Juni mama's 2011 deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sandra, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Goedenavond dames,

Sandra: ik had erica vandaag. Ik kwam nog een leidster van het kdv tegen, dus bleef al iets langer hangen, maar helaas niet lang genoeg :)

Last van de buik: ik voel nu ook dingen die ik bij Kaj pas na 30 weken voelde. Trekkerig gevoel etc. Volgens mij verloskundige is dat normaal bij een tweede en alle volgende zwangerschappen.

Hester: superschattige plaatjes van handje en voetje. Zo is het wel echt he.

3/4 D echo: deze keer doen wij het niet. Ik vond het eerlijk gezegd de vorige keer weinig indrukwekkend. Ik vond het niet echt genoeg. Maar dat is persoonlijk.
    Krijgen wij trouwens nog een echo met 32 weken volgens de nieuwe regeling? Ik ben het helemaal vergeten te vragen aan mijn vk!

Felicee: wat raar dat je P&O adviseur zomaar doorloopt zonder iets te zeggen. Ik vraag me steeds meer af bij wat voor vreemd bedrijf je werkt, geldt ook voor Momeera trouwens. Hopelijk is er snel een oplossing.

Zomaar: fijn dat je nu wel begrip krijgt van je werkgever.

Baby voelen: mijn man voelt de baby sinds een week heel duidelijk aan de buitenkant. Ook kun je mijn buik op een neer zien gaan, zo gaaf!

Odess: die BMR prikken schijnen het ergste uit de serie te zijn. Kaj werd na 5 dagen er lekker ziek van. Op andere prikken reageerde hij helemaal niet. Als Elise zich woensdag nog goed beroerd voelt, dan zou ik het uitstellen, maar als ze tegen die tijd al iets beter is, dan zou ik het persoonlijk gewoon doen. Waarschijnlijk wordt ze na een aar dagen weer niet lekker, maar goed dat zal ook gebeuren als uitstelt. Persoonlijk zou ik door de zure appel heen bijten. Als ze koorts heeft, dan mag het sowieso niet. Sommige kindjes hebben er trouwens helemaal geen last van die prikken.

Meeting: 6 februari is ook helemaal prima voor mij. Ik kan zowel met als zonder kind. Hangt er vanaf wat de rest doet. Waar zullen we het doen? Nog steeds in Utrecht of Houten ivm ballorig?

2. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ hester oh lekker nou ik vind pannenkoeken niet zo heel lekker zit er te snel vol van.en me vriend is een viesneus ik lust eigenlijk van alles en hij weer niet.

3. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Kiwi, ik denk dat ik het niet doe, ze hoest zich de longen uit het lijf, wil dat kleine lijfje niet nog meer aan doen! Bovendien is ze vandaag nog heter dan normaal en eet ze niet. De prikken zijn al over 36 uur dus laat ik maar niet gaan gokken. Ze slaapt nu al niet, steeds hoesten en huilen, zo zielig. (ben zelf erg moe door de slechte nachten en kan gewoon al huilen als ik het hoor :()

Wat fijn dat je dat zegt, het voelt idd alsof ik al 10 weken verder ben! Dit verklaard een hoop!

4. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Mijn vriend heeft het afgelopen woensdag voor het eerst gevoeld hihi
    Want iedere keer als hij zijn hand op mijn buik legde, stopte hij zij met schoppen :p:D

5. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :D
    Zou wel leuk zijn hihi, zal het vrijdag eens vragen (als ik het niet vergeet:))
    Want het zou dit jaar wel ingaan geloof ik!

6. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hester, als je wilt kan ik hem tijdens de meeting wel meenemen als je hem wilt zien. Echt super mooie foto’s van jullie jochie. Vooral dat handje!! Onze dochter is van begin september. Geloof dat ik hem twee keer heb gebruikt. Mijn zus heeft en kleine van mei en heeft hem nooit gebruikt. Geen idee of ik hem dit keer veel ga gebruiken maar denk het eigenlijk niet.

@MendieC, krijg je je man wel zover om het geslacht te weten?

@Priscilla, veel succes en plezier morgen met de 20 weken echo!

@Momeera, snapt het punt op zich wel van de arbodeskundige. Zijn oren klapperden waarschijnlijk ook toen hij mijn verhalen hoorde. Hoe gaat het bij jou? Al een gesprek gehad?

