hoeft niet hoor, ik moet er nog zo'n 28... maar dat was eigen kweek, dus eigen schuld dikke... kont LOL ... het resultaat van lijnen vanaf mn 14 toen ik geadviseerd werd eerst 3 (drie!) kilo af te vallen om voor een borstverkleining in aanmerking te komen (ja en die waren dus net zo groot als voordat die 3 eraf ware...:x:x:x)... daarna jarenlang jojojojojojojojojojoj... weet nu hoe het komt, vandaar dat ik nu niet ga lijnen maar mn lichaam laat werken door de verbranding gaande te houden en om de 3 uur ongeveer wat te eten (hihi, voor mij wel regelmaat dus hahaha)
Ja dat is inderdaad hetzelfde ziekenhuis, maar wel een andere afdeling. Bij ons zaten de VP ook bij de baby's op zaal (met hun balie), 6 baby's op een zaal met 2 VP. Dus dan is de communicatie vanzelf wel beter denk ik. Ik snap dat je wil weten waarom ze daar nog is? Hopelijk mag je meisje snel naar huis.
Sandra, ik loop bij een diëtiste en via haar volg ik nu een dieet wat een beetje lijkt op Sonja Bakker (ook weekmenu's) maar dan anders. (volg je em? ) Ik vond het vooral heel fijn om te horen dat het allemaal niet zo snel hoeft te gaan (al zou ik dat natuurlijk wel graag willen) en dat je echt niet altijd streng voor jezelf hoeft te zijn. Het gaat vooral om keuzes maken, niet om 'ik mag niks'. Heel logisch maar toch fijn om je daar bewust van te zijn. Fijn dat het zo goed gaat met je dieet! Ik ben de eerste weken ook echt chagrijnig geweest, vooral als het tegen etenstijd liep. Nu heb ik vooral 's avonds laat last (net nog een handje chips weggewerkt..) en als ik 'wordt verleid', buiten als ik langs de bakker loop of op een feestje met lekkere hapjes ofzo. Over drie weken gaan we op vakantie, ben erg benieuwd hoe/of ik het dan een beetje vol kan houden! Ah wat een lieve foto van Lucas en jou! Hester, wat leuk zo'n laatste dagje vrij samen met mama doorbrengen! Spannend hoor, voor het eerst naar school. Zie je er tegenop? Mij lijkt het best moeilijk (vooral het besef dat er een levensfase voorbij is) terwijl ik als juf weet hoe leuk kinderen het (meestal) vinden. Firerose, wat een raar cb zeg! Waar bemoeien ze zich mee? En inbakeren terwijl je kind prima slaapt...beetje vreemd! Mamalijntje, bijzonder hè dat je zo'n reactie ziet na een bezoek aan de osteopaat?! Kiwi, wat fijn dat het zo goed gaat met I.! Meid wat zullen jullie opgelucht zijn! Ik hoop ook voor je dat het nu klaar is met al het ziek zijn, hopelijk kan de homeopaat iets voor K. betekenen. Pff, kan me voorstellen dat je klaar bent met het ziekenhuis hoor. Wij hadden dat ook met Hadassa. Er werd prima voor haar gezorgd, maar de communicatie was echt prut. Hopelijk snel naar huis! Odess, helemaal niet stom, je kunt niet alles weten/overal aan denken, toch? Daarvoor zijn boeken, fora, en dergelijke juist zo handig! Spannend joh, E. in een groot bed! Het is goed gegaan lees ik? Fijn! Toch weer een volgende fase. Leuk maar ook wel een beetje 'vreemd'. Super, wat balen zeg dat je niks vergoed krijgt! Omdat iemand anders zo nodig jouw spullen moet jatten, mag jij er nu voor betalen. Zo oneerlijk! Meta, wat fijn dat het zo goed gaat met afvallen joh! Fijn om je zo fit te voelen hè?! Drukke dagen inderdaad, maar wel gezellig denk ik zo?! Van groep 2 naar 3 is inderdaad een grote stap. Het is