Juni mama's 2011 deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sandra, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Toch maar geen bbq,... weer wordt er niet echt beter op. Dan de zalm maar in de oven. Is ook lekker.
    Wel heerlijk weer gehad,...tuin is weer gedaan. Ga nu bankhangen, want ik voel mijn onderrug wel een beetje.
    Ik had een aanval van nesteldrang volgens mij, want ik heb de bijkeuken gesopt en dat heb ik nog nooit gedaan haha. :)

2. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    ben effe thuis gekomen om 13.00 geslapen tot net. helaas moet ik vanavond weer terug naar ziekenhuis ze willen kijken of ik me niet te druk heb gemaakt..
    moet zeggn heb het moeilijk in de zin van wil nu toch gauw teveel doen. effe dat nog f dit nog... en merk dat ik dan bekaf ben van trap lopen of stukje lopn dus goed gaat niet.

maar de bloeddruk was vandaag netjes met medicatie 135/75
    en er zat nu alleen spoortje eiwit in urine.
    vannacht nog ziekenhuis morgenvroeg: bloedprikken, ctg, atm, urine onderzoek en naar die resultaten word gekeken of ik maandag naar huis mag. maar moet dan wel rust rust rust :( ik zal blij zijn als ik onze kruimel in mijn handen heb....

dag allemaal tot snel weer

3. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    middag meiden,

@ zomaar mooi dat je niks heb gevoeld van de longrijping prik en dat ze hem goed hebben gespoten en mooi dta de ctg's er goed uitzagen en beebje gegroeid mooi toch moet ook he.en lekker aan het borduren:D

@ hester ja heb ik ook als ik flink ga poetsen en merk oja ben zwanger:p

@ sweetbel mooi dat alles nog goed is met je kleine.

@ odess jij ook een fijne dag!!

@ zomaar jammer he dat je in ziekenhuis ander voer krijg:Dach als je naar huis mag morgen ken je frietjes eten:D

@ momeera als je ga naar verjaardag veel plezier

@ senna ik herken het ik heb het elke nacht haast die pijn ik ga het dinsdag in iedergeval even vragen aan de gyn

@ judith zalm kan ook lekker zijn.ik heb nog nooit op eigenlijk:p

@ lan doe je rustig aan meid balen wel dat je straks weer terug moet weet je ook voor hoelang??

@ hier heb onze slaapkamer gesopt:Dfoei foei pris!!nu gordijnen in de was die al klaar is die ik zo terug hang.heb ook badmatten en wc matten gedaan want me vriend vond leuk ff op het bij de was te doen die nu stinkt:xzo wat was ik kwaad ach mannen he:cool:straks wraps met kip en italiaanse groente eten:Den dan hondjes uitlaten douche en niks meer doen vandaag:pmorgen de waskamer en de kleine overloop dan is boven alles pico bello schoon.

4. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Ik ben weer terug van paar dagen afwezig geweest!
    Ivm dat gezeik op werk even niet meer aan ZP toegekomen. Ben ook vreselijk moe geweest.
    Ik heb ook maar 3 blz teruggelezen hoor!!

