Juni mama's 2011-deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door Kiwi1, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    Proficiat met de zwangerschap van je zus!! Leuk leuk

2. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    En we zijn weer thuis en klooien weer verder. Tja hij krijgt genoeg binnen met moeite 500cc over 7 flessen!!! en hij is bijna 4 maanden pfff..... Maar er was geen andere oorzaak te vinden. Ze erkennen wel dat hij voedingsproblemen heeft maar hij krijgt genoeg binnen om te groeien. Maar kon best zijn dat we over aantal weken weer in ziekenhuis liggen met zelfde shit dus wij zijn zoooooooooooooooo aan genieten NOT!!! maar we hadden gisteren wel besloten dat we dus vandaag met alleen Djayden weggingen en maikel bij opa en oma bleef. en dat is goed gegaan.
    Djayden heeft genoten van sealife en opa en oma van maikel :)

3. dolfijn83

dolfijn83 Actief lid

22 aug 2011
    276
    0
    0
    NULL
    NULL
    lan: heel veel sterkte gewenst met je mannetje.
    ik hoop dat jullie snel kunnen gaan genieten.

senna: we hebben de knoop doorgehakt.
    we gaan vrijdag proberen of ze het kan redden met 4 flessen van 180/6.
    als ze dan toch 's nachts komt dan maakt het niet uit want dan hoeft manlief toch niet te werken.

vandaag heeft ons meisje voor het eerst een schaterlach laten horen.
    wat werkt dat aanstekelijk!

4. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Lan, wat vervelend meid, dat het nog steeds niet goed gaat met de voeding van Maikel. Wel heel fijn dat jullie met Djayden weg konden gaan. Even rust met z'n drietjes.

Debie, lief is dat die schaterlachjes!

Drukke dag vandaag hier! Eerst even sporten, dan veel in het huishouden doen en alvast wat eerste spullen inpakken. Vanmiddag krijg ik de twee kinderen van onze gastouder te spelen. Zij is al een week helemaal niet lekker dus dan kan ze even een middagje naar bed. Ben benieuwd wat Naomi ervan vindt. Normaal gesproken is ze bij hen thuis maar nu dus andersom. Ze is niet zo royaal met het delen van speelgoed dus dat wordt nog wat haha!

Zo ook eens even het afvallijstje opzoeken.

5. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Afvallijstje[/B]

Bekijk bijlage 179665

Sandra - 10 kilo afvallen - 3,1 afgevallen - nog 6,9 kilo te gaan
    Marry- 18 kilo afvallen - 8,2 afgevallen - nog 9,8 kilo te gaan

Meta - 19 kilo afvallen -6.6 afgevallen - nog 12.4 te gaan
    Debbie- 15 kilo afvallen- 1 afgevallen- nog 14 kilo te gaan
    Bloesem - 5 kilo afvallen - 0 afgevallen- nog 5 kilo te gaan
    Senna04 - 25 kilo afvallen - 13 afgevallen - nog 12 kilo te gaan

Deze week niet zoveel afgevallen, maar wel bijna op de helft van wat ik kwijt wil. Gisteren het eerste compliment gehad, dat deed me erg goed om te horen! :D

6. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Afvallijstje

Sandra - 10 kilo afvallen - 3,1 afgevallen - nog 6,9 kilo te gaan
    Debbie- 15 kilo afvallen- 2 afgevallen- nog 13 kilo te gaan

Hier ook een kilo deze week en vanmiddag intake sportschool :D

7. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    sandra lekker geshopt dus en heerlijk he geen prikjes meer tot 11 mnd, hier nog twee keer.

Kiwi eerdaags vast helemaal gewend aan het kdv, moet er ook nog even niet aan denken terwijl de meiden gewoon gaan, gek he. En leuk hoor winterspullen, hier besloten dat als de kinderbijslag komt ik die helemaal ga gebruiken voor shoppen. Ben namelijk ook meestal te laat voor de seizoenen.:(

Hester hij vond het alleen vervelend dat hij wakker moest worden voor de echo, verder voelen ze er niets van . Alleen stilliggen wilde hij natuurlijk niet.