toch weer een volgende fase, ze worden zo snel groot! Kibbeling, de weegschaal gaf 0,6 kilo minder aan dan dinsdagochtend, erg prettig dus! Vreemd is dat hè, zo'n eerste logeerpartij! Wel lekker om even rust te hebben. Regelmaat, ik ben zelf ook van het vaste ritme, al betekent dat hier niet altijd dat alles op een vaste tijd gaat. We zijn wel zo voorspelbaar mogelijk, hier werkt dat prima. Priscilla, wat erg zeg, dat er zo met zo'n kleintje omgegaan wordt! Ik zou het zeker melden. Gisteravond zijn we weer thuis gekomen uit Friesland. Het was heel erg gezellig, echt fijn om weer even bij m'n mams te zijn. In Sneek nog hele leuke kleding voor de meiden gekocht (bij een babyzaak was alles 50% korting, kwijl kwijl) en de cd van Adele voor mijzelf (mag ook weleens, na al die aankopen voor de meiden). Vandaag druk gehad, soep gekookt, cake gebakken en huis opgeruimd. Morgen wordt Hadassa gedoopt en we krijgen na afloop behoorlijk wat visite. Druk dagje dus! Ik vind het echt een gek idee dat de scholen hier maandag weer beginnen. Naomi gaat dan weer naar peuterspeelzaal en de oppas en is dus maandag en dinsdag niet thuis. Hoewel het vast heerlijk rustig zal zijn, zie ik er toch een beetje tegenop. Ik heb ook een beetje het gevoel dat m'n verlof zo goed als voorbij is, terwijl ik nog 6 weken vrij ben. Nu school weer begint, ga ik ook weer veel werkmail krijgen die ik toch af en toe zal moeten lezen. Ik kan het nu niet meer afdoen met 'ah, daar heb ik voorlopig toch niks mee te maken....delete!' Snel de laatste fles geven, ben al laat zie ik! Fijn weekend verder meiden!
@Elise, met mijn bekken gaat het niet goed. Ik ben wat dat betreft blij als deze zwangerschap over is. Maar aan de andere kant denk ik weer, dit is de laatste zwangerschap dus het moet niet te snel over zijn, want dit kot nooit meer terug. Lekker tegenstrijdig hè . @Sandra, ja dan wel maar ik had dat ook al tegen onze tussenpersoon gezegd om dat op te geven maar dan hadden we dat in de aangifte erbij moeten vermelden en dan moet je een sleuteltje kunne geven van dat slot. Ik ga ze toch maandag nog eens bellen want een sleuteltje kan ik wel ergens vandaan toveren. Alleen die aangifte is al gedaan en daar staat dat helaas niet in.... @bv, bij mij was de eerste keer een hel. Pijn, moe, stress etc. Ik ben daarom heel erg aan het twijfelen of ik het nu weer ga proberen. Ben er voor mezelf nog niet uit.
Goedemiddag dames, Ons meisje mag vanmiddag naar huis! Ze ligt nu te slapen en om 4 uur gaan we haar ophalen! Ze doet het op dit moment ontzettend goed, slaapt 's nachts 11 a 12 uur achter elkaar en drinkt overdag 4 flessen van tussen 150 en 180 cc. Haar arts heeft ons op het hart gedrukt dat het niet te weinig is en dat ze zolang mag slapen met haar gewicht. Ook het aanhappen ging vandaag en gisterenavond weer zoals het hoort. Fles erin en zuigen maar. Dit hebben wij meer dan een maand niet meer meegemaakt! Het ziet er naar uit dat ze haar aversie voor de fles kwijt is sinds het zo goed gaat met drinken en ze zich niet meer verslikt. Ik durf nog niet helemaal te juichen, maar het gaat op dit moment heel erg goed (klopt af op het hout). Nu even het huis aan de kant (is de afgelopen week niets van terechtgekomen) en op naar het ziekenhuis. Tot vanavond.
