Juni mama's 2011 deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sandra, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ mendie knuffel voor jou en hopen dat snel zaterdag is:)

@ judith ik heb het hier ook:pdat schoppen

@ sandra nu je het zeg ik heb nog geen bloef hoeven prikken:)zal is as dinsdag vragen

@ zomaar ben dus niet de enige met die buiken

@ lovely ik heb liever warm weer:pin de zon is het heerlijk

@ felicee nee geen indaglingsweeen.en ik zou contact opnemen met arboarts erover als je nu al 2 weken er op wacht is niet normaal!!

@ hier alles was goed dacht geen echo mee te krijgen was ze vergeten te geven.heb er maar 1tje.gyn was tevreden alle echo's waren goed en weegt 1200 gram tja geen grote het lig in een onvolkomen stuitligging ik hoop dat draai nog want met 36 weken moet die goed liggen anders wordt het denk een keizersnee:(en dat wil ik niet dus mama zal de boef is streng toespreken elke dag:D

2. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

noppe pris. kan merken dat beeb na bovenkomt want boven buik word ook keihard nu.

had ff gecheckt kunnen al indalingsweeen zijn. als de liezen enzo ook gaan steken...

vraag vrijdag ffies na.

jij nog bij de gyn gedaan vandaag???????

3. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ zomaar ja had al geschreven maar lig weer in een stuitligging

@ hier net gelachen moet nu nog lachen er rijd een mannetje op de brommer ga door kuil en rammel geluiden wat die maak ik lachen ik kom nog niet meer bij:D:D:D:Den hij maar kijken wat is dat ik piese zo wat in me rokje:):):):)

4. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    @priscilla
    hier heb ik ook liever warm weer.
    maar als ik in huis bezig ga, heb ik liever geen warm weer.
    word al zo snel warm bij ons in huis.
    en ik heb geen zin om iets in hius te doen als het warm is hahaha.

erg he.

5. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ lovely dat heb ik dus ook niet te warm gewoon lekker windje vind ik dan wel heerlijk:p

@ hier ben nu aan het huilen van het lachen om die brommer rijder:D:D:D:D:D:D:D

6. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    @Odess: Je schoonouders zijn gek joh. Jij bent leuk, ze horen blij te zijn.

@Kiwi: wat een akelig bericht zeg, bah. Het nichtje van mijn nichtje (haha) is pas ook al overleden aan kanker. Ook nog zo jong. Vreselijk, die ouders ook die zullen toch helemaal kapot zijn?
    Het valt me trouwens op ook op mijn werk bij de ouderen dat ouders er vaak de rest van hun leven psychische problemen aan overhouden als ze een kind verliezen. Met name als het gebeurd is als het kind nog jong is. Een ouder komt daar moeilijk overheen. Het is een grote nachtmerrie.

Hak op de tak, maar wat heerlijk dat de tuin af is, zeker nu het lekker weer aan het worden/zijn is.

@Judith: Fijn joh die kleertjes. Ik heb ook veel gekregen. En mijn ouders hebben best wel veel gekocht ook in tweedehandswinkels, daar vind je ooit de leukste dingen.

@Meta: Oei zo boos? Laat je niet gek maken hoor!

@Marry: Ja zie je? Het is de stress die het soms zwaar maakt maar niet de kinderen. Er zijn gewoon zoveel dingen die perse moeten.
    Poeh klinkt zwaar wat je nu allemaal moet doen en dan ook nog zwanger erbij dat valt niet mee. Sterkte daarmee. En ook sterkte voor je man, hij zal wel veel pijn hebben, hopelijk wordt het snel minder.

@Ivje: Oh jee wat is er met je moeder dan? :$ Wat erg.

@Felicee: Hopelijk is de echo morgen een succes. Ik kan niet wachten op de foto’s :D

@MendieC: Sterkte meid. Hopelijk kom je de tijd een beetje door.

@Odess: Kijk dat vind ik weer stoer aan jou dat je, ondanks dat het moeizaam gaat, toch contact houdt met je schoonouders omdat ze lief zijn voor je kind en de ouders zijn van je man. Ik hoop wel dat je schoonouders beseffen dat als ze echt goed willen zijn voor een kind, ze ook goed moeten zijn voor de mamma want dat is de belangrijkste persoon in het leven van het kindje (naast de pappa natuurlijk)

@Felicee: Ik zou contact opnemen met de arbo of P&O en uitspreken hoe dit voor jou is en dat je je slecht behandeld voelt. Dit is toch zot?

Hier is de situatie eigenlijk nog onveranderd. Ik hoest de hele dag (en nacht) en mijn stem is nog steeds knudde, er komt wel wat geluid uit maar ik moet er heel hard voor werken.
    En mijn oor zit ook nog steeds dicht, ik begin bang te worden dat de antibiotica misschien niet helpt, maar ik moet nog twee dagen dus hopelijk gaan er nog wonderen gebeuren en anders ga ik maar weer terug naar de huisarts, ik ben er kind aan huis hihi.

