Sandra: oh lekker, bijna vakantie! Hester: wat een hongerlapje is V Hij komt dus dagelijks boven 1 liter uit, is dat niet erg? Mendie: ben je er even lekker uit geweest? Hopelijk heeft Isis morgen een beter dag. Heb je nog vaak visite? Wij hebben er bewust voor gekozen om max 2 x per week kraamvisite te plannen. Nadeel is wel dat wij nog steeds visite krijgen, maar dat is niet zo erg nu meer. Ik moest er niet aan denken om in het begin vaak visite te krijgen. Odess: geen ervaring met Mirena, ik voel er persoonlijk ook erg weinig voor. Hier aan de nuvaring als ik weer eens een normale cyclus krijg. Dacht net ongesteld te zijn geweest begin ik weer te bloeden. Echt te raar. Hoe gaat het met R. nu? Werk: bij Kaj had ik na een een week of 6 alweer veel zin om te werken, nu heb ik dat helemaal niet. Niet dat ik geen zin heb, maar ik ben er gewoon totaal niet mee bezig! Ik begin 26 augustus weer en dan vind ik het waarschijnlijk ook wel meer dan prima. Gisteren wel lekker bijgekletst met een collega, dus ben wel op de hoogte van alle roddels op het werk en kan er dus ook weer een tijdje zonder
hier vanmorgen met yannieck naar het cb geweest. was inloopuurtje. hij is alweer 5420 gram en 56,5 cm. bij de geboorte was hij 4930 gram en 55 cm. dus hij groeit echt super snel.
Ja dat is de laatste paar dagen eigenlijk wel het geval. Eerst liet hij nog wel zo'n 20-30 cc per fles staan, maar nu gaat alles op. Hoewel, nu ik het type: de fles 's nachts gaat nooit leeg, daarvan heeft hij na ongeveer 100 ml wel genoeg. Maar al met al toch echt een hongerlapje inderdaad! Hij groeit wel netjes, zeker niet teveel, dus zal de energie wel nodig hebben
Hoera: dit noem ik wel doorslapen hoor! Geslapen van 0:00 tot 5:00 Wel trof ik V vannacht halverwege zijn ledikantje aan, schuin, helemaal omhoog gekropen - in zijn puckababy. Begint dat nu al?? Waar wil hij naartoe kruipen?
zin om te werken, hier echt nog niet. Begin ook pas jnuari, heb nog ouderschapsverlof, hebben meer hier dat of moet iedereen alweer beginnen
Meta, whahaha Thnx voor je info! Gaat manlief zich laten helpen binnenkort? Hier is dat uiteindelijk ook wel de bedoeling, maar nu nog niet Hester, hoera! Wat fijn zeg, zo'n nacht! En V nu al aan de rol door zn bedje, dat is snel! Hier zakt R weleens naar beneden, half onder zn dekentje omdat het bedje zo schuin staat Kiwi, oke. Mij lijkt elke maand met die ring in de weer me niet zo'n succes en eigenlijk hoop ik dat het mn hele cyclus lamlegt Hopelijk is je cyclus snel op de rit! Nou tot zover de iets betere nachten. Hier is het alweer een paar nachten pet. Vannacht was het na 12 uur, half 3 en 5 uur waarna mannetje klaarwakker was en begon te spugen etc. Ik heb hem bij ons in bed genomen en toen heeft hij nog heerlijk geslapen tot 8 uur. (waarom daar dan wel denk ik?) Pfff, dat had ik wel nodig! Het tij mag van mij wel eens een beetje gaan keren hoor!
@Lan: Oh wat toevallig haha, dus jij gebruikt hem als pakje? @Mirena: Na de vakantie wil hem laten plaatsen, maar ik merk ook dat er tegenaan hik, hou niet van gefrummel daar van onder haha. Laten jullie hem plaatsen door de huisarts of door de gyn? @Lovely: Yannick is lekker gegroeid, hij is net zo groot en zwaar als Lucas. Maar goed Lucas was een prematuur. @Hester: Wat goed van je mannetje!! En hier ook zo'n kruiper, met inbakerdoek en al lukt het hem om boven in het mini ledikantje te komen @Werken: Mijn verlof verloopt 8 augustus, maar ik ben tot 1 november vrij (overuren en vakantieuren) Debie jij bent helemaal lang vrij, heerlijk hoor! Hier heb ik het grootste gedeelte ingepakt, wel gek hoor om gewoon voor de deur van je huis de kleren al in kastjes te leggen haha. Vanmiddag is mijn man ook vrij en die gaat de grote dingen in de caravan leggen (fietsjes van de kids, tafel, senseo enz) en dan vertrekken we morgenochtendvroeg. Zouden jullie een beetje op het lijstje willen passen (dat ie af en toe naar voren wordt gehaald?) En ik kom af en toe nog wel even buurten hoor.
