Juni mama's 2011-deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door Kiwi1, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Zon, zon? Waar? Hier alleen maar een dik wolkendek!

Sandra, Victor veilig - weer wat geleerd heten die poppen zo!

@ spruw, ja we hebben het wel - heel toevallig! Ik had nog geen klachten, maar hij had een dikke laag op zijn tong. Gisteravond had ik ineens de kenmerkende steken in mijn rechterborst (auwie, echt pijnlijk!) maar die is gelukkig nu alweer veel minder. We zijn donderdag dan ook al begonnen met behandelen natuurlijk. De aanslag op de tong van R. is minder, maar nog niet weg. Nu heeft deze handige harry ;) gisteren het potje nystatine om laten vallen dus ik ga zo een nieuwe halen bij de apotheek. Hopelijk zijn we er snel vanaf! Wat een gedoe zeg, met wassen enzo ;)

2. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@Inbakeren
    Ik had een inbakerdoek gekregen van mijn moeder toen ik nog maar net zwanger was (+ nog meer spullen :D) Maar nou keek ik vanmorgen in de kast en blijkt het een SwaddlMe te zijn :D Helemaal toppie! Zat er van de week nog naar te kijken op internet..
    Die heeft ze toen voor mijn zusje(is nu 3) gekocht, maar dat werkte bij haar niet...

Heb hem vanmorgen na de fles ingebakerd, en hij sliep zo in :D

3. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Spannend!! :D:D

4. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier werkt deinfacon goed, hij heeft nu bijna geen last meer van krampjes, en zeker niet zo heftig als in het begin...

Hoopdat eht bij Isis ook snel gaat helpen

5. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hele dikke knuff!!

6. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Fijn dat jullie weer thuis zijn!
    Jeetje maat 56 al haast te klein..

7. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    #107 Feetjes, 4 jul 2011
    Laatst bewerkt: 4 jul 2011
    Speen; nou, of alle logopedisten zo fel tegen zijn weet ik niet, misschien wel maar dan op latere leeftijd, dan krijg je een 5-jarige in behandeling die een ontzettend belabberde mondmotoriek heeft (oprn mondgedrag, articulatieproblemen) en dan blijkt 9 van de 10 keer dat dat kindje nog met een speen slaapt...

De bezwaren die 'men' tegen een speen heeft zijn dat het de kaak kan vervormen en mogelijk de taal/spraakontwikkeling kan vertragen.
    Volgens mij wordt duimen idd als 'schadelijker' gezien. Ikzelf heb tot mijn 9e(!!!) geduimd, en nooit een beugel of articulatieproblemen gehad...

Ik denk dat als je het speengebruik bijtijds afbouwt en het speentje niet de hele dag door geeft, het best kan.

Inbakeren; doen we de laatste tijd eigenlijk amper meer, ze heeft het niet nodig momenteel.

Spruw; ik vind het moeilijk om te zeggen of de spruw weg is, de ene keer gaat het aanleggen super en de andere keer is het weer pijnlijk.

Hier; vannacht (sorry Kiwi, vanmorgen :p) ineens ziek geworden... Maaginhoud eruit (sorry voor details), koorts, en ik verlies ineens ook weer bloed... Huisarts komt zo kijken...

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@speen
    Ik heb liever de speen dan een duim, speentje kan je makkelijker afbouwen, en dat gaat met duimen lastiger..
    Als Keano 1 of 1,5 jaar is, dan wil het toch wel gaan afbouwen...

Het schijnt ook goed te zijn voor zijn zuigreflex, en voor het ademen door de neuswat beter is als ademen door de mond

Sinds gisteren volgt Keano de beesjes aan de mobiel hihi, zo schattig om te zien :D Gelijk maar ff een paar filmpjes gemaakt :)

9. sandra

sandra Fanatiek lid

@Kiwi: Het zonnetje was hier ook doorgekomen.

@Odess: Hopelijk is de spruw snel weg.

@Hester: Heerlijk zo een paar dagen bij je ouders! En voor opa en oma ook heel leuk natuurlijk.

