@Sandra; Wat een leuke foto's! Vooral die van de drie broers bij elkaar! Zo te zien hebben jullie een leuke vakantie gehad! @Kibbeling; helpt goed he, kindje op je buik leggen. Ik doe dat vaak na het badderen, zij gaat dan even in haar luier op mijn blote buik/borst, wordt ze helemaal rustig van... Enige 'nadeel' dat ze altijd meteen naar m'n borst wil kruipen, de hongerlap . @Meta; heerlijk he, die tijd voor jezelf! Heel belangrijk . @Marry; Wat schattig, dat brabbelen! En mooie foto's! Haha, grappig dat Hadassa ook stopt met lachen zodra ze een camera ziet, dat komt me bekend voor . @Debie; wat naar zeg, die gordelroos @Felicee; wat jammer dat je de BV moet afbouwen! Is dat omdat je moeite hebt met kolven? Ik heb misschien wel wat tips voor je om het kolven makkelijker te maken (na 8 weken fulltime kolven heb ik wel enige ervaring denk ik, haha)...: - borsten voorverwarmen (bijvoorbeeld met handwarmers met zo'n klikding of een nat warm washandje in een plastic zakje). - meemasseren (of borstcompressie) - En wat bij mij goed werkt (heb je tijdens je werk niet zoveel aan maar voor het aanleggen van een voorraad wel); de ene borst kolven terwijl je je kindje aan de andere borst laat drinken. - Kolven met de hand wil ook nog wel eens helpen (al kan ik me voorstellen dat je dat veel te veel werk vind) Meer tips waar je misschien wat aan hebt kun je vinden op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding (voor zover je die site nog niet kent ). Wel een hele belerende site, en sommige dingen neem ik met een korreltje zout, maar er staan ook wel goede tips op! De Medela Freestyle heb ik, dat is een hele compacte kolf. Ik heb geen ervaring met andere kolven (behalve de symphony) maar ik vind hem wel prima. Als je hem zou willen aanschaffen zou ik ff googlen om te kijken of je hem ergens anders goedkoper kan krijgen. via Alles wat U nodig heeft voor borstvoeding is hij bijvoorbeeld maar 309 euro. En Prenatal heeft hem idd momenteel ook in de aanbieding! Ik moet wel zeggen dat bij mij het kolven ook veel moeilijker gaat sinds F. aan de borst drinkt, heel apart! Alsof je borsten wennen aan de manier waarop de melk eruitgehaald wordt... ofzo . @Odess; gefeliciteerd met de doop van E. en R.! @Kibbeling; Beterschap voor Stijn! @Kiwi; Klinkt alsof jullie het zwaar hebben momenteel . Veel sterkte en ik hoop dat de KA duidelijkheid kan geven...
@Kiwi: Jeetje wat vervelend zeg, zeker omdat je niet precies weet wat het nou is. Hopelijk kan de kinderarts jullie duidelijkheid geven. @Marry: Wat leuke foto's allemaal @Lijnen: Mijn eerste dag Sonja zit erop, en ik vind het echt meevallen. Je mag best veel eten en eigenlijk vind ik het wel leuk. Elke dag is weer een verassing wat je precies mag eten. @Meeting: Gaan we nog 27 augustus?? En iemand al een idee wat we kunnen gaan doen?
voor een meeting is ballorig altijd handig, ruimte voor kinderwagens en baby's betaal je ook nog niet en droog bij regen.
