Odess: oh wat leuk. 1.5 jaar niet meer samen uit eten geweest? Jee, dat is lang idd. Dus de laatste keer voor de geboorte van E. Wie past op? Veel plezier! Wat vreemd dat ze soms niets aan spuw doen bij kinderen die flesvoeding krijgen. Hier gelukkig wel, lijkt me ook niet meer dan normaal. Spruw is een schimmelinfectie en dat gaat niet vanzelf over, moet echt behandeld worden. De assistente vroeg aan de telefoon of ik wilde dat ze iets voorschreef, ik hoefde niet eens langs. Maar ik wilde per se langskomen en maar goed ook, anders had ze nu voor niets een middeltje gehad. Net was het weer een ramp om er iets in te krijgen. Ze lijkt gewoon geen honger te hebben. Gelukkig krijgen we tot nu toe elke keer voor elkaar dat ze genoeg binnen krijgt. Nou ja, het zal wel iets tijdelijks zijn. Hopelijk morgen weer beter.
Eindelijk eens tijd om bij te lezen en te reageren. Met twee kids thuis ben je toch best druk (incl. kraamvisite, huishouden etc). Ons meisje heeft sinds vanmiddag opeens 39 graden koorts, dus die ligt al een tijdje te slapen. J. heeft vandaag weer de hele voeding uitgespuugd (woensdag ook al). Niet normaal hoeveel er dan terugkomt. Maak me verder niet echt zorgen omdat hij er geen last van lijkt te hebben en nog steeds goed groeit, al is het voor hem wel vervelend. @MendieC, fijn hè dat de bekkenklachten opeens weg kunnen zijn, hier ook hoor. Slaap nog wel met een voedingskussen omdat ik het fijner vind slapen. Misschien kun je tijdens de nacontrole van de vk je hechting eruit laten halen mocht je er dan nog last van hebben. @Marry, wat handig zon potje. Doet Naomi sowieso alles op het potje of ook op het toilet? Hoe ging het bij de diëtiste? @Sandra, super zeg dat je jongens zo leuk op Lucas reageren. Heel veel plezier alvast op vakantie en een goede reis morgen. @Odess, wat goed dat je weer een ontsteking hebt kunnen voorkomen! (wat doe je dan precies??) Heb hier ook wel eens de neiging om de bv te gaan afbouwen maar krijg het niet over mij hart (klinkt zwaar, maar je snapt vast wat ik bedoel). De drie maanden volledig wil ik sowieso volhouden. Heeeel veel plezier samen, geniet ervan! @Hester, fijn dat het goed is gegaan op het kdv. En jij lekker gewerkt? Geen commentaar van collegas dat je nu al weer aan het werkt bent? Haha die V. gaat nu al zijn bedje rond @Kiwi, heb je eerdere ervaring met de nuvaring? Mijn vk raadde deze namelijk aan tijdens de nacontrole gisteren. Ik dacht ook meteen aan spruw toen ik je verhaal over I. las maar gelukkig dus niet. Kindjes huilen ook vaak als ze spruw hebben omdat het een branderig gevoel schijnt te geven. Hoop dat het snel over is, snap dat je je toch zorgen maakt.
@bv aan de ene kant denk ik soms ook pfffff. maar mn dochter heeft ook 18 mnd borstvoeding gehad. dus ik wil yannieck ook zo lang mogelijk borstvoeding geven.
