Juni mama's 2011-deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door Kiwi1, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra

sandra Fanatiek lid

@Hester: Vreselijk zeg, ook voor je oom en tante, je eigen kind verliezen pfff. Heel veel sterkte.

@Zomaar: Ahh lekker mannetje, en wat knullig zeg van het ziekenhuis.

Ons ziekenhuis stond trouwens op nr. 1 in de lijst van ziekenhuizen in het AD. En ik ben het daar zeker mee eens. Door hun super snelle handelen is Lucas er nog.

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Zomaar, jeetje wat een toestand allemaal. Wel leuke foto!! Wat is ie al groot. Echt een ventje.

Hester, heftig zeg. Moet indrukwekkend zijn geweest, ook voor de kids.
    Of heeft je oudste er niet zo veel van mee gekregen?

Debie, fijn dat het leuk was. Zal inderdaad vermoeiend zijn geweest. Vond ik met 2 kids al. ;)

Ivje, fijn dat het zo goed gaat met monique op sojamelk.

Kibbeling, ik hoop dat stijn snel door z'n sprong heen is en weer lekker in z'n vel zit.

Marry, hoe is he gegaan? Heb je wat kunnen betekenen voor ze. Lief dat je bent gegaan.

Hier alles z'n gangetje. Heb het gevoel dat het allemaal wel lekker loopt. Gisteren mijn eerste werkdag. Zit meteen al weer vol tot eind van het jaar met werk. ;)
    5 oktober moet Roan voor een echovan zijn heupjes. De huisarts vond het wel minimaal de assymetrie. Dus ik maak me er niet te veel zorgen over.

3. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hey meiden, kom ik ook nog ff snel langs! Werken valt me best zwaar moet ik eerder zeggen. Mn nachten zijn nog niet best en dan is half 6 opstaan pittig ;) Mn hoofd voelt als een zeef en voel me erg dom af en toe, frustrerend! Maar goed het gaat vast allemaal wel weer snel wennen. Kolven gaat iig goed en R doet het super op het kdv!

Super, knuf! Hoop dat jullie mannetje zich snel laat zien!

Kiwi, wat fijn dat het nu zo goed gaat!

Kibbeling, veel plezier!!! Knappe man :D

Marry, mooi meisje is het toch! Heerlijk die twee samen!

Felice, hier ook verkouden kindjes - allebei! R had zn hele hoofd onder het snot vanochtend ;) Hopelijk lukt het om nog lang zelf te voeden! Hier denk ik ook nog lang niet aan bijvoeding :)

Hester, jeetje wat heftig zeg!! Gecondoleerd.

4. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Zomaar, jeetje wat irritant zeg!! Snap je toch niet...

Judith, zooo hee jij geeft slagroom :D Grote vent! Hopelijk is het niets!

Meta, M is ook al mooi aan de maat! Fijn dat het zo leuk is :)

Elise, heerlijk he in de draagdoek! Ik was vandaag in de supermarkt met R in de doek en ik had me toch een aanspraak! Voor mij is het heel normaal, maar voor andere mensen schijnbaar niet!

Sandra, ik kan me voorstellen dat je daar toch nog wel regelmatig bij stil staat!

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Judith: fijn dat het allemaal zo goed loopt, zo kun je je goed concentreren op je werk he.

Sandra: ik las idd dat St Franciscus beste ziekenhuis was op het gebied van o.a. verpleegkundige zorg en kankerbestrijding. Het is niet zo dat ze op alle fronten het beste zijn. Maar ik deel je mening wel deels. Ik heb het ook als een fijn ziekenhuis ervaren tijdens mijn bevalling. Toen I. daar opgenomen werd, vond ik het wel weer tegenvallen. Met haar probleem vond ik het Maasstad, waar ze tweede keer opgenomen is geweest, veel beter en kundiger. In het St. Franciscus stonden ze steeds met mond vol tanden en konden alleen maar zeggen dat ze het niet wisten. Dat kan natuurlijk, maar je zou als een ziekenhuis in dit soort gevallen kunnen en moeten adviseren om second opinion aan te vragen, maar ze stuurden ons weg met de mededeling dat we ermee moesten dealen, grofweg gezegd.
    Maar goed, in jullie geval hebben ze heel goed gehandeld en dat is super.