Gelukkig iets betere nacht, ik had van de week 1 slechte nacht (doordat we niet mochten inbakeren) en ik was al gesloopt, dus ik heb echt met je te doen, hoop dat jij ook snel wat langere nachten kan maken.
Bekijk bijlage 168717 Uitgerekend: 29-09-2011 Supermom (26) - 2e kindje (een jongen) Bevallen: 25-04-2011 Sandra (32) - Lucas2970 gram -35+1 weken 07-05-2011 Zomaar (24) - Rowan2080 gram - 35+3 weken 11-05-2011 Lan (28) - Maikel 1774 gram - 41cm - 35+5 weken 18-05-2011 Hester - Valentijn 3515 gram - 38+1 weken 21-05-2011 Fire Rose (24) - Meisje 4040 gram - 38+2 weken 21-05-2011 Senna04 (24) - Keano 3785 gram - 52 cm - 38+2 weken 27-05-2011 Marry (29) - Hadassa 2960 gram - 38+3 weken 30-05-2011 Meta (39) - Marenthe 4520 gram - 53 cm - 40+4 weken 30-05-2011 Priscilla (23) - Jayden 2230 gram - 40 weken 02-06-2011 Odess (26) - Jongen 3780 gram - 40+2 weken 02-06-2011 Kiwi (32) - Isa 3800 gram - 41+3 weken 06-06-2011 Miranda22 (26) - Elize2800 gram - 49 cm - 36+6 weken 07-06-2011 Felicee (29) -Jurre 3480 gram - 50 cm - 40+3 weken 08-06-2011 Sweetbel (23) - Meisje - 4220 gram - 39+6 weken 08-06-2011 Dinkie (28) - Nikki - 3995 gram - 51 cm - 41 weken 09-06-2011 Elise1982 -Milou- 4220 gram - 38+6 weken 09-06-2011 Mamalicious (33) - Isa - .... gram - 40 weken 13-06-2011 Martine (29) - Selina - 3820 gram - 41+2 weken 14-06-2011 Kibbeling (31) - Stijn - 3135 gram - 49 cm - 41+5 weken 17-06-2011 Judith1982 (28) - Roan - 3880 gram - 40+1 weken 20-06-2011 Ivje (31) - Monique - 4240 gram - 53 cm - 41 weken 25-06-2011 Momeera (28) - Yakubu - 3535 gram - 40+2 weken 27-06-2011 MendieC (29) - Isis - .... gram - 40+2 weken 30-06-2011 Bloesem (30) -meisje- 4242 gram - 40 weken 01-07-2011 LovelyEngeltje (27) - Yannieck- 4930 gram - 41 weken 04-07-2011 KellyAernoudt (22)- Enora 2845gam - Jongens: 12 Meisjes: 13 Afspraak: 12 aug Momeera - Nacontrole gyn 23 aug Kibbeling nacontrole gyn Afspraak (baby's): 01 aug Rowan - Heupfoto's 23 aug Lucas - Kinderarts Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 6 Vlindertjes: Wennes 5+5 Happyliesje 4+3 Kwiepark 6+1 Iris2009 5+2 Lynnami 7+3 Supermom 9+5 Datum meeting: 27 augustus?? Wie gaat er mee: Sandra MendieC Felicee marry Lan Kiwi Momeera Bloesem Kibbeling
Sandra: heel veel plezier! Lekker genieten, jullie hebben het verdiend. En Lucas ook al zo'n kruipertje! Hoe doen ze het toch? Ik denk dat het heel grappig moet zijn om te zien: als een soort rupsje zullen ze zich in hun puckababy / bakerzak voortbewegen door het ledikant. Odess: wat kun je je toch beter voelen na een beetje slaap he? Hoop voor jou dat je gauw wat beter en langer kunt slapen. Onze succesvolle nacht was te danken aan een grote fles (180ml) voeding die heel dik was door Nutriton. Het was eigenlijk een soort papfles en dat heeft blijkbaar - afgelopen nacht in elk geval - geholpen om verzadigd te zijn. Debie: ik neem mijn ouderschapsverlof op in de vorm van 1 dag per week en aangezien ik een contract heb van 48 uur per week kan ik volgens mij wel 2 jaar parttime werken daardoor Jij hebt nu echt nog lang vrij! Tot januari... zo! Kun je wel leuke hobbies oppakken. Wat ga je allemaal doen? Mijn beide kindjes zijn nu op het KDV, wat gek! Maar best wel heerlijk hoor, of ben ik nu een HEEL slechte moeder haha Heb lekker gewerkt vanmorgen: een paar dingen afgemaakt waar ik tussen de bedrijven door niet aan toe was gekomen in de afgelopen 2 weken. En nu heb ik natuurlijk onwijs veel zin om ze weer te gaan ophalen over een half uurtje Ben benieuwd hoe het gegaan is!