Marry irritant dat alles weg was, type tegenwoordig in word als ik ga reageren. Veel plezier volgende week. Succes vandaag met je dagprogramma

Lan als hij goed blijft groeien is dat iig positief toch?

Dolfijn heerlijk he dat lachen, kan daar ook zo van genieten

Zo, ben weer een beetje bij. Ga zo naar de fisio van de sportschool om te kijken wat ik wel en niet mag doen, dan vanavond een intake dus moeten echt aan de bak.

8. sandra

sandra Fanatiek lid

Hoi allemaal!

@Kiwi: En is het helemaal goed gegaan op het KDV?
    Lekker dat je zo geshopt hebt, ik heb ook al aardig wat gekocht, alleen nog niet geslaagd voor een winterjas.

@Hester: En een gezellige avond gehad gisteren?

@Kriebels: Ik ben dus niet de enige met kriebels haha.

@Supermom: Het gaat nu echt opschieten voor jouw, spannend!!

@Lan: Sterkte!

@Marry: Goed hoor, je bent echt al een hoop afgevallen!

@Debie: Jippie weer een kilo, succes met sporten.

@Afvallen: Ik ben deze week niet zo heel veel afgevallen (900 gram) terwijl ik juist deze week heel weinig gezondigt heb en twee keer gezwommen raar hoor. Maar goed ik ben nu totaal 4 kilo kwijt in ruim drie weken, dus best goed toch?

Ben op zoek naar leuke winterjasjes voor de jongens, voor Lucas had ik wel een leuke gezien bij prenatal. Lucas zit nu in 62, maar gaat bijna naar 68, dus ik twijfel over de maat 68 of 74, wat denken jullie?

En voor de grote mannen kan ik echt niet slagen, gister in het stadshart niets gezien. En bij kleertjes.com kan ik ook al niet echt slagen, heeft iemand nog wat tips voor jassen. Die niet overdreven duur zijn, zag nl. wel een paar leuke voor 150 euro, nou dat ik ga ik dus echt niet betalen voor een kinderjas.

9. sandra

sandra Fanatiek lid

Afvallijstje
    Bekijk bijlage 179714

Sandra - 10 kilo afvallen -4,0 afgevallen - nog 6,0 kilo te gaan
    Debbie- 15 kilo afvallen- 2 afgevallen- nog 13 kilo te gaan

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Sandra: ik zou zeker voor 74 gaan. I. zit nu in 68 en ik heb nu veel spulletjes voor haar in 74 gekocht. Ze groeien nu per dag, dus het moet kunnen.
    Ik ben dus gisteren wel in Stadshart geslaagd voor de winterjas voor K. Bij Name it hebben ze hele leuke jassen. Ik heb echt een hele stoere, met dons gevoerde warme jas. 80 euri. Vind het wel meevallen aangezien hij er hele herfst en winter in kan.

Debie: zo, goed bezig hoor. Lekker sporten.

Lan: I. drinkt ook echt niet veel hoor. Ze heeft heel even gehad dat ze op rond 750 zat, maar nu heeft ze regelmatig dagen dat ze net op 600 zit en soms zelfs daaronder. En ze groeit gewoon prima. Terwijl mijn zoon zeker tegen 1 liter zat en net zo groeide. Elk kindje is anders. Sommige kindjes hebben gewoon weinig nodig. Ik denk dat je het moet proberen los te laten. Maikel voelt je stress feilloos aan en zal daardoor niet beter drinken. Blijkbaar heeft hij aan 500 cc genoeg, het laatste wat je moet doen is pushen.

Marry: succes vandaag. Het zal we druk zijn:D

Hier: gisteren ging het heel goed met I. op het kinderdagverblijf. Maar er waren dan ook maar 3 baby's. Dus ze had alle rust om goed te kunnen slapen etc. Ze hadden haar de hele dag niet gezien, alleen voor de voeding. Vandaag zijn er een stuk of 5 baby's. Ben benieuwd hoe het vandaag zal doen. Maar vast en zeker goed.

