@ felicee ben ik dus niet de enige. @ kiwi heerlijk is dat he uitslapen!! @ mendie idd wij moeten herstellen..uiteten nog nooit gedaan kan er niet over mee praten @ kibbeling zo heerlijk dagje en nachtje gehad @ hester mooi dat de film leuk was!! @ marry meen je nietjeetje zeg maar goed van je dat je boos ben geworden. @ hier ik heb 12 uur vannacht bij de huisartsenpost gezeten.ik werd helemaal niet goed nu heb ik dus last van hyperventilatie en alles kom eruit van de bevalling en rot kraamtijddacht dat ik geen lucht meer kreegmaarja ik ga lekker me bedje in want voel me niet echt fijn denk ook dat ik te moe ben en te snel dingen heb gedaan!!
Kiwi, aaw.... Dat klinkt wel heel zielig! Ik hoop dat hij ervan doordrongen is dat hij ook heel lief is
Pris, wat rot! Rustig aan meid! Ik hoop dat je je snel beter voelt! Felicee, wat ontzettend fijn dat het geen bo is geworden!! Jee wat een nachten van J zeg, ben echt mega jaloers
Prima!! Een super bevalling. De weeen kwamer vrij snel op gang, en ook snel achter elkaar (6 per 10 minuten) en de ontsluiting kwam ook super snel. Om ongeveer 13.30 kwamen de eerste weeen en om ongeveer 17,00 had ik volledig ontsluiting. De weeen waren ook goed op te vangen..
Pris: wat vervelend, meis. Hopelijk voel je je heel snel beter. Odess: zooo, vooral dat tussen 19:00 uur en 1:00 uur! Super hoor, zo heb je ook iets aan je avond. Dat ding heet Dooky! Ideaal ding. Ik gebruik het niet als ik even snel boodschappen ga doen, maar als ik wat langer weg ben.
Hester wat leuk om met je kleuter naar de bios te gaan en dan helemaal geweldig als hij zegt ik vond het gezellig! V al weer bijna een ochtendje wennen. Wel lekker dat jij dan nog wat extra vrij bent in augustus en hij dus niet altijd hele dagen zal gaan. Marry lekker hoor nog 9 weken verlof!! Ik heb er nog maar 5 ofzo. Jeetje wat gaat dat snel he als je er over nadenkt?? Ik mag 1 september weer aan de slag L Jeetje Naomi toch.. Arme Hadassa is het wel een beetje weg getrokken of niet? Kan me indenken dat jullie allemaal geschrokken zijn. Lekker dat je dinsdag mag uitslapen omdat manlief met de meiden op pad is. Dat kan je denk ik ook wel even gebruiken! Kiwi wat een opmerking van je zoontje. Kan je zien he wat een impact de geboorte van een broertje of zusje heeft op het oudste kindje. Odess dan zou ik ook niet zo snel uit eten gaan met de kids. Dat wat jij bedoelt voor de kinderwagen is het dooky sandra had het er over. Te verkrijgen bij prenatal en bij de babydump, anders gewoon ff op google zoeken. Wel fijn dat je afgelopen zo geweldig was. En wat lief dat je zoontje in slaap valt met de geluiden van zijn zusje. Pris dikke knuffel meid!! Doe het rustig aan en probeer een beetje aan jezelf te denken. Eiland dat ging wel erg snel idd. Hier Stijn heeft net zijn flesje op en valt hopelijk zo in slaap, hij was stil maar ligt nu weer te huilen .. Kijken wat deze nacht ons gaat brengen..