Hier: gaat allemaal super. I. is al een heel makkelijk en vrolijk meisje en nu ze ook nog zo goed drinkt is het echt een ideaal kind. Ze heeft deze week 2 dagen kdv achter de rug en het ging echt geweldig! Ze dronk super, sliep veel (net zoveel als thuis) en als ze wakker was, was het een en al vrolijkheid. Ik ben echt zo opgelucht, hopelijk hebben we nu een tijdje een zorgeloze periode. :)

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Odess: kan me voorstellen dat je het zwaar vindt als je nog geen volledige nachten hebt. Maar wel super fijn dat R. het goed doet op het kdv, dat is toch wel weer een zorg minder.
    Wat bijvoeding betreft: als het zo blijft gaan zoals nu halen wel 6 maanden makkelijk! Ik wil niet onder 6 maanden bijvoeden, bij mijn man en zijn familie komen veel allergieen voor. Daarnaast ben ik wellicht een van de weinigen die het niet veel aan vindt die hele bijvoeding, te veel gedoe en geklieder:D

7. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Zomaar, wat vervelend zeg dat het zo gelopen is in het ziekenhuis. Ik kan me voorstellen dat je ontzettend baalde. Hopelijk gaat het volgende week allemaal goed.

Hester, ik kan me voorstellen dat je helemaal kapot was toen je thuiskwam. Vanwege de afstand maar het is natuurlijk ook gewoon ontzettend heftig, zo'n dag. Je moet er niet aan denken, voor je oom en tante ook vreselijk.

Odess, het is ook zwaar, werken en gebroken nachten! Gelukkig dat het goed gaat met R. op het kdv. Ik hoop voor je dat je snel kunt wennen op je werk en dat de nachten ook steeds beter gaan.

Kiwi, wat fijn dat het zo goed gaat met je kleine meid!! Gelukkig dat het op het kdv ook goed is gegaan. Ik hoop ook voor jullie dat het zo mag blijven!
    En nee, je bent niet de enige, ik vind het ook niet alles hoor, dat geklieder met die hapjes! Bij Naomi kon ik niet wachten tot we konden beginnen en de eerste keren waren ook best grappig maar ik was al snel zat van al die was met bananenvlekken die je er niet uitkreeg, je kind met banaanprak van de haren tot de tenen en al die extra voedingsmomenten op een dag. Ik had op een gegeven moment het idee dat ik alleen nog maar eten aan het geven was! Dus nee, ik vind het niet erg als ze het nog even bij melk houdt, al ben ik toch ook wel benieuwd hoe ze het gaat vinden straks, de bijvoeding.

De dag gisteren bij m'n ouders was fijn. Ze waren heel blij dat we kwamen, van de kinderen worden ze ook altijd wel weer vrolijk. Het was voor mij heel gek dat de hond er niet meer was. Ze was zo'n onderdeel van het 'gezin', je mist haar gewoon in de kleine dingetjes. Ik belde bijvoorbeeld aan toen we aankwamen en dan kwam ze altijd hard blaffend naar de deur rennen om dan blij tegen je op te springen en je hand te likken. Nu belde ik aan en bleef het stil. Zo vreemd!

Vanochtend zijn we naar een kinderverjaardag geweest. Naomi zat met drie 'vriendinnetjes' aan tafel te kleuren en te kletsen. Zo leuk om te zien, wat worden ze dan al groot zeg!

Ik ben gisteren gelukkig ongesteld geworden, dus geen derde zwangerschap hier. Ik had toch wel even heel hard moeten slikken als het zo was geweest.

8. Hester

Hester Niet meer actief

Marry: Oef, gelukkig dan maar! Wat kun je daar dan blij mee zijn, ha ha. Heel sneu van de hond, echt stil dan. Sterkte voor je ouders!

Odess: Het is echt wel even weer wennen he, werken? Zeker met gebroken nachten. Moest wel lachen wat je zei, dat je je af en toe dom voelt... dat heb ik ook hoor op mijn werk! Dan ben je moe aan het einde van de dag en heb je eigenlijk geen idee meer waar het over gaat ;)

Kiwi fijn dat het allemaal beter gaat nu. Ik vind het geven van een fruithapje juist superleuk! Een klein beetje geknoei is het misschien wel, maar ik geniet er van hoor. V heeft het helemaal door en vindt zijn fruithapje zalig :D Zijn mondje gaat wijd open als de lepel eraan komt. Ik geef hem maar een paar lepeltjes, niet eens iedere dag, maar we vinden het erg leuk (en grote broer ook, die dan de rest opsmikkelt)

Judith gelukkig is het heupjesonderzoek dan echt voor de zekerheid. FIjn dat het werken meteen weer goed gaat!

Sandra ongelooflijk toch dat je mannetje het zo goed doet na zo'n start. Geweldig! Ik kan me voorstellen dat je er vaak even aan denkt. Geniet ervan.

De meiden van ons KDV zijn dol op V, zo lief. Ze schrijven in zijn boekje dingen als "Wat heerlijk dat we voor jou mogen zorgen" "Je bent zo'n lieve, makkelijke baby. We genieten zo van je" Vandaag heb ik lekker mijn vrije dag en kan ik de hele dag zelf van hem genieten ;) Hij is een heerlijk kind! Mega makkelijk en superlief.