Ok zo kort mogelijk update werk:
    SCHOFTEN zijn het!!
    Ze zijn een heel goor spel ah spelen, alhoewel ze mij vooralsnog met rust laten. Ze kunnen toch niet veel met mij momenteel, nog 4 weken tot verlof.
    Maargoed mijn collega is wel de sjaak met dreigementen.
    Afgelopen dinsdag krijgen we te horen: functie vervalt per 01-07, woensdag wordt hem een belachelijke functie aangeboden met de mededeling dat als hij deze week niet reageert (en dus accepteert) hij er als eerste uitvliegt.. :$
    1 dag nadat je zoiets te horen krijgt!!
    Maargoed hij heeft niet gereageerd want we hebben nog niet eens het besluit per brief gekregen! Dus er worden al fouten gemaakt in de procedure. Het is mij hoe dan ook duidelijk dat ze de oorlog hebben verklaard en dat wij als werknemer STRONT zijn voor de organisatie.
    Terwijl we altijd hard en goed hebben gewerkt en we ook nog eens goed geld opleveren.
    Woensdag heb ik een gesprek met adviseur in arbeidsrecht, wil even weten hoe dingen zitten. Ik heb namelijk ook gelezen dat zwangere alleen 'boventallig' kan worden als er een reorganisatie plaatsvind en dat is dus momenteel (nog) niet zo. Even laten uitzoeken dus.
    Ik wil niet eens terug komen van verlof daar, tijdens mn hechtingen ga ik solliciteren op de laptop naast me :D
    Gelukkig ben ik er wel alweer vrij relaxed onder en denk ik 'ik zie wel', maar van de week was ik wel verdrietig, meer omdat ik het erg vind hoe ze met je omgaan.
    Oh ja en daarover: morgen heb ik dan ook gesprek met de big boss (zelf aangevraagd) omdat ik antwoorden wil op dingen.
    ik ga geen strijd aan, maar wil wel hun beweegredenen weten.
    Dit is ook strategisch; wellicht wil ik nog naar de wethouder en nu wil ik de boss ook niet voorbij lopen (IK wil namelijk wel alles netjes doen)
    Zo hier houd ik het even bij!

Blaas:
    Hou op schei uit, hier moet ik het soms goed knijpen als mevrouw gemeen beweegt!
    Enneehhh... met achter elkaar niezen of hoesten verlies ik wel eens een druppie :)

Zomaar
    Klinkt alsof alles goed onder controle is. Fijn dat de longprikken goed gingen. Spuiten ze die in het vruchtwater ofzo?? (sorry misschien heb je het al vertelt)
    Oeeeeeehhh lees ik daar patat!!? Hmmmmm ;)
    Kan je lief geen bak patat brengen als je het daar niet krijgt!!
    Lekker man, borduren; ik ben ook zo'n oud wijf, ik heb een haakpatroon van een uil!! :D
    Nu nog even de juiste uitrusting ervoor kopen :p

Hester
    Dat vergeten van je zwangerschap komt me wel bekend voor; meer als mensen een vraag stellen die ook met iets anders te maken kunnen hebben dat ik niet meteen snap dat ze het over de beeb hebben :D

Senna
    Klinkt idd wel als voorweeen (al is het geen persoonlijke ervaring)

Gisteren en vandaag veel te veel gedaan. Ik was echt gebroken gisteren maar gek genoeg valt het vandaag mee terwijl ik een wand in babykamer heb geschilderd, beneden plinten in de lak (met mondkapje!) en heb gezorgd voor eten en drinken voor de 'laminaterende mannen'.
    Ofwel; de woonkamer is voorzien van laminaat (over plavuizen heen).
    Ben wel hee blij; laminaat is prachtig, nieuw dressior ('oude' was pas 6 mnd oud maar waren we zat), 2 nieuwe plantenpotten voor binnen..
    Super!
    Wel te moe om te koken dus dan idd maar mn lief voor patat wegsturen zo :D

5. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    als goed is ga ik alleen vannacht terug en ma gik morgenmiddag naar huis...
    Maar zoals ik me nu voel twijfel ik daar weeer aan...
    Ik kan in feite niets...
    Helaas had manlief ook nog niet opgeruimd grrrrrr. dus toen hij even eten was gaan halen ben ik de was maar gaan vouwen en beetje opgeruimd tja kan toch neit laten helaas. Heb hem er wel op aan gesproken want hij heeft dus in de tijd dat ik en djayden straks op bed lagen tv gekeken. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat dat juist de momenten zijn dat er opgeruimd moet worden... en dat hij als djayden fijn zelf speelt best tv mag kijken vna mij maar dat dit zo niet werkt want dan krijg ik nooit rust.

