Juni mama's 2011-deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door Kiwi1, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bloesem, roep hier ook nog steeds dat ik voorlopig geen dvd schermpjes in de auto wil zien :D. J. drinkt ongeveer 20 minuten aan één borst. Tussendoor verschoon ik hem en daarna drinkt hij nog een keer 20 minuten aan de andere borst en sabbelt lang na. Daarom ben ik wel elke keer een uur bezig.
    Geef bewust de fles met speenmaat 1 zodat hij er zolang mogelijk over doet omdat hij na een fles eerder voor een voeding komt.

2. Hester

Hester Niet meer actief

Jeee wat een lange brostvoedingen! Maar natuurlijk wel gezellig, kan ik me zo voorstellen. V drinkt ongeveer 10-15 minuten en krijgt dan een fles van 150 ml.

Felicee: hoe vond je de bakfiets?
    Ik ben aan het twijfelen of ik er eentje zal kopen. Het lijkt me wel handig, de files omzeilen. Ik ben met de auto zeker 2 uur per dag (!) aan het halen/brengen naar KDV, school en BSO :( met de fiets is dat beslist korter, maar ik zie het niet zo zitten met 2 kindjes op één fiets en denk dat een bakfiets fijner is. Ook kan V daar dan nu al in in de maxi cosi. Hoe deden jullie dat?

--> Nog meer moeders hier met bakfiets en is het handig?
    Welke heb je?

3. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hester, het is dan we geen ruimte hebben om de bakfiets te stallen maar anders zou ik er zeker eentje willen. J. zat in de maxi-cosi welke vastzat in een maxi-cosi drager. B. zat erbij op het plankje. B. zat ook wel eens voorop bij mijn man en dan kon het onderstel van de kinderwagen in de bakfiets. Echt ideaal!
    Deze had wel twee wielen, niet zo eentje met twee wielen voor en één achter.

4. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Tijdsduur van de voedingen; enorm wisselend. Echt drinken doet ze ongeveer 10/15 minuten maar daarna ligt ze vaak nog heel lang te 'tutten'. Een beetje sabbelen, wegdoezelen en met dr handje over mn borst kriebelen, haha. Soms geef ik een tweede borst, soms niet. Hangt er een beetje vanaf of ik graag wil dat er lang tussen zit (als ze 2 borsten heeft gehad komt ze minder vaak) of niet.

Opvoedidealen ;);
    Haha, dat dvdschermpje zal hier ook wel komen vrees ik... F. vindt het vreselijk in de auto dus een beetje afleiding kan ze wel gebruiken. Ik riep, toen ik nog geen kinderen had, altijd dat ik geen, of ze min mogelijk elektrische herrie-maak-dingen wilde. Inmiddels heb ik wel gemerkt dat het soms wel erg ideaal is... mevrouw heeft inmiddels een schommelstoel (met muziekjes, mobile en schommelfunctie), een mobile boven de box, twee mobiles om mee te nemen (ideaal die dingen ;)) meerdere 'zingende' knuffels, en een speelding voor in de maxi cosi met muziekjes en lampjes... Daar gaan m'n idealen he ;)

5. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Felicee, fijn dat het leuk was! Hoe doe je het afbouwen - gewoon 1 voeding laten vervallen en dan een fles geven? Was de heupecho goed? Wij zijn in Frankrijk geweest, ergens halverwege (Jura & Loire) en het was heerlijk :)

Bloesem, succes! Hier ook 900 km rijden en R heeft alleen maar gedronken en geslapen. Merkte dat het met E nu wel lastiger was, die is toch groter he en verveelt zich. Maar doordat we haar dingen nu steeds beter uit kunnen leggen ging het best wel heel goed!

@ dvd schermpjes - haha :D Ik doe het nog niet, maar kan me ergens wel voorstellen dat het straks ideaal is ;) Vind het ergens wel eng, van die zware projectielen op ooghoogte van die kleintjes - hoe gaat dat met ongelukken? Maar goed daar zal over nagedacht zijn neem ik aan!

Fire, zeg maar dag tegen je idealen :D Ow en dat handje op je borst of aan je shirt te friemelen, ik vind dat altijd zo lief!! Hij kan me dan echt zo vastpakken :)

Hier zometeen naar het CB en weer prikken. Geeeeen zin!! Vandaag een regeldagje ofzo, meneer zat om 9 uur al aan voeding nr 5 :$ Waren niet allemaal volwaardige voedingen volgens mij, maar wel even een heftig nachtje dus! Naja gelukkig doet hij dit niet vaak meer :)

6. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @Felicee, jij ook welcome back!! Ik heb van mijn baas niets meer gehoord, maar van collega's hoorde ik dat ze nu begin 2012 definitief beslissingen gaan nemen over onze functies. Dan ben ik gelukkig weer terug dus dan kan ik snel inspelen op andere functies wellicht of actief gaan zoeken buiten de deur. Ik ben nu eigenlijk wel blij dat dit allemaal zo lang duurt want dat geeft mij weer wat extra tijd om werk te zoeken na mijn verlof.
    Waarvoor moest de heup echo ook alweer?