Ondanks alles vandaag toch naar een school gaan kijken voor Ameera (ingewikkeld als je geen stem hebt en ze allemaal vragen stellen). Ik had haar ingeschreven bij een school maar achteraf had ik daar niet zo’n goed gevoel bij. Ik vond het niet leuk hoe ze tegen haar praatte daar en ik was niet echt overtuigd.
    Nu dus gaan kijken bij een daltonschool. Ik denk dat daltononderwijs beter bij haar past als ik kijk naar hoe ze wordt opgevoed door ons en naar hoe gevoelig ze is. Bij deze school heb ik een goed gevoel. Het is een kleine school en er hangt een aangename sfeer. EN ze kan ook nog eens terecht. Dus ik ga nu als een gek haar uitschrijven bij die andere school en haar inschrijven bij deze school.

7. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Felice, wat lief van je :) Zat alweer een heel verhaal te typen maar ik delete het, ze bekijken het maar! Ik ga ze even uit de weg, laat het maar ff zakken. (Sm is van de week jarig maar laat maar mooi ff, ze viert het over 2 weken dat is vroeg zat) Wat je werk betreft sluit ik me aan bij Kiwi! Ik zou staan op duidelijkheid! Wat een onverschilligheid naar iemand die al 2,5 maand thuis zit zeg, komop!!

8. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Pris, wat leuk weer een echo! 1200 is echt een kleintje zeg! Onze dochter woog de vorige keer 2300 bij 34 weken maar dat was dan ook echt geen kleintje :D Hopelijk draait de kleine nog bij! Maar hij heeft nog wel even de tijd gelukkig!

@ indalingsweeen heb ik altijd gevoelt als sterke steken die recht naar beneden schieten. Ik heb ze een aantal keren gevoeld weer, maar nog niet zo als de vorige keer :) Onze meis lag met 34 weken al helemaal vast, diep (liep als een eend toen hihi) en de hele ontsluiting-mikmak. Ik ben benieuwd hoe dat met een tweede is, die schijnen meer ruimte te hebben en soms helemaal niet in te dalen! Ow en je schijnt ook meer voorweeen te hebben he bij een tweede! Ben blij dat dat nog niet is begonnen *klop klop*. (moet ook zeggen dat ik bij elk pijntje of vervelende harde buik denk - ow dit is nog lang niet zo erg als de bevalling dus niet zeuren ;))

Mom, jij ook zo lief, thnx :) Kalm aan jij he - doe je wel zout water in je neus zodat het ook los kan komen? Spannend al bezig met een school, ik zou inderdaad ook doorzoeken totdat ik een school heb waarbij ik een goed gevoel heb! Wanneer begint het hele school
    zoek gebeuren eigenlijk? Wanneer moet je je kindje inschrijven? Ik heb geen idee!

9. sandra

sandra Fanatiek lid

@Felicee: Ik zou ook zelf contact opnemen, al is het alleen maar voor je zelf, ik hou van duidelijkheid.

Met mijn bekken gaat het goed als ik niets doe, maar dat kan ik dus niet. Mijn nesteldrang is in alle hevigheid toegeslagen dus tja veel last van mijn bekken;)

@Priscilla: Fijn dat alles goed was, wel jammer dat je mannetje in stuit ligt. Hopelijk gaat hij nog draaien.

@Momeera: Goed dat je verder bent gaan kijken naar een school die beter bij jullie pas, ik vind het heel belangrijk dat je een goed gevoel bij een school hebt.
    Mijn mannetjes zitten op een Jenaplan school. Een kleine school met niet zulke massale klassen. Alle juffen kennen alle kinderen en het is gewoon een super leuke school.

Ik heb vandaag weer eens teveel gedaan, hebben jullie dat ook ik kan gewoon niet per dag een klein beetje doen. Nu ik ben begonnen met wassen en strijken (babywas) kan ik gewoon niet meer stoppen. En alles moet ook kreukvrij in de kast, helemaal strak opgevouwen het slaat echt nergens op:$

10. Irissimon

@ felicee idd zelf ff contact opnemen. hoe en wat.

hier zolang ik bij huis zit niks van colega's gehoord. dus laat ook niks horen. werkgever hoort mij te benaderen. van te voren alle op papier en besproken in januari al dus ik zie het wel...

net gelachen... beeb ligt niet meer in stuit. had net voor het eerst de hik links onder in me buik. voelt zo lollig :) vriendlief lach ook dubbel

11. Irissimon

@ sandra ene dag vreet ik niks uit en zo moet alles in 1x en dat verneem je s'avonds dan ook. vorige week weonsdagmiddag moest alles boven er aan geloven. beeb kamer 4 wasjes en strijken... dus begrijp je zeker wel haha

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Pris: fijn dat de echo goed was en ze kunnen nog alle kanten op draaien, geen zorgen zou ik zeggen.