Hier: F. is de laatste dagen een beetje aan het mekkeren. Geen idee wat er aan de hand is. Hebben jullie al een beetje een ritme/vaste tijden voor dingen? Het enige wat hier zo'n beetje vast staat, is de bad/bedtijd. Verder krijg ik nog niet echt een ritme erin. Hoe doen jullie dat? F. heeft trouwens sinds een tijdje zo'n spuuglelijke en foute schommelstoel, zo eentje: http://www.fisher-price.com/img/product_shots/V1179-luv-u-zoo-cradle-n-swing-b-3.jpg . Ik zei tijdens mn zwangerschap nog zo dat ik die elektrische 'troep' niet in huis wilde... Maar wat is het ideaal zeg, voor die momenten dat ze niet wil slapen maar ik echt even spullen in moet pakken omdat we weg moeten, of omdat we even willen eten, etc. etc. Ze ligt er uiteraard geen uren per dag in, maar dat kwartiertje handen vrij is toch wel welkom . Lijf: Ik baal ook wel van mijn dikke buik. Sporten kom ik nog niet echt aan toe, al probeer ik wel veel te wandelen. Hebben jullie ook wel eens last van een pijnlijk schaambeen bij het lopen?
Meeting; Eerlijk gezegd zou ik Ballorig te druk vinden voor mijn meiske. Die is erg gevoelig voor prikkels en kan slecht tegen gillende kinderen . Maargoed, ik kan me voorstellen dat het belangrijk is dat er ook wat voor de oudere kinderen te doen is! Is zo'n high tea, zoals jullie de vorige keer gedaan hebben een idee? Misschien op een plek met een mooie speelgelegenheid erbij? Ik weet hier in GLD wel een mooie locatie, een restaurant met een indoor speeltuin in de ruimte ernaast... Maargoed, dat is nou niet bepaald centraal te noemen
Persoonlijk ben ik ook niet zo'n fan van ballorig met een kleine baby. Misschien kunnen we de meeting alleen met de baby's doen? Of vinden jullie het leuker broers en zusjes ook mee te nemen? Die High Tea vind ik wel een leuk idee, voor mijn dan een SAS dag haha. Ik zal ook nog even nadenken voor leuke ideeen. @Fire: Leuke wipstoel, wij hebben niet zo'n schommel wipstoel maar ik kan wel begrijpen dat hij er leuk is voor baby's. Pijn in mijn schaambeen heb ik niet, maar goed ik ben deze keer ook niet vaginaal bevallen
Marry: wat een leuke foto's van je meiden! En wat een lachebekje is Hadassa zeg Hey en Naomi is dus zindelijk. Wat goed! Lastig he als drinken soms niet zo goed gaat. Hoe voeg je jbpm toe? Ik merk wel dat het verschil maakt als je het eerst door de voeding mengt en dan pas de hele mik in de fles gooit en doorroert. Hier op deze manier geen last van dikke drap. Felicee: waarom ga je afbouwen? Ivm met werken? Oh, ik lees dat kolven niet goed lukt. Het is ook echt een rotwerk. Jammer joh! Wat een flapdrol van een manager heb jij zeg. En wat heerlijk dat je pas in oktober hoeft te beginnen! Ik al over 3 weken en ik heb echt geen zin, geniet zo van mijn meisje! Ja K. schrok erg van zijn aanvallen. De ellende was ook dat hij de hel dag door zo benauwd was. Het was dus een 1 grote aanval, vandaar naar de SEH dus. Kibbeling: fijn dat Stijn zo goed geslapen heeft en jullie dus ook. Hopelijk is hij snel van zijn verkoudheid af! Sandra: welkom terug! Fijn dat je het zo leuk hebt gehad! Leuke foto's hoor! Fire: hier al best een vast ritme. Eigenlijk heeft I. het vanzelf geregeld. Ze slaapt tot ongeveer 7:00 uur, dan een uurtje wakker en dan weer voor 2,5 a 3 uur naar bed en gaat de hele dag zo maar door. 