Juni mama's 2011 deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sandra, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    @lan: Komt de kleine ook echt in de couveuse dan? Want mijn dochter kwam toen alleen op de couveuseafdeling voor extra observatie maar lag wel in een gewoon bedje.
    Nu mag het kindje zelfs bij mij op de kamer volgens de gyn maar dat is dus niet in ieder ziekenhuis zo.

Vervelend dat je je zo rot en angstig voelt. Ik snap het wel, het is niet niks allemaal. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal mee zal vallen voor je.

2. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    Ik had trouwens vanmiddag dat ik sterretjes zag op dezelfde manier als ik dat vorige zwangerschap had (door de zwangerschapsvergiftiging) dus ik schrok wel ff.
    Maar heb besloten omdat ik verder nog geen andere klachten heb die erop duiden nog niet te bellen aangezien ik morgenochtend een afspraak heb met de gyn, dus ik zal het morgen tegen hem wel zeggen.

Maar ik schrok wel en ik hoop dat er niets aan de hand is.

3. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ow jeetje Mom dat is schrikken. Hopelijk is vanmiddag alles goed!

Lan, dikke knuf!

Hier weer naar mn werk, fijne dag allemaal!

4. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lovelyengeltje, ah sterkte met je meisje

@momeera: voel me idd ook regelmatig alleen en in de steek gelaten… niet alleen door m’n man, maar m’n ouders lijken ook veel minder mee te leven dan mijn andere zwangerschappen… ’t is ook al de derde, maar toch…en geen zwangere vriendinnen meer…Heeft vast ook met mn overgevoelige hormonen te maken, maar het gevoel is er toch…Hoop dat je duizeligheid vals alarm was, iig sterkte bij de gyn

@lan.. je klink heel verdrietig, een dikke knuffel!!!!!

Zoontje heeft heel erg last van z’n boompollenallergie, straks even huisarts bellen want 2x per dag alleen z’n oogdruppels werkt niet meer, z’n gezicht en armen (binnenkant ellebogen) zitten helemaal onder de uitslag, hij snottert en niest, om zijn ogen helemaal droog en opgezet…. Ziet er niet uit…
    Laatste lange dag op school, zie er een beetje tegenop…(ook tegen gedag zeggen tegen m’n klassen… ben zo’n weekdier nu….) en waarschijnlijk nog even langs de dokter met m’n zoontje…

Fijne dag allemaal!

5. sandra

sandra Fanatiek lid

Goedemorgen allemaal!

@Felicee: Mijn moeder is 55 en loopt bijna elk jaar de marathon, mijn vader heeft hem ook al erg vaak gelopen, maar de laatste jaren niet meer.
    Ik vind het ook erg sportief van ze, en ik doe het ze zeker niet na. Heb ik een keer voor de fun 5 km hardgelopen zonder training, ik heb hem wel uitgelopen. Beetje jammer dat ik daarna in de ambulance lag omdat ik geen lucht meer kreeg:$:D

Ik ga na mijn bevalling steppen met de hond, heb gehoord dat, dat heel goed voor je is. En het lijkt me ook wel erg leuk. Kan mijn oudste zoon ook gelijk mee, want die krijgt een step voor zijn verjaardag.

@Lovely: Ben je de nacht een beetje doorgekomen met je dochtertje? Hopelijk is de koorts wat gezakt.

@Momeera: Hopelijk waren de sterretjes eenmalig, maar wel goed dat je het even aangeeft. Met hoeveel weken kreeg je vorige keer zwangerschapsvergiftiging?

@Lan: Sterkte!

@Odess: Werkse!

@Meta: Joepie je laatste dagje op school!! Hopelijk hou je, je tranen binnen, maar ik denk het niet haha:p
    Sterkte met je zoontje, hij heeft het erg te pakken zeg.

@Hier: Ik werd vanmorgen toen ik benenden kwam begroet door de grootste spin die ik ooit in huis had gezien, brrrrrr. Gelukkig was mijn man nog thuis, anders had James (hond) de spin op moeten eten, want ik blijf daar ver vandaan.
    Bah heb er nog de kriebels van.

