Juni mama's 2011-deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door Kiwi1, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Kibbeling welkom terug! Klinkt heerlijk allemaal. Fijn dat het zo'n succes was. En leuk dat de fruit en groentezaken Er goed in gaan.
    Onze V eet u ook fruit mee op het kdv en ze zeggen dat hij zo netjes eet... Ha ha! Is wel waar, hij knoeit nauwelijks - misschien vindt hij dat zonde want hij is dol op de hapjes.

Odess balen hoor samen ziek! We hebben dat ook een keertje gehad toen onze oudste RS virus had. We waren toen beiden hondsberoerd en het was bijna een opluchting dat onze baby toen met een longontsteking erbij werd opgenomen in het ziekenhuis.... We zaten zelf allebei met hoge koorts aan zijn bedje daar, te slap om iets te doen, haha! Vreselijk toch. Lekker dat je moeder even oppast.

Overigens, wat worden kindjes toch snel groot en wijs! Mijn man zei op Curaçao tegen onze kleuter (net 4 jr): "Kijk wat een mooie volle maan, wat geeft hij mooi licht!"
    L: "Nee joh, de maan geeft geen licht! De zon schijnt op de maan en dan kaatst dat zó op ons. Op de aarde."
    :( :( :$

Hoe komt hij daar nu aan?

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hester, dat is wel erg wijs :D.
    Geweldig he. Kinderen zijn zo slim.
    Een kindje bij evy op de groep op het kdv weet alle auto's aan de ouders te koppelen :(:). Moest er wel om lachen toen die moeder dat vertelde.

3. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ Felicee, wat een plaatjes van kinderen heb je. Mij lijkt een meeting ook leuk. Zou omgeving Leiden een beetje centraal zijn om af te spreken bijvoorbeeld?

@ Senna, ik vind dat ook altijd zo eng als ze zo misselijk zijn dat ze amper lucht krijgen.

@ Hester, oh wat jammer dat V een spreidbroek moet. Kan me voorstellen dat je wacht totdat je man terug. En wat een opmerking van L, ongelofelijk.

@ Odess, beterschap!

@ Kibbeling, welkom terug. KLinkt heerlijk jullie vakantie.

@ Hier, J heeft vandaag haar laatste wendag gehad op het kdv en het is helemaal goed gegaan. Ze was erg relaxed toen ik haar weg bracht en ook toen ik haar weer ophaalde. Heel fijn!

4. sandra

sandra Fanatiek lid

Goedemorgen allemaal!

@Kibbeling: Welkom terug, het klinkt als een vakantie om nooit meer te vergeten.

@Odess: Alweer een beetje opgeknapt?

@Bloesem: Fijn dat het zo goed is gegaan, dan kan je haar nu met een gerust hart naar het kdv brengen.

@Hester: Haha heerlijk van dat soort opmerkingen.

@Allemaal:
    Hebben jullie trouwens de kinderwagen al omgebouwd? Ik twijfel een beetje, aan de ene kant denk ik dat Lucas toe is aan de wandelwageninzet, als hij wakker is moppert hij tot hij opgetilt wordt om rond te kunnen kijken, en hij trappelt ook elke keer de wrap open en nu het kouder wordt is dat ook niet handig.
    Maar ja aan de andere kant is het toch weer zo'n stap, hij wordt dan alweer zo snel groot.

Vanavond en vannacht moet ik trouwens werken, ik heb volgende week een mega drukke week, met twee nachtdiensten, een teamuitje, twee introductiebijeenkomsten voor de opleiding verpleegkundige en nog een doktersbezoek van Lucas, dus ik zal niet zo veel hier zijn.

5. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!!! Nou dat viel toch wel tegen, ik dacht tijd te hebben meer op t forum te zitten... Wel meegelezen maar te snel weer afgeleid om te reageren....

ff kort uit mn hoofd:

jaa leuk meeting, ik vind leiden ok, rotterdam ook, maakt me niet zoveel uit.. Raar joh, ik liep in Blijdorp maandag en toen zag ik babietjes van M's leeftijd ongeveer en dan denk ik misschien is het wel iemand van het forum haha...

