Momeera, nee gelukkig heeft I. niet in het ziekenhuis gelegen hoor. Zo erg was het gelukkig niet. Ik zei dat ik visioenen kreeg van haar in het ziekenhuis als ze zo doorging. Gelukkig gaat het nu weer goed. Zomaar, nu al aan de bijvoeding? Niet bang dar rowan allergieen gaat ontwikkelen? Ach, ik heb hier een erg ziek mannetje, hij heeft pseudokroep. Echt, ik heb hem nooit zo ziek gezien. Gelukkig is mijn moeder hier om te helpen. Reageer dus maar niet op alles.
Kiwi beterschap! Hier ook ziekenboeg, E heeft hoge koorts en geeft over. R heeft zijn ogen al een paar dagen vol snot zitten en ze zitten dan ook regelmatig dicht (we gaan dus niet enten morgen) en ik heb net de mirena laten plaatsen en ben even helemaal klaar met alle gedoe!(wat een bloedbad )
Met 3 maanden al groenten? Ik wist dat helemaal niet, dacht dat dat pas vanaf 4-6 maanden 'mag' inderdaad. Maar iedereen moet natuurlijk doen wat hij zelf wil en wat het kindje aankan / aangeeft. Onze oudste was ook een hongerig mannetje die bij 3,5 maand met Nutrix begon (pap) een paar hapjes van een lepeltje of een papfles voor het slapen gaan (eigenlijk in de hoop dat hij zou doorslapen maar dat terzijde ) en ik denk dat ik bij ons huidige hongerige mannetje ook wel rond die tijd voorzichtig wat pap ga proberen. Lan: sterkte met de ingreep debie: onze baby drinkt 6 flessen en rond iedere fles is hij gemiddeld 1-1,5 uur wakker, dus tussen de 6 en 9 uur per etmaal wakker (eerder 6 dan 9) de rest slaapt hij. Leuk dat de Efteling zo'n succes was! Kiwi: gaat het nog goed met I en het drinken? Balen van de pseudokroep! Odess: gaat het nu een beetje? Je kunt nu wel 5 jaar vooruit Vandaag en morgen houd ik beide ventjes bij me thuis: is tot nu toe erg gezellig en ze zijn beide heel lief. Morgen gaan ze beiden naar de opvang en ga ik werken. V begint steeds meer interactie te hebben met ons. Zodra L verschijnt, wordt V helemaal vrolijk: lachen, spartelen met armen en benen, brabbelgebuidjes ("huh huh, wee aaah" enz). Zo leuk om te zien. En L zingt dan zelfverzonnen liedjes voor hem en geeft graag de fles / wil met hem samen in bad. Het was geen eigen keuze (want meerdere miskramen ertussen) maar het leeftijdsverschil van 4 jaar is wat mij betreft echt fantastisch. Vraag: vanaf welke leeftijd zwemmen jullie met je baby? We gaan binnenkort een paar dagen weg en dan wil ik eigenlijk wel dat V ook mee gaat zwemmen, maar kan me niet herinneren vanaf welke leeftijd dat een beetje een succes is en hoe lang zo'n kleintje het volhoudt (half uurtje?)
Hester, wat heerlijk dat het zo lekker gaat! Dat brabbelen is echt zo lief he Hij lacht hier vaak met geluid, *smelt*! Hier gaat het wel hoor, heb alleen even nergens zin in en voel me ongesteld, dus zit heerlijk met een klein slapend mannetje op de bank! Heb het gepland op een dag dat manlief thuis is en dat is wel erg fijn @ zwemmen, met E bewust nooit gedaan omdat ik bang was voor oorproblemen. Die heeft zij nooit gehad, maar je weet natuurlijk nooit of dat anders was geweest als we wel gezwommen hadden - kan je dus niet helpen sorry
hester zwem vanaf 3 maanden met ze, en is idd maar half uurtje ofzo. Gaan eerdaags naar centerparcs en rest van de tijd leg ik hem gewoon in een box in het zwembad. Stond zelf ook verbaasd dat het nu weer met 3 mnd mocht, verandert zoveel in een korte tijd Hier zitten ze vlot op elkaar, leuk maar wel druk. Tussen ilse en esmee zit 21 maanden en tussen niels en esmee 19
@Kibbeling: Oh erg is dat die fotos op paspoorten tegenwoordig. Als een bajesklant moet je erop. Wow wat een heerlijke nacht zo? Ik wou dat ik dat soort nachten had. Hier is het toch echt om de 2,5 tot 3 uur. @Debie: Ik heb dat vaker gehoord dat kindjes niet uit de fles wilde drinken. Ik hoop dus maar dat mijn kleintje het wel zal doen anders weet ik niet hoe ik dat straks moet doen als ik naar school ga. Ik heb een Tommee Tippee electrische kolf gekocht. Schijnt niet de allerbeste te zijn omdat het maar 1 fase is ofzo maar ik vind die dingen nogal duur eigenlijk en als het kolven niet lukt dan heb ik voor niks zon duur ding. @Zomaar: Oh 4 maanden mag het dan officieel? Zal geen kwaad kunnen een fruithapje lijkt me. @Kiwi: Oh gelukkig voor jou ook geen ziekenhuis. Heb ik weer niet goed gelezen, sorry. Die visioenen heb ik toen inderdaad ook gehad. Beterschap voor je kleine man, het blijft vreselijk als zon kleintje zo ziek is. @Odess: He get dat klinkt niet leuk allemaal. Beterschap voor jullie alle 3. @Hester: Nu al werken?? Ik vind 4 jaar ertussen ook ideaal. Ameera is superlief voor haar broertje. Inderdaad ook liedjes zingen en knuffelen. Vandaag bij het consultatiebureau geweest en Yakubu is weer helemaal goed gekeurd. Hij is heel goed gegroeid dus ik mag met een speentje proberen de voeding een beetje uit te stellen. Hij is nu 4850 gram en hij is sinds de geboorte 5 cm gegroeid.