Morgen heb ik de laatste vergadering op mijn werk en dan ben ik ook helemaal klaar. Ik had vorige week alle laatste administratieve dingen afgerond.

6. sandra

sandra Fanatiek lid

Doen jullie nog iets speciaals je laatste werkdag? Iets trakteren of zo?
    Ik twijfel een beetje;)

7. sandra

sandra Fanatiek lid

Bekijk bijlage 143265
    Uitgerekend:
    23-05-2011 Kiwi1 (32) - 2de kindje (een meisje)
    26-05-2011 Meta (39)- 3e kindje (een meisje)
    29-05-2011 Sandra (32) - 3e kindje (een jongen)
    29-05-2011 Odess (26)- 2e kindje (een jongen)
    30-05-2011 Priscilla1987 (23) - 2e kindje (een jongen)
    01-06-2011 Hester (30) - 2e kindje (een jongen)
    02-06-2011 FireRose (24) - 1e kindje (een meisje)
    02-06-2011 Senna04 (24) - 1e kindje (een jongen)
    03-06-2011 BabyBergen (31) - 3e kindje (wil het niet weten)
    04-06-2011 Martine (29) - 3e kindje (een meisje)
    04-06-2011 Felicee (29)- 2e kindje (denkt een jongen, NUB denkt een meisje, wil het niet weten)
    07-06-2011 Marry (29) - 2e kindje (denkt een jongen, wil het niet weten)
    09-06-2011 Zomaar2010 - 1e kindje (dacht een jongen: is een jongen)
    09-06-2011 Sweetbel (22) - 1e kindje (een meisje)
    10-06-2011 Lan (28) - 2e kindje (een jongen)
    13-06-2011 Ivje (31) - 2e kindje (wil het niet weten)
    15-06-2011 Judith1982 (28) - 2e kindje (een jongen)
    15-06-2011 Ellen1983 (27) - 2e kindje (een jongen)
    21-06-2011 Momeera (28) - 2e kindje (een jongen)
    24-06-2011 LovelyEngeltje (26) - 2e kindje (een jongen)
    25-06-2011 MendieC (29) - 1e kindje (een meisje)
    25-06-2011 Sannie - 1e kindje (blijft een geheim)
    27-06-2011 Dushi81 (29) - 1e kindje (een meisje)
    28-06-2011 Miranda22 (26)- 2e kindje (een meisje)
    30-06-2011 Bloesem (29) - 2e kindje (denkt een meisje maar weet het niet)
    07-10-2011 Supermom (26) - 2e kindje (denkt een meisje)

Jongens: 11
    Meisjes: 8

Afspraak:
    14 april Marry - controle vk
    15 april Zomaar - Vk (als afspraak nog doorgaat)
    15 april Sweetbel - controle vk
    15 april Ivje - CTG en gyn
    18 april Sandra - controle vk
    20 april Felicee - controle vk
    22 april Senna04 - Controle vk + liggingsecho 34w&1d
    29 april miranda22- hb en suiker prikken + controle afspraak gyn
    2 mei Sandra - liggingsecho (36 wkn)
    2 mei miranda22- groeiecho gyn

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 6 Vlindertjes:
    Wennes 5+5
    Happyliesje 4+3
    Kwiepark 6+1
    Iris2009 5+2
    Lynnami 7+3
    Supermom 9+5

Buddy's:
    Odess en Kiwi
    Sandra en Baby Bergen
    Senna04 en Zomaar2010
    Meta en Marry81
    Felicee en Momeera
    Sweetbel en Bloesem
    priscilla1987 en Ivje
    lovelyengeltje en miranda

8. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

@ mendie beterschap

@ hester gelijk heb je verlof = verlof. tijd genoeg gehad voor de dingen daar op je werk :)

@ felicee heb niet zoveel last van de schoppen. maar sommige dingen wel. soms ist net als of er wat klem zit. en baarmoeder in de ribben gedrukt.
    miss dat komt omdat het bij jou niet in stuit ligt :)

@ meta ook bijna verlof whoehoe, en vrijdag je zonntje jarig mooi begin ;)

@ lovely zit jullie neit mee al die ziekigheid, beterschap

@ marry doe je rustig aan... btw de verbouwing al bijna klaar?