's Avonds ligt ze om 19:30 uur in bed, tegelijk met mijn zoon en dan maken we haar om 23:00 uur wakker voor de late voeding (de enige voeding die tot nu toe vrijwel goed gaat) en dan slaapt ze weer tot de volgende ochtend. Odess: gefeliciteerd met de doop van je kinderen! Heeft R. last van zijn prikjes gehad? Wij moesten vandaag ook voor de prikken, maar die heb ik een maand uitgesteld. Wil eerst een oplossing van het slechte drinken. Geen zin in dat ze door de prikken nog slechter zou drinken vandaag. Hester: zo, jij bent goed bezig met je om de dag naar de sportschool. Ik ben hier blij als ik 3 keer per week haal, vind ik zelf best veel hahaha. Meeting: wat mij betreft gaat het door. Ballorig vind ik ook niet zo'n strak plan. Je moet er ongeveer schreeuwen om elkaar te verstaan. Met goed weer picknicken was het idee toch? Met slecht weer is het weer wat lastiger. Even nadenken. Vanavond kreeg ik er zowat 165 cc in (met een opstartprobleem van 15 minuten of zo). Gelukkig maar, dat schroeft haar dagaantal aardig op. Als ze zo meteen ook nog eens 165 drinkt, dan zitten we voor vandaag op 700 cc. Dat is niet slecht. Dit halen wij vaak bij lange na niet. Ik snap nog steeds niet hoe zij 1,1 kg en 6 cm in 4 weken gegroeid is. Ze is nu 5900 gr. en 63 cm. Ze zit zowel qua lengte als het gewicht op op de bovenstel lijn. Misschien heeft ze gewoon niet zo veel nodig. Dat kan ik overigens prima accepteren, als ze maar probleemloos begint met drinken en ik niet een gevecht aan moet gaan voordat ze uberhaupt de fles accepteert. Fijne avond allemaal.
Hopelijk gaat het flesje er vanavond makkelijk in Kiwi, het lijkt me zo stressvol als elke fles een gevecht is Picknick lijkt me wel het leukste, maar we moeten wel iets hebben als het slecht weer is, hoewel de meeste regen is nu toch wel gevallen hoop ik
Bekijk bijlage 172985 Uitgerekend: 29-09-2011 Supermom (26) - 2e kindje (een jongen) Bevallen: 25-04-2011 Sandra (32) - Lucas2970 gram -35+1 weken 07-05-2011 Zomaar (24) - Rowan2080 gram - 35+3 weken 11-05-2011 Lan (28) - Maikel 1774 gram - 41cm - 35+5 weken 18-05-2011 Hester - Valentijn 3515 gram - 38+1 weken 21-05-2011 Fire Rose (24) - Meisje 4040 gram - 38+2 weken 21-05-2011 Senna04 (24) - Keano 3785 gram - 52 cm - 38+2 weken 27-05-2011 Marry (29) - Hadassa 2960 gram - 38+3 weken 30-05-2011 Meta (39) - Marenthe 4520 gram - 53 cm - 40+4 weken 30-05-2011 Priscilla (23) - Jayden 2230 gram - 40 weken 02-06-2011 Odess (26) - Jongen 3780 gram - 40+2 weken 02-06-2011 Kiwi (32) - Isa 3800 gram - 41+3 weken 06-06-2011 Miranda22 (26) - Elize2800 gram - 49 cm - 36+6 weken 07-06-2011 Felicee (29) -Jurre 3480 gram - 50 cm - 40+3 weken 08-06-2011 Sweetbel (23) - Meisje - 4220 gram - 39+6 weken 08-06-2011 Dinkie (28) - Nikki - 3995 gram - 51 cm - 41 weken 09-06-2011 Elise1982 -Milou- 4220 gram - 38+6 weken 09-06-2011 Mamalicious (33) - Isa - .... gram - 40 weken 13-06-2011 Martine (29) - Selina - 3820 gram - 41+2 weken 14-06-2011 Kibbeling (31) - Stijn - 3135 gram - 49 cm - 41+5 weken 17-06-2011 Judith1982 (28) - Roan - 3880 gram - 40+1 weken 20-06-2011 Ivje (31) - Monique - 4240 gram - 53 cm - 41 weken 25-06-2011 Momeera (28) - Yakubu - 3535 gram - 40+2 weken 27-06-2011 MendieC (29) - Isis - .... gram - 40+2 weken 30-06-2011 Bloesem (30) -meisje- 4242 gram - 40 weken 01-07-2011 LovelyEngeltje (27) - Yannieck- 4930 gram - 41 weken 04-07-2011 KellyAernoudt (22)- Enora 2845gam - Jongens: 12 Meisjes: 13 Afspraak: 12 aug Momeera - Nacontrole gyn 23 aug Kibbeling nacontrole gyn Afspraak (baby's): 01 aug Rowan - Heupfoto's 23 aug Lucas - Kinderarts Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 6 Vlindertjes: Wennes 5+5 Happyliesje 4+3 Kwiepark 6+1 Iris2009 5+2 Lynnami 7+3 Supermom 9+5 Datum meeting: 27 augustus?? Wie gaat er mee: Sandra MendieC Felicee marry Lan Kiwi Momeera Bloesem Kibbeling