@Sandra, ben benieuwd of je man hem kan voelen. Hier lukt het nog niet terwijl ik het zelf al wel echt goed voel.

@Zomaar, goed dat nu alles geregeld is en je werkgever door heeft dat je menens bent. Weekje duurt lang hè?!

@Odess, hier wordt urine alleen gecheckte bij vermoedens van blaasontsteking of zwangerschapsvergiftiging. Als ik wil kan ik het zelf laten checken maar heb er tot nu toe geen reden voor. Vervelend zeg dat Elise nog zo ziek is. Onze dochter is nooit ziek geweest van de inentingen, dus kan daar niets over zeggen.

@Kiwi, irritant hè..merk ook wel dat ik nu eerder zwaarder vind dat de eerste keer. Werk op zich niet bij een vreemd bedrijf. Het is een bekend, landelijk bedrijf alleen dit management is nieuw en echt zo raar en achterbaks. P&O adviseur later nog wel gesproken en stond met open mond mijn verhalen aan te horen. Zelfs hij had dit nog nooit meegemaakt.

Meeting, ik kan ook zowel met als zonder kind. Mocht het zonder kind worden dan hoeven we denk ik niet bij Kidzcity of Ballorig af te spreken…of jullie moeten de ballenbak in willen ;)

Volgt iemand van jullie Wie is de Mol???

7. sandra

sandra Fanatiek lid

@Meeting; Als we naar de ballenbak gaan met kind, is misschien ook wel erg leuk om het met kinderen te doen.

@Kiwi; Leuk Erica, die heeft de bevalling van Jasper gedaan.

@Extra echo; Die echo mevrouw van onze VK praktijk zei dat ze bij onze VK praktijk altijd een extra echo doen rond de 34 weken om de ligging van de baby te bepalen.

@Odess; wat vervelend dat je meisje zo ziek is:( Hier wordt ook geen urine gecontroleerd

@Zomaar; Fijn dat alles geregeld is.

@Priscilla; Succes morgen bij de 20 weken echo!!

8. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    @Sandra: Bekkenklachten zijn herkenbaar, heel vervelend. Ik heb veel baat bij fysiotherapie, maar misschien is dat voor jou helemaal niet nodig. Je kunt wel op je houding letten, niet te zwaar tillen, idd zo min mogelijk traplopen en niet 'in je banden te hangen'. Ik let bij alles wat ik doe op dat ik eerst 'stabiliseer' (buikspieren aanspannen) voordat ik ga lopen/tillen/van houding veranderen etc.

@Miranda: Fijn dat je weer thuis bent, sterkte!

@Hester: Fijn dat alles goed is en wat leuk, nog een jongen! Idd ook heel leuk voor je zoon! Mijn vriend heeft een hele sterke band met zijn broer, daar kom je echt niet tussen ;). En wat een schattige hand- en voetfoto's heb je gekregen zeg!

@Emoties: Ook hier volop aanwezig. Ik had gisteren een klein ruzietje met mijn vriend en ik raakt er echt totaal overstuur van, sloeg eigenlijk nergens op, maar ik heb mijn emoties niet meer helemaal in de hand, geloof ik ;).

@The Green Mile: Ik vond het een mooie, maar iets te heftige film. Ik ben een beetje een mutsje wat dat betreft, dat soort dingen vind ik naar om te zien, haha. Zeker nu ik zwanger ben moet ik dat soort dingen NIET kijken :p.

@Felice: Ik ben ook benieuwd wat de Arbo-arts gaat adviseren!
    Ik krijg, omdat ik onder controle ben bij het ziekenhuis, regelmatig echo's dus dan zal de groei ook in de gaten gehouden worden.

@3d/4d-echo: We gaan er volgende maand nog eentje laten maken. Ook mijn placenta ligt aan de voorzijde, en omdat ik hier net lees dat dat invloed heeft op wanneer de echo het beste gemaakt kan worden, ga ik dat nog maar even navragen, haha.

Mijn nieuws van de dag :)P)... ik ontdekte gisteravond een heuse ZWANGERSCHAPSSTREEP! Hij begint net iets onder m'n navel. Poe, ik ben er vroeg bij, geloof ik. Of hebben jullie ook al zo'n streep?

En tot slot nog even een fotootje van onze trots:
    Bekijk bijlage 120546

9. sandra

sandra Fanatiek lid

Wauw wat een duidelijke foto van jullie meisje Fire Rose!!