Hester: jee, V. zijn eerste dag op het kdv! Lijkt me idd raar. Ik ben benieuwd hoe het gegaan is! Dames, wij zitten nog steeds te rommelen met de flessen hier. I. hapt niet goed aan sinds 3 dagen. Het duurt soms wel een kwartier voordat ze de fles pakt en als het eenmaal pakt dan drinkt ze hem heel goed leeg. Ze krijgt dus ook wel genoeg binnen, alleen weet ik niet wat er nu aan de hand is. Soms denk ik dat ze geen honger heeft, maar je zou toch denken dat ze na 4,5 uur wel trek zou moeten krijgen. Soms lijkt ze wel honger te hebben, maar het ziet er uit alsof ze de speen niet goed kan pakken. Ze speelt met haar tong rond de speen, duwt hem uit, krijgt dan een beetje melk binnen die ze dan weer uitspuugt, wordt daar weer onrustig van. Uiteindelijk hapt ze goed aan en drinkt het ook leeg. Maar ik snap echt niet wat dit nou is, tot 3 dagen geleden ging het altijd perfect! Ze heeft ook geen uitslag op haar tong, dus lijkt me geen spruw oid. Ik vraag me dan ook af als dit doorgaat bij wie ik hiervoor terecht kan? Ik heb niet het idee dat mijn huisarts hier iets zinnigs over kan zeggen. Bij het cb heb ik ook nooit een normaal antwoord over wat dan ook gekregen, dus daar heb ik ook geen vertrouwen in. Iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Verder doet ze het echt perfect en is zo heerlijk tevreden alleen dat aanhappen dus sinds kort.
Manlief gaat zich niet laten steriliseren, vind ik geen probleem, want ik wil toch een Mirena om van mn ongesteldheid af te zijn (oa omdat mn moeder tot haar 57e ongesteld is geweest... en daarna nog een paar jaar om de paar maanden... kwam ik laatst achter... volgende week wordt ze 62 en ze zei laatst dat ze pas 2 jaar echt van haar ongi's af was... Nou dat doen we dus niet!, vandaar die mirena!! (zij had makkelijk nog een kindje op haar 60e kunnen krijgen... wat zeur ik nou met ik ben te oud voor nog een 4e... Raar he, als ik 100% zeker zou weten dat zowel ik als een baby helemaal gezond door de zwangerschap zouden komen, zou ik het zo doen, en wel nu! De kids willen ook maar al te graag nog een baby! Ik zit er een beetje tegenaan te hikken omdat dat voor mij dan echt definitief afscheid van nog eens zwanger worden betekent... Maar ga maar lekker genieten van de drie dropjes die ik al heb. (Hoewel het middelste dropje al een tijdje op een Heksehyl lijkt .... echt een gedrag, ik schaam me er kapot voor......en word er soms echt wanhopig van!)