Mijn man had hem 's avonds om 18:30u een fles gegeven en daarna niets meer (ik was niet thuis). Normaal maken we hem wakker voor een late fles rond 23u, nu dus niet. Maar hij sliep de volgende ochtend - toen de wekker afging - nog steeds! Zijn luier is altijd helemaal kurkdroog 's ochtends, zelfs nu na 12 uur slapen :$ Hij zal wel heel vast slapen, denk ik :(

Maken jullie je baby nog wakker voor een fles 's avonds?

9. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    FF ego berich maar moet het kwijt

Krijg zojuist te horen dat ik na vandaag mijn baan kwijt ben. En dat met 2 kids op het kdv. Vanmiddag maar gauw op zoek naar iets niuws en hopen dat het kdv mee wil denken in de kosten en eventueel opzegtermijn voor de kids

10. sandra

sandra Fanatiek lid

@Ivje: Nou ja zeg:$ Waarom ben je, je baan kwijt? Hopelijk vind je snel iets nieuws. Sterkte!

@Hester: Lucas mag al zijn laatste fles laten staan, dan krijgt hij 4 keer 180 cc. Maar ik maak hem nog wakker, ben anders zo bang dat hij s'nachts gaat komen. Maar misschien ga ik het toch maar eens proberen als ik jouw verhaal zo hoor.
    Heerlijk genieten vandaag van je mannetje!

@Kiwi: Ja bij jullie meisje hebben ze niet helemaal goed gehandeld, zo zie je maar dat er per afdeling wel een verschil zit. Want omdat Lucas aan het begin zo slecht lag hebben ze juist wel heel feedback gevraagt aan het sofia. Wel fijn dat het nu zo supergoed gaat!
    En ik ben ook niet zo van de hapjes hoor, maar Lucas vind het wel lekker.;)

@Marry: Nou gelukkig ongesteld geworden haha:D

Hier mocht Lucas vandaag op de foto bij de fysio, hij komt in de nieuwe folder. En omdat Lucas altijd zo'n vrolijk mannetje is hebben ze hem gevraagd. Ben benieuwd naar het resultaat.

11. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Sandra ben bang dat snel iets nieuws vinden lastig wordt daar ik in de bouw werk en er voor mijn functie momenteel veel mannen een fultime baan zoeken en ik partime

12. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @ivje, wat vreselijk naar zeg. Waarom zo per direct? Wel stoer trouwens dat je in de bouw werkt, wil je zeggen wat je deed?

@Hester, wat fijn om zo te kunnen genieten van jullie lieve V!

@odess, kan me voorstellen dat het werken je nog zwaar valt. Maar dat komt vast snel goed! Je lijkt me geen domme muts ;) haha

@marry, pfiew gelukkig ongesteld geworden!

13. sandra

sandra Fanatiek lid

Balen hoor Ivje, vind het ook stoer trouwens werken in de bouw. Niks voor mij met mijn hoogtevrees haha

Supermom al 39 weken!

14. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

tijd gaat snel bij supermom. weet nog dat ze kwam melden dat ze zwanger was haha.

@ ivje wat rot ontslag wat is de reden?

verder hier ff geslapen totdta rowa begon te gieren en janken. dahct laat ff weer in slaap gevallen binnen uur vast weer wakker voor de fles. redelijke dag nog afkloppen.

ben zo moehoeeeeeeeeeeeeeeeeeee vanmorgen weer gevallen, en heb nu barstende koppijn zucht

15. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

ow ja rowan is inmiddels 61cm en 5660 gram afgelopen maandag dan hé, op na maandag hopelijk weer gegroeid.

verder nog wat leuks. vorige week had ik na friso mail gestuurd ivm de smartpack die continu open springt. mail terug direct niewue verzonden

ook mail na difrax gestuurd ivm onder kant die lekt foto meegezonde, wat vragen beantwoord. en als goed is komt deze week ook de niewue binnen :)

verder weeg ik nog maar 60kilo mag wel zo blijven normaal rond de 55. dus aantal broeken passen goed en sommige dus te klein haha.

16. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Ik werkte ,op uitzendbasis, als calculator. Dus zit altijd op kantoor om te bereken wat een project gaat kosten.
    Zo direct omdat ik uitzendkracht ben en als er geen werk is houdt het op met werken.

Baal er wel erg van want ben een paar weken geleden juist vroeger terug gekomen van zwangerschapsverlof omdat het zo druk was op dat moment.

Ben de hele middag al bezig met UWV maar die hebben een soring waardoor alles wat je in moet zullen 10x over gedaan moet worden en erg lang duurt

17. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@Marry
    Wat een leuke foto's!:D

@Kibbeling
    Veel plezier!! :D:D Ben benieuwd hoe Stijn het gaat vinden

@Hester
    Dus ook al aan de fruithapjes :D Zo'n leuk gezicht he
    Oh wat heftig zeg...pffff, gecondoleerd en heel veel sterkte!

