Juni mama's 2011-deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door Kiwi1, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra

sandra Fanatiek lid

Heerlijk toch tot januari vrij!
    Ik werk onregelmatig, vaak in de avonden over in de nacht, dus als ik werk is mijn man thuis. Dat maakt het denk ik wel een stukje makkelijker om weer te beginnen.

2. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ja, dan had ik idd ook wel weer willen beginnen. Gekke is dat de meiden 2,5 dag naar het kdv gaan en ik daar nu helemaal geen moeite meer mee heb maar als ik dan naar niels kijk denk ik nee, help nog zo klein.

3. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kiwi: super!!! Geniet er maar goed van !K. wordt toch bijna 4 of vergis ik me? Gaat dan bijna naar school of duurt het nog even

@sandra: Archeon is leuk he, we zijn er ook een paar keer geweest, dit jaar nog niet… vind het zo prijzig.. volgend jaar maar weer een keer…(met onze c1000 bonnen gaan we binnenkort naar Drievliet… daar zijn D&M nu ook aan toe, ook superleuk vind ik, weer een fase verder….

Rare dag vandaag: man aan het werk, 2 kids naar school, ik nog 1 week 'vakantie' en daarna begint mijn zwangerschapsverlof weer voor 5 weken....:D:D:D:D (omdat ik 'dubbel' vrij was, stel je zeg maar je verlof uit en plak je dat achter de zomervakantie er achter aan)... Heb al wel een beetje stiekem gewerkt, morgen ook even naar school want onze school viert haar lustrum dit jaar en ik zit in de feestcommissie en we hebben een feestweek begin oktober... (dus 1 week nadat ik weer les ben gaan geven ;):p)

Het is iig erg stil in huis... heb even huishouden gedaan en ga straks lekker met mn meisje wandelen, manlief heeft de auto mee, de kids blijven tussen de middag en om half 4 bij opa en oma. Iedereen is dus pas met het eten thuis....Het is zo stil dat M. steeds wakker wordt haha...

tot later!

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Marry: gefeliciteerd met de doop van Hadassa!
    Afbouwen bakerzaak. Bij K. kon ik met 10 weken in een keer stoppen gelukkig, maar zo ga ik het bij I. doen als ze er niet in een keer vanaf kan. Eerst 1 armpje eruit en kijken of het goed gaat, als dat goed gaat dan meteen in een slaapzak met lange armen. Het liefst een winterslaapzak (als het niet te warm is). Winterslaapzak is zwaar waardoor ze niet heel soepel met hun armpjes kunnen zwaaien.

Debie: wat lekker dat je tot januari vrij hebt! Kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om Niels nu naar het kdv te doen.
    Ik vond dat ook, echter omdat ik haar 1 week uit handen heb moeten geven (in het ziekenhuis), merk ik dat ik het nu wel makkelijker vind. Ze gaat over 3 weken naar het kdv, dan is ze bijna 14 weken.

Sandra: hahah, ik kan me nog herinneren dat je er beetje tegen de zomervakantie op zag, 6 weken lang met alle kids thuis. En nu moet je weer wennen dat ze op school zitten:D

Kibbeling: heerlijk rustig dagje vandaag dus. Kan soms zo lekker zijn he? Veel plezier met het cake bakken!

Hier: het gaat goed met ons meisje. De eerste fles thuis was heel spannend. Zo gek, ze moest echt even wennen aan het feit dat het thuis ook goed zou gaan. Volgens mij associeerde ze de omgeving weer met het lastige drinken. Ze was heel voorzichtig met aanhappen, maar daarna ging het super goed. En gisterenavond en vanochtend weer. I. zit nu al een paar dagen op 4 flessen. Ze drinkt dan tussen 160 en 200 cc. Ik dacht dat ze 200 cc nooit zou halen, maar ze doet het. De laatste fles is om 20:00 uur en ze slaapt tot 8:00 uur de volgende ochtend. Ik kan nog steeds niet geloven dat ze dit met 2 maanden al doet en maakte mij in eerst instantie best druk om of het al kan. Maar volgens haar arts is dit gewoon prima.
    Ik vind de voedingstijden nog heel erg spannend, het heeft echt een groot impact op mij gehad, maar dat verdwijnt wel als het een tijd goed gaat.

