Hester, deze hadden wij op vakantie. Had 7 versnellingen en was goed te doen. Bij een bakfiets met twee wielen voor is trapondersteuning inderdaad wel een aanrader! Bekijk bijlage 183283
Felicee: dank voor de foto! Het is precies deze die ik in gedachte heb. Of de Cabby van Gazelle. Maar eerst eens besluiten of ik er eentje wil. Wel fijn om te horen dat het beviel: was het wennen om ermee te fietsen? Ik moet wel de hele stad door, ongeveer half uur fietsen. En via de BSO naar huis is zo'n 45 minuten. Denk je dat dat te doen is? Op een gewone moederfiets gaat het moeiteloos met alleen onze L achterop, maar wellicht is het met zo'n houten bak + V er ook nog in zwaarder. Oja: en hoe vond je het om de regentent erop te zetten: lastig of makkelijk? Wat betreft Forte voeding: die krijgt V vanaf dat hij een week of 6 was (ongeveer, misschien al wel eerder...). En dan alleen maar Forte. We zijn in 1x overgegaan op de Forte destijds omdat hij toen een tijdje 8 flessen dronk van 150/5 en nog niet verzadigd was. Intussen zit hij al een hele tijd op 5x150/5 dus heeft die Forte niet meer nodig, maar ik heb geen zin om te knoeien met andere voeding en de eventuele bijbehorende overstapsproblemen (diarree, verstopping, te veel honger, te dikke/dunne voeding). We doen jbpm erin om het te verdikken. Vanavond heb ik hem zijn eerste paar hapjes pap gegeven 2 -3 kleine hapjes van een lepeltje en hij vond het heerlijk. Volgende week ga ik beginnen met een beetje banaan, ben benieuwd. Onze oudste lust eigenlijk alles wel (met dank aan het KDV waar hij elke dag een warme maaltijd at volgens de schijf van vijf...); hopelijk volgt V zijn voorbeeld
Hey meiden Hoe is het hier? Hier gaat het super! K krijgt nu 4 flessen, en de laatste om 19:00/19:30 en slaapt dan door tot 7:00/7:30, en anders maak ik hem wakker voor zijn fles. Daarna gaat ie weer lekker in zijn bedje, en slaapt ie weer tot 11:00 K kan sinds een paar dagen ook omrollen van zijn buik naar rug, en sids vandaag blijft ie het maar doen hihi,zo leuk om te zien, en hij heft dan de grootste lol hihi Wat gaat het allemaal snel zeg! K is ook alweer bijna 4 maanden oud...waar blijft de tijd pffff
Vaag is dat, er werd mij ook verteld om pas met 6 maanden bijvoeding te beginnen, en nu is het ook al weer verandert...ben benieuwd wat ze volgende week te zeggen hebben daarover..
@Felicee & odess, oh ja das waar ook! Mijn haar gaat straks ws ook weer uitvallen. Dat was ik alweer vergeten van de vorige keer. Vreselijk, want ik had ook ineens inhammen. Echt alles viel van mijn hoofd terwijl ik normaal een flinke bos krullen heb. Gelukkig gaat ook dat weer over.
@haaruitval Hier ook erg geweest.. Nu gaat het al weer beter gelukkig @Supermom Spannend!! Nog maar een paar weekjes en dan heb je je kleintje in je armen!
hoi meiden hier alles goed kom morgen weer reageren hoor want ben erg moe de laatste tijd en me buuf is ook opgenomen in rotterdam wegens bloedingen aan haar placenta en is 25 weken nu en heeft wee remmers en bloedtransfusie gehadze is een ziekenhuishopper 20 weken ging het goed nu duim ik dat alles goed komt.
Bedankt voor de leuke reacties op de foto. Ik had eindelijk ontdekt hoe ik ereen kon plaatsen. Verder druk bezig geweest met inpakken dus sorry geen tijd meer om verder te reageren. Gaan vanacht rijden. Tot over 2 weken!
bloesem fijne vakantie!! Pris jeetje wat een verhaal van je buuf. Sterkte voor haar. Hier erg druk geweest met werk de laatste dagen dus helaas weinig tijd voor zp gehad. Sandra we hebben de fotoshoot gehad. Wat een lieve vrouw zeg heel leuk met de kinderen. We wachten nu met smart op de foto's!!! Wat we zo terug zagen zag er al heel leuk uit. Veel bij mn zus in huis geweest ivm een aanbouw laten bouwen. Als ik dan niet aan het werk was dan was ik daar. Was eigenlijk alleen thuis om te eten en te slapen. Stijn heeft zich gelukkig goed gehouden en voelt zich ondertussen in het huis van mn zus ook ergthuis. Hij heeft zelfs een eigen plekje voor zijn bedje (nu nog wel straks wordt dat de nieuwe babykamer). Dit weekend gaan we naar Terneuzen voor een verjaardag, zondag staat er een bbq gepland en dan begin ik vast met het inpakken van de koffer want volgende week zaterdag gaan we lekker voor 3 1/2 week naar Amerika!! (en echt heel vervelend het is daar gewoon nog 24graden min en 32 max ) Hoop dat het met alle kindjes goed/beter gaat en dat iedereen snel weer gelukkig met elkaar thuis is. Voor wie het nodig heeft een hele dikke knuffel en een fijn weekend voor iedereen.