momeera zal dan echt eerdaags elke dag een flesje geven, hier bij die meiden laks mee geweest, die dronken met 4 weken keurig uit een fles, met 8 weken dacht ik soms laat maar, borst is makkelijker en met 12 weken vertikte ze het. Ilse ben ik toen met 7 mnd gaan afbouwen en met 8 gestopt omdat ze weigerde om ook maar iets te drinken, esmee hetzelfde dus ook toen gestopt nu dus braaf elke vond een fles. Als hij maar kolft, ze zijn idd belachelijk duur, hier een elektrische philps/avent maar bij ilse gekocht en nu voor de derde keer plezier van. Netjes gegroeit dus
avond meiden!! @ kiwi ja het is een etterbakje!! @ hester jij heb een rot nacht gehad gister joh!! @ lan sterkte morgen en knuffel voor jou!! @ debie mooi dat de efteling leuk was!! @ kibbeling ja doordeweeks wel jauhm zoveel ruimte heb ik niet nodig ben niet zo dikhoe was de bbq??en jij heb lekker kunnen slapen!! @ momeera ja dat denk ik ook @ debie is verschillend soms heel dag of halve dag of tussen voeding. @ zomaar wat een lekkerding @ kiwi beterschap met je mannetje!!! @ odess beterschap met je kleine meid!! @ hester ik wil in september gaan zwemmen dan is jayden ongeveer 4 maanden. @ momeera mooi dat je zoon het zo goed doet. @ hier die kwal van ons heb doorgeslapen van 10 tot 5 wat een galbakje
@ Felicee, C kan nog niet zo goed aangeven wat er is, dus dat is beetje lastig. Het is vooral veel "ik wil niet...."wat eruit komt. Gaat gelukkig alweer de goede kant op met de BO lees ik. Succes met de nagym. @ Kibbeling, dat was een pittig nachtje, maar daarna ook weer een goede nacht gehad gelukkig lees is. @ Momeera, wat een plaatje is je zoon. @ Debie, leuk zo een hele dag naar de Efteling. En wij oefenen inderdaad ook vanaf het begin met af en toe een flesje en ik gok ook altijd maar wat met hoeveel we moeten geven. De ene keer drinkt ze 90 en de andere keer gaat er met gemak 150 in. Ik geef soms afgekolfde melk en soms kv en de kv gaat er wel beduidend makkelijker in als de afgekolfde melk. Toch vreemd omdat je zou denken dat ze de smaak van de afgekolfde melk meer gewend is. @ Odess en Kiwi beterschap voor jullie zieke kindjes. @ Hester, met C ging ik met 3 maanden zwemmen 15-20 min was in het begin genoeg. @ hier, vandaag voor het eerst bij cb geweest. Ze waren ruim 45 min uitgelopen, best lang wachten. Maar goed dat terzijde, alles was helemaal goed. Ze was goed aangekomen en gegroeid en helemaal gezond. Morgen ga ik met de 2 kids naar het buitenzwembad samen met mijn schoonzus haar dochter. Ben erg benieuwd hoe dat gaat.
