Juni mama's 2011-deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door Kiwi1, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kiwi, pfff best heftig dat ze dan gewoon de fles niet geven en weer vier uur wachten..al begrijp ik dat dit het beste is voor I. Hoop dat het zo goed door blijft gaan en ze snel mee naar huis mag. Hoe gaat het met jullie? Sommige vrouwen van het cb sporen ook echt niet!

@Zomaar, Rowan groeit goed zeg..veel succes alvast voor volgende week.

@Supermom, denk dat bijna elk kind op zijn of haar eigen manier wel jaloers is. B. was het ook wel maar uit dit wel op een redelijk positieve manier. Hoe voel je je verder?

@Sandra, vond het ook vreemd dat je niet meteen de uitslag kreeg van zijn heupjes. Wat leuk zeg die cupcakes! Gebruik je gekleurde marsepein of kleur je zelf witte fondant?

Vanmiddag bij het cb geweest. J. heeft weer prikjes gehad (al merk ik er echt niets van). Hij woog 6620 gram en is 65 cm..flinke boy dus. B. weegt 13,9 kilo en is 94,5 cm. Haar broer haalt haal vast snel in ;).

Kreeg verder het advies om johannesbroodpitmeel aan de fles toe te voegen aangezien hij niet vier uur op 180 cc kan (in tegenstelling tot de bv). Liever geen rijstebloem omdat dit extra calorieën zijn welke hij niet nodig heeft.
    Advies werd hier ook gegeven om met 4 maanden te beginnen met bijvoeding. Juist om zoveel mogelijk allergieën te voorkomen, terwijl dit bij B. nog 6 maanden was.

2. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bloesem, haha leuk..dat heb ik met B. toen ook gedaan..met J. moet ik het nog steeds doen.

3. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ Kiwi, gelukkig lijkt het de goede kant op te gaan. Ik hoop echt voor jullie dat ze het nu gaat volhouden.

@ Sandra, het zijn echt mooie cakejes geworden. Jammer dat jullie weer terug moeten voor de foto.

@ Felicee, wat een muts op het gemeentehuis niet te geloven.

@ Debie, veel plezier nog op jullie vakantie.

4. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ Felicee, dank je. Met C inderdaad ook gedaan. En kreeg het nu ineens op me heupen dat ik de woonkamer weer gewoon wilde hebben zonder slingers etc voordat we op vakantie gaan.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Sandra: wat mooi! Ziet er supergoed uit zeg en dat voor de eerste keer.

Bloesem: wat een leuke foto zeg!

Felicee: welkom terug. En wat? Bijvoeding vanaf 4 maanden om juist de allergieen te voorkomen? Jemig, hoe moet je in vredesnaam de adviezen opvolgen als ze steeds zo wijzigen? Gaan jullie met 4 maanden starten?

6. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kiwi, de arts zei ook...volgend jaar adviseren ze vast weer vanaf 6 maanden. Directeur blijft blijkbaar steeds wisselen. Ik kijk de komende maand eerst of J. genoeg heeft aan de flessen met jbp. Zo niet dan begin ik rond de 5 maanden. Hoe gaat het met I.

Bloesem, nog steeds last van hormonen dus haha. Hier zijn ze al een tijdje weg. Wel kaal opeens vind je niet?

J. kwam vanmorgen gelukkig weer om 7.00 uur ipv 5.00 uur. Hopelijk is het sprongetjes zo goed als over.

7. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @Felicee, waaat?!? Wij moesten juist wachten tot 6 maanden ivm zijn allergieën. Niet te geloven, ik ben echt helemaal klaar met die adviezen die ieder jaar toch weer veranderen. Ik ga bij deze baby echt meer op mijn eigen moedergevoel vertrouwen hoor. Het gaat redelijk goed hier. Mijn bekkenpijn is iets minder omdat de baby wat gezakt is (nog niet ingedaal helaas want dan was de pijn waarschijnlijk weg geweest). Ik slaap alleen slecht en heb veel last van restless legs. En ik begin ongeduldig te worden! Hahaha

@bloesem, leuk idee met die kaarten! En wat een boel kaarten zeg!

