avond meiden @ meta schop me eigen voor me kont!! @ marry ja en ik voel hem steeds zwaarder worden @ lovely mooi mannetje hoor!! @ lan jeetje balen joh hoop dat maikel gewoon mee naar huis mag en niet hoef worden opgenomen!! @ kibbeling ja vond ik ook maar ja kan er verder niks meer aan doen ik heb de melding gedaan mocht weer gebeuren dan ga ik naar haar arts toe..jij heb dus heerlijk nachtje gehad!! @ kiwi zo die slaap lekker door je kleine meid!!hoop dat zo blijft voor je!! @ bloesem ja best wel kleertjes doopkaartjes en peter en meter uitzoeken @ marry hier zit jayden op 160 cc en laatste 170. oh die actie heb ik met de wasmachine telkens springen de stoppen en dan denk ik o kapot nieuwe kopen is gewoon de stop gesprongen @ hester mooi mannetje hoor!! @ bijvoeding hier met 4 maanden.. @ hier jayden is heel veel aan het kwijlenen bellen blazen.ben net weer even op pad geweest kwam 6 uur thuis nu wachten op me vriend.
@ Kiwi, wat een plaatje. @ Hester, super schattig die slapende foto en wat lekker die nacht. @ Bijvoeden, bij C met 4 mnd met rijstebloem begonnen en bij 6 mnd met fruit en groenten. Niet eerder ivm hevige exceem van C. Bij J begin ik evt iets eerder met fruit dan 6 mnd als ze geen exceem heeft en er al aan toe is. C was trouwens een dankbare eter, elk vers hapje wat ik maakte smulde hij van. En nu is hij nog een super makkelijke eter.
He meiden, Bijvoeden doen wij vanaf 6 maanden een ook ala de rapley methode. Bij evy ook gedaan en het werkte hier goed. Evy eet alles, maar misschien is het ook wel gewoon een makkelijke eter. Wij begonnen toen met een gekookte wortel. Ze vond het fantastisch. Maar ik maakte ook wel hapjes om mee te nemen naar het kdv. Gewoon een paar groenten en een aardappel en je hebt 3 maaltijden. Opperdepop is een leuk boek en van borst tot boterham vond ik ook eeg informatief. Al kon ik me niet zo in de menu's vinden. We beginnen nu een beetje te ontdekken hoe ons mannetje in elkaar zit. We hielden hem gewoon te lang bij ons, terwijl hij al moe was. Dan legde je hem in z'n bed en begon hij te huilen. Dit hield hij uren vol op de arm, in bed enz. Nu dus veel eerder weer op bed leggen en dat lijkt te werken. Wat een rust! Het gaat nog niet altijd super, maar in ieder geval beter . Roan woog eergisteren 5940 gram en 58 cm lang, dus hij groeit super. We zitten nog op zo'n 7 a 8 voedngen per dag. Wat een leuke foto's heb ik gezien! Kiwi, wat fijn dat I weer thuis is en dat het zo goed gaat. Heerlijk! Hester wat goed zeg dat v het zo goed doet oo het kdv. Roan gaat binnenkort ook wennen en ik vind het weer spannend! Lan, wat naar dat het nog allemaal niet makkelijk gaat. Sterkte!
WANNEEER HOUD HET GEZEUR EN GEZANNIK MET MIJN KINDJES NU EENS OP!!!!! NU MOET IK MET DJAYDEN WEER NAAR DE TANDARTS HEEFT STUK WILDVLEES GROEI ALS EEN SLIERT EN AAN DIE SLIERT EEN STUKJE TAND! IK WIL RUST!!!!! zo ben effe kwijt... ga ik weer verder huilen... sorry
Ik word altijd een beetje cynisch van de Rapley methode (met alle respect naar jullie die het gaan volgen)... voelt voor mij een beetje Moeder-Maffia-achtig, maar misschien komt dat omdat ik als 'flessenmoeder' al een beetje afgeschreven ben natuurlijk (dat Moeder-Maffiagevoel heb ik ook op het schoolplein: wie maakt de leukste traktaties, wie is het vaakst luizenmoeder). Ik schrik me te pletter als ik een baby met hele bloemkool zie zitten LOL LOL Ik heb de andere 2 'zelf' laten eten vanaf een paar maanden, maar fruit en groente eerst in potjes en met een lepeltje... de hele boel zat onder ... maar er kwam best wat binnen . Van alles gevarieerd, ze eten nu alles, zijn lekker slank en blijven in een restaurant gewoon aan tafel zitten omdat eten idd gezellig kan zijn, maar vooral lekker... Mn kids kiezen dus bij een buffet niet voor de patat en frikandelen, maar nemen gerookte zalm, paprika, olijven enzo... Belangrijkste vind ik tot nu toe dat ze niet 'hun bord leeg eten' maar 'luisteren naar hun buik'....
