Juni mama's 2011-deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door Kiwi1, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marry81

Marry81 Niet meer actief

2. Marry81

Marry81 Niet meer actief

3. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Zussen in een goed gesprek. (Dit was zo komisch, Hadassa 'kletste' ook 'echt' terug! :D)

Bekijk bijlage 184048

4. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Lan wat super om te lezen dat M de 4 kilo heeft gehaald en goed groeit. Al drinkt hij dan niet zoveel hij groeit dus wel goed.
    Fijn ook om te lezen dat je nog hulp blijft houden tot einde van het jaar en dat de medicatie aanslaat en je voor je gevoel wat meer rust krijgt. Leuk ook om te lezen dat D zo lief is voor zijn broertje en dat hij al zinnen gaat praten.
    Wat een lekker manneke om te zien zeg!!! Echt een lekker koppie om te zien en dan met een grote glimlach.

Judith welkom terug!! Fijn dat de vakantie goed bevallen is.
    Leuke foto.

Hester :$ wat gaat hij snel!!! Rustig aan hoor.... En lekker gesmuld al van een fruithapje...

Kiwi wat heerlijk dat I weer thuis is. Fijn dat jullie ook handvaten hebben gekregen hoe om te gaan met haar manier van eten. Helemaal heerlijk dat ze alweer thuis gedronken heeft.
    Wat hebben kleintjes eigenlijk dan weinig voeding nodig per dag/week als je dat zo leest bij jou. Wel fijn dat jullie je kunnen vasthouden aan de "regels" en dat ze voor haar zo ook duidelijk zijn.

Elise wat heerlijk om te lezen dat je kindjes het zo gezellig hebben samen.

Pris wat heb jij een mazzel met de opvang zeg!! Stijn heeft hier bijna een jaar op de lijst gestaan en uiteindelijk moesten we nog uitwijken naar een ander dagverblijf.
    Wat betreft het drinken stijn laat soms op een dag ook wel eens een fles met 80cc staan en soms zelfs 2x op een dag.

Odess jeetje al aan het optrekken??? Wat gaan ze allemaal snel he?
    Hij wil dus graag de wereld zien en ontdekken. Mooi wel maar volgens mij niet altijd even praktisch?

Super hahaha heerlijk he die nesteldrang?? Hoe gaat het verder met je en je bekken?

Marry welkom terug!! Arme Hadassa (en ook wel een beetje arme papa) ze zullen wel geschrokken zijn.
    Jeetje wat een nieuws van de hond. Dikke knuffel!!
    Fijn dat de vakantie lekker was, kan me voorstellen dat je idd niet naar huis wilde omdat je verlof er dan ook op zit. Succes met de 1e werkdag morgen ook al is deze voorbereidend.

Sandra wat leuk om met de kids opa en oma op te halen op schiphol.

Hier vandaag de koffers van stijn en mij ingepakt. Morgen of dinsdag nog even de laatste dingen kopen en inpakken en dan hopen dat het snel vrijdag zal zijn. Dan gaan we al naar mn zus en slapen we daar anders moeten we zaterdag zo supervroeg op... De taxi komt zaterdagochtend al om 6 uur in de ochtend!!! Zo maar eerst een nachtje slapen en hopen op net zo'n goeie nacht als de afgelopen 2 nachten :D!!

5. Marry81

Marry81 Niet meer actief

6. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    marry leuke foto's!

7. Marry81

Marry81 Niet meer actief

En de laatste, Hadassa met haar nichtje. Nu al vriendinnetjes!

Bekijk bijlage 184050

Zoooo, nu ben ik écht klaar met dit bombardement hoor! (ik heb meteen mijn weken afwezigheid weer goedgemaakt! :D)

8. Hester

Hester Niet meer actief

Marry mooie foto's!

Kibbeling ik heb het gemist (SORRY!) maar waar gaan jullie ook alweer naartoe? Wel lekker dat je de nacht ervoor kunt logeren en dus iets later kan opstaan.

V heeft gisteren heeeeerlijk gesmikkeld van zijn fruithapje. En zijn grote broer kon bijna niet wachten om de rest van het potje leeg te eten :D Ik geef V dan eerst een paar hapjes en hij krijgt de rest, maar gisteren hebben ze tegelijk ervan zitten eten, zo schattig om ze samen te zien smullen.

Morgen hebben we een zware dag want mijn nichtje wordt gecremeerd. Zij is vorige week plotseling overleden: gestikt in haar eten tijdens een epilepsieaanval. Ze was alleen thuis en haar aanstaande (ze zouden over 2 maanden trouwen) heeft haar gevonden. Ze waren bezig met IVF om een kindje te krijgen. Wat een drama! :(

Ook vanwege eerdere ziekten en overlijden van dierbaren om ons heen beseffen we maar al te goed hoe kwetsbaar je eigenlijk bent en hoeveel je moet genieten van het feit dat je weer een nieuwe dag hebt. We zijn zo blij met onze gezonde kindjes.

