Juni mama's 2011-deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door Kiwi1, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ sandra ja ik had een shotje via infuus gehad 600 mg.dus ik mocht niks meer kwa pillen:).maar ga deze week even laten prikken zou blij zijn dat me vriend morgen de laatste nacht heb dan ben ik 2 weken niet alleen in de nacht.balen joh dat die niet ingebakerd mag wordenhier heb jayden gister 37.8 gehad hoger niet gelukkig.hoop voor je dat je een goede nacht heb!!o en ik vind het een pakje ik heb er ook een hoop van die stof:)

2. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hester wat zal jij gesloopt zijn zeg na zo’n korte nacht! Hopelijk is komende nacht een betere nacht voor jullie.

Pris vervelend dat je je ineens niet lekker voelde. Het kan zijn dat jayden toch last van zijn prikje heeft en daarom zijn dagje niet heeft. Ik hoop dat de nacht je mee zal vallen.

Sandra ben benieuwd hoe je nacht zal gaan verlopen zonder het inbakeren. Wat betreft dat pakje ik weet niet qua uiterlijk zeg ik pyjama maar als ik nar de zakken op de broek kijk zeg ik weer pakje… Heb je ook niet veel aan dus :D

Hier een klein mannetje wat niet veel zin heeft om te slapen. Hij ligt al een tijdje in zijn bed en we hebben al meerdere malen zijn speen er opnieuw ingedaan en steeds weer valt hij kort in slaap en dan wordt hij weer wakker…. Zul je zien valt hij om 22.00 uur in slaap en een half uur later moeten we hem wakker maken voor zijn flesje…
    Kijken wat we kunnen regelen…

3. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Hoi, ik heb deze week niet zoveel tijd om te reageren. Zijn aan het genieten van vakantie van man. Gisteren naar Linneaushof gegaan, was een groot succes. Wel gesloopt daarna haha. Verder veel visite deze week en J is erg huilerig en wil heel veel aan de borst. Dus dan blijft er niet veel tijd over.

4. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen: niet wakker maken voor zijn flesje, hij komt dan vanzelf wel!

5. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Even snel - zwaai! Ontsteking heb ik wederom kunnen voorkomen gelukkig, wel koorts en rode plekken en erg ziek, maar net niet over het randje pfiew! Verder erg moe hier, maar de nachten worden iets beter gelukkkig. Kom snel bijlezen :)

6. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden! Ben gelukkig niet de enige die niet meer meerdere keren per dag, of dagelijks, op het forum kan komen. Nu het vakantie is en zo slecht weer vragen de andere kids ook extra veel aandacht (mn dochtertje heeft 2 vriendinnetjes waar ze veel mee/bij speelt: die zijn alletwee op vakantie!!!! ... Moeders speelt dus mee af en toe....:D)

M. heeft een prettig ritme gevonden, overdag komt ze om de 3 a 4 uur voor haar voedingen en snachts tussen de 6 a 9 uur ertussen, na de avondvoeding (soms om 21u, soms om 23.30) laat ik haar tot ze zelf weer komt, ik kan haar makkelijk 'begrijpen' dus gaat lekker allemaal...zit netjes op 5 voedingen van 170 ml, al een week of 2...Het lukt me om af en toe ook tijd voor mezelf te 'reserveren' omdat mn man deze 6 weken ook thuis is... vanmiddag even alleen naar de bieb geweest, daar heerlijk zitten lezen in een heeeele grote stoel met koptelefoon met een cd-tje op... wat een luxe! Morgenochtend om 7 uur weer zwemmen, daarna ontbijten bij de Ikea met zn 5en en daarna naar het legermuseum... dag daarna weer een in en om het huis-dagje... en zo wisselen we het af. Gisteren ook wezen zwemmen sochtends en daarna naar Nemo geweest, ik was helemaal kapot aan het eind van de dag....