Hester: idd vervelend van die broek, maar als het daarmee verholpen word even doorbijten... Wat je zegt, zijn zoveel dingen die maken dat je gaat relativeren... Heb me vanmorgen zo boos gemaakt toen ik las dat er gisteren een kindje van 1 overleden is agv een auto-ongeluk in de file... doordat iemand bezig was met zn mobiel de file niet op tijd zag en op hen inreedt...vreselijk!

Odess: beterschap voor jullie!

Sandra: wij hebben afgelopen maandag de wagen omgebouwd, zondag waren we in Duinrell en M. was de hele tijd aan het pruttelen, ze wilde alleen maar opgetild worden... dus maandag naar Blijdorp, ze keek haar ogen uit, was lief en protesteerde niet meer... En viel na al die indrukken als een roosje in slaap toen ik de zitting plat deed...Ik vind het idd een hele grote stap... ze wordt al zo snel groot!

M. heeft nog niet veel zin om zichzelf om te draaien, maar ze past bijna niet meer in haar wipper want ze gaat rechtop zitten... en als ik haar boven de grond hou zet ze haar voetjes op de grond en gaat ze een soort van dansen... geen gezicht zo'n grote baby op haar pootjes... LOL Volgens mij krijgt ze weer een sprongetje... vannacht om 01.30 was ze klaarwakker en een extra fles op ....

Straks met mn grote meid nieuwe laarzen kopen... Morgen naar Drievliet en dan zit de vakantie er weer op... (ook wel soort van Hallellujah gevoel... het is hier een zootje met iedereen thuis... wil het weer een beetje op orde hebben,volgende week 'gewoon' 3 dagen werken... helaas wel 2 avonden cursus: 1x op de uni, 1x gewoon op school...maar dat is iig anders dan al die feestdrukte...
    Fijn weekend allemaal!!

6. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ hester fijn he al dat lekkere eten van de kindjes. Wijze woorden van L. hahaha

@ Bloesem wat fijn dat het wennen op het kdv zo goed gegaan is.

@ Sandra dat was het ook wel hoor. Wij hebben de kinderwagen nog niet verbouwd, Stijn is wel druk bezig om te willen gaan zitten. Hij lijkt er nog vrede mee te hebben dat hij in de bak kan liggen. Drukke week voor de boeg, succes met alles.

@ Meta Stijn en ik waren het niet hoor wij waren maandag in Legoland in Florida :D
    Wat wordt de kleine meid dan ineens groot he als ze al in de wagen zit.

@ hier vandaag bij zus wezen helpen met soppen, de verbouwing is zo goed als klaar en alles lag onder een laag bouwstof. Dus handen uit de mouwen en aan de slag. In de middag nog even langs vrienden gegaan die in hun nieuwe huis bezig zijn. Nu lekker even met Stijn samen op de bank ( al klimt hij over me heen alsof ik een klimrek ben..:p)

7. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    uuuuh nee hij past nog heeeeeeeeeeeeeeeeeel goed in de reiswieg :D en anders in de maxicosi :D

8. sandra

sandra Fanatiek lid

@Lan: Ja jouw mannetje past inderdaad nog wel, maar Lucas paste ook nog wel, maar hij had het niet meer naar zijn zin in de ligbak.

@Meta: Veel plezier morgen in Drievliet.

Ik heb vanmiddag toch maar de kinderwagen omgebouwd, nou Lucas vond het helemaal geweldig, die kijkt zijn ogen uit. Morgen naar blijdorp kan hij eindelijk ook beestjes kijken.

Nu aan het werk, alle clienten liggen te slapen, dus ik ga zo ook maar slapen.

9. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    sandra veel plezier in blijdorp morgen en ik hoop dat je een rustige nacht hebt.

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Kibbeling, welkom terug! Wat klinkt het allemaal goed zeg! En wat stoer van stijn dat hij het zo goed gedaan heeft tijdens de lange vlucht.

Sandra: we hebben de kinderwagen al een tijd geleden omgebouwd. Met 2,5 maand lag I. al in de maxicosi op het onderstel. En nu al een week of 3 ligt ze in de omgebouwde wagen. Ook hebben we een buggy gekocht die helemaal plat kan, quinny zap en gaat ze er binnenkort in. Vind ik veel handiger voor in de auto, die wordt namelijk heel klein ingeklapt.

11. sandra

sandra Fanatiek lid

@Kiwi: Wij hebben ook een quinny zapp voor erbij, ideaal zo'n klein wagentje.

