Juni mama's 2011-deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door Kiwi1, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Judith
    Dat zag er naar uit zeg, het oogje!!
    Fijn dat het nu goed is!!

Ivje
    Jazeker, met opstaan, voel je het vaak vloeien!
    Heel normaal.
    Wilde misschien een wijntje, maar denk dat ik dat nog maar moet laten, hoe dunner het bloed..

Felicee
    Ik dacht al; moet jij niet een hars-beurtje gebruiken!
    :D

2. sandra

sandra Fanatiek lid

@MendieC: Alweer bijna een week! Jeetje wat gaat dat snel.
    Wij gebruikte infacol, niet voor de krampjes maar voor het moeilijke poepen, ook daarvoor werkte het heel goed.

@Felicee: Wat leuk dat je zoveel kleertjes heb gekregen. De laatste aflevering van babyboom staat in het teken van cordaid memisa, daarom zijn twee stellen en een alleenstaande moeder daar geweest. Pfff de beelden waren al heel heftig laat staan in het echt.
    Als ik daar was bevallen waren zowel Lucas als ik er niet meer geweest:(

3. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    hallo dames

we zijn sinds vanmiddag pas weer thuis.
    we moesten in het ziekenhuis blijven omdat Yannieck zn bloedsuikerspiegel veeeeeel te laag was.

hij zat steeds rond de 2,6 en 2,8 maar moest sowieso 3 of hoger hebben.
    en vanmorgen was het gelukkig 5!!!
    dus we waren super blij.

@kleertjes.
    ehmm maatje 56 is al bijna te klein.
    (sommige kleertjes dan)

4. Vinora

Vinora Niet meer actief

Ik heb internet in het ziekenhuis + ook mobiel internet dus moet wel lukken ja! :D
    Krijg toch best zenuwen nu!

5. sandra

sandra Fanatiek lid

@Lovely: Het is een flinke knul, gelukkig ben je nu lekker thuis. Heerlijk gaan genieten van je mannetje.

@Kelly: Kan me voorstellen dat je de kriebels krijgt, waarom wordt je morgen eigenlijk ingeleid of heb ik dat ergens gemist?

6. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ zomaar rust jij maar lekker uit hoor!!

@ sandra zeker weten dat ik heerlijk heb bijgeslapen.
    en bij jou de vakantie aangebroken krijg je het lekker druk mee:D

@ momeera ja jammer genoeg wel maar ja wil niet dat de kindjes ziek worden.lekker dat je even naar buiten ben geweest doe altijd goed he de buitenlucht!!

@ mendie mooi dat de kleine meid het goed doet!!

@ felicee jij ben dus lekker verwend:D

@ lovely welkom thuis!!

@ kelly mooi kunnen we lekker lezen hoe het met je gaat!!

@ hier hoef niet alleen de nacht doen me vriend doe de flesjes warm maken:)maar vasthouden mag die niet:)morgen blijf die thuis misschien.ik ga naar vriendin toe om te helpen want die ga dinsdag trouwen.dus wordt bbqen en taart eten:Den heb haar morgen beloofd om mee te helpen met huishouden want ze heb een buik van 40 weken en moet nog 3 weken en 6 dagen..en ze kan anders niet af hebben voor dinsdag.ook ga ik mee met haar naar de vk dus ik heb een leuk dagje morgen:Den dinsdag:p

7. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Niet normaal he.. En jij dan, ruim 2 maanden..
    Pff de tijd, de tijd...
    Fijn dat jij een goede ervaring met infacol hebt!

Hier
    Meisje net in bad gedaan, buikje (bij darmpjes) gemasseerd, kwam meteen scheetje vrij! Nu beetje ingebakerd in gewoon fleecedekentje.

Morgen kraamz voor t laatst.. Ik ben nu al emotioneel dat wordt nog wat!! Nog even douglasbon laten halen door man.
    Tis zo'n lieve meid!!

8. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Kelly
    Ik heb ook even het inleiden-verhaal gemist maar spannend meid pfff zet m op!!!!

Kiwi
    Wat fijn zeg, een schoonzus als kinderarts!!
    Althans, lijkt me!!
    Wij doen ook voeding samen. Manlief doet fles maken (beneden dus voor mij traplopen) en 1 van ons geeft fles, vaak ik, man doet dan weer verschonen.