Ben btw heerlijk aan het genieten vandaag! Afgelopen dagen veel rond gerend, lekker naar het plaatselijke meertje geweest gisteren, maar vandaag alleen maar boodschapje en beetje rommelen in huis... mezelf getrakteerd op een aflevering Greys... (en daarna nog 2, maar dat was tijdens het strijken ) Gisteren bezoek gehad die een grooooote doos Leonidas bonbons (3 lagen!!!!!) meenam... ow... en ik was zo blij dat er al weer 2 ons afwas....Ik ga er de komende weken van genieten!!!!!!
@Lan: Ook van hier een dikke knuffel! @Judith: Roan is lekker gegroeid, fijn dat jullie wat meer rust krijgen. @Hester: Ahhh wat een schattig en knap mannetje. Hier lekker rustig, ben veel aan de wandel. Ben ook van plan om vanaf volgende week te gaan zwemmen. Ben eigenlijk niet zo van de sport, maar baantjes zwemmen vind ik dan nog wel geinig. Ik zit ook een klein beetje met Jasper in mijn maag, hij word in oktober 5, en dan wil hij natuurlijk een feestje geven. Maar eigenlijk heeft hij helemaal geen vriendjes in de klas. Hij zegt dat hij liever alleen speelt (lekker rustig) en hij spreekt ook nooit met iemand af. Ik wordt er af en toe best een beetje verdrietig van. Thomas is juist precies andersom, die heeft zoveel vriendjes en werd bij iedereen uitgenodigt op zijn feestje, dat het er gewoon teveel waren om allemaal terug te vragen. Maar Jasper is nog nooit op een feestje geweest Nu dacht ik anders doen we ipv een feestje een leuk tripje met alleen Jasper, maar of dat nou leuk is. Iemand hier tips?
@ Sandra, ik zou persoonlijk geen tripje alleen met hem doen. Omdat je dan denk ik juist het individuele spelen stimuleert ipv het maken van vriendjes. Je kan misschien een paar kindjes uitnodigen die hij aardig vindt. Deze hoeven niet perse allemaal van school te zijn maar kunnen bij wijze van spreke ook buurkinderen, neefjes etc zijn. Je zou als activiteit dan iets kunnen verzinnen waarin hij sociaal gezien niet overvraagd wordt omdat hij juist van alleen spelen houdt. (bijv. iets van allemaal eigen feestmasker maken ofzo). En misschien wordt hij dan over een tijdje wel bij 1 van de andere kinderen uitgenodigd om te spelen of voor een partijtje die op zijn feestje zijn geweest.
lan knuffel meid meta haha er is niets ergers dn moedermaffia, in welke vorm dan ook. Ondanks dat ik er een hekel aan heb betrap ik me toch vaak op de gedachte van "had je maar zus of zo moeten doen" en "mijn kids zijn leuker, beter enz enz" Probeer dit wel altijd voor me te houden. Verder verander ik ook echt in een pittbull als ze te negatief over mijn kids doen of niet aardig terwijl ik me had voorgenomen aan al die kolder niet mee te doen. Zelfde met idd bv versus fv. Ik ben voor bv maar alleen als dit voor moeder en kind werkt, wilde ook rapley maar werkte hier niet, er zou alleen verantwoord en goed hout speelgoed in huis komen (staat hier vol met plastic herrie rommel) en ik zou nooit een dreinend kind hebben in de supermarkt en o'ja ze zouden er altijd tip top uitzien, helaas "vaal" ik op bijna alle punten maar ben ik wel super gelukkig met mijn kids en trek me weinig meer aan van andere of wat ze van me denken. Doe wat voor jou goed voelt en werkt, dan is het automatisch het beste voor je kind. sandra lastig, heb je al eens met de juf gepraat?? Ik zou zelf geloof ik toch een kinderfeestje geven niet teveel kinderen en lekker thuis spelletjes spelen gewoon 3-5 uurtjes, niet te lang. Waarom, eigenlijk omdat ik als juf merk dat wanneer een kind weinig aansluiting heeft het soms gewoonweg niet weet hoe te maken en wie weet is dit dan wel een stap in de goede richting en wordt hij weer eens teruggevraagt op een feestje. Als je alleen iets met hem doet bevestig je het alleen zijn alleen maar meer, zou hem dan beetje dubbel doen, kinderfeestje en wat samen doen