Fijne dag allemaal!

5. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    mata jij geeft dus ook les???

kiwi heerlijk dat ze het goed doet. Hier heeft niels gister rond half 10 een fles gehad, ongeveer 130 gedronken en hij kwam vanochtend om 6;10 dus ook behoorlijk lang. Ik was iig super blij ermee

6. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    even niet zo veel tijd om te reageren laatste dagen. De voedingen duren zo lang en ze komt zo vaak ook in de nacht dat ik het momenteel even beetje zat ben door moeheid en omdat ik voor mijn gevoel haar de hele dag aan de borst heb en daardoor bewegingsvrijheid letterlijk en figuurlijk mis. Ik hoop dat er weer snel wat regelmaat en pauze tussen de voedingen komt. Zou wenselijk zijn voor mijn humeur in ieder geval :).

7. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Zo weer even inslingeren… Krijg je he als je 3 dagen niet reageerd (oeps)

Vitamine D: Ik wordt er kriegel van.. Wel en dan weer niet en dan weer wel.. Wat willen ze nou??? Haha.. Maar hier een peuter die denkt dat vitamine kauwtabletjes – Snoepjes zijn en ze trouw elke dag opeet..

Sandra wat is Lucas al groot!!! En hele onderneming dagje Duinrell.

Odess wij hebben hier ook een aha moment gehad met Yara op bed leggen. Die bleek echt even 3 min te willen huilen om alles van zich af te gooien en slapen gaat nu super! Hopelijk blijft R dit ook doen!
    En hoe bevalt E haar bedje?

Supermom onwijs balen zeg dat jullie waarschijnlijk niks terug krijgen..

Meta drukke boel bij jou! Beetje bijgekomen?

Kibbeling: lijkt me ook even wennen zonder Stijn! Gelukkig goed bevallen maar altijd raar de eerste keer!

Priscilla1987 moeilijk hoor.. Persoonlijk zou ik geen melding maken mits het vaker voor gaat komen.. Maar zou het zeker in de gaten houden!!!

Sandra wat lief!!!! Ik wil ook een lappie!! Wat een verwennerij!

Kiwi wat fijn dat je meisje weer thuis is!! Hoe gaat het nu met haar?
    O ik lees het al! Kan me voorstellen dat het wennen is. Wat een verandering en wat fijn!!!! En knap van haar dat ze zo lang doorslaapt en die grote flessen leeg krijgt! Heerlijk.. Nu kan jij ook ontspannen en bijkomen

Lan je bent er druk mee!! Maar fijn dat je weer een kleding maat bent opgeschoven!

Marry81 wij hebben Yara ook in de swaddleme liggen en je kan afbouwen door 1 slaapje per dag.. gedurende twee dagen en dan weer een slaapje en zo verder zonder zak of door 1 arm niet in te bakeren en dan twee dagen later de andere en dan helemaal zonder. Of plots zonder bakerzak.. Maar er zijn ook afbouwzakjes van swaddle me.. Wij gaan nog even door met inbakeren totdat ze van rug naar buik kan draaien.

Debie heerlijk zo lang verlof… Als ik dat zou willen nemen mijn collegas dit niet in dank af dus ik begin trouw in september weer..

Meta heerlijk rust in huis!! Ook al is het even wennen.

--

Hier gaat alles redelijk. Was zo geniaal geweest om 1 schepje Omneo te vervangen met 1 schepje standaard en direct zat Yara verstopt.. Weer slecht drinken , spugen en huilen en huilen.. Helemaal uit haar ritme..