@dvd schermen, Tsja, ik had ook altijd uitspraken waar nu niets van terecht gekomen is. Ik zei altijd dat ik mijn kinderen nooit iedere dag tv zou laten kijken, maar mijn zoon kijkt nu soms 3 keer per dag de hele film van Cars. Ondertussen kan ik zooooo veel doen...... Oeps....

Ladies, ik kan niet wachten tot de baby komt! Ik ben er helemaal klaar voor maar hij heeft het nog wel naar zijn zin geloof ik.

@odess, idd geen prematuur dit keer. Gelukkig! Hopelijk dus ook minder ziekenhuisbezoekjes dit keer met baby 2.

7. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @odess veel succes op het bureau!

8. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Super, haha echt? E heeft echt weinig oog voor de tv en zeker niet langer dan 10 minuten! 1 filmpje van Bumba gaat net zeg maar ;)

Hier is meneer weer goedgekeurd. Hij is erg sterk en doet allemaal dingen die hij nog helemaal niet hoeft te doen ;) Hij woog 6130 gram bij 62,6 cm. Zijn lijntje buigt wat af naar beneden maar dat is volgens de CB arts helemaal normaal icm borstvoeding. Ze was helemaal supportive en zei me vooral zo lang mogelijk door te voeden. Wel leuk, want bij mijn dochter was ze helemaal niet zo pro bv en heeft ze me van de wal in de sloot geholpen ;) Prikjes zitten er weer in, na het zetten was hij alweer stil - dus hopelijk nu vandaag verder ook weinig last :)

9. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hallo, kom even gedag zeggen vanuit een o zo burgerlijk centerparcs. haha. Vermaken ons prima.

ff kort

felicee erg he stoppen met de bv en idioot dat je e]je schuldig voelt maar hier ook al twee keer gehad en zal straks in december wel weer zo zijn, haha.

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hi dames, even kort via de tel. De behandeling lijkt aan te slaan, met nadruk op lijkt. Want deze dame heeft het al vaker goed gedaan, dus wij zijn gematigd enthousiast. De behandeling van het eetteam komt er op neer dat ze op vaste momenten de fles aangeboden krijgt. Na 3 keer weigeren wordt het voedingsmoment afgesloten en krijgt ze de eerste volgende fles pas 4 uur later. Dit om het patroon door te breken, om stress voor haar mbt voedingen te laten verdwijnen en om er voor te zorgen dat wij niet de hele dag met voedingen bezig zijn. De eerste 3 dagen sloeg ze 2 voedingen per dag over en raakte later uiteraard gefrustreerd van de honger. Na die 3 dagen zag je stress verdwijnen en pakte ze een gtoot deel van de flessen meteen. Gisteren heeft ze voor het eerst in haar leven bijna 900 cc gedronken. Hiervoor kreeg ze een mooi knutselwerk van de verpleging, zo lief! Ze moet nog een paar dagen zo doorgaan en dan maf ze naar huis. Wij hebben ook heel veel geleerd, zoals heel cosequent zijn met voedingen. Wij bepalen wanneer zij de fles krijgt en zij bepaalt of en hoeveel ze drinkt. Blijkbaar heeft onze dame dit nodig.

11. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Odess, J. krijgt 4 voedingen. Geef nu bijna een week de derde voeding een fles en vanaf vandaag ook de tweede voeding. Zo kan ik 's ochtends en 's avonds nog zelf blijven geven.
    Klinkt heerlijk Frankrijk, beetje goed weer gehad?
    Moet zo ook met beide naar het cb. Prikjes niet echt leuk, maar wel benieuwd hoelang ze zijn en hoeveel ze wegen en of B. goed door de ogentest komt. Hier ook al een sprongetje...J. komt opeens weer twee dagen voor een nachtvoeding!! Fijn dat R. het zo goed doet...buiten dat bv gezond is vind ik het ook zoiets moois hebben vind je niet?

@Supermom, fijn dat het nog even duurt, hoef je je daarover nu even geen zorgen te maken? Merk je nog iets aan L. dat er bijna iets gaan gebeuren?

@Debie, veel plezier..geniet ervan!

De heupecho was goed. De reden waarom we moesten is omdat mijn broer een aangeboren heupafwijking heeft.