6. sandra

sandra Fanatiek lid

Hoi allemaal!

@Zomaar: Klinkt allemaal een stuk positiever dan vorige week, hopelijk zet deze lijn door!

@Hester: Heerlijk hoor dat je verlof is begonnen, ben benieuwd of je buik nu meer gaat groeien.

@Sweetbel: Oei dat is schrikken als je de kleine maar zo weinig voelt. Gelukkig is alles goed met de kleine.

@Senna: Kunnen voorweeen of indalingsweeen zijn? Maar als je er er meer last van krijgt zal ik even de VK bellen. Misschien wel een blaasontsteking?

@Lan: Fijn dat je even naar huis mocht, hopelijk mag je morgen helemaal naar huis en dan in elk geval heel veel rusten. Lukt dat een beetje met je kleine mannetje?

@MedieC: Wat een gedoe zeg op je werk:(

@Hier: Een druk vol weekend gehad, en ik voel me alles behalve energiek. Wel raar, afgelopen weken zat ik vol energie en heb ik ook echt veel gedaan. Laat morgen de mannen ook overblijven, kan ik echt even een dagje rustig aan doen.

7. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ mendie jeetje het zit je ook niet mee op het werk he!!

@ lan dat zijn mannen he met opruimen doe je rustig aan ik hoop dat je naar huis mag morgen!!

@ sandra druk weekend nu lekker uitrusten.

@ hier net lekker gegeten en voetbal ff gekeken.nu lekker relaxen en niks meer doen voorlopig ben moe en lig er denk optijd in vandaag.

8. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    @Senna: Wat vreemd.. zouden het oefenweeen zijn ofzo? Geen idee maar gelukkig is het weer weg gegaan dan.
    Wat ik al heel lang wil vragen wat is MMM en hsg? (staat in je siggy)

@Zomaar: Hopelijk is je kindje met je mee gegroeid.

@Judith: Misschien morgen een bbq, ik heb gehoord dat het dan nog beter weer wordt.

@Lan: Sterkte ermee. En je doet idd al snel teveel maar dat is ook zo moeilijk om niks te doen. Hopelijk is alles goed en mag je thuis verder rusten.

@MendieC: Jeetje wat vervelend van je werk zeg. Soms begrijp je toch niet dat mensen zo met elkaar om kunnen gaan? Ik ben blij dat je er nu niet meer zo last van hebt, mijn moeder zegt altijd zij liggen er niet wakker van dus moet jij ook maar niet doen en dat ben ik helemaal met haar eens.
    Geniet van de patat!!

@Lan: Hoop dat je man je een beetje gaat helpen met opruimen enzo. Hij moet je nu gewoon ff heel hard steunen want het is al zwaar genoeg zo voor je.

@Sandra: Hopelijk kan je morgen dan een beetje tot rust komen. Het zal wel even nodig zijn denk ik.

We zijn toch nog maar even naar mijn zus gegaan. Dat deed me eigenlijk wel goed ff eruit. Maar ben nu wel totally kapoet zeg. Mijn lijf doet zeer en zou wel willen slapen, maar das nog ietskes te vroeg.

9. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Lan, doe lekker kalm aan meid, ik hoop dat je man snel het een en ander meer uit je handen gaat nemen!

Zomaar, weet je al meer?

Pris & Judith, nesteldrangdames :D Nu pootjes omhoog!

Sandra, morgen lekker even een dagje rustig aan dan!

Mom, fijn dat je er lekker uit bent geweest! Zo lekker onder de wol :)

Senna, voorweeen heerlijk... Hier heb ik ze vandaag ook voor het eerst gespot, in mn rug. Behoorlijk pijnlijk, maar het hoort erbij. Vandaag ook een deel van de slijmprop verloren, allemaal lekker aan het werk daarbinnen dus! Hoort erbij, maar bij regelmaat wel de vk bellen he!