@Fire Rose: Jeetje ineens zo ziek. Kan het bloedverlies niet al je ongesteldheid zijn? Nou hopelijk knap je snel op.

Hier is het heel saai, Thomas en Jasper spelen al heel de dag buiten voor de deur met alle kindjes uit de straat. En Lucas ligt boven een gat in de dag te slapen.
    Ga maar even in de voortuin zitten met een boekje;)

10. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Hey, ik heb jullie gevonden! Even een kort berichtje dat we gisteren thuis zijn gekomen en dat het goed met ons gaat. Ik kom snel meelezen en verslag doen van de bevalling. Mag dat eigenlijk nog wel in dit topic :)? En een foto-tje plaatsen natuurlijk. Ik heb wel het oude topic nog snel doorgelezen zojuist.

Lovely gefeliciteerd met jullie zoon!

Marry, wat toevallig van die vriendin die op de dezelfde dag ook van een J is bevallen.

Nou tot snel dan maar.

11. Hester

Hester Niet meer actief

Lovely hoe gaat het?

Kelly: hopelijk heb jij je kleintje al!

Fire: ben je al wat minder ziek? Balen dat je je ineens niets mee voelde - wat zei de huisarts?

Sandra: lekker zo rustig! Kun je je weer opladen voor de drukkere momenten.

Straks komt hier kraamvisite; 3 collega's komen langs dus gezellig. Vorige week is mijn baas al geweest met zijn twee kindjes om een cadeau te brengen, heel aardig.

12. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hallo medemamma's:D,
    Kelly: ik hoop dat je je kindje al in je armen hebt ondertussen!
    Hester: klinkt gezellig die visite! Hoe gaat het met de krampjes van V?
    Mendiec: hier gebruiken we ook Infacol, maar kan niet echt zeggen dat ze daardoor krampvrij is helaas... Wel erg fijn dat jullie een goede nacht gehad hebben!
    Momeera: doe maar lekker rustig aan, je hebt het zo zwaar gehad dat het niet gek is dat je lichaam nog volop aan het herstellen is.
    Odess: merk je al verschil in drinkgedrag nu jullie behandeld worden voor de spruw?
    Felicee: ik hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt; klinkt eng ineens zo ziek. Beterschap!
    Zomaar: dikke knuffel! Ik voelde me ook een hele tijd erg uit balans toen mijn zoontje net geboren was, erg naar. Nu heb ik het ook wel, maar minder dan toen.
    Sandra: ik volg babyboom ook fanatiek. Leuk dat je meegedaan hebt!
    De rest: allemaal hallo en ik ben alweer vergeten wat ik gelezen heb:)...

Hier hebben we gisteren ons kraamfeest gehad. Was erg leuk en gezellig. Thuis wel weer een huilbui omdat voor mijn gevoel mijn kraamtijd nu echt voorbij is. Vandaag was ik voor het eerst alleen met 2 kids en het is helemaal goed gegaan. Wel is Milou flink onrustig vandaag. Misschien door alle indrukken van gisteren (alhoewel ze lekker door alles heen heeft geslapen). Ze doet alleen maar hazeslaapjes en drinkt onrustig. Morgen naar het cb; ik hoop dat ze goed aankomt want ze drinkt steeds maar 1 borst per keer en is dan vaak in 10 minuten klaar...

13. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    @Mendie: Hoe gaat het bij jou nu met de bekkenklachten? Ik moet zeggen dat het bij mij snel verbeterd. De klachten van cts ook trouwens, alleen nog een beetje in mijn rechterhand.
    Hier trouwens helemaal enthousiast over infacol. Het enige nadeel is dat hij het echt niet lekker vindt maar het helpt heel goed.

@Felicee: Nee ik ben zelf nooit bekeerd tot de Islam hoewel ik het wel een mooi geloof vind. Door mijn angsten vind ik het moeilijk om me echt goed te verdiepen in een geloof (staan allemaal dingen in die boeken die ik niet wil weten).
    Oh ja een roze, die wilde jij vast heel graag. Ik vind het trouwens wel apart dat ze het alleen in het blauw en roze hebben, maar goed beter dan alleen maar roze want dat zou ik toch sneu vinden voor Yakubu.
    Mijn moeder kan ook helemaal los gaan met kleertjes kopen. Vind ik altijd zo lief.