Gisterenavond wel een zware avond gehad. K. had weer hoestaanvallen, zo zielig! Hij werd er telkens wakker van. Gelukkig vanaf een uur of 24:00 uur goed geslapen en vanochtend nergens last meer van. Ik heb heb even thuis gehouden, maar hij voelde zich heel goed en wilde naar het kdv. Dus nu zit hij daar.
    Ik ben met hem 1,5 week geleden naar een homeopaat geweest. Hij krijgt nu een bepaald weerstand verhogend middel en daardoor kunnen in het begin zijn bekende klachten weer opkomen. Ik weet dus even niet of het nu een reactie op dat middel is of dat er weer iets opspeelt bij hem. Even afwachten.

Verder is gisteren iets op het kdv voorgevallen waardoor ik vanochtend even een goed gesprek met de locatiehoofd moest voeren. Er zit daar een best agressief jongetje dat heel erg onaardig tegen de kinderen kan doen. In een hoek duwen, slaan met speelgoed etc. Dus K. heeft er weleens over en ik heb het zelf ook wel vaak gezien. Maar ik heb altijd zoiets van dat hij dat zelf moet oplossen. Kinderen onder elkaar zijn best hard naar elkaar toe en ik vind niet dat wij dat voor ze moeten oplossen zolang dat binnen de perken blijft. Maar gisteren toen ik K. ophaalde rende hij huilend naar mij toe en vertelde dat dat jongetje hem heel hard geduwd heeft en dat hij gevallen is en dat hij pijn in zijn mondje had. Op dat moment had ik daar niet zo veel aandacht aan besteed. Echter thuis klaagde hij door en ik keek in zijn mondje en ik zag dat een stukje van zijn tong heel erg opgezwollen was en er een gat in zat. Hij is waarschijnlijk zo hard gevallen dat de tand door zijn tong ging. Toen was ik er even klaar mee. Dus vanochtend de locatiehoofd aangesproken waarom ik uberhaupt niets over dit voorval gehoord had gisteren. K. moest waarschijnlijk heel hard huilen dus dat hebben ze niet over het hoofd kunnen zien. En verder aangegeven dat dat jongetje aangepakt moest worden, want ik wil dit niet nog een keer meemaken. K. heeft de leeftijd dat hij heel goed kan vertellen wat er gebeurd op het kdv, dus daar komen ze sowieso niet mee weg. Hij gaat heel graag naar het kdv en hij moet nog 1 jaar. Het laatste wat ik wil dat hij er met tegenzin naar toe gaat omdat die jongen zo hardhandig is. Dus ik heb ze dringend gevraagd dat ze hier actie op gaan ondernemen, want ik ben er helemaal klaar mee. Ze gingen een gesprek aanvragen met zijn ouders, want meer ouders hebben hierover geklaagd, schijnt. Ben benieuwd.

11. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hmmm winterjas, dacht 68 en 74 te kopen. Ik geef er max 40 euro aan uit maar heb er wel twee per kind per seizoen omdat ze soms ook weleens in de was liggen.

kiwi irritant he, hier een bijter gehad op het kdv, hebben een brief gestuurd esmee werd echt elke dag gebeten en dt maand of twee-drie lang na keer 15 ofzo was ik het zat en ook klacht gemaakt. Heb alleen nu het idee dat ze het idd niet meer melden altijd als ze gebeten is, alleen wanneer de tanden duidelijk zichtbaar zijn dus weer niet of ik er echt iets mee ben opgeschoten.

zo, missie meiden ophalen kdv weer gelukt, esmee ligt nu lekker op bed, ga ik zo even menory spelen met ilse, wordt er gek van, wil ze de hele dag door spelen

12. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hester, leuk zeg..de kleine van je broer schiet dus ook al op. Is ook een jongen toch?

@Kibbeling, weersvoorspellingen zaterdag zijn goed…daarna niet meer :(.

@Sandra, wat fijn dat het zo goed gaat met Lucas. Merk je zelf ook niets aan hem? Haha had die kriebels voor een derde gisteren..maar verder (nog) niet. In ieder geval niet om zwanger te zijn. Mijn man wil het liefst bij twee laten, ik twijfel nog en daarom kijken we over een aantal jaar wel weer hoe we er dan overdenken. Net wat Hester zegt…lijkt zo onpraktisch. Wist niet dat het achterhaald was betreft de bijvoeding. Gelukkig (not) ben ik toch zo stronteigenwijs en wacht ik tot 6 maanden haha.