Hoi hoi Even een berichtje uit duitsland het is allemaal Goed hier geweldig mooi en het weer valt niet tegen Lucas is wel wat onrustig geweest maar begint zijn Draai nu te vinden Internet heb ik alleen via mijn telefoon de dongel doet het Hier heel slecht Dus ik kom na de vakantie weer, via de telefoon is heel Duur Gr sandra
onze ziekenhuisdrama: donderdagmiddag voor controle geweest bij de kinderarts met rowan. was een waterbreuk geconstanteerd. hij begon op een gegeven moment te twijfelen om ons door te sturen naar het umcg in groningen. ivm hij is prematuur mag het neit in het streek ziekenhuis gebeuren. arts zei is hij troostloos, verkleurd het, doet het pijn BELLEN!!!! gister het geval werd wat dikker en laat in de middag veel dikker, slecht drinken en werd errug ontroostbaar. wij naar het ziekenhuis gebeld, deden ze zo moeilijk totdat ik op de achtergrond riep dat de kinderarts dit al had geconstanteerd en al op een verwijzing van het umcg zaten te wachten. mochten we 45minuten later komen. lopen ze op de huisartsenpost ook nog een halfuur uit. rowan had honger dus dubbelop. maar mocht niks ivm eventuele operatie. vrouw zei toch terecht dat jullie zijn gekomen (vind je gek piep maar zo niet) gebeld met umcg en onden naar de spoedeisende hulp komen. de autoreis heeft ie gelukkig geslapen. rowan heeft een water en liesbreuk. kwamen daar zuster gekeken durfde de liesbreuk neit terug te duwen. rowan moest schuin liggen benen omhoog zodat de druk weg kon nemen. even later kwam de arts en die is het dan wel gelukt. nu staat hij op de wachtlijst voor een operatie. komt de liesbreuk weer direct de spoedeisende hulp bellen en komen. hij moest ook nog een nacht ter observatie blijven, maar hij had overlegd met een andere chirug en mocht gelukkig mee naar huis hopelijk houd de liesbreuk het vol tot de operatie want de spoedeisende hulp is echt om te gillen. mensen die krijzen/halfdood zijn/trauma en ambu's komen er binnne ieeeeeeeee heb het alleen maar koud en rillingen gehad. rowan verslaapt zijn fles inmiddels zal bekaf zijn naar een rotweekend. ben zelf ook kapot. dus veel slaap inhalen. rare is liesbreuk is teruggeduwd rowan direct stil en weer lachen en doen. en fles in een keer leeg drinken zelfs vannacht weer.
Kiwi: aahh kreeg echt tranen in mn ogen toen ik las wat K. zei tegen z'n oma... Marry: schrikken zeg van Naomi, je kan echt zien dat de kleintjes moeilijk hun emoties kunnen uiten... was vast een liefdesbijtje... Ik merk hier ook dat de kids zich anders gedragen... D., mn oudste, is jaloerser op zn oudste zus, die naar zijn mening wel erg veel aandacht van mij krijgt... Hij is helemaal hoteldebotel van zn jongste maar doet lelijk tegen de andere... niet zo leuk... en hij kruipt steeds bij mij op schoot met zn lange 8jarige lijf. Mn dochtertje is nu wel een beetje bijgetrokken.. ben echt heeeel boos geworden vorige week, was zooo nijdig en verdrietig dat ik echt een paar uur rotgevoelens naar haar heb gehad... vreselijk vind ik dat, ik schaam me er ook voor, maar ze haalt dan echt zo het bloed onder mn nagels vandaan... het erge is dat ze dat volgens mij echt wel voelt (ik kan dan echt alleen maar kortaf naar haar zijn, dat vind ik zo erg....) en vervolgens is ze dagenlang een engeltje ... Waarop mijn zoon dan weer jaloers op haar wordt... Marry: Dat boek gaat erover dat je van lijnen op termijn uiteindelijk alleen aankomt (Zie ook boek 'afvallen op maat' (ook een aanrader!) je lichaam gaat op een soort 'crisisstand' qua energieverbruik) en dat het een leefstijlwijziging is waar fit voelen/energiek zijn op de eerste plaats staat, daarna afslanken (verandering van samenstelling van je lijf) ipv afvallen (op korte termijn gewichtsafname maar geen 'gezonde' samenstelling van je lijf). Ik vind het echt een eyeopener (terwijl je het allemaal al wel weet... ) Ik val al af sinds mn 14e (omdat ik toen wat gewicht moest kwijt raken voor mn borstverkleining die ik op mn 15e kreeg)..... toen moest ik van 73 naar 68 (was toen al 1.74)... en daar is het eigenlijk mee begonnen... met als gevolg 'levenslang' ...Nu voel ik me fit en ik houd mn samenstelling vet/spieren/water bij. Ik ben nu wat aangekomen vgl met 3 weken geleden, (afvallen ging wel erg snel, was 12.9 kwijt, nu 11.8) baalde ik in de eerste instantie wel van... maar ga me er niet door laten demotiveren want ik ben qua bovenlijf al 2 kledingmaten kleiner dan voor mn zwangerschap!!! (vnl door schouders/rug)...en voel me fit! Gisteren kregen we te horen dat onze buurvrouw overleden is, 42 jaar 3 kinderen van 15,12 en 10....Ze had kanker... Moest ik natuurlijk ook aan de kinderen vertellen... Dochtertje: o, dus nu hebben ze geen moeder meer.... (even stil)... krijgen ze nu een nieuwe moeder? ... slik.... Pluk de dag!!!!