Kiwi Andere fles proberen? Wij gebruiken tommee tippee, die heeft borstvormige speen, ik heb het idee dat aanhappen hierbij ook makkelijker is. Maar misschien vind je dit niks hoor en zie je dat niet als oplossing.. Inbakeren: Ik weet dat het geen wondermiddel is en ik had ook niet de verwachting (hoop altijd!) dat ze niet zou gaan huilen. Daarbij mag mijn meisje altijd huilen ze is nog zo jong! Dus uiteindelijk zijn jullie wel tevreden over het gebruik? Hester Hoe is het op kdv gegaan? Ik zie nu al op tegen de eerste x brengen! Oh ik lees nu dat het goed ging! Meta Lijkt me wel vreemd idd, maarja om nou nu te zeggen dat je echt groot risico loopt.......? Kibbeling Ja gaat goed hier! Isis heeft een prima dag, net wel even brullen (zo brullen dat ik het zielig vind) Ze heeft namelijk ander 'poep-regelmaat' Nu heeft ze al 2 dagen niet gepoept. Maar ik lees veel dat dit na 3-4 weken heel normaal is. Zolang de ontlasting zacht is, is er geen obstipatie. Dit is ook niet het geval, maar soms denk ik dat ze het wel heeft en dan vind ik het zo zielig. Maar ik denk dat ik me zorgen om niks maak. Ik heb zelf ontzettend last gehad van obstipatie dat het misschien meer een traumaatje van mij is!! Ik ben erg opgeknapt, bekken gaan echt erg goed, hoewel vandaag (na de middag) iets meer last. Maar dan nog... Fijn dat Stijn zo lekker slaapt! Felicee Vandaag nog vk gebeld; ze zegt dat als ik echt last heb, afspraak kan maken maar uiteindelijk lossen ze idd op. Ik heb er nu totaal geen last van. We kunnen kijken wat er tijdens sex gebeurd, mochten we dit (weer 'all the way') hebben.. Nacontrole is er in principe niet, behalve als ik dit zelf wil, ook dan kan ik gewoon afspraak maken. Ik heb trouwens wel (goede) ervaring met nuvaring, maar weet niet of jij hier iets over wilde weten (gezien je vraag aan Kiwi) Ga m straks weer gebruiken. Hier Ben ik de enige die geregeld nog onzeker is (over kindje), of wisselend is in hoe goed je je kan voelen? (Misschien na deze periode, 3 weken na bevalling..?) Ik ben laatste 2 dagen weer prikkelbaar. Doe ik soms lelijk tegen mijn lieve, lieve man of ik moet snel huilen. En soms ben ik een beetje van slag ofzo, want normaal ben ik erg adrem en dan opeens sta ik met mond vol tanden.. Andere dag ben ik vrolijk en voel ik me 'hot mama' Heel apart.. Anyone? Morgen komen s.ouders langs die ik verstikkend vind. Smoeder wil ook een vriendin meenemen om te komen. Ja moet ik dan 'nee' zeggen? Het is wel een betrokken vrouw hoor, maar uiteindelijk heb ik haar ook maar 2x gezien! Maar ze blijven niet de hele middag ofzo... Pffff en dan zo vals bescheiden; 'anders komen we maar een half uurtje hoor' ja tuurlijk, na een rit van 1.10 uur zeker. Ok, ik stop weer met grommen!! Thanks voor de inbaker-antwoorden!
@all beetje rare vraag misschien. maar hebben jullie al weer sex gehad. bij mn dochter had ik een week na de bevalling alweer sex. maar nu nog helemaal niet. en heb er ook nog niet echt zin in moet ik zeggen.
Na een week al!? Dan viel de schade mee...? Hier alleen ouderwetsch 'handwerk' Wil binnenkort wel verder, al zit er in vagina nog een hechting. Volgens vk is de hechting op zich geen probleem gezien deze ook geen pijn doet. Maarja de praktijk zal t uitwijzen... (ik had knip en klein scheurtje)
@kiwi: ik begreep van mijn vk idd dat spruw alleen 'vervelend' is, maar niet schadelijk en het ook vanzelf overgaat en ze er daarom bij flesvoeding niets aan doen (ik heb bij mn andere dochtertje met 4 dagen wel medicijn gekregen, was een dikke gel, dat vond ik een groter drama dan spruw omdat ze er een paar keer bijna in stikte....vreselijk gezicht was dat)... Straks studiedag Italiaanse kerken, heb er zin in!