Hier vanmiddag op familiebezoek geweest en zijn net terug. Nog heel even op de bank en dan weer naar bed, morgen weer vroeg dag :) We zijn vandaag weer zo verliefd op ons meisje, alweer 1,5 jaar oud en zo lief :D

10. YellowButterfly

Mendie, wat een vuil spelletje zeg! Wat fijn dat jij je er niet zo druk om kan maken, maar geef je groot gelijk dat je je even voor laat lichten! Hopelijk kan je die laatste 4 weken nog redelijk stressvrij werken!

11. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ odess nu al deel van slijmprop verloren:$en ja nu pootjes omhoog doe ook niks meer tot me kennis kom deze week helpen met poetsen:Den gaat hard joh nog even is ze twee he:p

@ hier zo lekker me bed in moet wel zeggen dat ik veel vocht verlies:)

12. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

deze ctg was ook goed op die van vanmiddag naar. dus tis spannend.

benieuwd wat eigen gyn morgen zeg. ben wel gegroeid bovenbuik word ronder vind ik.

tja balen van de friet... maar mogen jullie wel langsbrengen hoor hahahahha

nou ik ga slapen en laat morgen wel weer van me horen.

wil zo graag een groeiecho. buik jeukt ook enorm en meestal zo als ik groei :D

nou ik ga en reageer binnekort op iedereen best druk zo ziekenhuis hahaha.

dikke knuffs ladies

13. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    @odess: wow deel slijmprop al verloren??? pff, bij de eerste was ik 6 uur later klaar met bevallen!!!
    @zomaar: hartstikke fijn voor je dat je zo goed gegroeid bent en dat je lekker tot rust komt! Je klinkt echt ook een stuk positiever!
    (sorry dit was even uit mn hoofd....heb wel alles gelezen!)

Vandaag verjaardag van m'n zoontje gevierd, was druk maar niet te druk, zag er wel beetje tegen op... Om half 8 was iedereen al weg en zoontje lag om 8 uur op bed!!! Heerlijk, morgen lekker vrij, wel vroeg op om kids naar school te brengen maar dan lekker alleen thuis... ga beetje soppen, uitzoeken, strijken, boekje lezen, in het zonnetje, uurtje pitten.... Om half 5 even naar de diëtiste, 's avonds eet ik alleen en daarna kids bij het zwembad om de hoek ophalen! Kijk er nu al naar uit!

14. Irissimon

odess slijnprop hopelijk blijft uk nog ff zitten haha

15. YellowButterfly

Ow dat kan al heel vroeg hoor, die groeit ook gewoon weer aan! Ik zal wel weer met ontsluiting lopen en dan is het niet gek dat je het al verliest. Alleen als ik hem met bloed verlies (hoe miniem ook) bel ik direct de vk (voor de 37 weken uiteraard, daarna mag het ;)). De vorige keer ging ik toen bevallen en later bij een mk verloor ik die ook alvorens het los barste.

Meta geniet lekker van je dagje morgen!

Zomaar, fijn dat het nu goed was!

Trusten allemaal!

16. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mmm nooit drie dagen niet op het forum komen zie ik…wat een hoop leeswerk ;)

@Meta, wow je zoontje van lekker vroeg wakker dus! Fijn dat het een gezellig dag is geweest. Deze week een beetje bijtanken? Kon ook nooit slapen toen ik jarig was en wilde altijd midden in de nacht al een cadeautje.

@Sandra, huh..bevroren natte kompressen? Hoe dat je dat? Stoere Jasper en super trotse mama natuurlijk.