@Senna, fijne verjaardag alvast zaterdag!

@Debie, gelukkig zag de heupecho er goed uit. Ik moet met J. over twee weken.

@Kiwi, wat goed dat I. het zo goed doet op het kdv..scheelt toch weer zorgen. Haha dat shoppen en daarna maar niet daar je rekening willen kijken herken ik :D. Ben nu ook opzoek naar een leuke winterjas voor B. maar kan nog niet wat vinden. Ben ook niet van plan om er 150 euro voor uit te geven. Wat goed dat een gesprek hebt gehad en dat zij met de ouders gaan praten.

@Marry, wordt zondag helaas baggerweer, dus weet ook niet waar ik al die mensen moet laten ;). Wij gaan maandag op vakantie (naar de Wadden) echt balen dat het zulk slecht weer wordt vind je niet? Wow je man nu al een derde…hier wil hij juist niet haha. Fijne vakantie alvast.

@Bloesem, vind het ook een wonder dat J. het zo goed doet op alleen bv, ben ik niet gewend van onze dochter.

@Lan, balen dat ze maar niets kunnen vinden..zo blijf je bezig. Wel fijn dat jullie even met Djayden hebben kunnen genieten!

Ga misschien even iets heel stoms zeggen en het is ook niet mijn bedoeling om iemand tegen het hoofd te stoten, anders sorry! Zoals ik had verteld is mijn zus zwanger maar ik merk dat ik dit keer helemaal niet heel blij kan zijn. Zij en haar man waren de vorige keer de eerste maand zwanger en nu dus weer (daar gingen ze ook vanuit riepen ze van te voren). Mijn zwager (die ik al niet zo moet) roept nu elke keer dat hij wel superzaad heeft en weer in één keer raak kan schieten. (Daar gaan mijn haren al van overeind staan). Tuurlijk is het hartstikke fijn dat het zo snel raak is, zij gaan ook beide richting de 40 jaar, maar om er nou zo over te praten. Daarnaast wil mijn zus dus perse een meisje en zegt ook gerust dat ze erg teleurgesteld zou zijn als het weer een jongen is! (onvoorstelbaar toch!).

Verder zijn ze nu begonnen omdat ze eerder dan mijn schoonzus zwanger wilden zijn. Mijn zus is iemand die graag in de belangstelling wil staan en heeft hiermee dus haar zin gekregen.

Toen ik zwanger was van B. was mijn zus heel enthousiast en geïnteresseerd. Ik ook toen zij zwanger was van haar zoontje. Toen ik zwanger was van J. hoorde ik nooit iets..zelfs niet na de 20 weken echo. Merk dat ik nu dus ook moeilijk enthousiast kan doen, terwijl ik normaal helemaal niet zo in elkaar zit.
    Sorry, moest het even kwijt.

13. Hester

Hester Niet meer actief

Felicee: kan me best wel voorstellen dat je er nu zo over denkt. Je ergert je aan hun manier van denken ( beetje zoals mensen die het hebben over het 'nemen' van kinderen) en dan ook nog eens het gebrek aan aandacht van haar kant bij jouw 2e zwangerschap - helemaal niet gek dat je zo denkt dus. Je bent nu teleurgesteld natuurlijk. En dan persé een meisje enz.

Volgens mij heb ik wel eens hier gezegd dat mijn broer + schoonzus al twee jaar probeerden om zwanger te worden en met IUI bezig waren toen ik zwanger werd van V (ook niet 'zomaar': 3 jaar en 2 MK verder...) maar zij hadden het daar zo moeilijk mee dat er niet over mijn zwangerschap gesproken kon worden wanneer we met zijn allen bij elkaar waren (sinterklaas, kerst, verjaardagen...). Best wel vervelend. Ze hebben ons niet eens gefeliciteerd met de zwangerschap en pas toen zij zelf in verwachting bleken te zijn na IVF (ik was toen al een maand of 8 zwanger) mocht er ineens WEL over mijn baby gesproken worden.
    Voor mij voelde het alsof mijn ongeboren kind al die tijd genegeerd moest worden / niet welkom was. Maar ik heb geprobeerd om er niet mee te zitten en begrip te hebben voor hun problemen.
    Toch vind ik het af en toe ook nog moeilijk hoor om nu enthousiast te doen voor hun zwangerschap.