Dus die zijn we weer opnieuw aan het zoeken.. Donderdag naar de kinderarts en overleggen wat we nou met die stomme voeding moeten doen bah.

8. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ Marry een dage thuis vind ik net zo fijn hoor. Stijn heeft ook echt genoten van het dagje thuis. Veel slapen voral.
    Wij hebben Stijn eigenlijk in een gewone slaapzak gedaan en hem strak onder een laken en dekentje in bed gelegd.
    We waren ook wel bang dat het niet helemaal goed zou gaan maar langzaam aan is hij er aan gewend.
    We deden hem na zijn flesje van 6 uur in een slaapzak in bed leggen en als het nodig was deden we hem na de fles van 23 uur inbakenen.
    Zo kon hij toch wennen aan de slaapzak en heeft hij de swaddle me niet meer nodig. We hebben het steeds verder uitgebreid.
    Hoop dat je er wat aan hebt.
    @ Sandra kan me voorstellen dat het stil in huis zal zijn. Had je officieel dan vakantie achter je verlof geplakt dat je nu toch eerder gaat beginnen met werken?
    @ Meta dan ben je ook super lang vrij.. Ik vind mijn verlof al lang :D
    Haha dat kan toch ook de bedoeling niet zijn, zo stil in huis dat M er wakker van wordt..
    @ Kiwi wat heerlijk om te lezen dat het drinken thuis ook goed gaat en ze van die goede nachten maakt.
    Hoe hapte I aan toen het slecht ging? Ik merk dat Stijn vaak met zijn tong niet helemaal goed om de speen gaat in het begin dan wil hij drinken maar duwt tegen de speen aan.
    Na een paar minuten dan lukt het hem wel en drinkt hij de fles wel goed.
    @ Bloesem veel sterkte met de voedingen en dat er voor je humeur, rust en bewegingsvrijheid weer wat meer tijd tussen komt.
    @ Mamalijn vervelend dat ze zo sterk reageert op de verandering in haar voeding. Wat een verschil kan 1 schepje dan maken he?
    Hopelijk kan de kinderarts je verder helpen.

@ hier afgelopen nacht paar keer uit bed geweest om de speen in Stijn zijn mond te doen en om 4.45 uur voor een flesje.
    Het flesje heeft manlief gegeven en daarna heeft hij stijn weer in bed gelegd. Echter had deze weinig zin om gelijk te gaan slapen...
    Rond half 6 viel hij eindelijk in slaap. Manlief zijn wekker ging en die heb ik niet eens gehoord..
    Ik werd pas wakker toen hij gedag kwam zeggen, daarna weer in coma gevallen tot Stijn om 8.45 uur kwam. Erg he??
    Vandaag niet veel in de planing staan, behalve even eten voor Stijn halen straks. Hij ligt nu eindelijk in de box te slapen nadat hij de gehele ochtend niet wist wat hij met zichzelf aan moest. Wel moe zijn maar niet in slaap kunnen/willen vallen. Bij mama op schoot was niet goed, in de box was niet goed... denk dat er een sprongetje komt of dat hij er al in zit...

9. sandra

sandra Fanatiek lid

@Debie: Komt vanzelf wel goed hoor, nu is hij voorlopig nog lekker bij je.

@Kiwi: Wat fijn dat het thuis ook allemaal goed gaat, kan me voorstellen dat, dat even spannend was.
    Ja haha ik zag inderdaad tegen de vakantie op, maar het is me eigenlijk wel meegevallen, maar vandaag was toch ook wel lekker hoor, al moest ik even wennen aan de stilte:D

@Meta: Drievliet daar ging ook vroeg altijd naar toe (toen ik in Leidschendam woonde), ik keek net op de site en schrok een beetje van de toegangsprijs:$, vroeger was het 10 gulden. Maar ze hebben wel veel nieuwe dingen zag ik.

@Bloesem: Dat klinkt pittig, hopelijk gaat het snel wat beter.