@ Sandra bedankt voor de links. En wat lief dat je een nieuwe laptop hebt gekregen van manlief! @ Meta dan heb je nog een eind te gaan als je 28 kilo af willen vallen nog.. Respect hoor!! En idd regelmaat met eten is de 1e stap. @ Marry hopelijk was het een mooie doop en heb je het nu gezellig thuis. En je mag idd ook wel eens wat voor jezelf kopen. @ Super het lijkt me voor jou idd dubbel als je weet dit is mn laatste zwangerschap en ik wil er van genieten maar aan de andere kant ook snel van de pijn verlost willen zijn. Hopelijk kan je er toch nog een beetje van genieten ondanks de pijn. @ kiwi oh wat een goed nieuws!!! Hopelijk zet het goede nieuws zich thuis lekker voort. @ Hier na de laatste fles van 22.30 ur gisteravond is Stijn in slaap gevallen en om 3.30 uur was hij er weer voor zijn fles. Nadat ik toch die film heb afgekeken tot half 1!! Daarna is hij wel weer gaan slapen en werd rond 7 uur weer wakker. Manlief heeft hem de fles gegeven en rond 8 uur kwam hij weer naar bed, Stijn was weer gaan slapen en heeft geslapen tot 9.30 uur!!! Al met al dus wel lekker geslapen. Vanmorgen heb ik de speen van de fles vervangen door een speen maat 2. Stijn deed op een gegeven moment bijna 3 kwartier over de fles nu gaat het weer zoals van ouds 15 á 20 minuten. Vanmorgen heb ik hem in de tummy tub gedaan en in het begin vond hij het echt helemaal niets.. Hij werd uiteindelijk wel wat meer ontspannen maar volgens mij vindt hij het badje toch leuker??
Fire Zou ook wel bizar zijn dat kdv je dan mag weigeren omdat je dan wel verplicht bent om je kind te laten vaccineren.. Wij gaan het dus ook uitstellen! Ik kan me goed voorstellen dat je naar het andere CB wil, antroposofisch vind ik echt niks mis mee en dat stellige gedrag werkt bij kindjes gewoon niet altijd! Alles zo precies en als I met luier aan wordt gewogen moet er nog x aantal gram vanaf kom op zeg azijnzeikerij! Haha citroenwikkels.. Ja dat kun je verder zelf invullen Supermom Wat een tegenvaller van de verzekering zeg!!! Volgende keer (mocht die er onverhoopt komen met wat dan ook) even opzoeken op google welke voorwaarden de verzekeringen vaak hebben, dan kun je idd zeggen dat iets niet onbeheerd was ofzo! Ik ben ook van het gezond en gevarieerd eten ipv hulpmiddelen als vitaminen! ik ben zeker TEGEN al het snoep voor kinderen die volzitten met glucose-fructose(stroop) allemaal goedkopere suikers die slecht zijn! Teveel aan suikers is overigens de grootste veroorzaker van kanker, bewezen. Oohh wat vervelend dat het slecht gaat met je bekken!! Meta/bv-meiden Helemaal mee eens! Chapeau! Kiwi Bij ons is idd voornamelijk ook de reden dat we willen uitstellen; het is nog zo vroeg! Vinden wij ook een risico. Hoe dan ook, ieder moet het met eigen gevoel beslissen, niets is goed of slecht. Vind het wel belangrijk dat men er bij stil staat omdat het niet zo onschuldig is als RIVM doet voorkomen! ('Wij van wc-eend!') Ja hou die ziekenhuizen in de smiezen hoor!! Jij hebt het voor het zeggen uiteindelijk! Geweldig dat ze naar huis mag!! 3 R-en Vind ik vooral wel belangrijk als ze iets ouder wordt.. Nu 'go ik een beetje with the flow' En die regelmaat hoeft denk ik niet heel strak, maar zeker voorspelbaarheid. Hangt ook weer van het kind af he, hoe hard ze dat nodig hebben, denk ik. Pris Hmm klinkt lekker zeg met je vriendin!