@sandra, ja ik denk dat je noodoproep wel geholpen heeft. Het is ineens drukker :). Maar, er zijn ook twee trouwe schrijvers terug van vakantie. Dat scheelt ook ;)
    leuke cupcakes! Ze zien er goed uit, maar smaken ze ook lekker? Stuur er maar eentje op naar mij dan test ik ze voor je ;).

8. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Beide kindjes zijn even een ochtendje op het KDV - wat een rust :$ Doe ff snel een bakkie koffie en dat even aan de poets, dat blijft toch liggen als ze er zijn! Net gekolfd, zo'n 120 cc dus ben benieuwd wat hij daar drinkt. Vanochtend nog crisis - in een van de flesjes zat schimmel bovenin! En het was van dinsdag! Denk dat het mis is gegaan met het schoonmaken, maar brrr... Heb even een flesje uit de voorraad moeten pakken.

Sandra, creatief hoor! Ben je daar niet eeuwen mee bezig?

Felicee, zoo beste boy inderdaad!! Lekker die adviezen - hier zei ze lekker blijven voeden ze hebben niets nodig voor de 6 maanden ;)

Kiwi, hoe is het met I?

Bloesem, leuk idee!!

Ik ga aan de slag!

9. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Supermom, er gaat toch niets boven moederinstinct. Dus niet alleen restless legs maar ook helemaal restless. Snap ik..kan me dat gevoel van 'wachten' niets eens meer voorstellen, lijkt al zolang geleden.

@Odess, spannend zeg! Zitten E. en R. bij elkaar in de groep? Jakkes schimmel, gelukkig heb je het gezien. Tja die verschillende adviezen...erg vermoeiend af en toe.

Heeft iemand van jullie ook zulk vreselijk last van haaruitval? Ik had het bij B. ook maar dit keer lijkt het nog erger. Ga straks wat extra vitamines kopen want heb gewoon al inhammen :(.

10. Hester

Hester Niet meer actief

#1450 Hester, 15 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2011
    Sandra: mooie cupcakes! En welke bakfiets had jij? Ik zit erover te denken om er eentje te kopen.

Bloesem: Leuke foto!

Felicee: ja!!! Mijn haar valt ook bij bosjes uit. Vreselijk he? Ik heb alleen gelukkig geen kale plekken en neem ook vitamines 'mama fit'.

@ Bijvoeding: Onze V krijgt nog steeds flessen van 150/5 en redt het daarmee telkens ruim 4 uur dus voor de honger hoef ik het niet te geven. Maar ik denk dat ik toch ga beginnen volgende week met een klein hapje banaan. En een papfles 's avonds. Gewoon omdat ik het leuk vindt dat andere structuren en smaakjes gaat leren kennen.

Vandaag heb ik een vrije dag en ben nu lekker alleen thuis met mijn heerlijke babytje! Hij is echt zo lief :D Straks onze kleuter van school halen en samen pannenkoeken eten. Lekker cliché maar wat is het toch genieten.

@ foto op paspoort: onze kleuter van intussen 1.15 m lang heeft ook een babyfoto van 3 maanden oud in zijn paspoort... en er staat in bij zijn lengte: 61 cm.... :D
    We zijn ontelbare keren met hem gaan vliegen en sinds hij een jaar of 2 is, roepen ze bij de douane zijn naam om te kijken of hij daarop reageert (en het dus is). De laatste keer vroegen ze hem zelfs: hoe heet jouw mama? En hoe heet jouw papa? Dat soort dingen. Als check.

Vanmiddag ga ik het nieuwe paspoort van V ophalen, want over 3 weekjes zitten wij op Curacao! :)

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Odess: hoe vind je het dat R. naar de opvang is? Poets ze!

Felicee: idd het beste wat je kan doen is naar je instinct luisteren. Bij K. heb ik tot 6 maanden gewacht. Ik hoop met I. zolang mogelijk zonder bijvoeding te doen, maar zij is een heel ander geval. Toch heb ik er vertrouwen in dat we nog een tijdje doorkomen zonder de bijvoeding.