Ik heb 3 shirts ervan en 1 gestreept broekje en 1 blauw broekje hihi.. tja in maatje 44 is niet veel bijzonders te verkrijgen bij prenatal... dus kreeg veel zelfde
@ mendie bij mn dochter en nu bij mn zoontje viel de schade mee ja. bij mn dochter 1 kleine hechting (8 pond bijna) en bij mn zoontje 2 kleine inwendige hechtingen en 1 uitwendige hechting (bijna 10 pond)
Mendie: dank voor de tip. Ik heb idd ook goede verhalen over die fles gehoord. Alleen denk ik niet dat het aan de fles ligt, het ging voor aantal dagen geleden gewoon prima met de Difrax-fles. Vandaag lijkt het probleem wel weer opgelost. We zullen zien. Niet zo gek dat je nog onzeker en emotioneel bent. Je bent pas 3 weken geleden bevallen. Momenteel zitten wij allemaak nog vol met hormonen. Hier heb ik er deze keer geen last van gehad, maar bij Kaj de eerste 2 weken was elke dag janken. Hoort er bij, over een paar weken heb je echt het idee dat je alles op de rit hebt, let maar op. Lovely: hier na 6 weken intiem geweest. Ik moet er niet aan denken om na 1 week al sex te hebben. Heb je dan niet meer gevloeid of zo? Nou, vandaag lijkt het probleem te zijn opgelost. Vannacht liet de dame 9 uur tussen de voedingen zitten! Dat is het langste tot nu toe. Vanochtend was ze natuurlijk hongerig en hapte direct aan en de vorige fles ging er ook bijna direct in. Dus hopelijk hebben we het achter de rug. Fingers crossed! Vanavond gaan manlief en ik lekker uit eten bij een Thai. Heb er zin in. Mijn moeder komt straks hierheen en zal vanavond oppassen. Straks nog een kraamvisite, dus ik ga even het huis netjes maken.
Kiwi: fijn dat het beter gaat met aanhappen, maar mag ook wel na 9 uur!! Wow. Lovely: na 1 week is wel snel hoor. Hier na 2 of 3 weken weer, weet het niet precies meer. Vannacht heeft onze kleine man WEER doorgeslapen!!! Ik ben zo blij. De laatste fles ging er om 00:00 uur in en hij werd pas om 5:30 uur wakker! Dat vind ik doorslapen hoor, want een half uurtje later gaat toch altijd de wekker, dus half 6 is ongeveer ochtend Wat een luxe. Onze oudste werd iedere nacht veel wakker tot hij 3,5 jaar was dus dit is ongelooflijk lekker. Nu hopen dat het zo blijft Zou Sandra al vertrokken zijn? Als je het nog leest: HEEL VEEL PLEZIER!
@MendieC, geen nacontrole? Hier is dat standaard na 6 weken. Vloei je niet meer? Heb hier de geadviseerde 6 weken gewacht met 'all the way'...het is er nog niet van gekomen hier. Twijfel over de nuvaring. Dat inbrengen en uithalen lijkt me zo'n gedoe of valt het mee? @Lovely, hier nog niet nee. Er wordt geadviseerd sowieso zes weken te wachten. (en ik luister braaf ) Vorige keer heeft het zes maanden geduurd door allerlei kwaaltjes..hoop nu wel eerder @Kiwi, wat lekker dat I. 9 uur er tussen heeft gelaten! Snap dat je ze dan wel honger heeft . Geniet ervan vanavond! @Hester, wat lekker zeg dat V. ook doorslaapt! Kwam L. lang voor nachtvoeding? @Odess, hoe was het etentje samen? Twijfel hier of ik een beginnende borstontsteking heb. Mijn linkerborst doet erg veel pijn (bovenkant). Lijkt een grote blauwe plek welke in de borst een stekend gevoel geeft (vooral wanneer J. drinkt). Er is geen harde plek, knobbel te voelen of een rode plek te zien. Iemand enig idee? Laat J. bewust veel aan die borst drinken (ook met zijn kin in die richting) en heb de plek gemasseerd tijdens het drinken en een warme douche. Lijkt iets minder.. Heb wel een wondje (J. gekrapt) zou het daarmee te maken kunnen hebben aangezien een wondje aan de tepel een bacterie kan veroorzaken.
Hester Wauw heerlijk ja dat noem ik een doorslapertje hoor!! Super! Kiwi Fijn dat het nu goed lijkt te gaan! Hopelijk blijft het zo! Fijn om te horen dat het 'normaal' is, mijn wisselende buien!! En nog fijner om te horen dat het allemaal beter wordt Vandaag iig een goede (vrolijke) dag voor mij! Heeeerlijk, de Thai!!! Ik ben er gek op!! Veel plezier! Felicee Ja in principe is er bij mijn vk ook nacontrole maar ze zeiden dat je die afspraak zelf mag maken als je er behoefte aan hebt. Misschien dat veel vrouwen het niet nodig vonden dat ze het zo doen... Als mijn hechtingen weg zijn heb ik ook niet echt reden om nog te gaan hoor.. Nuvaring is erg makkelijk. Je draait het in een 8-je, dubbelvouwen en net als tampon erin! Eruit halen is nog veeleer makkelijker, je vist m er zo uit!! Je partner heeft er ook geen last van met vrijen; althans bij mij is het nog nooit gevoeld tijdens vrijen! Het enige is: je moet wel bijhouden wanneer die eruit moet; bij de pil zie je wanneer het stripje op is..! Ik zette het altijd in telefoon-agenda. Verder geen omkijken naar, ideaal! Lichter dan de pil, omdat het al op de juiste plek zit! Ik had ook borstontsteking, geen rode plek, wel geheel harde schijf. Pijn als je op je rug ligt en je gaat draaien...