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Jeetje hester wat heftig zeg. Gecondoleerd. Veel sterkte morgen.

Marry wat een schatjes heb je. Hele leuke foto's!

Kibbeling spannend hoor. Ik heb voornamelijk de oostkant gezien. Jullie gaan naar de westkust toch? Super hoor! Jaloers,... :)

Tegenwoordig gaat Roan ook rond 19:00 naar bed en ik maak hem nu wel wakker rond 22:00 voor een voeding. En vannacht heeft hij tot 6:15 doorgeslapen !!!!! :):):)
    Wat een heerlijkheid.

10. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @marry, wat een leuke foto's! Helemaal niet erg dat je er zoveel plaatst. Is alleen maar leuk!

@all, ik moet ff klagen sorry maar ik ben nu 38,5 en ik zie het al niet meer zitten. Ik wil echt niet meer nu. Ik heb al zo lang pijn en mijn buik wordt met de dag zwaarder lijkt wel. De striemen kunnen straks nog niet meer hoger zelfs als het nog lang duurt zit ik echt helemaal vol. Ik wil gewoon gaan genieten met mijn kleine mannetjes. Ik ben al zo lang thuis. Alles is inmiddels wel klaar, laatste spulletjes zijn gekocht, dus ik kan niet wachten tot het zo ver is!

11. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @Hester, jeej wat heftig zeg. Gecondoleerd en veel sterkte. Pas dan besef je inderdaad wat je hebt.

12. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hester we gaan op vakantie naar Amerika. En idd fijn dat we bij mn zus kunnen slapen (al woont ze maar 10 min rijden bij ons vandaan) het zal wel wat minder stress geven.
    Jeetje wat een verhaal van je nichtje. Ik krijg echt helemaal kippenvel. Sterkte morgen.

Judith we gaan naar Orlando Florida, naar disney enzo.
    Wat fijn dat Roan zo lekker kan slapen. Red hij het niet als hij de fles van 22 uur niet krijgt?

Super nog even volhouden. Ik weet het is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Dikke knuffel!!!!

Hier een korte nacht gehad, lag zelf niet zo vroeg op bed en stijn bedacht om vannacht een paar keer te komen voor zijn speen. Om 2.30 uur voor de 1e keer en dat bleef een paar keer zo gaan. Ik heb zelf wakker gelegen tot half 5 ofzo. Om 6 uur heeft hij van manlief een flesje gehad en om 6.30 uur hebben we hem weer in bed gelegd om te slapen. Gelukkig heeft hij toen geslapen tot 10 uur en ik ook. Daarna hebben we lekker op bed gespeeld samen. Stijn heeft ontdekt dat hij zich kan omrollen en op zijn buik liggen is dan ook niet meer altijd favoriet.
    Wanneer hij op zijn buik ligt wil hij graag alles zien en dan krijg je een beetje dit beeld;

13. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hester, wat een vreselijk bericht van je nichtje!! Heel veel sterkte morgen.
    Ik vond het fietsen niet moeilijk (maar ik heb op mijn werk er al vaak mee gefietst). Mijn man vond het eerst wel wennen. De regenhoes is heel makkelijk erop te zetten. Gaat het goed met de bijvoeding van V.?

@Bloesem, hele fijne vakantie!!

@Kibbeling, zit je ooit wel eens stil?? Moet je lang op de foto’s wachten?

@Lan, wat ontzettend knap hoe Maikel zijn hoofdje zo hoog houdt! Lachebek of niet? Lijkt hij op zijn broer?

@Judith, fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad. Ook best goed weer gehad of niet?

@Kiwi, wat ontzettend fijn dat I. weer thuis is!! Knap dat het drinken nu zo goed gaat al lijkt me de poli-klinische behandelingen ook wel even fijn om achter de hand te hebben. Beetje aan het bijkomen? Huilt I. dan niet van de honger als ze de fles niet krijgt en pas 4 uur later weer?

@Priscilla, goed zeg dat J. zo snel terecht kan op het kdv! Als het goed is heeft de kerk wel voorbeeldboekjes. Heb je Xander niet gedoopt?

@Odess, zo anders een jochie vind je niet? Gaat het nu beter met de voedingen en het slapen met R.? Hoop dat je een leuke eerste werkdag hebt gehad en dat je man een fijne papadag heeft gehad :D.

@Supermom, haha jij staat echt op het punt om te bevallen..druk druk druk druk! Snap dat je echt niet meer wil wachten..zo zaten wij hier een aantal maanden geleden ook elke dag en nu vliegt de tijd gewoon. Hoop dat je ventje snel komt!