priss wat vervelend, hopelijk voel je je snel beter. zomaar wat een ellende en wat zielig. Hier net bij de vk geweest, toch gek, ga daar nu nooit meer komen, nooit meer zwanger zijn en nooit meer een bevalling. (okee, die laatste is niet zo erg)
@zomaar, heel veel succes met rowan. Ik weet hoe het voelt... Maar probeer maar niet te veel zorgen te maken en als het stukje darm weer eruit komt probeer het zelf terug te masseren. Zo zijn wij de tijd tussen EHBO en operatie doorgekomen. Ik moest het soms wel drie keer per dag zelf terugduwen, maar je merkt dan meteen dat het weer goed gaat met de kleine. Dames ik heb even geen puf om op alles te reageren. Het gaat weer even niet goed hier. Bekkenpijn heeft volgens mij wel zijn hoogtepunt bereikt, baby ligt wat achter qua groei dus donderdag naar ziekenhuis voor ctg en echo, dat icm mijn harde buiken, krampen en vroeggeboorte van mijn eerste zoon en te laag ijzegehalte en lage bloeddrukn maakt me toch wel zorgen weer. Ik ga heel hard duimen dat mijn placenta het nog even lang volhoudt (bij mijn zoontje was die al vroeg aan het verkalken). En tot donderdag ga ik even heel veel rust nemen. Sorry als ik dus even niet meer hier ben. Ik moet even alles op orde krijgen hier....
Sterkte supermom, zal voor je duimen dat alles weer beter gaat en je je hele zwangerschap goed mag uitlopen!
Haha ik ben een slechte moeder gek!! Ik had om 11u bij cb moeten zijn, werd net gebeld.. Oeps! Nu om 14:45... Ben wel benieuwd naar de groei enz. Maar heb nog steeds gezonde weerstand tegen consternatiebureau-personeel dus ik sta alweer in de kraanvogel-houding
@Bloesem, hoe is het met je? @Kiwi, wat heerlijk hè als de papas ook zoveel doen. Hier was manlief gisteren ook met B. naar Ballorig. Ik zou meegaan maar vriendin was ziek. Wel lekker dat ik dan toch even J. de ochtend alleen was en een beetje kon aanrommelen in huis. Slaapt I. elke nacht door sinds die 6 weken of komt ze af en toe nog wel eens voor een voeding? @MendieC, vind uit eten gaan met een baby ook geen probleem, zelf ook wel eens gedaan. Het zou alleen voor jezelf jammer zijn als I. bijvoorbeeld toevallig de hele tijd moet huilen. Zou er zelf geen probleem van maken als andere mensen hun kinderen meenemen. @Momeera, sterkte en succes vandaag..hoop dat het niets ernstigs is. @Kibbeling, helemaal naar Slagharen? Daar ging ik vroeger altijd naartoe op schoolreisje. Wat heerlijk dat Stijn zolang kan slapen.. @Hester, dat lijkt me nou ook echt enig om met je kind(eren) naar de bios te gaan! Super lief dat L. zei dat hij het supergezellig vond. @Marry, wat schrikken of niet die actie van Naomi. Kan me best voorstellen dat het voor de oudste af en toe best lastig is de nieuwe situatie. Zeker de leeftijd van Naomi. Scheelt denk ik wel dat ze er zelf ook van is geschrokken. B. zei gisteren voor het eerst dat ze boos was op J. omdat hij huilde (daardoor werd zij wakker van het middagslaapje). Best begrijpelijk.. Veel plezier bij Take That, doe je wel rustig aan. @Odess, echt een uitkomst die Dookies! O.a. bij de Prenatal verkrijgbaar. Haha lekker aan het stoeien geweest . Hier was het vannacht ook weer om 4.00 uur tijd voor voeding. @Priscilla, wat vervelend zeg..goed dat alles eruit kwam. @Meta, wat vreselijk zeg zo jong met drie jonge kinderen..en dan de vraag van je dochter *slik*. @Zomaar, heel veel sterkte! @Supermom, logisch dat je nu druk met jezelf bent! Hoop dat alles zo lang mogelijk goed blijft gaan. Heel veel sterkte! Mmm jullie zijn best enthousiast over de nuvaring..ga er toch eens over denken om het te proberen. Twee grote ogen kijken me hongerig aan
dat ken ik.. is hier ook. ik controleer bij eerdere verschoning of terug te duewen is. wij worden hopelijk binen 1 a 2 weken opgeroepen aan waterbreukje doen ze hier niets alleen liesbreuk..
