou gaan!!!! Moet wel lachen om je man, mijne zo ook zo’n (vruchtloze haha) poging doen … lijkt ie een beetje op Robbie in z’n jonge jaren? Kan ie een liedje voor je zingen en een dansje doen … LOL!

Uitje met vriendin is ernstig ingekort en we gaan vandaag ipv gisteren: om 1800 pas afgesproken, ik was best teleurgesteld had de afgelopen dagen echt een beetje gevoel me er door de drukte heen te slepen met een lekker dagje als vooruitzicht… Avondje is ook gezellig natuurlijk….

Ga straks een muurtje in de hal en bij de trap verven… hoop dat het wat wordt, kleur is super, we zijn al onze houten kozijnen friswit aan het verven en al onze limekleurige muren worden 'ocean' van flexa in verschillende tinten.....(woonkamer 'true ocean' hal en trap 'sof ocean' zie link) ... Kleurenwaaier Flexa Pure 2 ....maar ik ben zooo slecht in klussen/verven enzo… Ach wie weet, nooit te oud om te leren!!!

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Barstende koppijn, zweten en nog net geen borstonsteking (raar he? Maar het doet pijn!!) door de lange nachten! Voel me erg $%^& en lig nog in bed maar vannacht heeft hij weer 5,5 uur aan een stuk geslapen, jippie! Vannacht wel ff gekolft want mn borsten moeten wel wennen. Hoop verder dat ik me snel beter voel, voel me niet fijn, maar dat komt vast wel weer goed ;)

Marry, hoop het niet voor je! Naar hetzelfde concert als Kiwi?

Meta, fijne avond dan! Hoop dat die dan iig heel leuk is ;)

Sandra, had jij nog maat 50 kleertjes in de kast :$ Ik ben ook maat 56 kleertjes er al uit aan het gooien, het gaat zo hard! Hoe zwaar is Lucas nu? R. is iets zwaarder dan 5100 gram.

Super, fijn dat je het vol hebt gehouden! Nu hopelijk niet te veel last!

Kiwi, fanatiek :D Ik heb echt een gruwelijk hekel aan de sportschool ;) Ik hoop dat het voor jou wel leuk is :)

Hester, veel plezier bij je ouders!

Ik ga nog even slapen, is toch het beste medicijn!

3. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Odess, wat een goed idee om de kids bij elkaar op de kamer te leggen. Dit haar kamer verder weg van jullie kamer dan zijn eigen kamer dat jullie hem nu niet horen? Wat fijn dat R. zij eerste nachtje doorslapen is geweest, ook al was het even extra zwaar. Hoop dat het door gaat zetten!

@Hester, je schoonzus oké..zal het onthouden ;) Wat fijn dat het zo goed gaat… Heeft je zus ook kinderen? V. veel last gehad van de prikjes? Wonen jullie dichtbij het strand? Veel plezier alvast bij je moeder.

@Kiwi, wat lekker samen een weekje vrij! Leuke dingen doen met de kids? Hoe was het etentje samen? Ik moest ook al even slikken toen ik bedacht dat J. over 2,5 maand al naar het kdv gaat. Succes op de sportschool, ik begin dinsdag ook weer. Pilates vond ik eerst suf, maar het is toch best leuk en redelijk effectief!

@Sandra, knap hoor met vier kids!! Misschien nog aftersun, een klamboe? Mooie foto van je oma met Lucas. Vond het hier zo moeilijk toen de wieg weer naar de zolder ging.

@Marry, mijn ouders wonen in het oosten (omgeving Enschede). Lekker hoor samen twee weken vakantie. Hopelijk mooi weer als jullie naar Groenlo gaan. Wat een super mooi idee om dan naar Parijs te gaan! Wanneer ga je het geven?

@Supermom, sterkte met je blaasontsteking! Hoe was het feest gisteren?

@Meta, een echte mama ben je ook, leuk om te lezen. Druk druk maar je doet het super volgens mij. Wat schattig dat D. zij zusje zo had gemist..dan smelt je wel even of niet?

Hier weer lekker thuis (gaat niet boven je eigen huis :D). J. doet het erg goed en we zitten de laatste twee dagen op 6 voedingen. Nog wel een nachtvoeding, dus dat is eigenlijk niet helemaal de bedoeling. De nachtvoeding schuift gelukkig langzaam iets op. J. dronk vannacht maar één borst dus het was geen doen vanmorgen met de andere door de enorme stuwing. Door de druk verslikte J. zich steeds en spuugde hij de hele voeding er weer uit, zo sneu.