Felicee
    Niet normaal he zo snel! En elke keer kijken we vol bewondering naar die meid..
    Goede berichten over de infacol, top!

9. Vinora

Vinora Niet meer actief

Ik heb een maagverkleining waardoor ik met 30 weken zulke hevige 'aanvallen' kreeg van maag en darmen die te vergelijken waren met een appendix op springen qua pijn dat ze me niet wouden laten doorlopen tot het einde.

Deze worden veroorzaakt door de baarmoeder/baby die groter wordt en dus meer duwt tegen het 'liteken' van die operatie.

Ben dus wel heel blij dat ik van die pijn verlost ga zijn :)

10. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Dat is een logisch verhaal ja!

Nou nogmaals zet m op!!!!
    (ik weet niet hoe laat het ging gebeuren..)

11. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Jongens dit is ongelooflijk...

Wij sliepen per nacht nog geen 3 uur door de krampjes van Isis.
    Maar vannacht en zonet zijn we er alleen uitgeweest om even de speen terug te geven (moest ze even jammeren).....!!!!:$

Wij haalden haar normaal dus steeds in ons bed; zij -bij elkaar- uren vechten en brullen tegen krampjes en nu lig ik moe maar klaarwakker omdat ik opeens 'zoveel' slaap krijg.
    Ik sta echt versteld, ik geloof opeens in magie en ik ga meneer Infacol opzoeken en een standbeeld laten maken!!!

Ik ben helemaal van mn apropos!!!

Nu weer 'proberen te slapen' in de stilte!

12. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    hahaha! Ik moet helemaal lachen om je hier tijdens mn nachtvoeding :p (ja mensen, 6 uur is nacht :p). Super dat het zo goed werkt!
    Hier zijn we volledig tegen mijn principes (ja sorry, logopedist) toch maar aan een speentje begonnen voor snachts en nu slaapt F. Ook een stuk lekkerder.
    Truste nog even!

13. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    wow ik heb ojuist ook lekker geslapen (wel veel gedroomd) vanaf half 4 tot half 8 :)

ohja en maikel neus begint los te raken wat een snot en gerochel hier is al bijna 2 weken met verkoudheid aan stoeien

14. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hier wakker geschrokken om 8 uur, lag hij sinds 6 uur al op zijn buik te slapen :) Oeps... Hij was weer aan het rommelen vanaf 4 uur en dachten hem dus 'even' op zijn buik in te laten slapen. Naja, wij hebben gelukkig een paar uurtjes kunnen slapen nog - volgende keer beter opletten!

Fire, zijn jullie al van de spruw af? En gaat 'live' voeden nu goed? Speentje op zn tijd kan toch geen kwaad?

Mendie, zo he is die kleine meid van jullie ook alweer een week! Geniet van je laatste dagje kraam! Fijn dat de infacol zo goed werkt!

Kelly, heel veel succes vandaag! Zet em op!

Sandra, wanneer is die laatste uitzending?

Lan, lekker even slapen! Hopelijk is Maikel snel van het gesnotter af!

15. sandra

sandra Fanatiek lid

Goedemorgen!!

@Kelly: Dat klinkt erg pijnlijk. Maar vandaag de grote dag, spannend hoor. Heel veel succes.

@Mendie: Haha heerlijk kunnen slapen dus, lang leve de infacol:D Dat heb ik dus met de SwaddleMe;)

@Fire: Waarom zijn jullie (logopedist) tegen een speen? Ik heb nl. mijn oudste zoon geen speen gegeven en die is gaan duimen, en daar is hij nu vanaf zijn zesde pas vanaf.
    Mijn jongste heeft een half jaar een speen gehad en daarna hebben we het afgebouwd.

@Odess: Woensdag over een week is de laatste aflevering.
    Oeps lag hij op zijn buik te slapen.

@Lan: Sneu he die dicht neusjes, Lucas heeft er ook al een tijd last van. Dan denk ik dat het over is en dan begin het weer:(

Hier is net de fysio geweest en ze heeft met een bandje Lucas zijn hoofdje gemeten. Er is een hele lichte afplatting te zien aan zijn rechterkant, maar met goed oefenen trekt dat helemaal weg. We zijn er op tijd bij.
    Dus we oefenen vrolijk verder.