Odess: kalm aan meid, goed dat je er even afstand van neemt. Maar als je het even van je af wilt schrijven, dan zijn er meerdere luisterende oortjes hier :)

Sandra: oh, zo herkenbaar. Ik doe ook elke dag veel te veel en vandaag heb ik het we gemerkt zeg. Gisteren heb en schoongemaakt en gestreken en de hele tuin gebezemd. Daarna heel lang op mijn voeten gestaan met mijn buurtjes. Ik was gisterenavond zo kapot dat ik er niet van kon slapen. Vandaag was ik dan ook niets waard. Gelukkig was Kaj superlief voor mij dus dat scheelde ook veel. Maar idd, ik kan ook niet beetjes doen, alles moet aangepakt worden. Normaal heb ik dat ook wel hoor, maar nu tijdens de zwangerschap 10 keer zo erg.

Felicee: je vroeg eerder of ik nooit iets streek. Nou, bijna niet dus. Ik gooide voorheen alles in de droger op kreukelvrij-stand. Bijna alles komt dan kreukelvrij uit. Mijn man strijkt normaal zijn overhemden gewoon zelf. Alleen in de droger slijten je kleren wel sneller, dus heb ik besloten om voortaan zo min mogelijk kleren in de droger te gooien (alleen handdoeken en beddengoed), maar dan moet er wel een berg gestreken worden. Ik ben benieuwd, hoe lang ik dat volhoud:D

Momeera: meisje, toch! AB zou nu onderhand toch wel iets moeten helpen. Je hebt het echt flink te pakken zeg! Beterschap!

13. Hester

Hester Niet meer actief

Felicee: weet je al hoe je het met je werk gaat aanpakken?

Mendie: gaat het nog, alleen? Het is hopelijk heel snel zaterdag en skype is ook gezellig! ;) Ik heb zojuist 45 minuten naar Rome gebeld, even lekker bijgekletst met mijn man. Hij komt woensdag alweer thuis (maar is al vanaf woensdag weg, dus ook een week).

Sandra: liggen alle kleertjes lekker in de kast? Doet me eraan denken dat ik ook eens wat kleertjes moet gaan uitzoeken en misschien al wassen. En we hebben ook nog niet alle spullen compleet voor de baby. Ook nog geen kaartje. En geen naam.... ai ai!

Pris: hopen dat je kleintje nog draait, want een keizersnede lijkt me ook niks! Ik duim voor je.

Hier: vanmorgen om 6 uur opgestaan en dat was zwaar door die zomertijd ;) Hele dag gewerkt en het was superdruk, daarna kindje opgehaald en boodschappen gedaan, waren we pas om 19:30 uur thuis! :$ Toen nog eten maken, kindje in bad doen enz. Dus nu ben ik blij dat ik lekker even kan computeren en kan bijlezen hier :D

Vanmorgen bij de gyn geweest en helaas loopt mijn bloeddruk meer op :( Dat is wel balen, maar ik had het vermoeden al, want ik houd ook steeds meer vocht vast: 's avonds van die olifantenenkels en mijn vingers zijn net worsten... mijn trouwring past eigenlijk niet echt lekker meer. Nu is mijn bloeddruk 130/95 dus weer aan de medicijnen en twee keer per week op controle komen..hopelijk gaat het wat zakken!
    En rustiger aan doen, maar dat ligt zo NIET in mijn aard :)

14. Hester

Hester Niet meer actief

Oja, wilde ik met jullie delen: gisteren speelde mijn zoon met een ander kindje van 3 die net een baby-broertje gekregen heeft.

Dat andere kindje zei: Mijn baby is er al.
    Mijn zoon: Tja... *zucht* die van mij zit nog stééds in de buik!

:D :D :D :D :D

Toch TE schattig? Mannen onder elkaar hoor.

15. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Hier een heerlijke vakantie week gehad in Drenthe, wat een geluk hadden we met het weer. Veel buiten geweest en extra genoten van ons zoontje in deze laatste vakantie met zijn drieen. Morgen weer werken helaas. Ik moet nog 7,5 week tot aan verlof. Klinkt nog best lang eigenlijk.
    Ik heb wel alles (of tenminste veel) bijgelezen maar ga nu lekker naar bed dus reacties moet ik jullie schuldig blijven.

16. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Judith
    Ja dat naar beneden schoppen ken ik; ook naar mn kont!!!
    Ik weet niet waar ze dan precies terecht komt maar het voelt alsof ze zo tegen de uitgang klopt!
    Maar dit moeten armpjes ofzo zijn want elke keer ligt ze met hoofdje naar beneden bij vk..