Dag dames Inbakeren Even een vraag tussendoor voor de inbakerers: Doen jullie consequent inbakeren? Ofwel; ook de slaapjes overdag inbakeren? Of alleen de nacht? Ik heb gisteren een SwaddleMe gekocht; ten eerste voor betere slaap snachts (voor Isis en dan ook voor ons natuurlijk) én uit nieuwsgierigheid.. Ik kan nog niet echt zeggen of het vannacht veel uitmaakte.. Misschien wordt dat ook beter? Ik heb haar zojuist toch weer ingebakerd, maar nu weer huilen.. Speen erin, en dan is het weer even over. Tis natuurlijk de bedoeling dat het stil blijft.... En ze ligt nu vanaf maandag op dr eigen kamertje dus ik had gehoopt dat ze wel gewend zou zijn. Nu weet ik echt wel dat kindjes nu eenmaal niet meteen binnen een maand doorslapen, maar vraag me even af wat jullie ervaring is..? Ik reageer later weer op de rest hoor!
Kiwi: wat vreemd eigenlijk dat dit zo ineens speelt. Je hebt niets veranderd aan speen / fles en/of voeding? Meta: in mijn omgeving wachten de meesten met het proberen van het krijgen van kinderen tot na hun 35e. Dus op je 39e de eerste is niet eens een uitzondering! Of dat handig / goed is, durf ik niet te zeggen, maar als het zo loopt, kan het allemaal wel natuurlijk. Mendie: overdag wikkel ik V. strak in een wrapper van Lodger, daar woont hij echt in en vindt hij heerlijk. 's Nachts ligt hij in zijn ledikant in de puckababy. Hij heeft onrustige armpjes en krast zichzelf ook in zijn gezichtje als ik de armpjes niet vastleg. Pas na de vaccinaties in een gewoon slaapzakje gelegd en de volgende ochtend allemaal wondjes in zijn gezicht van het krassen. Wennen op KDV ging goed! Wel wat gehuild, maar is ook niet gek. Zijn hele fles leeggedronken en toen ik kwam, lag hij heerlijk te slapen, inpakt in zijn doek in de verduisterde hangwieg. Wel fijn dat zijn grote broer er ook was, die is volgende week voor het laatst.
Mendie: ik inbakeren is helaas geen wonder middel. Inbakeren helpt om beter te slapen, maar vaak werkt het het beste in combinatie met een voorspelbaar patroon voor de babies. Dus wakker, drinken, spelen/knuffelen en bij de eerste vermoeidheidstekenen weer naar bed. Inbakeren werkt ook het beste als je het bij elk slaapje gebruikt. Van inbakeren worden ze vaak rustiger, maar het betekent niet dat ze meteen niet meer huilt. Bij mij beide kindjes werkte inbakeren (als hulpmiddel) in combinatie met voorspeelbaar patroon (rust en regelmaat) geweldig. I. huilt nu nooit meer bij het slapen gaan, maar heeft dat de eerste paar weken na het inbakeren nog zeker wel gedaan, maar wel steeds minder. Maar het is helaas niet zo dat zodra ze je inbakert ze meteen slapen Over dat doorslapen: ik denk dat Isis er nog niet aan toe is ivm haar leeftijd en dan zal inbakeren haar ook niet helpen om door te slapen. Maar ze zal waarschijnlijk wel lekkerder en misschien langer slapen. Hester: wat goed dat het zo goed ging! Een pak van je hart. Ik ga zo de huisarts bellen. Het schijnt dat je ook spruw kan hebben zonder verschijnselen op de tong of ergens anders. Haar drinkgedrag vertoont wel symptomen van. Ben benieuwd wat de huisarts zegt.