Verder hier ook vaak hoofdpijn. Volgens de fysio komt dat als je vaak naar beneden kijkt (tijdens de voedingen bijvoorbeeld), dus ben blij dat ze het los masseert.

J. gaat echt vooruit. Hij lacht ontzettend veel en maakt al veel geluidjes terug als je tegen hem praat, zo mooi om te zien! Wat kun je toch verliefd zijn op je eigen kind ;)

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Marry: ik heb het gehoord op de radio! He getver! Op zich ben je maar kort ziek van voedselvergiftiging en hij moet morgen echt heel ziek zijn willen ze het afzeggen, dus ik hou hoop! Mocht het niet doorgaan gaan wij alsnog naar Amsterdam en maken er een leuk dagje van.

Odess: wow, R. doet het al goed 's nachts, dat is toch al een hele vooruitgang, niet? Hopelijk is hij snel in de avonden ook rustig zodat jullie kunnen bijtanken.
    I. heeft de afgelopen 2 nachten 6 uur achter elkaar geslapen, dus een uur korter dan 3 nachten geleden. Nog steeds prima dus.

Felicee: wat leuk dat J, zo verandert. Ik vind het ook steeds leuker worden, dat hele kleine is er wel vanaf he.
    Wij gaan a.s. zaterdag uit eten, net met mijn moeder afgesproken dat ze dan komt oppassen. Pilates vind ik wel heel leuk, dat hou ik wel vol. Ik zal wel moeten want ik baal behoorlijk van mijn lijf momenteel. Het zijn niet de kilo's maar dat slappe waar ik me aan erger.

Sandra: wat ga je eigenlijk doen met de kleertjes? Zou je echt een 4de kind willen, vind het al knap met 3 kinderen! Wij zijn definitief klaar met kinderen krijgen. Wij hebben er altijd 2 gewild en onze wens is vervuld.

Net K. opgehaald bij mijn ouders. K. is een ware draak de laatste tijd. Zelfs mijn moeder zei voor het eerst in zijn leven dat ze zich kan voorstellen dat we de laatste tijd regelmatig ruzie hebben met hem. 3 jaar is een lastige leeftijd hier. Hij is ontzettend aan het uitdagen, grenzen aan het opzoeken. Hoort allemaal wel bij de ontwikkeling, maar ik vind het helemaal niet erg als hij naar het kdv gaat of 's avonds in bed ligt. Ik dacht dat 2 jaar a 2.5 jaar lastig was, maar toen was hij nog voorbeeldig. Hopelijk is deze fase snel voorbij. Zo ken ik hem niet.

Zo meteen komt een vriendin langs, gezellig!

5. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @kiwi, heb je die fase nu pas? Ik ken mijn zoon nu sinds 3 weken niet meer terug en hij is nog geen 2!! Hij is echt ronduit vervelend en brutaal terwijl hij normaal altijd de liefste jongen van het Kdv was. Iedereen zegt altijd wat hebben jullie toch een voorbeeldig kind. Nou, bye bye voorbeeldig kind. Hij slaat en schopt me ineens, wordt heel snel boos, gooit met spullen als hij zijn zin niet krijgt, maakt scènes als hij zijn zijn niet krijgt. Als ik in de buurt ben wil hij van niemand iets weten en hij doet onaardig tegen andere kindjes.

Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet hoor?! Wat doe jij ermee? mijn man zegt, dat gaat vanzelf wel weer over, maar ik ben zo bang dat het helemaal mis gaat als ik het nu niet op de juiste manier aanpak!?