@Hester, eindelijk verlof…lekker gaan genieten hè! Leuke knutselplannen? Leuk kinderfeestjes..wat doen ze tegenwoordig tijdens een feestje? Ja, heb dat gevoel vaak als ik ’s nachts naar het toilet moet. Dan vlieg ik bijna uit bed en denk ik ‘oh ja en zit nog een dikke buik’ ;)

@Odess, wat heerlijk een schoonmaakster! Was de nieuwe auto nu alweer vies dan? Ja herken die pijn, inderdaad vooral bij de navel. Ik had dat de eerste keer ook niet (waarschijnlijk omdat toen de placenta voor lag). Heb elke keer het idee dat alles scheurt. Oké..nu al een gedeelte van je slijmprop verloren? Had je dat de eerste keer ook zo vroeg? Ik verloor hem en een paar uur later begonnen de eerste weeën, al weet ik dat het nog weken kan duren.

@Zomaar, hoop dat je een beetje hebt kunnen uitrusten dit weekend in het ziekenhuis. Ze houden je in ieder geval goed in de gaten. Heb jij verder problemen gehad toen je geboren was dan? Wow 1,5 kilo gegroeid, wat hebben ze in die spuiten gedaan?? ;)

@Kiwi, goed verkocht dus de pakketjes? Bescheiden buikje hoor! (zie ook meteen jullie deuren ;))

@Lan, fijn dat ze ons op de hoogte houden hoe het met je gaat. Wat vreselijk balen dat je weer naar het ziekenhuis moest en daar moet blijven. Gelukkig bijna geen eiwit. Snap dat je wilt dat je tijd zo snel mogelijk voorbij gaat en de kleine eindelijk vast kan houden.

@Ivje, gelukkig alles goed, hopelijk morgen de uitslag ook.

@Momeera, haha mannen inderdaad. Lekker die nesteldrang behalve als je lichaam inderdaad gaat protesteren.

@Sweetbal, de vorige zwangerschap heb ik dat ook een keer gehad, je schrikt dan inderdaad. Gelukkig bewoon jullie meisje snel weer!

@Senna, klinkt als heerlijk voorweeën die al weken voor die tijd kunnen beginnen.

@MendieC, klinkt inderdaad niet alsof jullie netjes behandeld worden, oftwel nog 10 messen in de rug krijgen. Snap dat je niet terug wilt. Hoop dat het gesprek met je baas iets oplevert voor jezelf en dan je straks uiteraard een leuke andere baan vindt! Leuk een nieuwe vloer, dat maakt vast veel goed voor je humeur :D

17. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vrijdag lekker met ons meisje naar een vriendin met dochter geweest, erg gezellig. Daarna weekend naar mijn ouders gereden en eigenlijk weinig gedaan.
    Op visite naar mijn nicht, haar man en twee kids en vandaag met mijn ouders in het bos gelopen (5 km!), dat mag ik vast bezuren morgen.

Ga nu lekker mijn bedje opzoeken. Morgen de laatste Zwanger en Fit en daarna naar de fysio. Heb hier ook het idee dat de kleine aan het indalen is. De heerlijke 'messteken' beneden herkende ik meteen.

18. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@zomaar
    Jij bent gegroeid! :D Hopelijk is de kleine ook gegroeid! :D
    Balen dat de ctg minder was..wel fijn dat je veel visite krijgt,dan vliegt de tijd ook wat sneller voorbij

@Judith
    Ik schrok me echt rot vanmorgen...maar ik heb het niet weer voor gevoeld
    Hier werd het weer steeds later op de dag ook steeds minder...steeds meer bewolking..maar de weersvooruitzichten zijn best goed:D

@Lan
    Jeetje het zit jou ook niet mee zeg! pfff Hopelijk kan je het nog ff volhouden, tot de kleine er is! Hopelijk kan je vannacht weer ff bijtanken in het zh

@Priscilla
    Oh jeetje elke nacht...pfff, ben benieuwd wat je gyn er van zegt, ik zal het vrijdag ook ff vragen
    Dus lekker druk inhet huishouden bezig geweest :D En morgen lekker rustig aan doen he

@Mendie
    Het gaat lekker zeg bij jou op het werk...eker lullig voor die collega, ik zou niet weten wat ik zou doen in zo'n situatie..