Vanmiddag even langs de anwb om een victor veilig te halen. Aangezien Jasper en zijn vriendjes nu veel fietsen bij ons in de straat. En al is het een doodlopende straat met bijna geen verkeer is het wel handig dat auto's er allert op zijn dat er kinderen spelen. Dus samen met een paar buurtjes gaan we zo'n pop kopen.
    Victor Veilig - ANWB - voordeel voor leden

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Haha, Mandy, wat fijn! Ik zweer ook bij Infacol. I. had in het begin iets last van haar darmen, sinds infacol nooit meer gehad. Weet niet of het toeval is of dat het echt helpt. Maar sindsdien geven we het voor elke voeding. Ga er pas mee stoppen met een week of 10. Wat een lekkere nacht zeg! Hopelijk heeft Isis smaak te pakken.

Fire: grapjas :D 6:00 uur nachtvoeding? 6 uur is hier al ochtend. Mijn oudste wordt rond 6:30 uur wakker. We zijn het zo gewend dat het helemaal niet vervelend is.
    Speen: ben er ook helemaal niet voor en heb zowel bij K. als bij I. niet hoeven te gebruiken (ook geen duim bij K). Maar sommige kindjes hebben een enorme zuigbehoefte, dan moet je ze het niet "ontnemen" vind ik. Bij juiste gebruik van speen is er niets mis mee, volgens mij. Ook niet voor de stand van tandjes en spraakontwikkeling.

Sandra: fijn dat jullie op tijd zijn met de voorkeurshouding! Wat voor oefeningen krijg je hiervoor?

Odess: zijn jullie inmiddels achter of R. last van spruw heeft? Toch nog even een paar uurtjes bijgetankt per ongeluk:)

Lan: fijn dat je ook lekker hebt kunnen slapen.

Kelly: veel succes vandaag!

Hier: wederom een goede nacht. Om 23:00 uur gevoed, daarna kwam ze om 5:00 uur en daarna sliep ze weer door tot 8:30 uur. En nu ligt ze vanaf 9:15 uur weer te tukken. Nog een uur langer slapen in de nacht en we hebben weer een volledige nacht. Maar dit mag ook wel een tijdje duren hoor, echt lekker.
    K. is zo ontzettend lief voor I. Hij is zo voorzichtig met haar en staat zelfs al zijn knuffels aan haar af. Zo schattig om te zien.
    Vandaag verder geen plannen. Het is heerlijk weer, dus we gaan ons zo installeren in de tuin.

17. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Sandra: ik vind de Babyboom wederom best heftig deze keer. Ben heel benieuwd naar dat stel uit Spijkenisse met die oudere man. Ze was de vorige aflevering eindelijk zwanger geraakt, maar volgens mij gaat dat weer mis, wat ik zag in de previeuw. Nog 2 dagjes wachten.

18. sandra

sandra Fanatiek lid

Ja ik vind de afleveringen ook erg heftig. Ik weet wel hoe het afloopt met het stel uit Spijkenisse, je kan het ook overal vinden op internet. Maar ik zal het niet vertellen;)

Heerlijk in de tuin zitten, hopelijk komt het zonnetje nog door. Dan ga ik ook naar de tuin;)

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Is de zon bij jullie dan niet door, Sandra? Hier schijnt het volop. Wel gek, we wonen op ongeveer 10 km van elkaar vandaan..
    Ik ga even op het internet kijken, kan niet wachten tot woensdag:)

20. Hester

Hester Niet meer actief

Net lekker alles bijgelezen hier, volgens mij begint iedereen zijn draai al een beetje te vinden met de beebs :D

Valt me op dat zovelen aan het inbakeren zijn! Wij ook hoor: onze oudste lag heel strak ingebakerd, maar V. vindt dat niets, die ligt liever in de puckababy.

Vorige week waren bij ons de hele week spaanse familieleden op bezoek - heel gezellig en ook handig, want twee ervan zijn kinderarts en die kun je dus met een gerust hart even je baby meegeven.

Afgelopen paar dagen ben ik met mijn beide zoontjes gaan logeren bij mijn ouders. Zo heerlijk: ze hebben talloze flesjes klaargemaakt + gegeven en ik ben helemaal bijgeslapen / uitgerust en kon lekker winkelen enz! ;)

Deel Deze Pagina