@Marry, wat herkenbaar dat Hadassa jouw haren vast heeft..hier ook al. Zo irritant!! Begin hier ook pas rond 6 maanden met bijvoeding. Lekker dat jullie hebben genoten van de vakantie, ook wel weer een mooie afsluiter vind je niet? Hopelijk dat alles goed gaat op je werk straks. J. krijgt al een tijdje geen voeding meer rond 23:00 uur ook omdat ik hem moest wakker maken en hij dan moeizaam dronk. De eerste paar dagen komen ze dan vaak weer middenind e nacht maar dit verschuift vaak erg snel. Snap dat het ‘proberen’ nu je weer moet werken niet zo handig is. Misschien dat het inderdaad met rijstebloem gaat lukken. J. wordt ook vaak een uur voor de volgende voeding wakker. Merk dat ik dan de 4 uur tussen de voedingen ook niet echt haal. 3,5 uur vind ik ook prima. Kom dan wel op 5 voedingen maar dat vind ik dan geen probleem. Lief!!! koppie heeft Hadassa! Was Naomi helemaal niet bang voor die aapjes?

14. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier weer een druk weekend gehad maar we zijn er weer.
    B. was weer even ziek (koorts en een zere keel) maar die is gelukkig weer zo goed als de oude.
    J. huilde voor zijn doen best veel de laatste dagen. De fv is blijkbaar erg wennen voor zijn darmpjes. Gelukkig pakt hij nu de fles nu redelijk goed en kan hij nu weer 3,5 tot 4 uur op zijn voeding. Ik geef nu nog de eerste en laatste voeding zelf (bv)..hoop dit nog een paar maanden vol te houden.

Verder weinig bijzonderheden...vandaag en morgen maar eens de koffers pakken aangezien we zaterdag naar Mallorca vliegen. Erg veel zin in!!

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Gaaf hoor kibbeling naar de vs.
    Ik geef bv, dus geen flesvoeding. Maar hij redt het idd niet als ik die iet geef. En hij komt dan ook heel onregelmatig ergens tussen 1 en 5 uur en soms zelfs 2 x per nacht. Dus dit zou heel lekker zijn als hij dit door zet.

Felicee, we hebben idd redelijk goed weer gehad gelukkig. En veel plezier op mallorca! Heerlijk even geniete van mooi weer na zo'n zomer.

16. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    felicee stil zitten is een moeilijk iets voor mij :p
    Vliegen jullie vanaf schiphol zaterdag en zo ja gaan jullie vroeg? Wij gaan dan ook vliegen en gaan om 6 uur van huis naar schiphol toe. Volgens mij vertrekken we tussen half 10 en 10 uur ergens..
    Het zou ongeveer 2 weken duren voor we de foto's hebben. We hopen zelf dat ze voor zaterdag binnen zijn. Duim duim duim.

17. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Judith kan me voorstellen dat je dan idd al blij dat hij het zo goed doet op deze voeding.

18. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Marry: welkom terug en wat een gave foto's zeg! Wat is Hadassa al een grote meid he. Wat de voedingen betreft: hier juist omgekeerd. Sinds het weer goed gaat met de voedingen, bieden we 5 flessen aan ipv van 4 flessen. Omgekeerde wereld lijkt het wel, maar ik ben er echt blij mee. Dit gaan we zeker tot 4 maanden doen. Misschien komt het omdat I. zo weinig dronk en eindelijk heel blij is met haar flesjes. De laatste fles geven we trouwens gewoon slapend. Ze doet reflexmatig haar mondje open drinkt hem altijd leeg. Ze drinkt nu op een dag rond 900 a 950 cc. Ben er echt heel blij mee!
    Wat het slapen betreft: ik herken het niet eigenlijk. Maar kun je haar misschien wat langer ophouden na de voeding? Zou dat misschien werken? Het is ook wat he met die babies. Denk je eindelijk in een goed ritme te zitten, gooien ze het zo weer om.

Kibbeling: veel plezier in VS!

Hester: wat verschrikkelijk zeg! Heel veel sterkte ermee....

Felicee: wat heerlijk naar Mallorca! Ben jaloers, onderhand ook wel echt toe aan vakantie, maar dit jaar zit het er niet meer in. En sneu voor B., de R zit weer in de maand he.
    Nee, I. huilde amper als ze voeding oversloeg en moest wachten tot de volgende. Gelukkig maar, anders was het wel heel moeilijk vol te houden dit. Het overslaan van de voeding heeft ze overigens maar 3 keer gedaan, toen had ze het wel door, leek het. Sinsdien ging het met stapjes goed en nu kan ik zeggen dat het supergoed gaat.