Rapley: kindjes die net via rapley-methode leren eten kunnen natuurlijk ook alles-eters zijn. Mijn zoon eet alles en gevarieerd. Ik heb vanaf 6 maanden bijgevoed en met 9 maanden at hij volledig met de pot mee (uiteraard rekening gehouden met wat hij nog niet mocht eten op die leeftijd). Ik zie er persoonlijk geen nut van in waarom een kind van 1 jaar precies moet weten hoe broccoli-roosje eruitzien. Dat kan ook nog prima met 2 jaar. Het is natuurlijk niet zo dat daar op latere leeftijd verschil in te zien zal zijn. Het gaat erom dat je gavarieeerd eten blijft aanbieden. Maar goed: zoveel mensen, zo veel meningen. Het is allemaal goed en daar gaat het om! Sandra: ach, snap je verdriet goed. Zijn er geen kindjes uit de straat met wie hij speelt? Of vriendjes van Thomas uit de straat die je kan uitnodigen? Judith: wat fijn dat jullie je modus aan het vinden zijn. Het is altijd even zoeken he, maar uiteindelijk komen we er allemaal mee. Lan: ach meis, het is wat he. Maar misschien is het goed om ook positieve kanten voor je zelf te benoemen? Vaak gaan dingen ook heel goed, maar als er weer een tegenslag is dan zijn wij geneigd om daar in te blijven hangen. Ik heb dat ook weleens dat ik denk dat er altijd wat is met de kinderen hier. Dan is K. weer eens ziek, dan ligt I. in het ziekenhuis, dan K. weer niet lekker en ga zo maar door. Maar er zijn ook een hoop leuke en positieve dingen en daar hou mij aan vast. En het gedoe met kinderen houdt denk ik nooit op. Het zal altijd wel iets zijn, ze gaan naar school daar zal ook wel weer wat zijn, dan worden ze pubers en ga zo maar door. Het heeft niet zo veel zin om het negatieve te blijven. En verder ben ik er van overtuigd dat positief denken, positieve energie aantrekt. Beetje zweverig, maar daar geloof ik heilig in. Ook helpt mij de boel te relativeren heel goed. Toen I. in het ziekenhuis lag, bleek de kamer naast haar een kindje van een van de leidsters van K. te liggen met ontstoken drain in haar hoofd. Ze heeft dus vanaf de geboorte al een drain in haar hoofd geplaatst gekregen en dat ontsteekt regelmatig waardoor ze al meerder malen geopereerd is. Het kind is pas 1 jaar oud. Op dat soort momenten prijs ik mij gelukkig dat ik 2 gezonde kinderen heb, even afgezien van het gedoe die wij hier soms hebben.
@ Hier, helaas weer een onrustige nacht gehad en vandaag gaat het ook niet zo lekker met J. Het lijkt wel of ze met de dag onrustiger wordt. Ze komt heel onregelmatig voor een voeding. Gaat steeds meer strekken tijdens de voeding, gaat steeds meer spugen, heeft veel de hik en meestal zo een 10 minuten na een voeding begint ze te huilen en is dan erg onrustig met haar lichaam. Ze heeft ook veel last van lucht in haar darmen maar dat laatste heeft ze wel al vanaf de geboorte. Is dit herkenbaar voor iemand?
Ik denk sterk aan de reflux. I. had dit gedrag tijdens de voedingen, buiten de voedingen om niets aan de hand. Het zou het wel worden als we langer hadden gewacht. Onrustig tijdens de voedingen, voeding terugslikken, veel hikken. Zoals je weet is zij daarna helemaal gestopt met het drinken omdat het drinken zo pijnlijk was. Meestal zijn de reflux-kindjes ook erg onrustig buiten de voedingen om, vallen slecht in slaap of worden tussen door wakker, soms ontroostbaar huilen. Zie je haar veel slikken, kauwen, hikken, zuur ruiken, pijnlijke gezichten trekken? Dan zeg ik als een speer naar de huisarts. Want dit kan alleen maar erger worden.