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Sumermom: je kan niet meer doen dan consequent blijven. Hier heeft hij schop en slaan fase gelukkig overgeslagen, maar hij is wel ontzettend dwars en snel geirriteerd. Op het kdv gaat het voorbeeldig en met andere kindjes gaat ook nog steeds goed. Maar thuis is het elke dag wel met vlagen mis. Slecht luisteren, oost-indisch doof zijn, treuzelen met eten, snel gillen. Verder stelt hij alles in werking om niet te doen waar hij geen zin in heeft. Bijvoorbeeld met het eten zegt hij dat hij naar de wc moet, maar dan moet hij helemaal niet en dat soort geintjes. Ik hoor veel dat het bij deze leeftijd hoort. Wat wij doen is 2 keer waarschuwen, bij de 3de keer zit hij op de gang. Helemaal niet gezellig zo, maar het kan niet anders. Het helpt wel eventjes maar even later gaat het vaak weer mis. Met het resultaat dat hij steeds vaker en ook langer op de gang zit. Gelukkig is hij niet elke dag zo, maar wel vaak voor zijn doen. En idd hij was ook altijd zo voorbeeldig!
    Dus hier proberen we heel consequent te zijn en hopen dat deze fase snel weer over is.
    Wat jij beschrijft hoort heel erg bij een 2-jarige. Je hoeft niet bang te zijn dat het misgaat, het gaat echt over zoals elke fase.

7. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Supermom, gelukkig dat je het gered hebt gisteren!

Sandra, kleertjes op ruimen omdat ze te klein zijn is altijd weer een stap, vind je niet? Net als speelgoed of de box ofzo. Het is toch een teken dat je kindje 'groot' wordt.

Meta, mooie kleuren! Succes met verven! Jammer dat het uitje zo is ingekort, hopelijk is het vanavond dan wel heel erg leuk. Veel plezier alvast!

Odess, inderdaad hetzelfde concert als Kiwi. Bah meid, wat naar dat je je zo beroerd voelt. Wel heel fijn dat R. weer zo lang geslapen heeft. Nu jullie er nog bovenop komen!

Felicee, ik ga het 4 augustus geven, dan is m'n man jarig. Fijn dat J. het zo goed doet! Hadassa gaat ook steeds meer lachen, zo leuk!
    Hoofdpijn is erg naar, hopelijk helpt de behandeling van de fysio!

Kiwi, wij hopen vooral dat het 'alleen' een voedselvergiftiging is. Er doen ook andere berichten de ronde, er zou ruzie zijn. Geen idee wat daar van waar is uiteraard. Heb jij zit of staanplaatsen? Veel plezier in ieder geval alvast!
    Oef K. ook al zo'n draakje? Naomi heeft dat al een behoorlijke tijd. Het gaat de laatste tijd eigenlijk wel goed maar ze is wel heel snel gefrustreerd. Als iets niet gaat zoals mevrouw het wenst dan zet ze het op een gillen. Ze krijst zo hard dat ze dan ook meteen haar plas laat lopen (sinds dinsdag al drie keer gebeurd...;)) en dat maakt het dan natuurlijk nog erger. Ze zijn zo lief hè, maar af en toe....

Wij krijgen zo een oom en tante van mij op kraambezoek. Helemaal geen zin in, ben behoorlijk moe. Voel de vermoeidheid voor het eerst sinds weken echt goed, waarschijnlijk omdat ik twee nachten wat langer heb kunnen slapen (manlief deed de eerste voeding). Nou ja, hopelijk blijven ze niet al te lang haha!

Vanavond héél erg vroeg m'n bed in, sta morgen om kwart over vier naast m'n bed op weg naar vriendinnen en dan naar de Arena. (jaja, hartstikke gek...ik weet het...;) :D )

8. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ Kiwi, fijn inderdaad al die adviezen van (schoon)moeders. Mijn moeder heeft het steeds over venkelthee die ik zou moeten geven ipv voeding s'nachts. Als ik daar nu mee zou beginnen zou ze geen last van krampjes hebben en straks makkelijker gaan doorslapen. Maar hier voel ik ook nog weinig voor.

@ Marry en Kiwi, ik hoop voor jullie dat het doorgaat morgen.

@ Meta, wat een goede oplossing die speurtocht. En hoe is de nieuwe Karin S?

@ Odess, fijn dat er verbering inzit in de nachten. Hopelijk kan je een beetje bijslapen nu.

@ Hier, joehoe man heeft eindelijk vakantie aankomende week. Dus kunnen nu als gezinnetje leuke dingen gaan doen. Zoontje heeft het zichtbaar lastig nog met de veranderingen in huis. Hij is super dwars en huilt en gilt snel. Verder slaapt hij heel veel en oogt ook moe. Best een beetje sneu allemaal. Hij is wel super trots op zijn zusje en heel veel lief voor haar. Echt heel schattig.

9. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    @gedrag: nou ik heb ook weer een drama van een kind in huis, deze keer de oudste, de afgelopen dagen nogal was spanningen tussen manlief en mij (inmiddels uitgepraat) en mn zoontje is zich nu vreselijk tegen mij aan het verzetten pfff wat een grote mond, was net een buurman op visite ik schaamde me dood. Heb hem een half uur op zijn kamer gezet, staat ie me met een grote glimlach op zn gezicht uit te lachen... Ik kook dan echt van binnen (heeft ie dus precies wat ie wilde bereiken dus ik wordt dan niet boos maar blijf heeeel koelbloedig... dat voel ik dan in mn lijf helemaal: krop in mn keel en last in mn onderrug.... hebben jullie dat ook wel eens??

Na de wekker mocht ie er weer uit, en wekker gaat weer vanaf begin aan als ie er zelf uitkomt. Toen ie klein was zette ik hem idd ook op de gang ( 4 minuten toen ie 4 was, 5 minuten met 5 etc)..nu zat ie in zn kamer ' mam als je me er niet uitlaat dan spring ik uit het raam hoor... (geen reactie van mij)... mam... ik maak het raam nu open...(morreldemorrel... geen reactie van mij....)uiteindelijk is ie wel bijgedraaid en daarna is ie dan wel gezellig... Net ook moeten optreden tegen mn dochter.... lang leve de zomervakantie met rotweer en alle vriendjes op vakantie...

Ben helemaal trots dat ik vandaag 2 muurtjes geverfd heb! Ziet er best netjes uit!

Ga straks trouwens uit eten waar ik 7 weken geleden ook geweest ben, met de geboorte van M als gevolg hahaha.. gek idee hoor!

Hoe staat het trouwens met de hoofdjes van jullie beebjes, ik vind dat van M nog zo onwijs slap en wiebelend, kan me niet meer herinneren hoe dat bij de andere 2 was, als ze op haar buik ligt kan ze echt maar een paar seconden haar hoofd ophouden... is dat raar?

10. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hier koorts, rode plekken op mn borst en ga me er niet beter op voelen *#%@%... Ben net 30 min uit bed geweest en nu er snel weer in. Hoop zo dat ik me morgen beter voel en dat ik niet bij de HA zit voor AB!

11. sandra

sandra Fanatiek lid

@Meta: Hopelijk heb je een gezellig avondje met je vriendin, wat gaan jullie doen? Of heb ik eroverheen gelezen?

@Odess: Maatje 50 past echt niet meer, maatje 56 past bij sommige kleertjes niet meer, maar bij sommige nog wel. Dus maatje 56 haal ik er nog niet uit. Vond 50 al een hele stap:D
    Hoe zwaar Lucas is, ik denk ook zoiets, maar hij wordt woensdag weer gewogen dus dan weet ik het.
    Oei ik hoop niet dat je een borstonsteking krijgt? Sterkte.

@Felicee: Geweldig is dat he, dat ze steeds meer op je gaan reageren, dat is dan wel weer leuk aan het feit dat ze wel snel groot worden.

@Kiwi: Ik zou voor mijn gevoel wel een vierde kindje willen, maar het is niet echt verstandig met het risico op herhaling van wat er gebeurd is. En ik heb drie gezonde mannetjes dus ik ben helemaal gelukkig.
    En het gevoel van dit komt nooit meer terug, zal je altijd wel hebben. Heb jij daar geen last van?
    Eigenlijk wil ik de kleertjes gaan verkopen, Lucas heeft allemaal nieuwe kleertjes (dus niet van mijn oudste twee) dus het ziet er nog heel mooi uit. Maar dat kan ik nog niet hoor, misschien over een halfjaartje ofzo;)

@Marry: Ga je echt zo vroeg opstaan, hahaha een beetje gek is het wel, maar wel leuk. Heel veel plezier morgen!!!!!!!!!

@Bloesem: Heerlijk dat je man een weekje vrij is, geniet ervan!!

@Meta: Lucas is ook nog niet heel sterk in zijn nekje, ik was er alweer ongerust over, maar volgens de fysio hoef ik me niet druk te maken, gewoon lekker oefenen dan komt het allemaal goed.

12. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @kiwi, ik was vanmiddag wel gerustgesteld dat je zei dat het vanzelf wel over gaat, maar na vanavond is me de moed weer in de schoenen gezakt. Kreeg hij de laatste keer nog een compliment van de serveersterover hoe lief hij wel niet was geweest aan tafel, nu kwamen ze vragen of hij duplo blokken wilde. Hij heeft zich schandalig gedragen. Gooien met spullen en eten schreeuwen, zeuren, slaan. Ik kan wel janken. Hij was echt een voorbeeldig kind en dat is ineens helemaal omgeslagen. Bah ik schaamde me dood. Ik denk dat ik thuis ook maar de gang op ga sturen na twee keer waarschuwen. Kijken hoe dat uitpakt. Anders bel ik het consulatie bureau hoor want dit is toch niet normaal meer?!

En ik denk nu ook, als jij met jullie zoontje dat met 3 jarige leeftijd nog niet gehad hebben wat gaat hij dan wel niet doen al hij drie is!? Pff sorry voor mijn ongerustheid hoor, maar ik moet even mijn frustraties kwijt van vanavond......

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Marry: je kan op dit soort verhalen wel wachten. Je hebt natuurlijk altijd sensatiezoekers die er dit van maken. Geloof er niets van, er is zoveel geld gemoeid met dit soort concerten, ik kan me echt niet voorstellen dat ze door een ruzie een concert afzeggen. Ik denk niet dat management dit laat gebeuren. Het loopt anders echt in de miljoenen.
    Ik zag net wel ergens dat de management heeft gezegd dat de Nederlandse fans zich geen zorgen hoeven te maken en dat het concert morgen gewoon doorgaat. Maar wel even de site checken voor de vertrek.

Sandra: nee, ik heb zelf geen "last" van deze gevoelens. Ik wil eerlijk gezegd niet alles nog eens meemaken. Het is goed zo. Maar ik kan het mij goed voorstellen dat veel meiden dat wel hebben hoor.

Meta: jeetje, wat goed dat je niet gezwicht bent voor de emotionele chantage van je zoon. Wat kunnen ze dat goed he, de kinderen!

Odess: oh jee, toch geen borstontsteking? Beterschap!

Nekje: I. is eigenlijk vanaf haar geboorte sterk in haar nekje geweest. Ik leg haar elke dag ook wel een paar keer een paar minuten op haar buik om te oefenen. Schijnt ook voorkeurshouding tegen te gaan. Ik hoef haar nekje dan ook niet meer te ondersteunen. Maar ik kan me herinneren dat K. op deze leeftijd nog wel ondersteund moest worden.

14. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Marry en Kiwi, hopelijk gaat het concert morgen gewoon door!

@Kiwi, gelukkig vind je Pilates wel leuk :D Ik ga het straks ook weer doen. Eerst even laten checken of mijn buikspieren weer voldoende bij elkaar zitten.

@Supermom, denk inderdaad dat dat soort buien overgaan al heb je daar nu niets aan. Wat Kiwi ook zegt..consequent blijven en duidelijk uitleggen wat jullie wel en niet willen hebben. Bij B. begon het 'vervelende' gedrag ook rond de twee jaar. Ze krijgt hier ook ook twee waarschuwingen, de derde keer tellen we tot drie en bij drie gaat ze op de gang. Kinderen testen ook alles bij de eigen ouders uit, dus daarbuiten vaak voorbeeldig, hoe irritant ook. B. heeft nu weer andere buien, maar doordat ze meer begrijpt is het sneller voorbij dan toen ze net twee was.

@Bloesem, venkelthee als nachtvoeding? Nog nooit van gehoord, zou er persoonlijk ook weinig voor voelen. Alle kinderen gaan op een gegeven moment doorslapen, dus die van ons ook vast :D

@Meta, B. is nog niet zo oud als D. maar ze kan echt letterlijk het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Ik kook dan en zou haar het liefst een 'pak rammel' geven. Gelukkig kan ik me beheersen, maar moeilijk is het soms wel. Pfff wel heftig als je de zoon over uit het raam springen begint, vind je niet? Denk dat een aandacht goed is...negatieve aandacht is ook aandacht. Geniet lekker van jullie etentje. J. is erg sterk en houdt zijn hoofd soms goed omhoog. B. kon dit absoluut niet en wilde dit ook nooit. Is uiteindelijk ook geen kruiper geworden maar een billenschuiver.