Hier: vandaag tweede bezoekje naar de homeopaat met K. Hij heeft 1,5 maand geleden een homeopathisch middeltjes gekregen van haar omdat hij zo vaak ziek is geweest. Vandaag even besproken hoe het is gegaan. Sinds het middeltje is hij niet meer verkouden geweest, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn. Nu de R weer in de maand is kunnen we goed testen of het werkt of niet.
    Met I. gaat het nog steeds echt super. Ik weet niet wat ik meemaak. Ik zie de hongersignalen weer (had ze niet meer gehad een maand of 2), ze spartelt met haar beentjes als ze de fles ziet en doet haar mondje weid open. 1,5 week geleden nog was het huilen als ze de fles zag! Het is echt zo'n omslag! Ze zal vast en zeker nog eens een slechte dag hebben, maar ik weet zeker dat we daar goed doorheen komen door die aanpak. Ik hoop zo dat de rust bij ons weer voor een tijdje wedergekeerd is en we nu echt onbezorgd kunnen gaan genieten. Mijn man en ik hebben voor de komende week een date bij een heel goed restaurant, dat hebben echt even nodig:)
    Morgen gaat I. naar het kdv, ik ben benieuwd hoe ze het daar gaat doen met de fles. Maar gek genoeg maak ik me er niet meer druk om. Misschien slaat ze weer een fles over, ik maak me er niet zoveel zorgen meer over. Uiteindelijk pakt ze toch wat ze nodig heeft en al zou ze daar even moeten wennen dan komt het met de aanpak die wij hanteren ook daar wel weer goed. Het belangrijkste is dat ze geen stress gaat ervaren. Maar misschien doet ze het wel helemaal goed. We zullen zien.

19. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    supermom: heel herkenbaar wat je beschrijft over het zat zijn van de zwangerschap. Ik had het ook heel erg. Milou kwam met 38+6 en ik was er echt klaar mee. Ik hoop dat de kleine zich snel laat zien; sterkte nog even!
    Hester: wat heftig; heel veel sterkte morgen! Doet je idd wel beseffen hoe goed we het hebben en dat we daar van moeten genieten.
    Kiwi: fijn dat het zo goed gaat thuis! slapend die laatste fles drinken deed Luca ook altijd, vond ik altijd zo lief om te zien! Luca is ook heel vaak verkouden; neusamandel is al 2x verwijderd en zijn keelamandelen zijn er ook al uit, maar toch nu weer verkouden. Gelukkig is hij er niet meer echt ziek van en dat was voorheen wel.
    Odess: ja, ik kolf die 170cc in 1x; heb dan zelfs nog over. Ik heb een hele sterke toeschietreflex en daarom gaat het kolven ook heel goed. Die tsr overvalt me trouwens ook op de raarste momenten; in de rij bij de supermarkt, onder de douche, tijdens het wandelen. Ik ga dan ook nooit de deur uit zonder pads, haha! Milou drinkt niet zo vaak bij mij trouwens; we zitten op 5 of 6 voedingen per dag; hangt af van de tijd waarop ze wakker wordt; het is 7:00-11:00-14:00-17:00-20:00-22:00 of 8:00-12:00-15:00-18:30-21:30. Ze slaapt dus 's nachts heel goed, maar 's avonds is ze niet in bed te krijgen; ze is altijd wakker tussen de laatste 2 voedingen in.

20. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Judith: zie bovenstaand schema hoe vaak Milou bij mij drinkt. Milou drinkt meestal ook niet meer dan 120cc uit de fles; van de week pakte ze ineens die 170cc, maar gisteren was het weer 120. Zij haalt het dan ook bij mij in. 's Nachts slaapt ze altijd door, maar de avonden is ze wakker. Laatst had ik haar wel 's avonds in bed, maar toen kreeg ik haar niet meer wakker voor de laatste voeding en slapend aanleggen lukte ook niet met als gevolg dat ze om 6:00 kwam en het hele schema in de war liep, dus ik hou haar 's avonds maar bij me.
    Pris: met een doopboekje kan ik je niet helpen, sorry! Fijn dat het wat beter met je gaat!
    Marry: leuke foto's! Knappe meiden heb je! Jullie vakantie klinkt erg leuk, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om weer aan het werk te gaan, maar komt vast goed! Dat korte slapen en daarna jengelig zijn herken ik; Milou is overdag sowieso niet zo'n geweldige slaper.
    Sandra: ik heb een Mutsy, die hebben ook vrij grote bakken en daar kan Milou ook nog wel een poosje in. Bij Luca heb ik hem volgens mij met 6 maanden pas omgezet.
    Dolfijn: ik ben ook ontzettend moe overdag terwijl ik goed slaap. Heb mijn hb laten testen maar dat was gewoon goed. Ook geen idee hoe het komt...
    Kibbeling: heerlijk bijna op vakantie en dan nog wel lekker naar Amerika! Ben heel jaloers!
    Felicee: jij ook al bijna op vakantie! Hier is de oudste ook aan het snotteren en die heeft Milou aangestoken helaas.

Deel Deze Pagina