Hoi allemaal!! @Marry: Oke, zou het wel knap vinden als je het de vakantie vol kan houden, ik heb gewacht tot de vakantie voorbij is. Vandaag had ik het wel even moeilijk, in het archeon hadden ze van die heerlijke zakken met vlaamse frieten jammie!! Maar ik heb me in kunnen houden en heb heerlijk genoten van mijn krentenbol En hoe was de doop van Hadassa? @Kiwi: Jippie je meisje mag naar huis!! En fijn dat het drinken nu helemaal goed gaat. Jullie waren er gelukkig optijd bij. Geniet ervan! @Hier: Om de vakantie af te sluiten zijn we vandaag een dagje naar het Archeon geweest, vooral voor Thomas was het geweldig! Echt een aanrader voor kinderen vanaf een jaar of vijf. Morgen gaat de school weer beginnen aan de ene kant wel lekker, maar ook wel weer een hoop geren s'morgens. En thomas gaat morgen naar groep 3, spannend!
avond meiden, @ kibbeling ja me ouders waren heel blij.me vader pakte hem uit de wagen maar sliep nog dacht ach maak niet uit..o en die pil ja ik ga denk over op iets anders wacht nu op me ongi en voel me nu veel beter dan dat ik die pil slik.heerlijk is dat he als je niks op de planning heb en lekker lui kan zijn!! @ sandra ene kant durf ik geen melding te maken want dan heb ik kwade gezichten staan.maar ga het toch doen dinsdag.oh jij lekker verwent met een nieuwe laptop @ marry ja ik stond bijna te huilen ervan gewoon zo zielig vond ik het.mooi dat friesland gezellig was!! @ kiwi mooi dat je kleine meid naar huis mag.hoop dat ze het goed blijft doen hoor!! @ mendie ja heb ze me eerlijk verteld maar heb haar opgewezen dat dat niet normaal is.wat haar man heeft gedaan. @ scholen hier beginnen ze volgende week weer. @ hier me ouders zijn geweest vandaag alweer.het gaat gelukkig iets beter nu.hoop dat het zo blijft.verder lekker niks gedaan lekker in me huispak rond gewandeldburen zijn ook weer terug eindelijk wat meer lawaai want was maar stil zonder buren..jayden heb vannacht weer goed geslapen van 1 tot half 8
Ik weet ik verwaarloos jullie.. maar we hebben weer een fantastisch weekend gehad NIET!! Maikel vind het leuk om om de 2 uur te gaan drinken!! joepie lol grrrrrrrrrrrr maar goed.. De rest gaat het wel met ups en downs... komt goed met mij ben nog niet volledig ingestort... Ben jullie dankbaar da tik altijd maar weer mag binenvallen om af en toe te zeuren en soms jaja hebben we ook wel goede dingen. Jaja Maikel is eindleijk uit de prematuur luier!!! En jaaj hij draagt matje 50 shirts en 44 broeken!! goed he!!!
@ lan wat slopend die nachten, ik herken het maar al te goed. Hier ook 2 nachten er nu opzitten met om de 2 uur voeden. Nou ik duim dat we allebei vanacht een betere nacht hebben. En wat fijn dat M lekker aan het groeien is nu. Dat zijn inderdaad positieve berichten!
@ lan balen joh dat die om de 2 uur kom hoop dat je snel regelmaat heb maar meid je doe het erg goed en weetje jayden past ook nog in de 44 broekjesmeid dat komt helemaal goed met maikel!!
@ Sandra lekker genoten van jullie laatste vakantie dag. Wat zijn de 6 weken snel gegaan he? Allebei je grote mannen weer een klas hoger en voor Thomas zal het helemaal spannend zijn.. @ Pris fijn dat het contact met je ouders weer een beetje terug is en dat het ook zo goed gaat. Hopelijk blijft dat zo voor jouw en je kleintjes. @ Lan je mag hier altijd binnen komen vallen en wat super dat hij uit de prematuur luiers is en zijn kleertjes ook al wat groter zijn!! Gaat het met jou ook al iets beter? @ hier vandaag een rustig en gezellig dagje. Vanmiddag een heerlijke cake gebakken die klaar was toen de visite er was dus ja die moest geproefd worden. Hij smaakte heerlijk zeker ook omdat hij nog warm was. Stijn was ook lekker ontspannen, slapen in de box, wakker worden kroelen en spelen met de visite en daarna lekker een flesje. Nog even spelen en kroelen, pyjama aan en naar bedje. Een rustig dagje dus, nu lekker achter de laptop en tv kijken.