@lovely: Wow jouw kleintje is al groot hihi. Wat vervelend dat zijn bloedsuikerspiegel niet goed was. Hoe kwam dat nou? Gelukkig ben je nu weer lekker thuis. Gaat het verder goed met jullie?

@Kelly: Wat fijn dat je daar internet hebt! Fijn voor ons ook want wij zijn altijd belachelijk nieuwsgierig. Oh jee dus jij hebt veel pijn gehad tijdens deze zwangerschap, fijn dat ze je daarom zo snel mogelijk verlossen.

@Mendie: Zo wat goed zeg dat ze zo lang heeft geslapen. Die infacol helpt bij haar wel heel erg snel dan.

@FireRose: Toch wel fijn dus een speentje. Maar kan me voorstellen dat je als logopedist dat eigenlijk niet kan verkopen.

@Lan: Hopelijk is het einde van de verkoudheid nu in zicht dan. Goed teken dat het los komt.

@Odess: Lastig dat je manneke eigenlijk liever op zijn buik slaapt. Ik kan me voorstellen dat dat niet lekker rustig voelt voor jullie. Kan hij zijn hoofd al een beetje omhoog doen? Ik heb gehoord dat het dan zou moeten kunnen.

@Kiwi: Vond K het gelijk leuk, een zusje? Of heeft hij het ook wel moeilijk gevonden? Fijn dat ze zo goed slaapt zeg!

@Hester: Wat lekker dat je helemaal hebt kunnen uitrusten. Dat is toch wel een nadeel van borstvoeding, je kunt nooit vragen of iemand anders even de borst geeft hihi.

@Odess: He get, sterkte met de spruw.

@Senna: Ik had ongeveer hetzelfde. Ik heb ooit een inbakerdoek gekocht voor Ameera en die zocht ik nu op en dat blijkt een Pacco te zijn. Alleen het is een grote maat dus heb er nu nog niks aan. Voor nu nog de SwaddleMe dus. Hoewel hij nu weer in de was zit want meneer heeft erop gepoept.

@FireRose: Hmm ik zeg maar niks meer over de spenen (mijn dochter slaapt nog met speen). Wat vervelend dat je ziek bent, beterschap. Wat zei de huisarts?

@Bloesem: Ik neem aan dat het bevallingsverhaal ook hier geplaatst mag worden, ik moet het zelf ook nog doen

@Hester: Veel plezier met je bezoek.

Yakubu heeft vannacht goed geslapen. Hij heeft om half 11 eten gehad en kwam daarna pas om 4 uur!! En daarna om 7 uur weer. Dus hartstikke goed! Het zou door het inbakeren kunnen komen. We gaan het zien, de doek is nu in de was dus vannacht gaan we het zonder proberen denk ik.
    Hoe doen jullie dat als dat ding in de was moet? Of hebben jullie er meerdere?

En infacol, mijn kraam zei dat ik het volgende week kan gaan afbouwen. Wat doen jullie al snel afbouwen of geven jullie het 3 maanden?

Ik had trouwens harde pijnlijke plekken in mijn borst ineens. Dus net maar gaan douchen en mijn borst gemasseerd, ik hoop dat het helpt, ontsteking hoeft voor mij niet.

14. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    zit er ff helemaal doorheen.Vandaag op het cb geweest en monique is nog niet terug op haar geboorte gewicht. Verder wil ze de fles niet drinken, en komt dan vervolgens na een uur weer omdat ze honger heeft.

15. sandra

sandra Fanatiek lid

@Bloesem: Heerlijk dat jullie thuis zijn!

@Hester: En leuke kraamvisite gehad?

@Momeera: Wat goed van Yakubu!! Ik was hem overdag in een snelwasje even over de waslijn en hij is zo weer droog.