Meta: Jeetje wat vreselijk! Zo jong nog en die kinderen Lijkt me verschrikkelijk. Priscilla: lekker rustig aan doen meid! Je hebt een heleboel meegemaakt. Felicee: Arme B. wakker geworden van J! Zou ik ook niet leuk vinden Slaapt J alle nachten door? Nuvaring bevalt tot nu toe prima. Ik keek alleen wel op van de prijs! 50 euro voor 3 stuks ofzo. De laatste keer dat ik anticonceptie gebruikte - 5 jaar geleden - kreeg ik de pil zo 'gratis' mee (rekening ging naar zorgverzekeraar). Sandra: balen dat de dongel het niet zo lekker doet, maar wel fijn dat je aan het genieten bent op vakantie! Rust lekker uit met je mannen. Zomaar: wat een weekend! Sterkte ermee. Supermom: nee joh, 30 weken is idd nog niet genoeg! Hopen dat het nog minstens 7 weken goed blijft gaan met de zwangerschap en de groei van je baby. Lovely: balen van die wesp. Wat ga je er tegen doen? V. begint het doorslapen nu echt te leren! Gisteravond rond middernacht de laatste fles gegeven (180 ml) en hij sliep in 1 keer door tot 5:30 uur! Ik ben niet één keer wakker geworden. Wat heerlijk
Zomaar wat een rot weekend hebben jullie achter de rug. Wat sneu voor de kleine. Hopelijk kan hij snel geholpen worden en gaat het snel beter worden voor jullie. Meta wat goed van je dat je al zoveel afgevallen bent. Je zal best trots op jezelf zijn. Ik probeer ook weer te letten op wat ik eet en dan voornamelijk probeer ik regelmatig te eten. De ene dag lukt dat ook beter dan de andere dag.. Wat een naar nieuws van je buurvrouw zeg. Zo jong en dan ook nog 3 kinderen achter laten. Wel lief dat je dichter en zo over nadenkt, toch weer een stukje kinderlogica. Super wat naar voor je dat je zo erge last van je bekken hebt. Hopelijk kan je de zwangerschap nog even volhouden lichamelijk gezien. Logisch als je wat minder hier zal zijn. Concentreer je maar even op jezelf. Heel veel sterkte nog even met de laatste loodjes! Mendie hahaha dat dat jou ook weer moet overkomen!!! Succes strakjes bij het cb! Felicee Stijn slaapt over het algemeen toch best veel. Zodra we in de auto stappen en we rijden de straat uit is hij vaak al vertrokken. Maakt dan ook niet uit hoe lang we rijden hij slaapt wel. Hier de kleine viel pas tegen 23.15 uur in slaap gisteren. Heb hem zelfs nog een beetje extra voeding gegeven. Hij heeft geslapen tot 6 uur vanmorgen dus ja weer een goeie nacht Vandaag is hij wel wat aanhankelijker dan anders. Hij is wat huileriger en heeft ook last van een verstopte neus. Hij wil alleen maar bij mij liggen (wel lief maar niet praktisch). Hij is op schoot in slaap gevallen en heel voorzichtig heb ik hem in zijn bedje gelegd. Heb ik even tijd voor mezelf en voor het huishouden. Fijn de schone was opvouwen en strijken. Mocht er dan nog tijd over zijn dan doe ik nog even stofzuigen/vloer wissen. Dat heb je als je een luie dag inlast