Kiwi, fijn! Ik snap dat je het even uitstelt! Ach en als het nou volgende week ineens beter gaat, zou je het ook bij het inloopspreekuur kunnen doen toch? (hebben wij nu gedaan, ipv vorige week) Wat is ze al zwaar! Fijn dat ze toch goed groeit! Hij heeft er wel last van gehad, maar alleen knuffelen was voldoende! Geen paracetamol nodig gehad; dat is nieuw voor mij na prikjes! Ik heb hem 1 keer getempt en toen had hij 38,0 - niets schokkends dus. Hij is daarna wel iets heter geweest volgens mij, maar is inmiddels weer koelbloedig. Nu alleen de uitdaging - de nacht zonder puckababy Fire, bij het wandelen had ik in het begin echt het gevoel dat mijn bekken uit elkaar getrokken werd. Dat had ik met de eerste keer hardlopen ook weer, maar inmiddels is dat voorbij. Jij was het toch met die bindweefselaandoening, of ben ik abuis? Hoe bevalt de freestyle trouwens? Ik kijk er naar uit! Vandaag weer dubbel gekolft met de swing en de harmony, wat een toer! (maar wel 130 cc yeeey ) @ meeting, wij gaan dat weekend op vakantie, dus helaas!
Kibbeling, volgens mij heb jij de beste slaper hier, al vanaf het begin. Heerlijk Ben jaloers, hier kwam hij vannacht weer als vanouds om 2/4/6 uur Felicee, na het zetten van de spiraal heb ik heel kort even gebloed, gewoon van wat ze stuk gemaakt hebben zeg maar. En een paar dagen later begon het ineens en nu is het echt alsof ik behoorlijk ongesteld ben! Heel vervelend! Ik denk wel dat het met de mirena te maken heeft, kan me niet voorstellen dat ik anders ook nu al ongesteld zou zijn geworden. En zo ja, oeps voor ons ongelukje 2 wkn geleden Ben dus stiekem ook wel blij dat ik ongesteld ben Hier net weer heerlijk hardgelopen Nu voeden en hopen dat hij zonder slaapzakje kan vannacht. Hier trouwens last van een bijna chronische melkblaar -auch! iemand tips?
hoi hoi meiden!! @ momeera o heb ik ook hoor druk druk dan schiet forum er toch even bij in!! @ kiwi e.h.b.o haha dat programma @ meta jij ook al zo een schoonmoeder pff. @ kibbeling ja erg veel geld is het en ga er zeker achteraan.mooi dat volendam gezellig was!! @ bloesem ja en dat bedrag terug betalen zit ik niet op te wachten!mooi dat het goed gaat met je kleine meid en die dagje weg lijk me ook heerlijk. @ mendie ja jayden heb het ook soms maar heb nu al paar dagen aan de dunne gestaan.. @ hester zo dat is nog eens lekker uit eten gaan!! @ sandra welkom terug en mooi dat het leuk was op vakantie en wat een mooie kindjes heb je ook he!! @ kibbeling geweldig die foto!! @ mendie jij ook al van die nare schoonouders!! @ marry ben je nog niet vergeten hoor!! @ kibbeling jij maak lekkere nachten.. @ marry nou dat doorslapen mag die idd snel leren weer!! mooi dat bij jou alles goed gaat en het lijnen ook zo te lezen. @ marry wat een lekkerding!! @ felicee idd ja soms hebben ze het nodig en soms ook niet!! hoop dat de babymassage wat is morgen @ kibbeling ruilen van zoon @ kiwi zit je ook niet mee hoop dat de kinderarts meer kan betekenen voor jullie!! @ odess auw een melkblaar lijk me pijnlijk. zo ik ben weer bij ongeveerhier gaat wel lekker heb gister lekker geshopt en ga vandaag soep maken voor het eerstjayden slaap overdag niet bijna.om 10 uur klaar wakker en dan wil die in de box liggen vind die geweldig en ga die praten tegen de molenwant die draait dan stop die ga die het op zijn gillen zetten.maar ik ga lekker slapen ben gebroken slaap lekker!!