@MendieC, vist hem er zo uit? Ik ben echt een zeikerd maar ik hou niet van dat gefrunnik daar. Heb ook een hekel aan tampons haha. Hoe vis je hem er dan zo makkelijk uit? Zit hij aan het begin? Ik wil niet aan de pil omdat ik PCOS heb. Doet inderdaad veel pijn tijdens het liggen. Heb je toen een AB kuur gekregen?
Felicee: hier ook nuvaring en het bevalt perfect tOt nu toe. In en uit doen is heel makkelijk maar ik vind tampons ook ideaal, heb juist zo'n hekel aan maandverband. Maar de nuvaring zit best diep weggestopt, dat moet ik er eerlijk bij zeggen. Je kunt er wel heel gemakkelijk bij omdat het een ring is natuurlijk waar je zo je vinger achter haakt. Je voelt het echt niet zitten. Succes met je keuze!
Even snel met 1 hand - Felicee ab helpt niet tegen het verstopte melkkanaaltje wat je nu hebt. Een bo geeft hoge koorts en veel pijn in je borst. Zie je ook een witte stip op je tepel misschien? Kan, hoeft niet is een teken dat het van binnen verstopt is en moet je doorprikken. Zorg dat je borst steeds goed leeg gaat. Leg hem telkens als eerste aan die kant aan. Warme water icm met de hand leeg kolven en masseren werkt bij mij het beste. Heel veel succes! Uit eten was heerlijk! Nacht ging alweer wat beter! 23.45/ 3.00/ 6.30/ 9.00!! Oke, na half 8 lag hij wel bij ons in bed maar goed Net heeft meneer weer 3 uur in zijn eigen bedje geslapen, we gaan de goede kant op!
Overigens komt de rode plek bij mij de volgende dag pas. Hester, wat fijn voor je!! Hopelijk zet V door!
Ieder zn ding natuurlijk! Ik ben echt van de tampons. Als je de ring niet ver genoeg erin stopt, kan hij er weer uitglippen. Met tampons werkt dit net zo, dat zit ook niet lekker als het aan het 'begin' zit. Maar wat Hester ook zegt; je kan met je middelvinger zo door de ring haken en eruit halen, heel simpel. Ik vind het wel meevallen hoe ver het zit, je kan er iig wel heel makkelijk bij. Ik vind echt het voordeel dat er aanzienlijk minder hormonen inzitten dan de pil; de hormonen gaan door heel je lijf en ik wilde de nuvaring proberen omdat ik dacht dat ik hierdoor van de migraine af zou komen (als niet al die hormonen door mn lijf zouden gaan met de pil). Dit was uiteindelijk niet de oplossing voor de migraine, maargoed das weer een ander hoofdstuk! Ja ab-kuurtje van een paar dagen, kleine week. 3 pillen per dag. Was wel snel weg! Deed bij mij zoveel pijn dat ik mezelf bijna in slaap moest janken echt niet normaal. Was ook idd maar 1 borst. Stuwing kon het niet meer zijn, na bv te stoppen had ik al stuwing gehad, dus was voor ha snel duidelijk dat t ontsteking was. Oh ik lees net Odess dr antwoord: Ik was snachts wel wat zweterig tijdens bo maar had helemaal geen (hoge) koorts! Had mezelf ook niet getemperatuurd maar ik voelde me niet ziek. Kan natuurlijk ook verschillen per persoon. Maargoed de ha kan hier natuurlijk beter iets over zeggen dan ik! Heel veel succes!
Goedenmiddag.. Ik kom mij ook hier melden. Op 21 juni ben ik na een zwangerschap van 41 weken, en een ingeleide bevalling in 6 uur bevallen van ons eerste kind, Thijs.