Ha meiden, Debie, ja, ik sta zelf voor de klas. Ben juf op een basisschool en sta aankomend jaar voor groep 4. Vandaar dat het vreemd voelt dat morgen 'mijn' groep begint zonder mij! (al moet ik zeggen dat ik er nog niet aan zou moeten denken hoor, om al te beginnen!) Kiwi, wat fijn dat I. naar huis mocht vandaag!!! Echt super goed nieuws! Het gaat vast helemaal goed komen thuis, heel veel succes in ieder geval! Kibbeling, heerlijk zo'n relaxte dag! Weggaan en dingen ondernemen is leuk maar soms heb je ook echt even rust nodig. Sandra, goed van je dat je de verleiding hebt weerstaan! Archeon is zeker leuk, ben er een paar jaar geleden nog geweest met een schoolreisje. Ik ga m'n best doen in de vakantie maar ik wil met de diëtiste overleggen hoe ik het het beste kan aanpakken. Ik weet gewoon dat ik niet alles kan weerstaan en wil niet de hele vakantie met een rotgevoel lopen als ik iets neem. Veel succes morgen met het spul naar school brengen! Lan, slopende nachten zijn dat zeg! Wel heel fijn dat M. goed groeit en hij nu in een grotere kleding- en luiermaat zit!! Sterkte met de nachten meid! Het dopen vandaag was erg fijn. We hebben een hele mooie dienst gehad en er waren veel familieleden en vrienden bij die na afloop ook nog bij ons thuis zijn geweest. Erg gezellige dag, maar toen ze allemaal weg waren, was ik echt gesloopt haha! Dit oude besje vond het een beetje vermoeiend, al die mensen in huis. Er zijn veel foto's gemaakt, dus zal er van de week even één posten. Nog even een vraag aan degenen die inbakeren: wij gebruiken Swaddle me en Hadassa slaapt daar erg goed mee. Nu begint ze er aardig uit te groeien dus hadden we het idee om haar te gaan laten wennen aan een gewone slaapzak. Vanmiddag geprobeerd maar ze wordt steeds ver voor flestijd wakker. Nu hebben we haar vanavond weer in de bakerzak gelegd en slaapt ze al uren achter elkaar. Hoe pakken jullie dit aan? Bouwen jullie nu af of ga je nog over op een grotere maat? En hoe doen jullie dat afbouwen dan? Ik wil het de komende dagen nog wel eens proberen maar als ze in de gewone slaapzak niet goed slaapt, ben ik toch geneigd een grotere maat te kopen. Echter, ze zal toch ooit zonder moeten......
marry hier starten ze ook weer, ik pas januari, groep 7. Hier geen last van dat ze zonder mij sterten, haha
Goedemorgen!! @Priscilla: Wat fijn dat het contact met je ouders weer wat beter gaat. @Lan: Oei dat is zwaar om de 2 uur drinken! Maar wat goed dat hij een groter maatje heeft! @Marry: Ik heb de grotere maat van SwaddleMe gekocht, Lucas slaapt er trouwens alleen s'nachts in. Overdag ligt ie beneden in de hangmat of kinderwagenbak te slapen. @Debie: Zo wat heerlijk, ben je tot januari vrij? Ik was eigenlijk tot 1 november vrij, maar heb besloten om 10 oktober weer te gaan beginnen met werken. Zo heb ik nog een paar weekjes extra voor volgend jaar. Hier zitten de jongens weer op school, wel stilletjes zo. Moet er echt weer even aan wennen. Straks komt de fysio, daarna boodschappen doen en verder lekker niks. Fijne dag allemaal!
sandra zou half oktober weer moeten werken maar heb nog ouderschapsverlof opgenomen. Kan het nog niets over mijn hart verkrijgen om niels al weg te brengen en wil graag nog bv geven dus tot januari nog lekker vrij. Heb dat bij de meiden ook gedaan. Zal idd wel weer even stil zijn dat ze weer op school zitten.