@Kibbeling: Eigenlijk hebben ik altijd een rustig nachtje op mijn werk. Dus heerlijk door kunnen slapen:)

Hier na mijn werk naar de dierentuin geweest, Lucas heeft zijn ogen uitgekeken, vraag me dan wel eens af wat er allemaal om gaat in zijn hoofdje.

12. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    #1872 MendieC, 23 okt 2011
    Laatst bewerkt: 23 okt 2011
    Zo, das weer ff geleden!

Zomaar
    Dat klinkt allemaal niet fijn!!

Hester
    Lijkt me ook niks maar idd niet het einde vd wereld..!

Meeting
    Ik lees iets over een meeting, ik ga even meekijken wanneer het evt gaat plaats vinden! Ik heb alleen nog maar met Meta gemeet! :)
    Rotterdam zou het fijnst zijn voor mij maar mocht ik toch niet meekunnen.. Ik bedoel te zeggen dat het dus voor anderen ook goed uit moet komen! ;)

Hier
    Alles goed.. Vrijdag weer bij vk geweest... Wel vreemd om er weer te zijn! Deze keer bij een vk die ik nog niet eerder had gezien.
    Ze zei; "wel zwaar, maar hartstikke leuk!"
    Vooral dat eerste blijft hangen (lekker positief denken!)
    Gisterenavond ook opeens erg huilen. Ik was al de HELE dag misselijk (had ik bij I helemaal niet) en s'avonds emo en was ik al 'bang' voor de komende periode. Nu geen last meer van, ook de hormonen denk ik.. Anderzijds is het natuurlijk afwachten hoe het gaat deze x gezien de eerste erg zwaar was.
    Ik wilde wer beginnen met hardlopen maar dat mag ik dus zeker niet..
    Ik had gehoopt hierdoor een beetje energie terug te gaan krijgen....
    Komende donderdag de eerste echo.. Vreemd! Pas daarna vertellen we het de familie. Lekker nog voor ons gehouden!

Ga kijken of ik zo nog tijd heb om terug te lezen!

13. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    geweldige foto!!

14. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Vreemd he als ze in zo'n omgeving zijn dat ze ook in een heel andere dimensie lijken en dus de hele tijd gaan slapen!

15. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Ivje
    Wat een bizar verhaal zeg....!
    Ben benieuwd hoe het afloopt...

Meta
    Wat een superfoto van je meid met dr mutsje!
    Ze lijkt op jou zo te zien!

Supermom;
    Gefeliciteerd!! Ja ik ben spuit 11 maar dat heb ik dus ook gemist!
    Ik heb nog geen naam gespot van hem...!
    Hopelijk gaat t nu goed met de reflux....?

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    He Mendie, toevallig moest ik vandaag aan je denken hoe het met je zou gaan.
    Volgens mij mag je prima hardlopen hoor! Je mag alles doen zolang je er goed bij voelt. Wordt het zwaar, of krijg je last dan wel gewoon stoppen. Dus als je wilt hardlopen, gewoon doen! Misschien krijg je er idd meer energie van.
    Ben je al een beetje gewend aan de situatie? Begin je het al leuk te vinden? Wat de vk zegt: het is zwaar, maar straks heb je wel weer een heel lief klein babytje erbij! Ik denk dat ik mij er op zou instellen dat het zwaar zal worden, dan zal je zien dat het meevalt.
    Mijn zoon was net 2 toen ik zwanger raakte, maar dat leek mij altijd ook zo zwaar. Zwanger zijn en niet altijd mijn rust kunnen nemen als het mij uitkwam. Vond het zo knap van de dames die zwanger werden en nog een peuter rond hadden lopen (of 2, 3). Maar het is mij 100 % meegevallen. Ik denk persoonlijk (weet natuurlijk niet zeker) dat zwanger zijn en een jonge baby erbij hebben makkelijker is dan een wat ouder kind. Een baby slaapt nog veel, protesteert minder en daar hoef je geen discussies etc mee te voeren. En daarentegen is het denk ik zwaarder na de bevalling met een jonge baby/dreumes ernaast. Daar weet Sandra dan weer meer van. Anyway: hoe je went of keert, alles heeft zo z'n voor- en nadeel.
    Hoeveel weken ben je nu dat je al zo snel een echo hebt?