@Ivje: Wat zeiden ze er over op het CB? Sterkte!

@Hier: Mijn zusje is net geweest om mijn haar te doen, weer lekker geknipt en geverft, was wel nodig ook, zag gewoon dat ik wat grijze haren krijg:$:$

Verder een heerlijk dagje gehad, Jasper speelt eigenlijk sinds kort alleen buiten. Wel in de straat zodat ik hem in de gaten kan houden, maar hij doet het heel goed. Komt netjes zeggen als hij ergens naar binnen gaat enz.
    Thomas die speelt ook al in de straat naast ons. Zo heerlijk voor ze heel de dag buiten spelen.

Morgen ga ik een middagje naar de kievit met een vriendin.

16. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Zo, je kunt wel merken dat het 'mama-topic' een druk bezocht gedeelte is, ik moest naar bladzijde 2 om ons te vinden!

Zomaar, knuffel voor jou! Wat naar meid dat het nog niet goed met je gaat.

Sandra, wat ik in de preview van die aflevering zag was ook behoorlijk heftig ja. Is volgende week woensdag alweer de laatste aflevering? Jammer hoor. Wanneer wordt dat wat gisteren is opgenomen dan uitgezonden?
    Fijn dat de afplatting van Lucas' hoofdje meevalt en dat jullie er op tijd bij zijn. Wij moeten ook erg uitkijken met Hadassa, die begint ook een voorkeur naar rechts te hebben.
    Heerlijk, je haar weer gedaan! Ik moet ook nodig naar de kapper, nu alleen nog bedenken wanneer....;)

Momeera, ik kan me voorstellen dat je opziet tegen het besnijden. Lijkt mij ook best eng/moeilijk. Fijn dat je hebt kunnen wandelen, doe inderdaad rustig aan hoor!
    Oeh, hoop inderdaad dat je geen ontsteking krijgt! Wauw zeg, hij maakt echt al goede nachten! Wij hebben de swaddle me ook besteld (geen babydump in de buurt), ik hoop dat hij snel binnenkomt.

Mendie, ah fijn dat de Infacol zo goed helpt! Hier gebruiken we het ook en werkt het ook prima! Jammer dat ik dat bij Naomi niet kende!

Felicee, leuk dat je kids zo verwend zijn! Jottum is inderdaad een heel leuk merk, jammer dat het (normaal gesproken) zo duur is.

Lovely, welkom thuis!!

Pris, de vriendin die gaat trouwen is over 3 weken uitgerekend? Die durft! Leuk, een feestje in het vooruitzicht!

Lan, wat fijn dat je even goed geslapen hebt!!! Hopelijk steeds meer van dat soort nachten!

Odess, ai, kan me voorstellen dat jullie daar even van geschrokken zijn. Wel fijn dat jullie allemaal even hebben kunnen slapen!
    Bah, ook nog spruw? Het zit ook niet echt mee hè?! Gelukkig dat het al minder begint te worden.

Kiwi, fijn dat de nachten zo goed gaan! Zo zien die van ons er ook zo'n beetje uit. Echt goed!

Hester, oh heerlijk is dat, even bij je ouders logeren! Ga ik half augustus doen. Leuk, Spaanse familie in huis!

Senna, haha dat is nog eens handig, zo'n ding opeens in de kast te hebben liggen! Fijn dat het werkt!

Firerose, wat naar dat je ziek bent! Beterschap meid! Ik heb tot m'n twaalfde geduimd (toen kreeg ik een beugel en moest ik wel stoppen). Ik heb dus echt 'open mondgedrag', zoals dat zo 'mooi' heet, en dat is verdraaid lastig af te leren als volwassene!)

Bloesem, welkom thuis! Inderdaad toevallig ja! Natuurlijk zijn we benieuwd naar je verhaal, kom maar op!!

Elise, moeilijk is dat hè, dat gevoel dat het nu voorbij is. En toch is het ook weer heel lekker dat je het leven met je kindje kunt gaan beginnen vind ik! Hoop dat het op het cb goed is!