Hoe dan ook, je hebt niet echt veel aan mijn verhaal, maar ik wil alleen zeggen dat ik je wel begrijp en dat je misschien het beste kan proberen het je niet teveel aan te trekken. Geef het de tijd en dan komt het allemaal hopelijk goed.

Misschien als zij straks wat verder is?

14. sandra

sandra Fanatiek lid

@Winterjas: Heb nu wel twee leuke jassen gevonden bij kleertjes.com.

Voor Thomas:
    Welcome! | kleertjes.com

Voor Jasper:
    Welcome! | kleertjes.com

En Lucas krijgt een jas van prenatal, en ik haal inderdaad maar maatje 74.

Zo weer een rib uit mijn lijf, en dat was vorige week ook al zo toen ik nieuwe winterschoenen ging kopen voor de mannen. Nou ja dan weet ik in elk geval waarvoor ik werk haha:D

@Kiwi: Logisch dat je geklaagd hebt, arme K. Hopelijk was dit de laatste keer dat zoiets voorgevallen is.

@Debie: Leuk memory, kan je het nog winnen? Hier is Thomas er echt supergoed in.

@Felicee: Kinderen zijn nooit praktisch:D, maar wel heel leuk.
    Ik merk niets raars aan Lucas, ik heb ook niet het gevoel dat hij iets over heeft gehouden aan de bevalling. Maar ik vind het wel prettig dat hij goed in de gaten wordt gehouden.
    Ik kan me heel goed voorstellen, dat je dit gedrag van je zus moeilijk vind, zou er persoonlijk ook moeite mee hebben.

Lucas heeft vandaag zijn eerste hapje (banaan) gehad, en we stonden helemaal klaar met het fototoestel, omdat ze dan zo heerlijk zuur kunnen kijken. Maar helaas hij at het meteen met smaak op. Dus geen zure gezichten, maar wel een lieve foto van Lucas zijn eerste hapje:
    Bekijk bijlage 179943

15. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, even egoberichtje, ook omdat ik jullie berichtjes over zwangere fam. las.. Hoorde gisteren dat mn broer ook een babytje verwacht... nog heeel pril, pas 1 week overtijd. Ze zijn al 8 jaar ofzo bezig, 1 mk die zeker is, zijn vrouw heeft borderline lastig verhaal, zouden al meerdere mk geweest zijn maar dat kwam pas bij de laatste naar voren, ze vertelde dat ze al afscheid van 3 kindjes genomen had... Ik gun het ze natuurlijk en moest gisteren bijna huilen omdat ik het heerlijk voor ze vind en hoop dat ze nu wel van alles mogen genieten... aan de andere kant: ik heb ze van alle drie mijn kindjes een geboortekaartje gestuurd en ik heb nog NOOIT een kaartje terug gehad...nog nooit kraambezoek, nooit wat gehoord met hun verjaardagen... Straks heb ik een neefje of nichtje die ik nooit kan zien (ze wonen in zwitserland) dat lijkt me zo lastig.... En het steekt dat mijn kids zelfs nooit in hun bestaan erkend zijn zeg maar, er zijn vage kennissen die ze beter kennen dan mn eigen broer...word er verdrietig van, dat ze niet ook van mijn kindjes houden...En lastig om door je eigen broer genegeerd te worden voor een fout die ik 9 jaar geleden gemaakt heb...Ik hoop dat mijn kinderen elkaar later blijven respecteren .... Misschien zit dat er bij mij ook wel achter dat het voor die nr 4 blijft knagen.... (als ik nog een broer of zus had gehad had ik me niet zo 'alleen' gevoeld nu) ... :(

16. Hester

Hester Niet meer actief

Meta jee wat een verhaal. Moeilijk hoor! Maar misschien brengt de komst van hun kindje jullie dichterbij elkaar?

Sandra: wat een schattige foto!
    Ben je eigenlijk begonnen met een half potje of meteen een hele?
    Heerlijk dat hij het zo lekker op at.