Het gaat hier over het algemeen genomen heel veel beter, maar het wisselt nog wel. Vannochtend was het weer na een paar dagen een drama, uieindelijk wel de fles leeggedronken. Als ze eenmal start met drinken, dan gaat alles gewoon op. De fles van 11.00 uur ging dan weer heel makkelijk in. Het probleem van I. is dat ze een hele sterke zuigkracht heeft (ze drinkt een fles met 2,5 schep nutriton uit het kleinste gaatje binnen 10 minuten leeg). Door haar zuigkracht krijgt ze een in het begin een grote straal melk binnen en dat kan ze in het begin moeilijk handelen. Soms stapt ze erovereen en gaat rustig verder drinken, maar soms wordt ze er paniekerig van en duurt het even voordat ze zich herpakt. Al met al is het starten van drinken geen fijne ervaring voor haar. Op dit moment vergadert het eetteam en zal ik straks horen hoe we dat het beste kunnen aanpakken. Gelukkig wordt de zuigkracht van een baby met de tijd minder en hopelijk dus zal het probleem met de tijd zich oplossen. Ze drinkt nu in ieder geval tussen 800 en 900 cc. Meer dan ze ooit gedaan heeft.

12. sandra

sandra Fanatiek lid

Hoi allemaal!

@Bloesem: Wat een leuk idee om zo een foto te nemen van alle felicitatiekaarten, ga ik misschien ook nog wel doen.

@Supermom: De cupcakes waren heerlijk, jammie!! Ik stop er wel 1 een envelop dan komt ie jouw kant op haha.

@Odess: Oei dat klinkt niet lekker schimmel in de flesjes, maar ja met vocht kan dat heel snel gaan.
    Is het goed gegaan op het kdv?
    En die cupcakes maken is inderdaad wel een klus, maar ik vind het erg leuk om te doen.
    Even een vraagje aan jouw, hoelang heb jij gevloeid na het plaatsen van de mirena? En hoelang mocht je toen geen tampon gebruiken?

@Felicee: Hier ook last van haaruitval, helaas alle drie de keren gehad.

@Hester: Wij hadden een baboebakfiets (een driewieler) ik zou nu trouwens wel kiezen voor een bakfiets met trapondersteuner, zeker bij een driewieler.

@Kiwi: Pfff vind het toch pittig hoor voor jullie, wij hadden aan het begin toen Lucas net thuis was ook veel moeite met de flessen en dat was maar een weekje en ik weet nog wel wat een stress dat gaf. En bij jullie speelt het al zo'n tijd, hopelijk lukt het om verder nog wel een beetje te kunnen genieten.

@Hier: Vanmorgen weer heerlijk gezwommen met de kleine man. Eventjes voor de laatste keer, want volgende week wordt de Mirena ingebracht en de dokter zei dat je dan wel eventjes kan bloeden en dan geen tampon mocht gebruiken.
    Nou ja als dan het voordeel is dat je haast niet meer ongesteld wordt vind ik het best:D

13. Hester

Hester Niet meer actief

Even heel gauw iets grappigs van vannacht:

Onze kleuter lag tussen ons in, in ons bed en zei: "wat is het hier krap"
    Ik probeerde te slapen en zei: "lieverd, ik lig al op de rand. Als ik nog verder opschuif, val ik uit bed."
    Hij: "Ah. Maar dan heb ík tenminste veel ruimte!"

;)

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hester: haha, bijdehandje. En wat zei je? In je eigen bed heb je alle ruimte van de wereld?;)

Sandra: jammer dat je dan een tijdje niet meer mag zwemmen he.
    Het is idd erg stressvol geweest, maar we komen er wel. En genieten doen we zeker. Hrt is zo een heerlijk, tevreden en otspannen kind dat de hele dag door lacht. Dus dat genieten gaat gelukkig best makkelijk.

15. sandra

sandra Fanatiek lid

@Hester: Haha heerlijk die kleuteropmerkingen!