@ Debie jou kleintje ook al verkouden. Sneu he, Stijn is af en toe net een knorrend varkentje. Stijn is hier wisselend wakker per dag, de ene dag heeft hij veel wakkere momenten die duren dan gemiddeld 2 uur (wat voor hem veel is) en de andere dag slaapt hij heel veel. @ Zomaar wat een schattige fotos!! @ Kiwi veel sterkte en beterschap met je manneke! @ Odess jij ook veel sterkte en beterschap in de ziekenboeg! @ Hester ik begreep dat zodra ze ingeënt zijn ze volgens mij mogen zwemmen. Weet wel dat de meeste zwembaden 3 maanden aan houden. Wat betreft hoe lang ligt eraan hoe goed je kleintje zich warm kan houden en aan de watertemp. Wel leuk lijkt me om te zien hoe je kleintjes zo goed met elkaar overweg kunnen. @ Mom Stijn sliep hier na 3 weken al aardig door. Hij heeft even een paar dagen gehad dat hij wakker werd in de nacht (dan weet je ook niet wat je overkomt) maar dat was al snel weer over. Dit viel ook samen met een sprongetje. Wel respect voor je hoor met zulke tijden in de nacht!! Fijn dat het op het CB goed was en de kleine goed is gekeurd. @ Pris dan zal ik kijken of ik een plekje voor je heb BBQ was gezellig. Je moet aan jayden uit leggen dat wat hij doordeweeks doet met slapen hij dat in de weekenden ook moet doen!! @ Bloesem irritant het dat uitlopen op CB. Wel fijn dat alles goed is. Veel plezier morgen bij het zwembad! @ hier vandaag even naar de winkel geweest op mn gemakje voor de neusspray. Merk al gelijk verschil na 3x geven.. Vanavond zijn we bij vrienden wezen BBQ-en en Stijn heeft het super goed gedaan. We hebben hem daar zijn flesje gegeven en hij is lekker gaan slapen tot wij klaar waren met eten. Toen werd hij pas wakker Net zijn flesje op en gaan hem zo lekker op bed leggen. Morgen gaan we naar het inloopspreekuur van het CB en dan gaan we de kleine man wegen en ga ik het telefoonnummer van de kinderfysio vragen ivm zijn voorkeurshouding en het afvlakken van zijn hoofdje. Slaap lekker allemaal
bloesem veel plezier vandaag, wordt heerlijk weer iig. kibbeling hier gaat het idd ook beter met de neusspray, hopelijk kun je snel bij een fisio tercht
wist vannacht niet wat me overkwam, niels lag om 22 uur te slapen en ik dus ook en we werden pas om 5 uur wakker, dit is de afgelopen maanden niet meer zo geweest, heerlijk, hoop dat hij dit vasthoudt dan gaat hij eerdaags lekker naar zijn eigen bedje toe in zijn kamer
@ mom, tja zolnag ze geen krampen krijgen en geen pijnlijke ontlasting kan het geen kwaad. zoals ik al zeg tis niet elke dag feest. gewoon een andere smaakie net rowan zijn pleister van zijn wond gehaald. zit een snee van 2cm. we willen graag zwemmen maar wachten nog maar ff totdat het goed genezen is. @ echt een serieuze foto wel stoer rowan is smorgens druk met mama aan de kwebbel ligt nu weer op bed mannetje heeft het nu al warm. dan slaapt ie alleen maar kan ik met de beentjes omhoog in bikini achterthuis. mannetje is bij de huisarts en maakt ook afspraak voor mij. nou tot later dames...
Vanochtend weer twee kindjes goedgekeurd bij het cb! E was 11,7 kilo en 88 cm en R was 5,52 kilo en 59 cm - helemaal goed dus!! Prikjes niet gedaan, mogen we even voor naar het inloopspreekuur komen. Maar mijn nieuws van de dag: R heeft geslapen van 21-6 uur Vast een eenmalige actie, maar wat voel ik me uitgerust!! Daarna lagen ze weer lekker te slapen en schrokken we wakker om 9.15, terwijl we 9.30 een afspraak op het cb hadden! Ik hoef jullie niet uit te leggen hoe erg we toen moesten racen, maar om iets na half 10 waren we er, best knap haha Hester, V begint al mooi te vullen! Mooi mannetje hoor!! Debie, heerlijk he zo'n nacht! Ik hoop ook dat hij het volhoudt, maar hij zal vannacht wel gewoon weer 2x komen
Kibbeling, wat heerlijk dat Stijn het zo goed doet meis - ik lees altijd alleen maar posi berichten fijn!! Bloesem, jeetje dat is lang! Maar fijn dat alles goed was! Pris, haha geniet van de goede nachten Mom, wat fijn dat Yakubu zo goed goed groeit! Mooi mannetje hoor! Allemaal een fijne dag en geniet van het mooie weer!
@odess, wat super van r!! Lekker hoor. @Hester, wat een knap ventje. Mooi manneke! @debie en pris, jullie ook al zulke goede nachten! Gaat de goede kant op hier. Lekker zeg. Geniet ervan. Ik ben ook ff super trots op mijn zoon. Hij heeft vorige week voor het eerst in zijn grotemensen bed geslapen en hij vindt het prachtig! Het ziet er super cute uit zo een klein ventje in zo een groot bed, maar hij slaapt als een roosje. En dat terwijl het slapen in ledikantje altijd een ravage was. Hij lag altijd in de vreemdste houdingen en dekens waren niet te doen daar lag hij bovenop en dwars overheen. Nu slaapt hij ineens perfect! Ik hoop dat het zo blijft. Zou fantastisch zijn.