Ik ga vandaag een enkele fles van V maar eens ophogen naar 180. Ik heb het gevoel dat hij wel toe is aan 4 flessen, maar vind 4x150 erg weinig. En dan binnenkort een papje proberen, ook zo schattig. Echt genieten toch, die hapjes / papjes enz van je kindje?

17. sandra

sandra Fanatiek lid

@Hester: Hier krijgt Lucas 5 keer 180 cc. Maar we gaan binnenkort de laatste fles weglaten.
    Ik ben begonnen met drie hapjes banaan, de rest heeft Jasper op gegeten, even kijken hoe hij erop reageert.

@Meta: Wat jammer dat je broer zo ver weg woont, maar misschien wordt het contact nu beter, nu ze zelf ook een kindje verwachten? Ik hoop het voor je.

Hier net lekker gezwommen met Lucas, het is zo genieten, hij vond het helemaal leuk. Nu ligt hij heerlijk te slapen.

18. sandra

sandra Fanatiek lid

Het wordt wel heel rustig hier........

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Idd erg stil hier aan het worden....

Sandra: wat een heerlijk ventje is Lucas zeg, om op te vreten! Wat fijn dat hij zo van zijn bananenhapje heeft gesmuld!
    Ik wil hier eigenlijk tot 6 maanden wachten ivm allergieen bij mijn man en zijn familie, maar ik weet niet of I. het trekt zolang op de flesvoeding. Ze is namelijk in tengestelling tot K. niet zo'n ontzettende melkdrinker. Ze drinkt genoeg om van te groeien maar om nou te zeggen dat ze er erg van smult....K. lag al te stuiteren zodra hij zijn flesje zag aankomen, hij wilde wel de hele dag door drinken, dat gold ook overigens voor de vaste voeding en nog steeds een goede eter. En I. kijkt alleen bedenkelijk als ze haar flesje ziet, je ziet haar haast denken: "Moet dat? Nou vooruit dan maar, ik moet toch grote meid worden".

Hester: hier krijgt I. 4 x 180 cc+6 scheppen aangeboden. Ze drinkt gemiddeld 2 flessen leeg en 2 flessen laat ze iets staan. Er zijn dagen dat ze 600 cc op heeft en dagen dat ze 800 cc op heeft, maar dat komt niet zo veel voor. Op de dagen dat ze overdag veel laat staan, maak ik haar om 23:00 uur toch nog even wakker voor een flesje, anders krijgt ze over de gehele dag te weinig.
    Het feit is dat ze niet zo veel nodig heeft om te groeien, want met 600 cc per dag groeit ze gestaag en ziet op + 1 op de groeicurve.

Morgen hebben wij een controle afspraak met de kinderarts. Ik wil graag stoppen met de medicijnen omdat ik steeds sterker het idee heb dat het toch geen reflux was, vind het ergens toch wel een beetje eng. Eve afwachten wat zij er van vindt. En daarna meteen door naar de logopediste in het ziekenhuis waar I. nog onder behandeling staat. We gaan morgen bij haar oefenen met eten van een lepel (geen bijvoeding nog hoor, maar verdikte voeding). Dit omdat I. nog weleens de neiging heeft om zich af te keren van de fles (gelukkig komt het niet veel voor) en mocht ze zo'n dag hebben is het handig dat ze de voeding dan met de lepel krijgt. Ik weet niet of je er echt logopedie voor nodig hebt, ik kan me niet herinneren dat K. ooit moest wennen aan een lepel, het gaat allemaal voor mijn idee vanzelf. Maar goed, ze wilde graag het eea uitproberen bij haar, prima dus.
    Verder gaat het heel goed met onze kleine meid, vandaag hoorde ik voor het eerst een schaterlach. Het klonk echt zo lief! Het is echt een vrolijke dondersteen.

20. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Kiwi, ik kan me voorstellen dat je erg boos was na dat voorval op het kdv. Ik had dat, toen ik nog kinderloze juf was ;), nooit van mezelf verwacht, maar ik word ook echt woest als een ander kind mijn kind pest/pijn doet. Daarin ben ik dus niet anders dan andere moeders, haha. Het is te hopen dat het kdv er echt iets aan gaat doen want zoiets is echt niet normaal!