17. sandra

sandra Fanatiek lid

@MendieC: Leuk weer wat van je te horen, wel spannend volgende week een echo. Hoelang ben je nu dan ongeveer zwanger?
    Ik vond mijn tweede zwangerschap, thomas was 8 maanden toen ik weer zwanger was, wel rustiger dan deze, inderdaad doordat Thomas nog veel sliep overdag en ik dus ook mijn rust kon pakken (en dat zou ik ook zeker doen als ik jouw was)
    En daarna vond ik het een pittige maar hele mooie periode. Nu de twee oudste mannen op school zitten, vind ik het wel veel rustiger met een baby erbij. Maar probeer gewoon lekker te genieten, en als je straks een duo wagen hebt kan je lekker met je twee kindjes op stap.

18. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ Sandra, voorlopig gaat J nog in de wandelwagen. Ze ligt er nog heerlijk in. Maar ze is natuurlijk ook nog een stuk jonger. Volgens mij ging C bij ruim 5 maanden over. Succes deze week.

@ Meta, wat gaat dat snel. Nu al niet meer in de wipper. Klinkt als een beweeglijke tante haha.

@ Mendie, spannend alweer een echo. Zal wel een grote verrassing zijn voor je familie jullie mooie nieuws. En ik denk net als Kiwi dat het inderdaad "makkelijker" is om zwanger te zijn met een baby als een peuter/kleuter erbij. Ook omdat je misschien nu nog zo volop aan het genieten en ontdekken bent van je kleine meisje dat je minder bewust bezig bent met de zwangerschap waardoor de tijd sneller zal gaan en je de klachter als minder zwaar ervaart.

19. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ Kiwi zat ze dan in de maxicosi zeg maar als je ging wandelen?

@ Sandra dat is dan wel lekker dat het altijd rustig is in de nacht. Als ik op mijn werk slaapdienst moet draaien dan moet ik echt blij zijn als ik wat kan slapen. Altijd mooi he om te zien hoe die kleintjes alles in zich opnemen en hun ogen uit kijken.

@ Mendie respect meid dat je zo snel al weer zwanger bent. Wel gefeliciteerd!! (Volgens mij had ik dat nog niet gezegd, las het namelijk ff snel toen ik op vakantie was) Lijkt mij ook wel raar idd om weer naar de vk te gaan. Spannend donderdag je 1e echo.

@ Hier vanmorgen zijn we met Stijn naar baby zwemmen geweest. Hij vond het vanaf het 1e begin helemaal leuk. Een grote glimlach op zijn gezichtje en lekker spetteren en rond kijken. Mijn zus, zwager en neefje waren er ook en nog een stel goede vrienden met hun kleintje. Dus ook nog gezellig gekletst. Na een kwartiertje was Stijn zodanig afgekoeld dat we uit het zwembad zijn gegaan. Lekker een warme douche, een flesje en helemaal knock out was hij. Hij werd nog wel even wakker maar eenmaal thuis hebben we hem in zijn bedje gelegd en heeft hij ruim 2 uur liggen slapen. Zo lief en schattig.
    Hij heeft trouwens wat nieuws, als hij denkt geen aandacht te krijgen of hij ziet je niet dan begint hij echt hartverscheurend te huilen. Zelfs met echte tranen. Hij wil ook weer meer bij ons zitten/hangen. Of het een nasleep is van de vakantie met veel aandacht van iedereen of een sprongetje???
    Verder ben ik vandaag maar in huis aan de slag gegaan. Vloer gedaan en de grote berg strijk van de vakantie weg gewerkt!! Nu weer een mooi opgeruimd huisje :D

20. sandra

sandra Fanatiek lid

@Kibbeling: Leuk dat je bent gaan zwemmen, hier vind Lucas het ook geweldig.
    En dat huilen om aandacht te krijgen is wel herkenbaar, soms gaat Lucas ineens huilen en zodra je bij hem bent krijg je een big smile.

@Bloesem: Ja Lucas is wel bijna 6 maanden dus hij lijkt een stuk ouder, maar ik moet hem wel corrigeren. Dus eigenlijk is hij pas vier en halve maand en dat merk ik ook wel aan zijn ontwikkeling.

Deel Deze Pagina