Marry, ik las dat je naar een dietiste gaat, ik moet ook behoorlijk wat kwijt nog, hoeveel wil jij kwijt? Ik ben nog steeds heel netjes aan het eten maar ik raak weinig gewicht kwijt nu.... ik voel wel dat mijn broeken lossen zitten, ik heb slankere benen en armen maar mn buik ggrrrrrr... Ik denk dat ik nu wel iets meer spieren gekweekt heb, heb een weegschaal met vet/water/spierpercentage dus ben dat maar aan het bijhouden...

Kiwi: kan best een dagje geen trek hebben volgens mij, als ze idd alert is enzo...Toen ik nog wat meer aan een schema hield kwam het ook wel voor dat M geen zin had, als het dan toch lukte kwam er vervolgens veel teveel terug... Als ze goede natte luiers heeft is het volgens mij geen probleem... maar volg idd je moedergevoel, als je twijfelt cb bellen...

Odess: heb even niets van je gelezen, gaat het een beetje???? Ik hoop dat je toch geen borstontsteking hebt...
    Momeera: hoe is het met je nierbekkenontsteking? Voel je je weer beter??

@Kelly: ik zag ind e lijst dat je een dochtertje gekregen hebt toen ik op vakantie was, heb ik gemist! Gefeliciteerd nog!!!
    Ga nog even boekje lezen... Fijne avond!

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Sandra: ik zou zeggen pyama. Hoezo? Heb je dit gekregen?
    Wat een schatje is Lucas zeg!

Kibbeling: ik zou Stijn ook niet meer wakker maken hoor. Ligt hij net lekker te slapen, dan wordt hij weer uit zijn slaap gehad. Dan maar een dagje een andere ritme. Maar dat zou ik doen.

Hester: kan me voorstellen dat je kapot bent! Scheelt wel dat L. zo lief is, heb je daar in ieder geval geen "last" van. Hopelijk vannacht een betere nacht.

Meta: wat doet je meisje het goed. Ik volg ook het schema van mijn meisje en toevallig is dat wel een heel prettig schema, dus dat scheelt wel. Werkt toch het beste he!

Odess: fijn dat je borstontsteking hebt weten te voorkomen. Heel veel beterschap!

Hier: heerlijk uit eten geweest met een vriendin. Was echt lekker. I. heeft vanavond weer goed gedronken, dus ik denk dat ze vanmiddag er gewoon niet zoveel zin in had. Ik ben van mijn oudste gewend dat wakker worden is eten, maar bij haar werkte vandaag het toch anders.

Even wat anders: ik ben volgens mij vorige week ongesteld geweest. Dat kwam eigenlijk meteen nadat ik niet meer vloeide van de bevalling. Daarna een paar dagen helemaal niets, maar nu verlies ik weer steeds een paar druppels bloed met slierten of dunne stukjes (sorry, even onsmakelijk doen). Ik vraag me af wat dit nou is? Herkenbaar voor iemand? Morgen is het 7 weken geleden dat ik bevallen ben.

8. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ kibbeling ja dat denk ik ook o ik zou blij zijn dat vrijdag is dan slaap ik niet meer alleen.ik zou hem niet wakker maken hoor want jayden slaap nu ook lekker terwijl die heel dag onrustig was en net 2 uurtjes slaap ongeveer.

@ bloesem geniet lekker van de vakantie!!

@ odess beterschap mooi dat het iets beter gaat de nachten.

@ meta gezellig boel daar dus!!en dagjes weg heerlijk hoor..

@ kiwi pas typte ik het ook ik heb het ook gehad sliertjes bruin en rood.had het vorige week heel erg nu ben ik half om half ongesteld.ik zou het aankijken als ik jou was is het erg veel of zomaar 1 sliertje was bij mij wel..ik moest het aankijken van de vk maar nu ik ongesteld ben.wacht ik het af tot het stopt..

9. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik mn eisprong gehad heb gisteren, afscheiding en vocht vasthouden.... 'zullen we' zei ik tegen mn man. JAAA ECHT NIET:$:$:$:$:$ hahaha, heb hem nog nooit zo overtuigd nee horen zeggen:p:p:p...
    straks naar de ikea, misschien kan ik hem nu overtuigen toch een breder bed dan 1m40 te nemen LOL

10. sandra

sandra Fanatiek lid

Goedemorgen allemaal!!

@Meta: Haha jammer dat je man niet wou gisteren:D En een bed van 1.40 is wel romantisch maar pfff zou er niet aan moeten denken, hecht altijd veel waarde aan een lekker groot bed.

@Kiwi: Fijn dat het etentje geslaagd was!! Slierten bruin heb ik niet gehad, maar goed dat is bij iedereen anders.

Hier een onrustig nachtje gehad, ik ben er wel achter dat een inbakerdoek voor ons echt een wondermiddel is. Lucas is tot 4.00 uur s'nachts aan het woelen geweest, huilen, kreunen enz. Hij lag elke keer boven in zijn bedje. (terwijl hij dus al doorslaapt sinds hij ingebakerd ligt)
    Om 4.00 uur maar de fles gegeven, getempt en hij had geen koorts en toen heb ik hem toch ingebakerd en is hij gelijk lekker gaan slapen.
    Hoe gaat dat eigenlijk als je ze op een gegeven moment niet meer inbakerd??

Zo nu ga ik de caravan inpakken!!

11. Hester

Hester Niet meer actief

Meta: haha! Ongelooflijk, een man die niet wil.

Sandra: veel plezier met inpakken! Wanneer gaan jullie vertrekken en heb je er zin in? Balen zo'n onrustige nacht, maar hopelijk vannacht lekker Lucas weer inbakeren en doorslapen.

Kiwi: ik herken het niet, maar volgens mij kan alles qua bloedverlies in de weken na een bevalling. Ik dacht bij mijn eerste ongesteldheid na de keizersnede dat ik leegliep als een kraan. Was niet normaal, maar kan allemaal.

Odess: jeetje wat ben jij een doorzetter met de BV! Knap hoor! Ik zou allang opgegeven hebben, respect.

Hier een lekkere nacht gehad, gelukkig! Maar 1 nachtvoeding en daarna ging hij vrij snel weer slapen. Ben meteen een stuk uitgeruster.

Morgen gaat V. 2 uurtjes wennen op het KDV, wat zal ik eens gaan doen met 'al' die vrije tijd? ;) Ik dacht aan de kapper, maar heb ook wel zin om even te gaan werken, dus ik denk dat ik dat ga doen. Even weer lekker achter mijn bureau wat dingen regelen :D Heb echt zin om mijn mama-zijn weer te gaan combineren met mezelf-zijn. (overigens geen aanval op thuisblijfmama's, want dat vind ik in alle opzichten veel zwaarder dan een werkende moeder zijn).

Onze V is nog altijd een hongerig mannetje en ik heb wat moeite om binnen de liter voeding per dag te blijven voor hem (ondanks Forte voeding en alle aanbevelingen om hem een meer verzadigd gevoel te geven..)

Maken jullie flessen van 150+5 of 180+6? En hoeveel tijd zit er dan tussen de flessen overdag?
    Kan ik een beetje vergelijken.
    En kan niet wachten tot hij aan de hapjes en papjes mag ;)

12. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Hee,

Lees alweer ruim 1,5 week mee maar posten komt er op de een of andere manier niet van. Las veel over puberende peuters, hier ook gehad, na een weekje geen visite en weer even normaal is het weer bijgetrokken.
    Niels doet het super maar komt toch echt nog om de 3 uur voor voeding en 's nachts 4 heel soms een keer 5 uur ertussen, maar goed komt wel. Hij slaapt redelijk maar wel alleen op zijn buik, hebben een nannycare dus leg hem ook op zijn buik.
    Hij woog vorige week 4,7 kilo. (echt heel zwaar voor een uk van mij) haha.

viel me trouwens op dat er meer uit de buurt van rdam komen, grappig, hier ook.