@ mom. leuk zo'n rondleiding en zeker als je moet blijven liggen.
    de zustertjes die ik al tegen kom op de afdeling, dan zou ik zeggen ga me wel vermaken :)

@ lan je bent niet de enigste die zich zo voelt. en zo snel moe is. maar ik mag hier niet stressen anders komt beeb er zo uit :(
    en elke bezoek ja is alles goed. drom heb ik nu 1 arts geweigerd die maakt mij zo onzeker. dat alles wel klopt.
    en idd de 1ste 3mnd genoot ik, zei nog alst zo blijft doe ik het er voor. en toen begon alle ellende :)
    ik geniet alleen heerlijk van mijn stuiterbuik en de echo's om het wondertje te zien. maar of ik ooit weer zwanger word.... pfff
    dikke knuffel trug meid!

@ de couveuse trof een vrouwtje vrijdag in ziekenhuis. kleine met 32 week geboren daar. ze zei als het goed drinkt en goed qua gewicht aan komt dat ze niet in de couveuse komen en ook mee naar huis mogen.
    zal wel aan alle factoren bij elkaar liggen :)

@ mom pas op met de duizeligheid. ik zie soms ook sterretjes en ze weten niet waar het vandaan komt :(
    maar idd overleggen gaan

@ hahah @ sandra hier ook een hekel aan spinnen bahhhhhhhhhhhh. hele kleine durf ik aan maar dikken ieeeeee. of mannetje of de stofzuiger die wint
    ook bijna verlof dus :)

@ hier lagen vroeg in bed mannetje had barstende koppijn denk van het gestress ziekenhuis.
    heb de kamer bijna schoon, ff stofzuigen en dan douche en ziekenhuis bellen. voor het geval ik direct kan komen zoals vrijdag. wil ik niet zeggen ben mevrouw aso die nog ff moet douche enzo :)
    verder beeb was onwijs druk gister volgens mij niet geslapen :)
    zo het word weer een prachtige dag vandaag

ow anyway schrijven jullie ook alle tripjes na de vk en ziekenhuis op voor de belassting. was er net mee bezig dus meld het ff. die paar euro is weer meegenomen volgend jaar :)

9. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Meta, dan al vakantie? Meivakantie? Succes je laatste weekje op het werk enne waar is nou je buikfoto?? Super sneu zeg voor je zoontje. Heeft hij dat elk jaar of nu voor het eerst zo extreem?

@Lovely, beterschap voor je meisje en succes bij de huisarts.

@Momeera, sliep ze nog elke nacht bij jullie? Snap dat je niet alles tegelijk wilt aanpakken, zou ik ook niet doen. Ben je al een beetje aan het rommelen in de babykamer? Ben je gisteren in het ziekenhuis in Nieuwegein geweest? Mooie kraamkamers vind je niet? Succes vandaag bij de gyn, hoop ook dat je bloeddruk niet te hoog is.

@Odess, weer vroeg uit de veren zo te zien…werk ze vandaag!

@Sandra, wow zo knap van je moeder en eigenlijk ook van jou die ene keer. Ik hou wel van sporten maar echt zo niet van hardlopen, vreselijk! Ze had wel mooi weer gisteren. Steppen klinkt leuk, helemaal als je het samen met Thomas kunt doen.

@Kiwi, en…genoten van je eerste ochtend uitslapen?

Wow de zon schijnt alweer. Had willen uitslapen maar zo zonde dus ben er maar uit gegaan ;)
    Ga denk ik maar eens een beetje rommelen in huis ofzo.

10. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    thanks voor de tip.....ga ik ook eens proberen

11. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Sterkte ermee

12. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    wordt je niet ter plekke boos dan? ik zou dat wel worden en zou dan alles zeggen wat ik op mijn hart draag ,net zo lang tot ik antwoorden krijg....

13. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ook geen gevoel? dalingsweeen ofzo? hier hangt de buik nog steeds erg hoog en vol tegen de ribben, ik wens dat het bij mij ook gaat dalen want ik ben helemaal beurs :(

14. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik wil er niet aan denken, ik ben als de doods!

15. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    @Odess: Werk ze!!

@Meta: Het is niet altijd helemaal terecht hoe je je voelt tijdens de zwangerschap denk ik. Tenminste het lijkt allemaal wat groter dan dat het is. Maar het voelt wel zo en dat kun je niet uitzetten. We zullen maar lekker janken en zielig doen toch? Nu mag het nog.
    Sterkte vandaag, lijkt me een moeilijke dag. Beterschap ook voor je zoontje. Heeft hij niet heel veel jeuk nu? Ik vind het maar zielig voor hem.

@Sandra: Wanneer het vorige keer begonnen is is eigenlijk een beetje onduidelijk. Ik heb namelijk door hoe ik er aan toe was heel lang gedacht dat het angstklachten waren. Bij week 35 kwamen we erachter maar ik denk dat ik het toen al een paar weken had.
    Wat geinig steppen met de hond, nooit eerder gehoord.
    Ieks een spin, ik hou daar ook niet van. Ga niet hysterisch op stoelen staan maar blijf altijd wel netjes uit de buurt. Maar goed dat je man nog thuis was.

@Zomaar: pas op met die stofzuiger want ik heb een keer een spin opgezogen en die kwam daarna vrolijk weer naar buiten gelopen, brrrr.
    Waarom moet je dat opschrijven voor de belasting dan?

@Felicee: Ze sliep bij ons op de kamer op een matras. Maar nu al twee nachten in haar eigen bed alleen vannacht is ze twee keer uit bed gevallen, erg zielig. Dus daar moeten we even iets op verzinnen. Het kind van haar moeder, ik viel vroeger ook om de haverklap uit bed.
    Inderdaad mooie kamers. En lekker dat je zelf mag bepalen wanneer je bezoek komt en dat je partner mag blijven slapen als dat nodig is.

Hey BB, hoe is het met jou? Hopen dat de baby snel wel indalen dan. Waar heb je vooral last van, je ribben?

Nou hier zo naar de gyn, hopen maar dat alles in orde is. En dan vanmiddag naar de huisarts, ik doe gelijk ff alle dokters in 1 keer hihi.

Prettige dag allemaal, hopelijk genieten van het mooie weer!

16. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    mooi buikje zag ik nog voorbij komen!

dames hoe merk je nou als er iets mis is dan (zoals bijv zwangerschapsvergiftiging)
    want ik heb helemaal geen controle's meer, en de controle die ik heb is hartje luisteren, buikje voelen en bloeddruk meten (die dan 90/50 is en je te horen krijgt dat het goed is)

merk dat ik chagerijnig wordt van mijn lichamelijke vermoeidheid
    liggen kan ik niet te lang,krijg ik lies pijn en kramp in m'n benen
    zitten krijg ik pijn in de ribben en rug
    en lopen is 15 min de max :(

ik begin het een beetje zat te raken :(

17. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

weekend wel snel bijgelezen, niet alles, maar wel wat. Was gezellig druk, niet teveel gedaan, maar wel lekker bezig geweest.

Felicee, ik heb het niet zo erg. Voel haar wel heel erg bewegen, maar heb niet het idee dat ze direct onder mn huid zit. Placenta zit bij mij aan de voorkant, dus daarom misschien.

Meta, sterkte met gedag zeggen, lijkt me ook wel emotioneel, vooral leerlingen waar je een band mee hebt. Gelukkig kom je weer terug! Wat vervelend voor je zoon! Hoop echt dat de dokter hem kan helpen, dit klinkt als drama!!