@Judith
    Wat goed van Roan, ook al zo'n goede slaper!

@Supermom
    Hopelijk hoefje niet meer zo lang te wachten, en komt de kleine snel!!

@Kibbeling
    Wat een lieve foto! Wat een lekker koppie heeft Stijn!

@Felicee
    Heel veel plezier op Mallorca

@Kiwi
    Dan zal het middeltje misschien toch helpen! Hopelijk nu ook met de R in de maand!
    Wat fijn dat het beter gaat met I. Zo te lezen is ze weer heel levendig en vrolijk :D En hoe is het gegaan op het kdv?

@Elise
    Hier ook een mutsy, maar heb de bak al wel omgezet (hij past er nog wel in,maar niet lang meer)..vondik toch prettiger, en de kinderwagen gedeelte kan ook helemaal plat, dus dat scheelt wel

@Sandra
    Dat lijkt me toch apart om een mirena te laten plaatsen, ik durfde het ook niet aan :)

@lovely
    Wat vervelend van die hazeslaapjes, dan kan je ook nietecht wat doen als ie om aandacht vraagt...
    Hier soms ook van die dagen, en dan huilt ie veel op een dag,dan ben ik het zat, en leg hem dan op bed neer...en hij huilt ff envaltzo in slaap...
    Fijn dat het met de hand van je vriend weer beter gaat. Maare wat is een cerazette:)

@Judith
    Dat is zeker een lekker ventje! Hij groeit goed! Hopelijk is er niks ernstigs met de heupjes!

@Lan
    Lief he al dat lachen

@zomaar
    het zit jullie ook niet mee he, hele dikke knuffel!

@Marry
    Datis wel ff schrikken en nu? Zo'n ring kan er toch niet zomaar uitvallen toch?

@Meta
    Zo M. is ook flink! Lief he al die geluidjes enz. :D

@Sandra
    Hoe was de foto van de heupjes van Lucas?

Zo weer ffverder lezen en reageren

18. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    zucht effe een dipje... Ik vind fijn voor jullie hoor dat jullie kindjes zo goed groeien maar wat doet dat mij toch een verdriet... Zelf kindjes die net zo klein waren als maikel zijn zelfs al groter... Benieuwd wat ze dinsdag zeggen bij de klinisch genetica...

19. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@Zomaar
    Ik vind het nog steeds vreemd dat er maar 1 arts is die dat mag doen...Je verwacht van een groot ziekenhuis toch dat er meerdere zijn
    Leuke foto! :D

@Hester
    Kan me voorstellen dat je na zo;n zware dag je kids ff knuffelt... en jeetje vier uur reizen

@Judith
    De uitslag is toch wel een geruststelling van de huisarts

@Odess
    Balen dat het werken zo zwaar valt, zielig he als die kleintjes verkouden zijn..
    Hier ook steeds mensen die tegen me praten als ik Keano mee heb naar dewinkel in de draagzak..Dat vinden ze allemaal zo schattig

@Kiwi
    Wat super dat het op het kdv goed ging!
    Vaag he wat de CB's zeggen, de ene zegt dat het wel kan voor de 6 maanden en de andere weer niet..ik snap er soms niks meer van...
    Ik heb K. vandaag wel een fruithapje gegeven,en hij vond het heerlijk! :D
    Maar ik ga het nog niet elke dag geven...

@Marry
    Das toch wel een pak van je hart denk ik datje toch ongesteld bent geworden.

@Hester
    Wat lief dat ze dat allemaal neerzetten in het boekje!
    En nee wij maken K. niet meer wakker voor zijn fles van 23:00.. dus hij krijgt nu 4x210
    Hij gaat dan om 19:00 op bed en de volgende morgen om 07:00 moet ik hem wakker maken

@Ivje
    Jeetje dat is ook wat..Zo ineens? Konden ze dat niet eerder zeggen? Hopelijk kom je snel wat anders tegen!

@Sandra
    Wat leuk dat Lucas in het foldertje komt!

@Zomaar
    Trek je het allemaal nog? Het is allemaal niet niks..Hele dikke knuff!
    Rowan groeit toch wel goed he! :D

@Lan
    Een hele dikke knuffel!! Het gaat goed komen met Maikel!

20. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Vanmorgen weer naar het CB geweest, en Keano is 1258 gr aangekomen in 1,5 maand tijd... Hij weegt nu 7540 gr & is 64.2 cm... Dat kleine [​IMG] is nu helemaal weg, want het word al een flinke vent!.. Zijn platte achterhoofdje moet nog weg trekken, als we hem iedere keer op zijn linker en rechterzij leggen.. Nou ben benieuwd!

Hij heeft zijn 3e prikjes vandaag ook gehad...dus daar zijn we voorlopig vanaf...pas met 11 maanden weer prikjes

Deel Deze Pagina