Jasper zei laatst midden in de kleedkamer van het zwembad, mama als jij dood bent mag ik dan jouw DS:$

@Kiwi: Gelukkig lukt het om toch lekker te genieten van jullie meisje, hier ook zo'n heerlijke lachebek, je moet wel vrolijk worden als je naar hem kijkt.:)

16. Hester

Hester Niet meer actief

Hahaha Sandra, dat is ook erg he?
    Maar wel lekker onschuldig!

En idd Kiwi: ik heb hem gezegd dat hij ook heerlijk breeduit in zijn eigen bed mocht gaan liggen. Toen had hij plotseling meer dan genoeg ruimte...
    FIjn dat je van I kunt genieten ondanks de voedingsproblemen. Heb je al iets van het eet-team vernomen?

17. sandra

sandra Fanatiek lid

@Hester: Ja inderdaad erg, mijn erfenis wordt nu al verdeeld:) Gelukkig is het nu nog onschuldig.

18. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Felicee- jaaaaa we worden hier allemaal gek van alle haren van mij! Ik verlies echt heel veel haar op het moment, wordt er niet goed van...

@ KDV - het ging helemaal super! Meneer heeft daar zijn fles leeg gedronken (150cc) dus moet nog wel ff aan de bak - kleinere flesjes zijn niet aan de orde ;) Maar hij heeft daar ook 1,5 uur geslapen, ben helemaal impressed!

Hester, wat leuk om te lezen dat ze dat zo doen :) Ow en Curacao over drie weekjes - heerlijk!!

Kiwi, ik vond het eigenlijk prima! We hebben een fijn kdv en heb het volste vertrouwen in die meiden, dus gaat helemaal goedkomen vanaf volgende week :) Fijn dat ze zo ongekend veel drinkt! Hopelijk komt het vertrouwen er snel en stopt ze snel met zo hard zuigen.

Sandra, hoezo gestopt met vloeien ;) Ik vloei nog steeds... Niet veel hoor, maar moet wel een inlegkruisje gebruiken. Volgens mijn ha mocht alles direct. Heb zelf een week aangehouden, just to be sure :) Die opmerking haha :D

Hester, :D

19. sandra

sandra Fanatiek lid

@Odess: Ohhh nog steeds niet gestopt, hopelijk duurt dat bij mij niet zolang. Ben wel blij dat je dus na een week wel een tampon mag gebruiken, wil nl. wel weer gaan zwemmen met de kleine man.

Nadat half uurtje zwemmen van vandaag heeft Lucas serieus de hele dag geslapen. We waren om 10.00 uur thuis en toen sliep ie al, heb hem overgelegd in bed en daar is ie verder gaan slapen tot 12.00 uur. Flesje gehad en gelijk verder gaan slapen, om 14.30 zijn jasje aangedaan en in de kinderwagen gelegt om de jongens van school te halen en meneer slaapt gewoon door tot 16.30, nu speelt ie in de box, maar volgensmij is hij al weer moe.

20. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1460 Felicee, 15 sep 2011
    Laatst bewerkt: 15 sep 2011
    @Hester, gezellig lunch gehad met de kids? Vind dat ook altijd zo gezellig met de kids pannenkoek eten. Thanks dat je even laat weten dat het gewoon kan met ons paspoort. Al helemaal zin in de vakantie? Haha L. heeft wel humor!

@Kiwi, die kleine meid heeft dan inderdaad een grote zuigkracht. Wel vervelend hoor! Gaan ze nu nog iets anders proberen?

@Odess, erg hè..hier al grote inhammen. Trek met kammen echt bossen eruit. Hoop geen kale plekken te krijgen..bah! Fijn dat het zo goed ging met R. op het kdv.

Pfff hoop dat het bij een sprongetje hoort want J. heeft dus echt niet genoeg aan een fles van 180 cc met jbp. Hij komt gewoon 2 uur!!! later weer. Kijk dit nog even aan. Cb adviseerde anders de voeding te mengen met Forte?!

Deel Deze Pagina