@Mamalijntje: Zoo dat 1 schepje voeding zoveel verschil uitmaakt zeg. Maar mag je van de kinderarts dan geen omneo blijven geven?

@Kibbeling: IK heb mijn vakantie en overuren achter mijn verlof geplakt. Maar omdat Lucas zo vroeg kwam had ik al 15 weken verlof na. Dus nu plak ik nog precies 2 maanden extra achter mijn verlof en dan heb ik nog een week of drie overuren of vakantiedagen over.
    Dat klinkt inderdaad als een sprongetje!

IK zat net op mijn banner te kijken en over twee weken is Lucas gewoon al weer vier maanden:$ Ongelooflijk he, hoe snel dat is gegaan!

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Pris: fijn dat het wat beter gaat met je ouders! Scheelt een hoop stress.

Bloesem: oh, kan me voorstellen dat het slopend is. Misschien regeldagen? Of gaat het altijd zo?

Mamalijntje: waarom heb je de voeding vervangen? Bevalt omneo toch niet?

Kibbeling: Isa pakte de speen op een gegeven moment helemaal niet. Ze draaide haar hoofd voor weg, of duwde het met de tong weer uit. Maar bij haar is het psychisch geweest, omdat het drinken zo onrustig ging. Dat lijkt me bij Stijn niet. Mocht het problemen geven dan kan ik je prelogopediste aanbevelen. Die kijken mee met de voeding en kunnen goede tips geven.

Sandra: het gaat idd zo snel he! Ongelofelijk, bijna 4 maanden alweer.

Ik vergeet trouwens helemaal te vertellen dat Isa gisteren ineens van buik naar rug draaide. En wel 3 keer achter elkaar. Ik zag het al eerder aankomen, maar gisteren is het haar gelukt. Ik weet niet wat er met haar is gebeurd daar in het ziekenhuis, maar binnen een paar dagen van 7 uur naar 12 uur achter elkaar doorslapen en al omdraaien. :D

11. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ Sandra dat is dan wel erg lang vrij zeg!! Ik heb ipv de 16 weken verlof nu 18 weken omdat ik 2 weken door ben gelopen na de uitgerekende datum en moet zeggen dat ik ook wel weer een beetje zin heb om te gaan werken. Ik ben wel blij dat ik nog 2 weekjes heb dan kan ik echt aan het idee wennen dat het 1 sept alweer zover is.. Maar dan hoef ik ook maar 3 1/2 week te werken en dan heb ik alweer vakantie :D
    Jeetje over 2 weken alweer 4 maanden wat gaat dat snel zeg!! Stijn was gisteren 2 maanden en dat vond ik al snel gaan. Weet nog dat ik met verbijstering je bevallingsverhaal heb zitten lezen toendertijd.

@ Kiwi ik zal de prelogopedist in mn gedachten houden. Wat een ontwikkeling heeft I doorgemaakt in het ziekenhuis. Als mama even niet oplet dan slaapt ze ineens langer en dan kan ze zich ook al omrollen!!

@ hier stijn ligt al een tijdje lekker te slapen in de box. Ik ga hem ook niet wakker maken voor een flesje hij komt vanzelf wel. We zullen zien hoe de dag hier verder zal gaan verlopen. Morgen moeten we ook voor de 1e keer naar de osteopaat ben zo benieuwd hoe dat zal gaan..

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Kibbeling: heeft Stijn nog steeds voorkeurshouding ondanks de fysio? Osteopaat kan idd heel erg goed helpen! Meestal zijn babies met 2 a 3 behandelingen er vanaf.

Dames, hoeveel slapen jullie babies overdag? Isa slaapt zo ontzettend veel dat ik het soms wel jammer vind. Ze kan maar echt max 1 uur ene 15 minuten wakker blijven en slaapt dan altijd door tot de volgende voeding. En 's nachts dus ook al zo lang. Ik zou het leuk vinden als ik iets langer van haar kan genieten overdag. Met mijn zoon had ik dat trouwens ook, bedenk ik mij net. Ik weet dat ik niet moet zeuren, maar was even benieuwd naar het gemiddelde.

13. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    uuhm misschein overheen gelezen maar uuh wat gingen we doen met de meeting (bloos).

Ennuh maikel had een 3 maanden lang regelweekend :) Vandaag gaat stukken beter. Om de 3 uur en hij slaapt als het even kan boven in bedje ingebakerd... Meer rust voor hem :)

14. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Debie en Marry: ik ben ook juf; op een mytylschool en ik ben ook net als Debie vrij tot januari. Om dezelfde reden: bv en nog niet naar het kdv willen brengen. Ik vind het heerlijk!!! Ook al vind ik het wel raar dat ze vandaag gestart zijn zonder mij.
    Kiwi: hier gaat het slapen overdag heel wisselend, maar Milou is een wakkere baby en slaapt niet veel overdag. Ze slaapt meestal na de voeding van 7:00 gelijk door tot 11:00, tot de voeding van 14:00 een paar hazeslaapjes en dan gaat ze naar bed en slaapt ze tot 17:00 (maar dan moet ik wel een paar keer haar speen geven), dan doet ze meestal nog een paar tukkies tot na de voeding van 22:00, waarna ze naar bed gaat. Wat heerlijk dat het thuis zo goed gaat met jullie meisje!
    Mammalijntje: het topic is gesloten, maar we kletsen verder bij de clubs (dus achter de schermen;)). Als je wil kan ik Rozemarijke vragen je een uitnodiging te sturen? Luca slaapt nu eigenlijk heel goed; hij slaapt altijd door en vaak ook uit tot 8:30, dus ik heb niks meer te klagen:D. En hoe slaapt Jamie nu? Idd een heel verschil zo'n doorslapende baby! Jij ook met Yara bij de osteopaat? Wij zijn vanochtend weer geweest.
    Sandra: 4 maanden alweer!!! Ik weet nog dat ik met een open mond en kippenvel jouw verhaal toen heb gelezen. Archeon is vlak bij mij, ben er al jaren niet geweest, maar dat komt straks wel weer denk ik!
    Kibbeling: wij zijn vandaag weer naar de osteopaat geweest en hoeven nu niet meer terug te komen. Jij onderneemt ook veel met Stijn hè?! Leuk om te lezen dat jullie zo van hem genieten!

Hier vanochtend met Milou naar de osteopaat geweest voor de vierde keer en we hoeven nu niet meer terug te komen. Ze heeft wel ontzettend liggen brullen tijdens de behandeling van haar nekje; zo heb ik haar nog nooit tekeer horen gaan:(. Thuis was ze zo moe, dat ze maar een paar slokjes gedronken heeft en ze is nu in een diepe slaap in haar bedje. We gaan vanavond lekker met mijn familie in een strandtent eten; gaan al eind van de middag, kunnen we nog even van het zonnetje genieten!

15. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf gisteren bijgelezen omdat ik zo weer weg moet…

@Kiwi, wat een gedoe zeg..en helemaal als overdrachten niet goed gaan en dat je geen antwoord krijgt op je vragen. Gelukkig is ze inmiddels thuis en drinkt ze weer goed aan de fles. Hopelijk blijft het zo goed gaan. Hoe gaat het met K.? Dat doet ze goed..nu al omrollen!! Bij J. zit er 4 uur tussen de voedingen waarvan hij meestal twee uur wakker is ’s avonds is hij tussen de laatste twee voedingen de hele tijd wakker.

@Priscilla, als jij het echt niet vindt kunnen hoe je vriendin met haar dochter omgaat zou ik eerst nog een keer met haar bespreken (of de vader).

@Sandra, super lief van je man, je moet natuurlijk ook wel een goede computer hebben voor al die weken dat je nog thuis bent ;) succes vandaag voor de jongens!