Meta wij hebben hem ook niet wakker gemaakt hij kwam vanzelf. Wat fijn dat het bij jou allemaal zo lekker loopt. En ja die 6 weken vakantie is wat he? Hahaha beetje je man de stuipen op het lijf jagen jij!! Odess goed dat je een ontsteking net hebt weten te voorkomen. Gaat het nu beter met je? Lees net dat jullie spruwvrij zijn wat heerlijk zeg!! En idd petje af voor je volharding met de bv. Heb je de ha nog gebeld? Vervelend dat hij wel in jullie bed wil slapen en in zijn eigen bedje regelmatig wakker wordt. Hopelijk vannacht weer een goeie nacht. Kiwi we hebben hem gelaten. Hij heeft de laatste dagen zijn eigen schema gehouden en die hebben we hier in huis gewoon gevolgd. Hahaha heerlijk he dat je na het horen van de laatste werkroddels weer even vooruit kan en denkt oke ik blijf nog even lekker thuis. Kan je helaas niet helpen met je vraag over de fles. Wij hebben daar geen last van. Sandra wat inbakeren al niet kan doen he bij die kleintjes. Oh morgen gaan jullie lekker op vakantie. Al helemaal ingepakt? Hele fijne vakantie aangezien ik hier morgen niet kom ivm dagje weg. Hester vandaag is alweer wennen op het kdv. Viel het allemaal een beetje mee en wat heb je met je tijd gedaan? (lees net beetje gewerkt) Stijn drinkt hier 5x120+4 en de laatste fles 150+5. de laatste is wisselend leeg of nog een klein bodempje. Oh wat een goeie nacht! Lekker hoor. Hier ook een kleintje wat langzaam door zijn bed gaat kruipen in de swaddle me!! Fijn dat het wennen goed ging. Mendie heeft I al een wat betere dag? En hoe gaat het verder met jou al weer zo goed als opgeknapt? Love wat fijn dat de kleine zo goed groeit. Debie ik begin 1 sept weer. Maar dat is maar voor 3 ½ week dan heb ik alweer een maand vakantie Inbakeren wij doen Stijn alleen voor de nacht inbakeren. Overdag valt hij gewoon zo wel in slaap, maar dan merken we ook wel dat hij met zijn armen onrustig is. Hier vandaag doen we het een beetje rustig aan. Gisteren was het al druk genoeg voor Stijn. De gehele dag met zijn grote neef opgescheept en s avonds met zijn allen bij mams gegeten voor de verjaardag van paps. Paps was erg blij met de cadeaus. We waren rond 2200 uur thuis dus Stijn konden we gelijk omkleden en zijn laatste flesje geven. Om 23.15 uur was hij heerlijk stil in slaap en konden wij ook gaan slapen. Vanmiddag mn mams ophalen en aangenomen neefje die komen bij ons eten en gaan bij mn zus slapen en dan gaan we morgen naar slagharen! Hopelijk blijft het droog!!
Kibbeling: wat een lekker druk bijtje ben jij! Fijn dat Stijn het zo goed doet. Nou, naar de huisarts geweest en geen spruw in ieder geval. Fijn, want dat kunnen we in ieder geval uitsluiten. Ook geen verkort tongriempje (had het ook niet verwacht aangezien het altijd wel goed ging), ook geen keel problemen. Zelfs naar het hart en longen is geluisterd. Voor zover het bij de huisarts kan zijn alle lichamelijke problemen uitgesloten. Had ik eigenlijk ook wel verwacht aangezien I. echt heel erg tevreden meisje is dat alleen maar lacht en lief slaapt. Ze huilt nog geen 5 minuten per dag. Zelfs dat gefriemel bij de ha vond ze prima, ze werd er niet eens wakker van. Volgens de huisarts kan het net zo snel weer verdwijnen als het ontstaan is. Ga er ook maar van uit.
Yay, ik heb een flesje kunnen kolven en we gaan samen (voor het eerst in ruim 1,5 jaar ) uit eten Ons kleine mannetje ligt in de kinderwagen te slapen (in een aparte kamer), heel vast al 1,5 uur en is daar na even huilen zelf in slaap gevallen. Kijk het kan wel! Zo wat een positiviteit vandaag Hopelijk gaat het oppassen zometeen goed bij ons kleine mannetje en raakt hij niet overprikkeld! (zou sneu zijn als we vannacht weer gestraft worden ) Kiwi, spruw kan inderdaad zonder dat je wat ziet - ben benieuwd wat de HA doet want hoor ook wel dat ze er bij kinderen die geen bv krijgen niets aan doen? Hopelijk snel een oplossing voor het drinken! Hester, fijn dat het goed is gegaan! (Maar natuurlijk gaat het goed ) Niet erg toch, dat je even geniet van een momentje voor jezelf? Kibbeling, hopelijk blijft het droog! Fijn hoor, dat Stijn he zo goed doet! Wanneer gaan jullie naar USA? Meta, dat is wel heel lang! Ach ik heb ook nog niet gebeld, stom maar heb eigenlijk geen zin in gedoe Mendie, hier doen we het meestal wel, maar merk dat hij nu ook erg goed reageert op de puckababy (en dat deed hij een paar weken geleden dus niet he, toen ging hij helemaal over zn toeren in dat ding!). Of het echt helpt? Ik merk het niet. Hij slaapt niet langer door, maar komt wel beter in slaap heb ik het idee (omdat hij zich niet wakker kan slaan).