@Odess, wat irritant zeg dat er weer een borstontsteking op de loer ligt. Hoe krijg je die eigenlijk (behalve tocht)..hoop dat het niet doorzet en anders inderdaad morgen meteen een ab kuur.

Wow J. zit vandaag alweer op zes voeding maar daarvan is er wel eentje en nachtvoeding. Niet echt de bedoeling maar goed..
    Morgen gaat B. bij opa en oma logeren omdat ze dinsdag naar het Dolfinarium gaan. Wilde het eerst niet, maar vind het nu toch wel even fijn. Voor haar leuk en wij hebben even wat meer tijd voor elkaar ;)

15. Marry81

Marry81 Niet meer actief

bloesem, Venkelthee ipv nachtvoeding? Heel apart.... Kan me voorstellen dat je er niks voor voelt.

Meta, heftig joh dat je oudste zo reageert nu. Denk dat je er inderdaad goed aan hebt gedaan door niet te reageren. Hij wil je aandacht, positief of negatief. Ik heb allang ontdekt dat de babyfase láng niet de moeilijkste is haha!

nekje, Hadassa is ook nog niet zo sterk hoor. Het gaat wel beter dan na haar geboorte maar wiebelt nog steeds alle kanten op.

Odess, oh nee, toch borstontsteking? Beterschap meid!

Sandra, ja echt zo vroeg. Maar er zitten al mensen vanaf vanmiddag, die zijn nog véél gekker haha!

Super, moeilijk joh dat je zoontje nu zo aan het puberen is! Wij zetten Naomi altijd na twee waarschuwingen op de trap. Daar moet ze twee minuten blijven zitten, als ze eraf komt beginnen we opnieuw (doet ze dan ook niet). Daarna praat ik met haar over waarom ze daar zit, moet zij sorry zeggen en maken we het goed. A la Supernanny, het werkt hier prima!

Kiwi, ik ga er ook vanuit dat het doorgaat hoor, de berichten zijn veelal positief. Veel plezier morgen!

Nog even tv kijken hier en dan vroeg m'n bed in. Is voor het eerst in weken maar tis morgen vroeg dag.

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Grrrr, zit ik net een heel bericht te tikken, wordt mijn verbinding verbroken. Blijkt dat mijn lieve man boven met de modem aan het rommelen was. Niet dat hij even waarschuwt of zo!:x

Supermom: meid, het gaat echt wel over. Kan me goed voorstellen dat je denkt dat dit nooit overgaat. Op ons kdv zie ik veel 2 jarigen die regelmatig de vloer dweilen in een hysterische toestand, andere kindjes bijten etc. En niet 1 of zo, maar echt meerdere. Het is echt een bekende fase. Ok, niet iedereen heeft er (even erg), last van maar het is echt normaal. Google maar op peuterpuberteit dan zul je zien dat je lang niet de enige bent. Weet je, een 2-jarige is echt geen baby meer, maar ook niet groot genoeg om zich goed te kunnen uiten. De ontwikkeling van de hersens gaat op dit moment razensnel, maar zich goed verwoorden kunnen ze nog niet, dat zorgt voor veel frustraties. Consequent blijven en even doorbijten, het komt echt wel goed.

Marry: hahah, veel succes met voor de deur liggen:D Wij hebben staanplaatsen, zitplaatsen zijn zo saai. Wij hoeven niet voorop te staan, vind ik altijd zo benauwend. Wij gaan al wel om een uur of 11:00 uur naar Amsterdam, maar dan voor het shoppen, eten en andere leuke dingen. Maar jullie zijn echt die hard fans he! Leuk:)

Felicee: heerlijk even wat tijd voor jullie zelf. Zoals je weet gaat K, vaak bij opa en oma logeren (vraagt hij altijd zelf naar), maar ik voel me geen moment over schuldig. Heerlijk even rust in de tent en tijd voor elkaar en andere dingen in het huis.
    Wat knap van J. al 6 voedingen met bv!

17. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Even spammen. Lekker bedenkelijk kijken, wat hebben baby's het toch een zwaar leven he

18. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Sandra wat fijn dat de logeerpartij gelukt is. Volgens mij ben je in je babyapotheek wel compleet zo. De kraamvisite van oma overleefd zonder erge vragen?
    Kiwi dat is makkelijk dat ze al slapend haar mondje open doet en drinkt. Bij Stijn wil dat niet altijd lukken. Vaak wordt hij gelukkig wel wakker als we zijn luier verschonen.
    Wat gaat dat snel he dat je kleine alweer bijna gaat wennen op het kdv? Wat een leuke foto!
    Marry ik denk dat soms ook hoor als wij de hele nacht door mogen slapen en als de kleine dan eens vroeg komt gaan we gelijk zeuren..
    Oh wat leuk een weekendje weg en dan ook nog een dagje naar parijs gaan… super vooruitzicht!!
    Hoop dan maar dat je man het goed ziet en dat het wel goed komt schatje!!
    Super wat vervelend dat je blaasontsteking hebt. Hopelijk slaat de kuur snel aan.
    Meta wat een leuk idee om een foto speurtocht te maken met de kids. Lef dat je zoontje zijn zusje zo gemist had. Was je avondje nog geslaagd? En is het verven gelukt? Lees net dat je 2 muurtjes hebt geverfd. Stijn zijn hoofdje is al weer erg stevig. Hij kan zijn hoofd al een minuut of zo hoog houden en als hij op mn buik ligt tilt hij ook zijn hoofd op en kijkt me aan.
    Hester leuk logeren bij je moeder.
    Odess wat fijn dat je een goeie nacht had, alleen de volgende dag kan dan idd aan voelen alsof je een kater hebt. Heeft het doorslapen zich nog doorgezet? Lees net dat het slapen weer goed gegaan is alleen erg jammer dat jij je niet helemaal goed voelt. Hopelijk kan je snel weer op.
    Felicee wat heerlijk he als je verliefd kan zijn op je eigen ukkie! En dat kletsen is zo geweldig.
    Bloesem lekker dat je man ook vakantie heeft en jullie lekker als gezin op stap kunnen.

Hier gisteren naar Terneuzen geweest om vrienden van ons te verrassen! Vriend vierde zijn verjaardag en eerst wilden we niet gaan omdat we einde van de maand ook al daar een verjaardag hadden. Bij aankomst werden we helemaal omhelst en ze vonden het hartstikke leuk dat we toch gekomen waren. Een geslaagde verrassing dus.
    Gelukkig heeft Stijn zich in de auto ook goed gehouden, lekker 1 ½ uur geslapen zowel heen als terug.
    Vandaag langs mn oude werk gegaan om Stijn te showen aan oud collega’s. Ze vonden hem allemaal aan schatje om te zien :D Daarna door naar vrienden waar we hebben gegeten en op tijd weer naar huis zijn gegaan. Stijn zit aan het begin van een nieuw sprongetje en dat is soms wel te merken aan hem! Ga zijn flesje klaar maken en dan hopen dat hij gaat slapen en niet weer om 4 uur komt zoals vanmorgen…

19. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @kiwi Thanks meid. Het klopt wat je zegt. Ik merk dat hij ook veel dingen na probeert te zeggen sinds kort maar dat hem dat nog niet altijd lukt. Ik ga vanavond even met mijn man praten om dezelfde takelen als jullie toe te passen. Ik ga ook waarschuwen en als hij niet ophoudt zet ik hem in drie tellen op de gang. Eens kijken of dat werkt. Mijn man moet dan natuurlijk hetzelfde doen.

@all, Bedankt allemaal voor jullie goede tips en geruststelling!! Ik zie dat jullie eigenlijk zo ongeveer allemaal dezelfde tactiek toepassen dus dat zal wel de beste manier zijn. We gaan vanavond met volle moed de strafplek invoeren ;).

O, ik ben heel blij vandaag. we hebben onze twee auto's verkocht die we hadden (manlief heeft een leaseauto gekregen) en nu mag ik zelf een nieuw autootje uitzoeken voor mij. Ik heb een leuke nieuwe citroen c1 gezien in wit. Wel een heel verschil met de audi A4 die ik normaal rij maar ik vind twee grote auto's overdreven en een kleine auto is super handig met parkeren! Kan ik eindelijk weer gaan fileparkeren. Hahaha

20. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @kiwi, wat een super schattige foto! Wat een heerlijk knap meisje heb je!! Zwijmel......

Deel Deze Pagina