@Bloesem: Ik heb er geen ervaring mee, maar het klinkt niet lekker voor jullie meisje. Misschien toch even langs de dokter? Bedankt voor jullie antwoorden, dus dan toch maar een klein feestje, ik heb nog ruim een maand om na te denken hoe en wat. Ik heb al vaker met de juffen van Jasper gesproken en hij heeft nog veel moeite met samen spelen. Zaterdag gaat hij trouwens voor het eerst naar de scouting, ben benieuwd hoe het daar gaat.
hier is yannieck sowieso al 61 cm en we denken al 6kg. mn vader heeft yannieck gister met meetlint opgemeten. hij vond dat yannieck stuk groter was dan de keer daarvoor. morgenvroeg weer met yannieck naar de osteopaat. daarna moeten we mn dochter naar brabant brengen (want we gaat een week naar haar vader toe) hopelijk geen files want we nemen yannieck ook mee. en van friesland naar brabant is geen kort stukje. heb er weinig zin in dan mn dochter een week weg is maar ja. kunnen we de allerlaatst dingen in huis ff doen. alle speelgoed sorteren. echt alle kleren van haar uitzoeken en weer netjes in de kast hangen en leggen. dora raamstickers op haar raam plakken. de kamer van de jongens ff wat schilderijtjes van cars ophangen. en dan nemen we op de terugweg de kids van mn vriend mee. die moeten we zondag weer terug brengen. straks eerst buurtbbq als het nog doorgaat want echt mooi weer is het niet. mn vriend is nu samen met mn dochter bij de buren gaan vragen of het nog doorgaat. dus we zullen het zo wel horen. yannieck heeft dan ook veel tekenen van reflux als ik dat zo lees. hij hikt na elke voeding, tijdens het drinken (pas op het laatst) heel onrustig en veel huilen, veel scheten en boeren. maar dan kan ook gewoon van de krampjes zijn. want hij heeft het ook gewoon een half uur tot uur na het drinken nog. maar bij yannieck schuiven de darmpjes ook ietsje in elkaar. daar is de osteopaat ook mee bezig en met zn nekje
Aargh, een heel verhaal getypt... sluit mijn internetbrowser zichzelf af ... Nouja, dan alleen maar even mijn uitleg waarom wij voor Rapley kiezen; Ik voed op verzoek en vind Rapley daar een logisch vervolg op. Het kind stopt zelf het eten in zijn/haar mond en bepaald zelf de hoeveelheid, het tempo en of het uberhaubt wil eten. Het is een hele goede oefening voor de mondmotoriek, kinderen kunnen zo rond de leeftijd van 6 maanden kauwen (of ze nou Rapley of gepureerd krijgen, maakt niet uit) en kunnen daarom de hele stukken prima zelf 'verwerken'. Veel kinderen vinden het leuk om zelf te mogen eten wat er weer voor kan zorgen dat ze beter eten. Daarnaast zijn er nog enkele voordelen die ik persoonlijk niet zo belangrijk vind (in die zin; die voordelen hoeft ze van mij niet via het eten te krijgen); het kind leert het voedsel herkennen en het is goed voor de oog-hand-coordinatie. Veel ouders zijn bang voor verslikken; dat kan gebeuren, maar baby's weten dat vaak zelf heel goed op te lossen. Ze hebben een hele goede wurgreflex (kokhalzen) waardoor ze het vaak zonder moeite weer naar buiten werken. In een vloeibare consistentie (waaronder dus gepureerd) verslik je je veel gemakkelijker dan in dikkere voedingsmiddelen. Rapley is trouwens niet geschikt voor baby's onder de 6 maanden, maar wel voor baby's die kunstvoeding krijgen! Combineren (gepureerd en rapley) kan ook heel goed. Ik ben geen Rapley-activist, ik denk je als ouder gewoon moet kiezen wat je het beste vindt voor je baby. Ik moet ook nog maar zien dat het me bevalt .
sandra dus nog even crea bea besluiten wat je gaat doen. Zou er wel voor kiezen iets thuis te doen, idd iets wat ieder kind misschien kan maken doen. Via mijn werk hoor ik als kids veel alleen zijn en dan een feestje geven naar iets vn bllorig het feestvarken daar ook steeds alleen is. lovely wat een geregel met kids brengen en hlen lijkt me. Maar neem aan dat het nu een week is maar dus niet om het weekend ofzo zo'n eind. firerose zou het gewoon proberen weet van een ander hier op het forum waarmee ik schrijf dat de rapley daar super werkte, echt heel leuk ook om te zien niels is helemaal in de ban van de muziekmobiel, gaat zelfs soms geluiden ertegen maken. zo lief
hihi kiwi: broccoli is erg verwarrend voor die kleintjes nu Sesamstraat sinds een paar jaar broccoli-bomen heeft