Vanmorgen een heel gedoe op het gemeentehuis. Moet voor J. een ID kaart hebben omdat we volgende week naar Mallorca gaan. Was even vergeten dat beide ouders meemoeten of moeten tekenen. Eindelijk dat geregeld zegt de 'vriendelijke' (kon haar wel schieten) achter de balie dat ik voor B. ook een nieuwe moet omdat ze niet meer herkenbaar is op de foto. (ze staat bij ons op het paspoort). Dit zou betekenen nieuwe foto's, weer naar mijn man voor een handtekening en weer terug (met een huilende baby).
    Daarnaast ook raar want B. staat bij ons op het paspoort welke nog geldig is. Dus maar gebeld met de overheid en Schiphol en we hoeven geen nieuwe :D. Anders kun je met baby's wel elke maand een nieuwe aanvragen.

Beide kids liggen eindelijk op bed..even bijtanken hoor!

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Verder belde het cb vandaag wanneer ik dacht weer eens afspraak te maken. De laatste keer dat ik het gecheckt had, had het cb een adviserende rol en was het geen verplichting. Dat zei ik dus tegen haar. Ik heb haar even fijntjes verteld dat er voorlopig ook geen prikken komen. We komen pas langs als I. helemaal stabiel is. Wat een mens zeg en die toon ook......

13. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

rowan prikkies gehad en ligt in coma en aan de sinaspril
    weer ziekejs ervan

verder 60 cm en 5550gram.

opname bericht is binnen. maandag morgen 10u opname dinsdag ergens operatie. geen tijd bekend.

hopelijk smorgens en s'avonds na huis als de chirurg van protocol afwijkt als alles top is. maar heb mijn vermoeden dat ie smiddags geopereerd word maar zolang hou ik hem niet nuchter. dus 2 tot 3 dagen in ziekenhuis vertoeven bah

14. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @zomaar, veel succes volgende week.

@Felicee, nou ik merk dat hij meer aandacht vraagt maar ik denk niet dat het met de baby op komst te maken heeft. Volgens mij begrijpt hij dat nog helemaal niet. Hij reageert in ieder geval totaal niet op dingen zoals; waar is de baby? Terwijl we toch heel vaak aanwijzen dat de baby in mijn buik zit. We zullen het wel zien! Ben benieuwd hoe hij gaat reageren. Ik denk wel jaloers.

15. sandra

sandra Fanatiek lid

Wow het is ineens druk hier, gezellig!

@Meiden die terug zijn van vakantie, gezellig dat jullie er weer zijn!

@Bakfiets: Toen mijn twee oudste mannen klein waren heb ik een bakfiets gehad, maar omdat hij niet in de schuur paste heb ik hem buiten moeten stallen en daar werd hij niet mooier van, dus na een jaar heb ik hem verkocht. Verder vond ik het ideaal en erg leuk.

@DVD schermpjes: Hier ook hoor, zelfs twee stuks voor thomas en jasper ieder een eigen schermpje:D

@Supermom: Ohh het begint nu spannend te worden!

@Odess: Fijn dat je mannetje weer helemaal goedgekeurd is!

@Debie: Veel plezier in Centerparcs

@Kiwi: Fijn dat er vooruitgang inzit, maar ik snap dat je nog niet goed blij kunt zijn. Hopelijk lukt dat over een tijdje. En tja het CB, ik kom daar voor de prikjes en verder vind ik het ook wel best.

@Felicee: Wat een gedoe zeg met die id. En die babyfoto mag inderdaad gewoon, Thomas en Jasper hebben ook tot hun vierde met een babyfoto in ons paspoort gestaan.

@Zomaar: Fijn dat de prikjes er inzitten, succes volgende week.

@Heupjesecho: Lucas heeft hem vorige week gehad, en vorige week zei die vrouw al dat ze, zijn heupjes niet helemaal goed in beeld kreeg. En nu belde dus Lucas zijn arts dat ze het niet goed kunnen beoordelen, dus moet hij nog een keer terug voor een foto van zijn heupen.

@Hier: Ik ben vandaag aan het oefenen geweest om cupcakes te maken voor verschillende gelegenheden, en stiekum ben ik best wel een beetje trots. Dit is de eerste keer dat ik cupcakes heb gemaakt (sorrie een beetje veel foto's)

Een bloempotje (speciaal bakvormpje van de xenos) gewoon voor de leuk:
    Bekijk bijlage 183102

16. sandra

sandra Fanatiek lid

Tractatie voor Jasper als hij jarig is, hij zit in de kleuterklas "de kapoentjes"
    Bekijk bijlage 183103

17. sandra

sandra Fanatiek lid

18. sandra

sandra Fanatiek lid

19. sandra

sandra Fanatiek lid

20. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0