Ivje, knuffel voor jou. Wat naar meid dat het niet zo goed gaat. Krijgt Monique flesvoeding? Uit wat voor speen drinkt ze?

Hier een apart dagje gehad. Einde van de ochtend kreeg ik kraamvisite en vanmiddag nog even wat boodschappen gedaan en met de meiden gewandeld. Ongelofelijk hoe snel zo'n dag dan voorbij gaat! Hadassa was vandaag weer erg onrustig, ze valt wel in slaap maar wordt dan na een kwartier/twintig minuten weer wakker. Nu zijn we gisteren bij vrienden geweest dus misschien dat het daardoor komt. Naomi is altijd heel makkelijk geweest in slapen bij anderen enzo maar misschien is Hadassa daar anders in. Hopelijk morgen weer wat rustiger. Mama's van twee of meer kinderen: kunnen jullie je soms ook zo wanhopig voelen als ze alletwee (of drie! :$) aan het jengelen/huilen zijn? Ik weet soms niet wie ik als eerste moet 'bedienen', pfff. Merk wel dat ik Hadassa al wat makkelijker even laat huilen, soms kan ik gewoon even niet met haar bezig zijn.
    Ik heb vandaag de Swaddle me besteld op de site die Sandra aanraadde. Hopelijk is hij snel binnen, de hydrofiel die ik nu gebruik om haar in te bakeren, wurmt ze zich steeds uit! Sterke meid!

Morgenochtend komen m'n ouders. Zo gezellig, omdat ze op twee uur afstand (in Friesland) wonen, gebeurt dat niet zo vaak. Ze nemen 's middags Naomi mee, die gaat bij hen logeren. We gaan haar zaterdag weer ophalen. Ze is nog nooit zo lang van huis geweest, spannend hoor! Ik ga haar zeker missen maar het lijkt me ook wel fijn, even wat rust.

17. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Ik krijg op de één of andere manier niet voor elkaar om het lijstje te quoten. Wil iemand mij even bij zaterdag 20 augustus en zaterdag 27 augustus zetten? Het is ernstig, maar ik blijk in augustus en september al best druk bezet!

18. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    avond meiden!!

@ mendie geniet van je laatste dag kraamzorg morgen!!

@ kelly en en en??

@ lan hoop dat snel over is bij maikel!!

@ odess ah kan gebeuren he!!

@ kiwi ik ben jaloers op jou kleine meid!!lekker doorslapen.

@ sandra nu maak je me benieuwd hoor met dat stel:p

@ hester oh lekker hoor dat je bij kon slapen.

@ firerose beterschap meid!!

@ elise mooi dat het kraamfeest geslaagd was!!

@ momeera lekker hoor dat je kleine man heb doorgeslapen!!

@ ivje dikke knuffel voor jou!!

@ marry ja lekker feestje:D:Den lekker hoor even rust tot weekend kan jij bijtanken een beetje he!!

@ hier vandaag druk geweest:$heb vriendin geholpen omdat ze niet klaar kwam anders voor morgen.wil die vriend me geld geven ik zo nee hoef niet doe het graag dus heb lekker gepoetst en de ramen gedaan:Ddaar gegeten ook en de kindjes lagen lekker te slapen:Dheb mega zin in morgen lekker feesten:Den makkelijke is kindjes kunnen daar in bedje en neem de wandelwagen mee:pdus ik heb er zin in ik ga wel alleen naar het feest:D

en ben met me vriendin mee gegaan naar de vk en heb goed nieuws.de vk heb zelf naar kraambureau gebeld voor ons en klacht ingediend!!maar ze hebben mij niet meer gebeld dus ik ga donderdag even langs lopen als ik naar de gyn moet:)ben blij dat de vk gebeld heeft gelukkig!!