Odess, wat heerlijk zeg, dat je in principe geen omkijken meer hebt naar je paarden. het is toch een hele zorg, en helemaal twee van die beesten! Ik doe ook nog maar heel weinig met mn paard, alleen nog weide en een beetje longe, en een a twee keer in de week komt er iemand om te rijden. Maar moet er toch iedere dag heen om hem op en van de wei te doen.

Lan, wat verschrikkelijk dat je je zo angstig voelt. Het is ook verschrikkelijk stom dat je bij voorbaat al weet dat je kleintje in het ziekenhuis moet blijven. Sterkte!

Lovely, hoe is het met jouw dochtertje?

Sandra, wow, wat goed van je ouders zeg! Klinkt leuk, steppen met je hond! Is hij meteen goed uitgelaten. Brrr, ik hou ook helemaal niet van spinnen. Hier ook een hond die er achteraan gaat haha! Lekker dat je morgen het laatste dagje hebt! Dan heerlijk verlof!

Mom, gelukkig had je al een afspraak staan dan, kunnen ze je meteen controleren! Ik zat ook te twijfelen over zo'n rondleiding, is opzich wel fijn om te weten waar je komt te liggen.

Zomaar, moet je vandaag weer naar het ziekenhuis dan? Ik weet niet eens hoe dat zit met de belasting en ziekenhuisbezoekjes, dus kan je niet helpen. Doe je wel rustig aan, lees dat je alweer druk aan het schoonmaken bent!

Over schoonmaken gesproken.. Vrijdag heel veel gewerkt in huis, het was echt spic en span. Zaterdag allebei gewerkt, hadden savonds een verjaardag, maar was te moe, dus alleen thuis geweest. Zondag na ontbijt al naar het strand geweest met de hond, daarna de hele dag bij mn ouders geweest. En toch is het hier een bende, en er ligt een enorme berg wasgoed, terwijl vrijdag in de namiddag alles schoon was, en er lag niet eens strijkgoed meer! Snap er echt niks van! Weet in ieder geval wat ik moet doen vandaag..;)

Ga me nu aankleden en dan mn paard maar eens op de wei zetten. Heeft hij ook nog wat aan zn dag!

18. Irissimon

@ bb ja werd ook wel boos maar kreeg gewoon nergens antwoord op. dus dacht stik ook maar dan. niet te veel stressen

@ dames deze tripjes kun je op geven aan de belastingaangifte voor 2011. word 0,33cent per kilometer berekend. net zoals tandarts, consultatiebureau, apotheek en huisarts en vk dus krijg je een zak centje weer. tis niet veel maar als je veel moet rijden en vaak wel :)

@ hier net gebeld en heb vanmiddag om 1uur ctg en om 13:50 afspraak bij de vrouwlijke gyn whoehoeeeeeeeeee. wel jammer met het mooie weer maar goed :) beeb gaat voor

19. Irissimon

@ sweetbel druk schoonmaken. gooi er met de pet naar hoor. ff vloer zuigen en dweilen en tafel en wc schoonmaken. en dan mag vriendlief de rest doen vant weekend :)

en dan ook met pauzes... voor mijn gevoel vreet ik niks uit.

@ momeera succes bij alle dokters vandaag :)

@ sweetel succes met poetsen en je paardje. ach ja de was en troep gaat maar door. zeker met mannen die zooi achterlaten :)

@ bb miss tijd voor overleg met vk of anders de HA die kan je ook doorsturen voor bloed onderzoek of de gyn.

en liggen rug liggen kan ik niet meer. krijg ook veel last. wel op de zij gelukkig nog maar goed met mijn kleine stuiterbal :)

@

20. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    goeiemorgen.

vanmorgen met de kleine meid naar de dokter geweest.
    gisteravond had ze 40,2 graden koorts.
    overdag had ze 39,2 graden koorts.

nu blijkt dat ze keelontsteking heeft.
    dus antibioticakuur gekregen.

nu snel ff iets in huis doen.

xxxx

Deel Deze Pagina