Goeiemorgen meiden, Hopelijk hebben jullie plek voor nog een juni mama erbij. Ik kletste altijd in het andere topic van de juni mama's maar heb soms wel eens bij jullie meegelezen. Ik ben Marjolijn. 27 jaar. Woon in Julianadorp (NH) en ben mama van twee boefjes. Jamie is van jan 2009 en Yara is geboren op 23 juni. Na een wat moeilijke start en een rot kraamperiode zijn we nu zoekend naar een ritme de rust aan het terug vinden!
had meer als reactie maar hij postte niet en was dus alles kwijt. Hier esmee voor het eerst weer doorgeslapen. Niels wel wakker 3:15 en wilde niet echt meer slapen, beetje jammer. Zo naar cb ben benieuwd wat hij weegt
@ kiwi: beetje schot in het wilde weg maar als I. wel goed drinkt als je haar wakker maakt, misschien heeft ze dan soort van associatie dat drinken niet leuk is omdat ze eerst wel ergens last van had (toen je de nieuwe fles nog niet had). Misschien kan het dan helpen om een ander soort ritueeltje van te voren te doen, dus bijv zachtjes een liedje zingen als je de fles aanbiedt en zelf in je hoofd zorgen dat je ook afgeleid/rustig bent (dus niet de gedachten hebt ;ik hoop dat het lukt') Klinkt misschien een beetje zweverig, maar aan mijn oudste dochter merk ik dat ze echt zooo gevoelig is voor 'spanning'. Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk kan het ook wat lichamelijks zijn en ik wil niet belerend overkomen, maar niet geschoten altijd mis (en het is geeft echt een onwijze kick als je merkt dat je je kindje zo kan helpen)... Ik hoop ook voor je dat de KA je verder kan helpen. 27e: ik sta niet op de lijst maar wil wel graag mee, ik neem mijn kids niet mee, ze vragen dan echt teveel aandacht. Heb zelf M. wel al mee naar ballorig genomen, die heeft daar niet zoveel last van, maar om elkaars baby's te bewonderen en elkaar te kunnen verstaan is Ballorig idd geen goed plan. Picknick vind ik leuk idee, en dan allemaal wat maken/meenemen? Ik zal 'es rondvragen of iemand leuk alternatief weet... Is het ms idee om ergens naar een dierentuin te gaan, daar kan je vaak ook binnen zitten en hebben ze ook fijne babyverschoonplekken... Is Artis wat?