Sandra, leuke jassen zeg! Fijn dat het met Lucas zo goed gaat. Wauw, al aan de banaan! Daar kan ik me nu nog even niks bij voorstellen maar toch mogen wij ook al over een paar weken met fruit en pap beginnen. Waarschijnlijk gaan we wel pap of papflessen geven (Naomi wilde geen pap van een lepeltje, wel uit een fles, dus even kijken wat Hadassa doet.), maar wachten we nog even met fruit en groente. Hier ook allergieën in de familie, dus afwachten hoe lang Hadassa het uithoudt op alleen melk.

Jassen, Ik twijfel een beetje, Naomi heeft haar winterjas van vorig jaar die nog prima past. Even denken nog, vervelende is dat er later in het seizoen meestal weinig leuks te krijgen is. Hetzelfde voor Hadassa. Voor Naomi hadden we wel drie winterjasjes maat 62. Die maat heeft Hadassa nu (ze is 60 cm), dus voor de eerste tijd heeft ze geen jas nodig. Nu bedenken of we afwachten of toch al een jasje maat 68 of 74 kopen.

Felicee, ik hoop echt voor je dat het meevalt met het weer dit weekend. Alvast veel plezier op vakantie! Ik baal er ook van hoor, dat het geen mooi weer gaat worden. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alleen maar hoop dat het droog blijft, zon hoop ik niet eens op. In de regen in zo'n huisje zitten met een peuter die niet naar de speeltuin kan, daar worden we niet blij van haha! Gelukkig hebben we een bubbelbad...;)
    Ik kan me voorstellen hoor, dat je een minder goed gevoel hebt bij de zwangerschap van je zus. Als mensen zo praten over het krijgen van kinderen, daar krijg ik ook altijd jeuk van.

Hester, ik kan me voorstellen dat het voor jou erg dubbel is. Over jouw zwangerschap mocht niet gesproken worden en nu moet jij blij zijn en er fijn over praten. Dat is natuurlijk heel dubbel en voelt niet goed. Hopelijk komt het allemaal goed.

Meta, jeetje wat een verhaal meid. Ik kan me voorstellen dat je daar erg mee zit. Ik heb ook één zus, maar voel me ook vaak (om een andere reden, door m'n zus haar autisme is het moeilijk goed contact te hebben) alleen. Je wilt gewoon dat de mensen van wie jij houdt, ook van jou en je kinderen houden. Hopelijk komt het nog eens goed.

Zo wat een dagen hebben we hier gehad zeg. Druk als altijd, zo vlak voor een vakantie. Gisteren veel gedaan in huis en vandaag wat laatste boodschappen en inpakken. Ik ben er vandaag weer achtergekomen dat het naleven van een planning vaak niet werkt met kleine kinderen in huis. Had helemaal bedacht hoe ik het aan ging pakken vandaag. Ik vind het altijd best heftig, voor zo'n lange vakantie alles inpakken en als ik niet uitkijk ren ik de hele dag als een kip zonder kop met m'n lijstjes door het huis. Mooie planning, ging allemaal goed, tot zo'n 10 minuten nadat we uit bed waren vanmorgen....;) Hadassa van haar nek tot haar tenen onder de poep dus die moest in bad. Was niet van plan om nog te gaan wassen, maar ja die kleren kun je natuurlijk geen twee weken laten liggen dus hup, de wasmachine aan. Terwijl Hadassa in bad ging, Naomi meteen onder de douche, hartstikke handig....dacht ik....
    M'n lieve peutertje had, zonder dat ik het door had, de stop in het putje van de douche gestopt waardoor de douchebak vol water liep en daarna overstroomde.... De badkamer vol water dus welja, ook nog dweilen. (die handdoeken konden wel mooi meteen mee met de was van Hadassa)..... En zo waren we weer twee uur verder zonder iets gedaan te hebben van die planning. ;)

Nu alles ingepakt, mijn hemel wat nemen we een zooi mee zeg. Volgend jaar willen we gaan kamperen maar ik zou niet weten hoe we die spullen ooit mee moeten gaan krijgen, haha!

Meiden, ik ga jullie gedag zeggen, zal af en toe wel meelezen maar kan niet schrijven. Tot over twee weken!!!

Deel Deze Pagina