Ga de lunch spullen maar eens opruimen en wie weet gaat het me eerdaags eens lukken om te reageren, vind het meelezen namelijk toch wel erg leuk

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hester: ik herken het een beetje van mijn zoontje. Ik maakt op die leeftijd 5 x 150+5 soms een flesje met 180+5, ook met Forte voeding. er zat dan overdag ongeveer 3 a 3,5 uur tussen. De nacht sliep hij door.
    Bij I. gaat het anders. Zij drinkt 4 flessen van 120 + 4 (soms laat ze zelfs 30 cc, staan) en de laatste voeding geeft ik haar 150+5, dat gaat er wisselend in. Soms gaat het helemaal op, soms laat ze een bodempje over. Overdag zit hier 4 uur tussen. Zij is veel minder hongeriger dan K., maar heeft ook gewoon minder nodig waarschijnlijk, want ze groeit als kool.

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Sandra: Kaj heeft van week 2 tot week 10 elk slaapje ingebakerd gelegen. Met 10 weken hebben wij in een keer het inbakeren weggelaten en dat ging direct perfect. Geen verschil in slapen.
    Misschien is Lucas er nog niet aan toe om "los" te liggen maar misschien moet je het ook langzaam afbouwen straks. Eerst 1 handje los, kijken hoe het gaat. Gaat dat goed dan proberen weg te laten.
    Ik ben benieuwd hoe het met Isa zal gaan. Hopelijk zoals met K. Ik wil met uiterlijk 10 weken stoppen met inbakeren.

15. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Sandra
    Haha ja ik vind het er ook tussen in zitten! Die zakjes maken het idd 'pakje' maar uiterlijk toch meer pyjama.

Meta
    Zooo 9 uur tussen voedingen zou I echt niet kunnen!
    Als zij honger heeft is het niet een beetje mekkeren, maar ook meteen moord en brand! :$

Kiwi
    Hmm zouden het niet restjes hechtingen kunnen zijn? :(
    Slijmsliertjes kan altijd toch tijdens menstr.

Hester
    Hier krijgt ze nog 90 + 3 alhoewel ze meestal 110 water krijgt omdat ze wat moeite kreeg met poepen.
    Maarja ze is nog jonger he...

Odess
    Zeker knap hoor, de bv!

Hier
    Vandaag is mevrouw wat onrustiger. Ze is zeurderiger. Weet niet waarom, misschien darmpjes. Gisteren deed ze het nl ook en kort daarna had ze weer een bomvolle luier en nog even doorgaan tijdens verschonen!
    Gisterenavond zat ik er ook ff doorheen. Ik was vreselijk moe, dat zal wel grootste euvel zijn. Soms moet alles tegelijk: ik eten, I. eten, visite, moe pfffffffff
    Van de week had ik zelf giga darmkrampen, ik zal wc details besparen.
    Ik ga zo maar ns ff de stad in..

16. Hester

Hester Niet meer actief

Zooooo! Kan het bijna niet geloven, wat weinig!
    Wel fijn joh. V drinkt dus meestal 7 keer 150+5....

17. sandra

sandra Fanatiek lid

@Hester: Spannend morgen V. wennen (vaak is het spannender voor de ouders dan voor het kindje zelf)
    En Lucas drinkt vijf keer per dag 150 cc met 5 schepjes. (vandaag 6 keer, door zijn onrustige nacht)

@Kiwi: Lucas is nu al 12 weken, maar goed gecorrigeerd nog niet. Dan is hij pas 8 weken en gisteren vertelde de fysio dat we met de ontwikkeling er eigenlijk nog twee weken extra af moeten trekken, want de periode in het ziekenhuis is hij bezig geweest met overleven en heeft hij zich niet kunnen ontwikkelen.
    Dus wat dat betreft mag hij lekker nog even ingebakerd liggen van mij. En inderdaad op een gegeven moment misschien gewoon afbouwen.