Odess
    Nee precies, laat hem niet verdedigen; die discussie willen ze juist aangaan! Als hij doet alsof het hem niks kan schelen wat zij denken: dan heb je ze waar je ze wil! namelijk nergens want wat kunnen zij nog als ze geen invloed op de situatie hebben! En dan gaan ze vanzelf een keer stoppen als ze nergens een ingang krijgen! Try it! Gewoon heel koel zeggen 'daar ga ik niet over in discussie' of 'daar hebben jullie niks over te zeggen/mee te maken!' en uit!

Felicee
    Oh ik heb best zin in gezellige dingen hoor, nu gaat het een stuk beter al! Uiteraard mis ik m gewoon ontzettend en een voedingskussen in bed is niet hetzelfde hoor! :)
    Ik heb zeker dingen gepland die al stonden zoals zwemmen zonet en de yoga woensdag en sm die komt.. En als ik savonds niks heb; heerlijk want ik kan de slaap goed gebruiken!!
    Werk: ik zou sowieso alles per mail doen!! Bewaren! Maar dat ben ik in mijn wantrouwen naar werkgever. Ik houd dat soort dingen goed bij. ik zou dan een mail sturen naar de arbo en zeggen: ik heb toen en toen en toen (data of de maand waarin) gevraagd om een gesprek, helaas nog niets gehoord etc etc en dan jouw mail bewaren.

Momeera
    Jeetje man wat waardeloos dat je bezig blijft! Het zal goedkomen!! Hang in there!

Ik heb al 2-3 weken een klapperend oor.. gaat steeds open en dicht. irritant! Maar niet pijn ofzo, geen zin om iets mee te doen..

Nesteldrang
    ik hoor iedereen over nesteldrang.. Vraag me af waar het mijne blijft! ;)

Meiden bedankt allemaal voor jullie lieve berichten over mn eenzame weekje!! Oh nee paar dagen moet ik zeggen ;)
    Knuffel!

ik ga slapen, ben kapoet!

Ps ik wil krullen ofzo in mn haar, morgen mn kapper bellen! ;)

17. sandra

sandra Fanatiek lid

@Zomaar: Leuk he de hik, hier heeft meneer een paar keer per dag de hik. Zal wel weer net zo'n gulzige drinker worden als z'n broers.

@Kiwi: Gelukkig ben ik dus niet de enige die niet elke dag een klein beetje kan doen.

@Hester: Wat balen zeg dat je bloeddruk oploopt. Hopelijk gaan de medicijnen hun werk doen. En toch proberen wat rustiger aan te doen?

@Geboortekaartje: Hebben wij dus ook nog niet, en dat is echt niets voor mij. Volgende week wil ik dat geregelt hebben.

@Bloesem: Heerlijk dat je vakantie zo geslaagd was, en jullie hebben superweer gehad.

18. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ momeera doe je rustig aan hoop dat je snel uit de lappenmand ben

@ odess ja kleine he maar groeit wel goed.ach klein maar fijn makkelijk persen als de boef wil draaien:p

@ sandra ik hoop het ook hoor maar ach hij heb tot 36 weken zei de gyn:pen die babywas ja heb ik ook alles moet piek fijn in orde zijn anders wordt ik gek:D

@ zomaar beter dat beeb niet in stuit lig en werk tja ik hoor ook niks spreekte pas nog collega bij de gynaecoloog en vriendin tevens collega

@ kiwi ik spreek heel hard de baby toe dat het draait:Delke dag tot de 36 weken:p

@ hester nee idd ik hoop ook geen keizersnede want ik ben bang ervoor denk ik want stel wordt keizersnede dan ga de tijd zo hard en dan krijg je een datum ook.

die zomertijd vind ik ook zwaar hoor.je heb wel een druk dagje gehad wel balen dat je bloeddruk zo stijgt.

haha wat grappig zoontje heb jij:D

@ hier denk dat me ma weer eens boos is denken ik en me vriend omdat wij niet willen dat ze foto's op hyves gooit van onze kindjes ze heb allemaal onbekende op hyves die wij niet kunnen en tegenwoordig kan je hyves niet meer vertrouwen met die mannen.gewoon puur omdat ik niet wil hebben is ze boos.maar je hoor tegenwoordig de raarste verhalen.hoe staan jullie er eigenlijk tegenover als je ouders allemaal onbekende op hyves hebt die jij niet kent??

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Felicee,..ik wilde eigenlijk hetzelfde typen,.. (dank kiwi ;):))

20. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    oh sandra nu je over geboorte kaartje heb ik heb dus goede adres weer gestuurd weer verkeerd morgen maar is weer terug mailen dat verkeerd is is nu al de 8e keer ofzo.

Deel Deze Pagina