@ fire heerlijkhe als ze zo op je buik liggen. wel grappig dat ze dan gelijk de borst gaat zoeken Stijn krijgt de fles dus ja daar hebben we geen last van. Wij hebben ook een schommelstoel voor Stijn en soms is het idd een uitkomst. Ik heb geen last van een pijnlijk schaambeen bij het lopen. @ Sandra na 1 dag Sonja heb je het al weer over een SAS dag hahaha @ Meeting hij staat bij mij op de kalender!! @ Kiwi succes bij de KA. (je moest toch vandaag, zoiets staat me uit mn hoofd bij..) @ Odess wat fijn dat R zo weinig last heeft gehad van zijn prikjes. Hoe ging de nacht zonder puck?? Wil je Stijn een keertje lenen dan, misschien kan hij het R voordoen?? @ Pris je wil al mee in mn koffer op vakantie en dan wil je nu ook nog van zoon ruilen?? Geef de jouwe maar 3 nachten aan ons dan zal Stijn wel voordoen hoe het moet @ Mamalijntje welkom bij ons. Vervelend dat je een nare start hebt gehad en dan ook al niet hebt kunnen genieten van je kraamperiode. Hopelijk gaat het nu een stuk beter? @ Debie wat fijn dat Esmee lekker doorgeslapen heeft weer, alleen jammer dat Niels dan vroeg komt en niet meer wil slapen.. @ Hier na een geweldige nacht (sorry dames met een slechte nacht) van 23.00 uur tot 6.30 uur!!! Kwam vanmorgen de kinderfysio voor Stijn aan huis. We hebben allemaal oefeningen gekregen die we moeten doen met hem. Daarbij hebben we tips gekregen over hoe hem vast te houden en hoe hij in de maxicosi kan zitten. Daarnaast heeft ze naar zijn nek gekeken en deze zit aan de linkerkant vast, net als zijn bekken. Haar advies was ook naar de manueel te gaan, maar deze is op vakantie dus mogen we ook naar een osteopaat. Dus vanmorgen gelijk gebeld naar de osteopaat en we hebben een afspraak voor volgende week dinsdag. Wie zegt dat je het met een kind niet druk hebt???
Ja Kibbeling, ik wil graag een nachtje Stijn lenen Vannacht helemaal een drama! Tot half 2 heeft hij in zijn eigen bedje geslapen, maar omdat hij met zijn armpjes los steeds tegen de wiegspijltjes aanslaat was het vanaf toen niets meer. Heb hem toen bij me in bed genomen en daar heeft hij nog wel weer geslapen, gelukkig. Ik ga op zoek naar een ledikant voor hem! (of zijn zus toch al naar een groot bed? Lastig!) Pris, oe das lastig dan heb je nog geen moment rust! Mamalijn, welkom Debie, succes vandaag dan! Das fijn he, slaapt de een wil de andere niet
Goedemorgen allemaal!! @Priscilla: Succes met soep maken, heerlijk hoor. @Mamalijntje: Welkom, gezellig dat je mee komt kletsen! @Diebie: Succes op het CB @Kiwi: Ook succes vandaag, hopelijk kan de kinderarts jullie meer duidelijkheid geven. @Meta: Gezellig dat je meegaat!! @Meeting: Een dierentuin is inderdaad een goed idee met slecht weer. Alleen Artis ligt niet echt in Centraal in NL. Misschien kunnen we dan beter ouwehandsdierenpark pakken. Die ligt centraler. Voor de picknick (als het mooi weer is) kunnen we misschien naar de hei (Utrecht het Gooi) die staat eind augustus als het goed is helemaal in bloei. @Kibbeling: Haha inderdaad, maar die SAS dagen af en toe moet kunnen toch. Ik heb ook geen zwaarovergewicht hoor, maar ik vind mezelf gewoon iets te zwaar. En inderdaad druk met je kleine mannetje, hier ook een overvolle agenda met afspraken voor de kleinste meneer hier in huis. Succes dinsdag! @Uitje Kievit: Dame's nu gaat het donderdag weer regenen, is het misschien niet een leuk idee om gewoon naar blijdorp te gaan donderdag? Want anders blijven we uitstellen en volgende week is de grote vakantie afgelopen. Hier vandaag een hele berg stijk wegwerken, pfff leuk vakantie maar die was daarna is wat minder. Lucas loopt nu trouwens te brabbelen tegen de linnen foto in de woonkamer haha.
5680 en 58 cm. eerste prikjes ook weer gehad. mag vanmiddag weer mer esmee naar de ha, nu vlekjes rond haar mond, hoop loos alarm. hier is ballorig altijd leuk geweest met meetings moet ik zeggen, maar ik neem kids overal mee naar toe, herrie of rust maakt hier gelukkig niets uit en slapen doen ze overal wel als ze moe zijn. vind zelf dierentuin zo duur met entree, maar goed ben er zelf toch niet bij, hihi