Bij mij zit ook een hele lichte streep en ik merk ook dat mijn navel naar buiten komt, niet helemaal maar ik heb geen diep gat meer in mijn buik.

Mijn bekken heb ik nu alleen maar last van als ik gewerkt heb, ik moet daar echt heel veel trappen lopen dat kan niet anders dus tja;)

10. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Fire, mooi plaatje! Hier geen streep maar mn navel staat al wel op spanning :0

Sandra, wat vervelend zeg! Zijn er geen alternatieve adressen dat je niet zoveel met de trap hoeft? Pijn is waardeloos en bovendien aijn je bekken wel iets om zuinig op te zijn...

Goedemorgen meiden! Hier doen ik gewoon mee met ons meisje, zit een partij brak te zijn op mn werk heeerlijk. Slaap al een paar nachten slecht, hoop niet dat dat zo blijft tot het einde! Verder helpt dat natuurlijk ook niet mee! Mini heeft nergens last van de schopt me alweer lekker :)

11. Hester

Hester Niet meer actief

Fire wat een prachtig plaatje!

Odess balen van het slechte slapen. Hopelijk gaat het vannacht beter.

12. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sandra, vind met kids ook gezellig!

@FireRose, wat een mooie duidelijk echo. Wel fijn dat alles goed in de gaten wordt gehouden. Hier (nog) geen streep, de vorige zwangerschap ook niet gehad.

@Odess, hoop dat je je dag een beetje doorkomt. Sterkte!

Ga hier denk ik zwemmen met onze dochter..geen zin om de hele dag thuis te zitten.
    Verder maken we zorgen om onze schoonouders. Ze zitten in Australie (op vakantie) maar de rivier dreigt een deze dagen ook het water niet meer aan te kunnen. Ze zijn bezig om een vlucht te regelen zodat ze zo snel mogelijk daar huis kunnen. Bah!

13. sandra

sandra Fanatiek lid

Goedemorgen allemaal!

@Odess; Balen van je slechte nachten:( Heerlijk he dat getrappel van mini.

@Felicee; zwemse! Hopelijk kunnen je schoonouders snel naar huis.

Gelukkig hoef ik niet zo heel vaak te werken dus het is wel vol te houden, heb nu nl. nergens last van.
    Straks vergadering op mijn werk en dan hoef ik pas maandag weer te werken, dat is wel heerlijk hoor aan onregelmatig werken.

Fijne dag allemaal!

14. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    goedemorgen meiden

@ sandra dankje:D

@ odess balen dat je zo slecht slaap en dan brak ben op het werk!

@ hier vannacht pas om half 3 3 uur gaan slapen was beetje te hyper voor de echo en nu ga de tijd zo langzaam;)vriend zijn wekker is al afgegaan die zal wel brak zijn omdat die net uit de nacht kom:p

@ firerose leuk he die echo vooral die neusjes vind ik zo leuk:D

15. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

wat een gave echo weer ;) hier nog geen zwangerschapsstreep ;)

@ hier ook lekker rot geslapen vannacht. rond kwart voor 2 wakker en ff voordat de wekker afging voor me vriend sliep ik..

zo huisje poetsen en vanmiddag met de hond na groningen ;)

nog precies een week dan de 20 weken echo en hoop ook op mooie plaatjes deze rond. aangezien de echo;s neit duidelijk zijn

16. Irissimon

@ felice veel zwemplezier en hopen dat je ouders sneeeeeeeel naar huis kunnen

17. Irissimon

vanmorgen gelachen op bed hond ging weer in mijn buik liggen met kop waar de beeb ligt. beeb begon te schoppen en te doen, jammer dat onze hond dat nog niet verneemd hahaha....

18. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Goedemorgen allemaal
    Hier weer klaar emt werken voor vandaag! Heerlijk!!
    Vanmiddag naar de fysio en voor de rest niks...oja toch nog ff kijken bij de nieuwe winkel voor rolgordijnen voor de babykamer! :D

19. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier nog geen zwangerschapsstreep te zien...Wauw wat een mooie duidelijke echo!!:D

20. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier komt mijn navel ook al naar buiten...:p
    Het is geen diep gat meer hihi

Jij ook al zo'n last van je bekken...echt balen!

Deel Deze Pagina