Hallo allemaal, Hier een berichtje uit ons huisje Maikel heeft hier inmiddels de 4 kilo gehaald!! en daarbij is hij 53cm. Een klein maar vrolijk en sterk manneke. Hij drinkt nu 5 flessen van 110cc waarvan hij er 2 op de dag leegdrinkt. Op en dag drinkt hij in totaal 450 tot 480cc nog steeds niet geweldig dus maar hij groeit en dat is het belangrijkste. Zijn hoofdje begint steeds meer af te platten en doe alles al wat ik wist van voorkeurshouding mar tot nu toe helpt niet. Dinsdag naar kinderarts en fysio en dan kijken we wat we verder nog kunnen. 28 september is de afspraak voor de genetica en hoop ik meer te weten waarom maikel zo klein is. Ikzelf krijg nog gezinshulp tot het einde van dit jaar daarna word gekeken of er ook nog huishoudelijke hulp kan komen. Ik praat om de week met een psych en mijn medicatie begint eindleijk weer goed te werken. Krijg wat meer rust gevoel over me. Djayden doet het super. is hartstikke lief voor zijn broertje en begint erg goed te praten is nu anderhalf en hoor soms hele zinnen voorbij komen Ik lees nog altijd mee al reageer ik niet altijd.. ik wilde nog foto plaatsen van maikel lukt nog niet ga ik zo even weer proberen. Kunnen jullie zijn hoe vrolijk en sterk manneke hij is
He meiden, we zijn weer terug van vakantie. We zijn een weekje naar texel geweest. Het ging hartstikke goed. Maar we zijn met de hele schoonfamilie geweest en dat doen we niet meer haha. Best gezellig hoor, maar veel te veel verschillen. Met Roan is het goed gegaan. We zij om en om weg geweest en hij is veel ni het huisje gebleven met een van ons. Hij is nog steeds snel van slag en dan vooral lang daarna. Dit was veel relaxter, ook voor Evy.
Welkom terug Judith! Bloesem: veel plezier Lan fijn dat het goed gaat met Maikel. Heerlijk he dat het weekend is?? Sinds vandaag gaat V telkens, wanneer hij op zijn buik ligt, op zijn knieeën zitten en dan duwt hij zich vooruit.. als een soort kruipen Dat gaat me wel een beetje te snel... hopelijk kan hij voorlopig lang nog niet echt kruipen Hij heeft zijn eerste fruithapje gegeten. Nu ja: 3 theelepels van een banaanhapje... zijn grote broer heeft met smaak de rest van het potje leeg gegeten ("en ik ben niet eens een baby meer!") Schattig!
Lekker op het terras. Het was eigenlijk best goed weer. Wow de eerste fruithapjes worden alweer gegeven. Hier adviseren ze volgens mij tot 6 mnd te wachten. Sowieso gaat ala rapley niet echt eerder.
Dag dames, Zo hester: snelle jelle idd. Stel je voor dat hij volgende week de hele kamer doorkruipt Maar idd, het zou fijn zijn als hij nog even wacht. Hoe vond V. zijn banaan? Judith: welkom terug! Hier: vanochtend is I. thuis gekomen. Jippie! Zo ontzettend fijn, wij zijn helemaal aan het bijkomen. Inmiddels heeft ze thuis 2 flessen gehad en dat ging geweldig goed! Wij waren er namelijk vanuit gegaan dat de eerste dag niets zou worden thuis, maar dat ging prima. Hopelijk zet het door, ze zal vast een zeker wat slechtere dagen tussen hebben zitten, maar het belangrijkste is dat wij goede handvatten hebben gekregen van het ziekenhuis. Zij hebben ons echt inzicht gegeven in de situatie. Heel ongemerkt ga je van alles proberen en haar volgen, maar dat werkt bij haar juist averechts. Dus vanaf nu bepalen wij wanneer ze de fles aangeboden krijgt en zijn mag bepalen of ze het wil drinken en hoeveel en dat lijkt echt goed te werken. Ze drinkt tussen 800 en 900 cc per dag. Meer dan ze ooit gedaan heeft. Verder wordt ze poliklinisch verder behandeld, volgende week staat de eerste afspraak al met het eet-team. Dat geeft ook veel rust in in ons hoofd. Mocht het weer bal zijn, dan zijn er volgende week kundige mensen die ons ongetwijfeld van goede adviezen zullen voorzien. Zo lekker om weer als gezin thuis te zijn. Mijn man en ik hebben 1,5 week niet samen geslapen. Fijne avond!
Wat fijn dat jullie thuis zijn en dat het vandaag goed gegaan is! Hopelijk zet I dit door. Maar gelukig blijft de begeleiding. Dan kan je inderdaad je zorgen kwijt mocht dat nodig zijn.