@Marry, en die cd is zooo mooi! Bleer regelmatig mee in de auto. Gefeliciteerd met de doop van Hadassa. J. wordt volgende week gedoopt, zie nu ook al op tegen de drukte daarna in huis.

@Supermom, schiet best wel op voor je hè…spannend of niet? Babykamer helemaal klaar?

@Kibbeling, tummytub is vaak wel even wennen voor een baby als dit de eerste keer was.

@Lan, ‘klagen’ mag altijd..al snap ik het best als je om de twee uur moet voeden. Wel super goed dat hij zo goed groeit!!

@Bloesem, regeldagje? Die zijn inderdaad erg vermoeiend, zeker als je bv geeft. Hoop dat ze snel weer haar oude ritme heeft.

@Elise, leuke baan! Ik kom ook veel op de mytylschool…zo enig die kinderen! Welke groepen heb je? Sneu dat ze zo moest huilen, maar gelukkig de laatste behandeling.

Pfff wat heerlijk warm ineens of niet? Hier gaat alles goed. Afgelopen weekend naar de Dierentuin in Emmen geweest, erg leuk!

Maar het belangrijkste nieuws….B. is van haar luiers af!! Van de één op de andere dag wilde ze geen luiers meer en ze doet nu alles op het potje of de wc, zo knap. Heel af en toe nog een klein ongelukje, maar dat nemen we op de koop toe.

Met J. gaat het ook goed. Ga nog wel een keer naar de osteopaat, heb namelijk het idee dat zijn nekje toch vast zit. Verder geniet ik ontzettend van hem..het gaat zo hard!

16. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is eindelijk gelukt om een foto te maken als J. lacht. Niet de mooiste foto misschien maar hij lacht :D
    Bekijk bijlage 174987

17. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ik wilde de Omneo iets afbouwen omdat haar luiers nu waterdun zijn. Maar helaas liep dat niet goed af. Nu over op comfort maar vrees dat we door kunnen naar de Pepti. Arm meisje zit helemaal onder de uitslag.

Elisa ja heb al een poos niet meer meegekletst maar soms nog even buurten bij het topic maar zag er laatst een slotje op zitten... Fijn dat het goed gaat bij jullie. Jamie slaapt nu ook stukken en stukken beter gelukkig... En fijn dat je niet meer terug hoef naar de Osteopaat. Wij gaan voor haar darmpjes heen.

Kiwi Yara slaapt ook heel veel.. Sinds we haar inbakeren en bij de Osteopaat geweest zijn maar we moeten haar van 4 tot 7 bezig houden overdag maar verder slaapt ze tussen de flessen 3 uurtjes.

18. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @Felicee, Jeeeej, het is gelukt! Wat een leuke foto!
    Babykamer is zo goed als klaar. Alleen nog wat plankjes en schilderij ophangen. Manlief heeft toevallig gisteren het ledikantje weer omhoog gezet. Het begint nu wel steeds spannender te worden ja. Maar ik denk dat ik pas de kriebels krijg bij 36 weken (daar ben ik vorige keer bevallen).

Ik ga eens wat eten want ik voel me ineens wat dizzy. Dames tot laters!

19. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Lief!!!

20. Hester

Hester Niet meer actief

Even heel kort, ben druk druk..
    Felicee mooie foto - heb het al eerder gezegd maar je hebt een prachtig kindje!

Kiwi fijn dat het beter gaat.
    Je vraag over slapen: onze V is rondom de voeding max 1 uur wakker en slaapt dan tot de volgende voeding. 's nachts slaapt hij ongeveer 7-8 uren.
    In totaal slaapt hij 19-20 uur per etmaal!
    Dus ook ontzettend veel, maar hij vindt het heerlijk.

Vandaag was allereerste schooldag van onze kleuter: ging gelukkig heel goed! Leuk om hem op school in de kring te zien zitten op zijn stoeltje, schattig en stoer.

Deel Deze Pagina