@MendieC: Ahhh hopelijk is je meisje snel weer rustig. En heb je zelf een paar druppels infacol genomen tegen de krampen haha.
    Shopse!!

@Pakje: Ik heb het gekregen en vind het echt wel een heel schattig pakje, ik ga het wel gebruiken als pyama.

Ga zo even naar de winkels de laatste dingen kopen voor de vakantie. Heb al heel veel spullen gepakt.
    We gaan zaterdagochtend weg. Dus ik wil het grootste gedeelte ingepakt hebben vandaag. Morgen de laatste kleine dingetjes inpakken en de honden weg brengen.
    Ik weet niet of we daar draadloos internet hebben, maar we nemen de dongel mee, dus als het goed is kan ik af en toe wel even komen spieken;)

18. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    een pakje maikel heeft het ook hahah

19. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Lekker San, dat jullie al zo snel op vakantie gaan! He valt je stuitje mee, heb je weer een ander ongelukje! Hopelijk valt de last mee!

Kiwi, lekker dat ze zo goed groeit ondanks dat ze niet heel veel drinkt, hoe je je daar geen zorgen om te maken! E. wilde echt slecht drinken en groeide ook niet best, zo vervelend is dat!

@ doorzetten BV, ja dat ben ik wel ja ;) Maar ik moet wel zeggen dat ik van de week al met van die mini zakjes kv in de hand heb gestaan, gewoon om het achter de hand te hebben. Heb ze wel weer terug gelegd ;) Heb nu 1 flesje (jaja) in de vriezer en eigenlijk kan ik nu een voorraadje gaan opbouwen (we zijn spruwvrij) maar ergens heb ik er gewoon geen zin in ;) Ach ik zie wel hoe het loopt :)

Mendie, onderschat slaaptekort niet meis, ik merk dat dat heel veel met je doet. Pak je momentjes als het kan, maar ook lekker in 'me-time' :) Hopelijk ben je er lekker even uit geweest!

Bloesem, geniet er lekker van :)

Kibbeling, ik zou het ook lekker laten en dan kijken wanneer hij komt :)

Hester, is V. ook hard aan het groeien dan? Aan het werk! Jij durft ;) Enerzijds heb ik er heeeeeeel veel zin in, anderzijds is het nu ook allemaal zo pittig dat ik het nu niet kan combineren. Bovendien gaat het al zo snel, ik wil ook nog even lekker genieten van de kleine man!

Meta, zo das inderdaad luxe! Geniet er lekker van!!

@ mirena, iemand ervaring met het plaatsen van eentje? Moet morgen toch echt maar eens bellen met de ha, maar hik er tegenaan ;) (pijnstilling mag ik ivm bv niet nemen, alleen pcm)

20. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    @odess: die mirena plaatsen stelt niets voor hoor! Pijnstilling heb ik destijds niet nodig gehad.. het is ook zo'n klein frummeldingetje... zeker na het baren plek zat! hihi ... (Ik hikte er ook tegenaan destijds, maar dan vooral omdat ik een heel lang pakket meekreeg (thuisbezorgd of via de apotheek, weet ik niet meer), dat ik dan zelf mee naar de ha moest nemen. (was een andere dan mn eigen, die ging hem plaatsen..) Is een soort inbrenggeval waardoor je er helemaal weinig van voelt... Manlief heeft me lopen stangen door te zeggen dat het een blaaspijp was :$ de grappenmaker... (moet het maar eens vol geur en kleur over sterilisatie gaan hebben met hem, gna gna...) Ik heb met het plaatsen geen pijn gehad, en de rest van de dag heeeeel klein beetje ongesteldheidspijn, krampjes (niets vergeleken bij naweeen of zo!)

Deel Deze Pagina