@Lan
    Balen dat je mannetje niet had opgeruimd...enne niet teveel doen he, al is dat wel moeilijk

@Sandra
    Ik heb het alleen vanmorgen gevoeld, de rest van de dag was alles rustig, gelukkig! Als ik er nou weer last van krijg dan bel ik voor de zekerheid
    Balen dat je niet meer zoveel energie hebt, morgen toch maar ff een dagje bijtanken!

@Momeera
    MMM = Medische Malle Molen
    HSG = Hystero-salpingo-gram betekent: het zichtbaar maken van de baarmoeder en eileiders door middel van een röntgenfoto nadat contrastvloeistof in de baarmoederholte is ingebracht via de baarmoedermond en –hals. Door middel van het HSG-onderzoek wordt nagegaan of er afwijkingen in de baarmoederholte zijn en of de eileiders doorgankelijk zijn. Het onderzoek wordt verricht na de menstruatie en vóór de eisprong.

We liepen bij de gyn (sinds eind juli '10) omdat het zwanger worden niet lukte, en ze had al wat onderzoeken gedaan, en dat zag er allemaal goed uit, en toen begon ze over een HSG, ik werd 15 aug ongesteld, en heb 23 aug de HSG gehad, en we hadden deze ronde "geluk" want mijn eisprong kwam pas 10 sept (meer als een week later), en ben toen zwanger geraakt :D

Dus toch wel ff op verjaardag geweest, is ook wel eens lekker he, om er ff uit te gaan

@Odess
    Oh jij ook al last van voorweeen...enne nu al een deel van je slijmprop verloren? Hoe herken je dat? (misschien blonde vraag) Is dat niet vroeg dan? En idd als ik er weer last van krijg, dan bel ik de vk

@Zomaar
    fijn dat de volgende ctg ook goed was! Hopelijk krijg je snel een groeiecho, zodat je kan zien of de kleine man ook gegroeid is
    Enne welterusten

@Meta
    Fijn dat de visite toch een beetj vroeg weg was, en je zoontje op tijd op bed lag..Lekker is dat he dat je morgen niet hoeft te werken :D En morgen lekker rustig aan doen

@Felicee
    hihi, we blijven maar door kletsen hihihi
    Dus een lekker weekendje gehad zo te lezen, en hopelijk heb je morgen niet teveel last van de wandeling!

19. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ zomaar ja zal ff langs de mac racen voor je!!dan heb je een big mac menu:p

@ meta zo je zoontje was vroeg wakker maar wel leuke dag gehad dus.en druk dagje dus morgen!!

@ felicee dat wordt morgen zeker voelen denk ik maar wel lekker toch een boswandeling!!

@ senna ja elke nacht en dan ga ik naar de wc en dan weer terug in bed. dan voel ik niks meer echt heel raar maar vraag het dinsdag wel even aan de gyn kijken wat zei zeg.en ik ga morgen lekker relaxen heb ik wel verdiend en savonds koken:D

@ hier vriend lig op bed die moet om kwart over 4 eruit lekker rustig zo heb ik meer plek:D

20. Irissimon

@ pris liever mc chicken. big mac is broodje karton. maar gewone patat en zo is lekkerder. mc is viesjes hihi

@ odess mooi rustig an doen.

@ ja kom ik na huis vraag ik mams wel voor de huishouding

@ hier al weer wakkker kan ook niet meer slapen. ga zo wel proberen. thuis slapen gaat toch beter. maar goed je ligt heule tiet plat hiero.

@ felicee ik was bij de geboorte met 40week zelf ook maar 2850gram. dus ik was erg ligt. me zus een maand te vroeg geboren ivm ook wat klachten.

het word spannend hier. word goed in elkaar gebeukt alweer. hele lijf stuiterd

nou ik ga weer poging tot tukkie doen

Deel Deze Pagina