19. sandra

sandra Fanatiek lid

Bekijk bijlage 164514
    Uitgerekend:
    14-07-2011 KellyAernoudt (22)- 2e kindje (een meisje)
    29-09-2011 Supermom (26) - 2e kindje (een jongen)

Jongens: 1
    Meisjes: 1

Bevallen:
    25-04-2011 Sandra (32) - Lucas 2970 gram - 35+1 weken
    07-05-2011 Zomaar (24) - Rowan 2080 gram - 35+3 weken
    11-05-2011 Lan (28) - Maikel 1774 gram - 41cm - 35+5 weken
    18-05-2011 Hester - Valentijn 3515 gram - 38+1 weken
    21-05-2011 Fire Rose (24) - Meisje 4040 gram - 38+2 weken
    21-05-2011 Senna04 (24) - Keano 3785 gram - 52 cm - 38+2 weken
    27-05-2011 Marry (29) - Hadassa 2960 gram - 38+3 weken
    30-05-2011 Meta (39) - Marenthe 4520 gram - 53 cm - 40+4 weken
    30-05-2011 Priscilla (23) - Jayden 2230 gram - 40 weken
    02-06-2011 Odess (26) - Jongen 3780 gram - 40+2 weken
    02-06-2011 Kiwi (32) - Isa 3800 gram - 41+3 weken
    06-06-2011 Miranda22 (26) - Elize 2800 gram - 49 cm - 36+6 weken
    07-06-2011 Felicee (29) -Jurre 3480 gram - 50 cm - 40+3 weken
    08-06-2011 Sweetbel (23) - Meisje - 4220 gram - 39+6 weken
    08-06-2011 Dinkie (28) - Nikki - 3995 gram - 51 cm - 41 weken
    09-06-2011 Elise1982 - Milou - 4220 gram - 38+6 weken
    09-06-2011 Mamalicious (33) - Isa - .... gram - 40 weken
    13-06-2011 Martine (29) - Selina - 3820 gram - 41+2 weken
    14-06-2011 Kibbeling (31) - Stijn - 3135 gram - 49 cm - 41+5 weken
    17-06-2011 Judith1982 (28) - Roan - 3880 gram - 40+1 weken
    20-06-2011 Ivje (31) - Monique - 4240 gram - 53 cm - 41 weken
    25-06-2011 Momeera (28) - Yakubu - 3535 gram - 40+4 weken
    27-06-2011 MendieC (29) - Isis - 3920 gram - 56 cm - 40+2 weken
    30-06-2011 Bloesem (30) - Meisje - 4242 gram -
    01-07-2011 LovelyEngeltje (27) - Yannieck - 4930 gram - 41 weken

Jongens: 12
    Meisjes: 13

Afspraak:
    06 Juli - Senna - Nacontrole VK
    07 juli priscilla1987 - nacontrole gyn
    12 juli KellyAernoudt - controle gyn

Afspraak (baby's):
    05 juli maikel - Controle kinderarts
    07 juli Keano - Consultatiebureau
    20 juli Lucas - Consultatiebureau (tweede prikje)
    01 aug Rowan - Heupfoto's
    23 aug Lucas - Kinderarts

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 6 Vlindertjes:
    Wennes 5+5
    Happyliesje 4+3
    Kwiepark 6+1
    Iris2009 5+2
    Lynnami 7+3
    Supermom 9+5

Datum meeting:
    Zaterdag 13 aug.
    Sandra
    MendieC
    Felicee

Zondag 14 aug.
    Sandra
    MendieC
    Felicee

Zaterdag 20 aug.
    Sandra
    MendieC
    Marry

Zondag 21 aug.
    Felicee

Zaterdag 27 aug.
    Sandra
    MendieC
    Felicee
    Marry

Zondag 28 aug.
    Sandra
    MendieC

Zaterdag 17 sept.
    Sandra

Zondag 18 sept.
    Sandra
    MendieC
    Felicee

Zaterdag 24 sept
    Sandra
    MendieC
    Felicee

Zondag 25 sept.
    Sandra
    Felicee

20. sandra

sandra Fanatiek lid

Ik kom morgen verder reageren hoor, er ligt een klein mannetje bij me, en typen met 1 hand is niet mijn ding!
    Slaap lekker allemaal!

Deel Deze Pagina