*****Sms van Priscilla***** 'We zijn om 11:26 uur de trotse ouders geworden van Jayden, 2230 gram. Hij ligt in de couveuse. ******************************** Eindelijk is hij er dan, gefeliciteerd Priscilla met jullie ventje!!
Ben ik weer! De kinderen (wat klinkt dat heerlijk!) liggen te slapen, mama even tijd om hier te lezen. Sandra, zo'n Dooky klinkt goed! Ik ben benieuwd hoe hij je bevalt, misschien ga ik er ook eens voor kijken. Wat handig, een fotograaf waar je de foto's op cd krijgt! Kun je inderdaad zelf bepalen wat je bestelt en hoeveel. Sweetbel, fijn dat je zo goed geslapen hebt! Daar kun je echt van opknappen hè?! Kiwi, een beetje aan het rommelen nu? Ik hoop voor je dat er echt iets gaat gebeuren hoor! Als ik een fijne kraamverzorgster heb, vind ik het heerlijk hoor, zo iemand in huis. Toch wel erg fijn als er voor jou, je gezin en je huishouden gezorgd wordt. Vooral dat je dus even niet hoeft te denken aan wassen, strijken en stofzuigen. Ideaal! Ik heb trouwens vandaag van deze ook echt een aantal waardevolle tips gehad dus das ook fijn! Ah, ik lees dat het strippen is mislukt. Jammer! Wat fijn dat je dan in een kraamsuite komt te liggen en dat je man kan blijven! Dat was bij ons niet, ik lag gewoon met iemand anders op de kamer en Arjan moest naar huis. Dan is het Franciscus (dat is jouw ziekenhuis toch?) daarin fijner! Odess, oh meid ik hoop ook voor je dat Elise niet echt ziek is! Naomi had zaterdag zo'n dag. Ik dacht eerst dat het aan het thuiskomen met baby lag maar ze was inderdaad na een paracetamol ook opeens een stuk beter. Waarschijnlijk was het bij haar het laatste puntje van een kies die doorkwam. Ik hoop dat het bij jouw kleine meid ook zoiets 'simpels' is en het snel over is. Wat apart die 'plop'?! Als je het niet vertrouwd gewoon de vk bellen hè?! Felicee, het is inderdaad best druk twee kids. Wist ik natuurlijk ook wel maar nu ontdek je het dus echt. Ik ben dan ook echt blij dat er nu nog kraamzorg is en dat door Hemelvaart Arjan donderdag en vrijdag thuis is. Volgende week komt m'n moeder nog helpen dus voorlopig hoef ik het nog niet alleen te doen. Super! Leuk, een fietsje! Leuk is dat, als de 'oudsten' ook iets krijgen als de kleine er is. Naomi heeft een pop gehad, ze is er helemaal gelukkig mee. Miranda, mooi kamertje en mooie buik! Fijn dat je man in Nederland blijft, ik kan me voorstellen dat dat een geruststelling is. Mendie, mooie buik! Fijn dat je nog geen striae hebt zeg, ik zit eronder! Zomaar, ik begrijp dat Rowan thuis is? Fijn joh! Wat goed dat hij zo goed groeit, super! Lovely, fijn dat je man wat meer doet. Laat het nu aan hem over hè, niet stiekem van alles zelf gaan doen! Je rust is belangrijk nu. Kibbeling, jammer dat het niet heeft doorgezet afgelopen nacht! We wachten woensdag af, hopelijk heeft je zus gelijk! Bedankt voor de knuffel! Mooie buik!!! Hoop voor je dat het inderdaad de laatste foto is! Senna, fijn dat het zo goed gaat en dat de honden ook zo goed met de kleine omgaan! Maak je niet druk hoor, het is gewoon best druk met zo'n kleintje, zeker als de kraamverzorging weg is. Langskomen als je tijd hebt, je gezin is belangrijker! Meta, wat fijn dat je thuis bent! Wat goed dat het zo'n fijne bevalling was, ondanks dat je je er zorgen over maakte. Geniet lekker van je kraamtijd! Warmte, het is gek maar ik heb dus niks van de warmte meegekregen! De kraamverzorgster heeft vanmorgen de gordijnen dichtgedaan tegen de zon en het is hier in huis niet zo heel erg warm. Nu doe ik natuurlijk ook niet zoveel dus dan krijg je het ook niet warm. Dinkie, wat vervelend dat je zo slecht slaapt! Hopelijk is het grote moment voor jou dan ook snel daar. Priscilla, ik maak me toch ook wel zorgen hoor nu. Waarom zouden we toch niks horen?! Heeft ze geen hyves ofzo? Zo, ben weer bij! Nog even rondneuzen op internet, dan laatste fles geven en hopelijk een nacht met iets meer slaap.
Ah, eindelijk daar is hij dan!!! Priscilla gefelicteerd met de geboorte van Jayden!! Hopelijk is alles goed met jullie en kunnen jullie heerlijk van elkaar genieten.
Jaaaa eindelijk! Jeetje zeg wat heeft dat lang geduurd, arme Pris! Ik hoop dat alles goed is en dat ze nu lekker genieten!
Bekijk bijlage 155154 Uitgerekend: 23-05-2011 Kiwi1 (32) - 2de kindje (een meisje) 25-05-2011 Troetelbeer (20)- 1e kindje (een meisje) 31-05-2011 Odess (26)- 2e kindje (een jongen) 01-06-2011 Dinkie1982 (28) - 2e kindje (een meisje) 02-06-2011 Kibbeling (31) - 1e kindje (een jongen) 03-06-2011 BabyBergen (31) - 3e kindje (wil het niet weten) 04-06-2011 Martine (29) - 3e kindje (een meisje) 04-06-2011 Felicee (29)- 2e kindje (denkt een jongen, NUB denkt een meisje, wil het niet weten) 09-06-2011 Sweetbel (23) - 1e kindje (een meisje) 13-06-2011 Ivje (31) - 2e kindje (wil het niet weten) 16-06-2011 Judith1982 (28) - 2e kindje (een jongen) 15-06-2011 Ellen1983 (27) - 2e kindje (een jongen) 21-06-2011 Momeera (28) - 2e kindje (een jongen) 24-06-2011 LovelyEngeltje (27) - 2e kindje (een jongen) 25-06-2011 MendieC (29) - 1e kindje (een meisje) 25-06-2011 Sannie1981 - 1e kindje (blijft een geheim) 27-06-2011 Dushi81 (29) - 1e kindje (een meisje) 28-06-2011 Miranda22 (26)- 2e kindje (een meisje) 30-06-2011 Bloesem (30) - 2e kindje (denkt een meisje maar weet het niet) 14-07-2011 KellyAernoudt (22)- 2e kindje (een meisje) 29-09-2011 Supermom (26) - 2e kindje (een jongen) Jongens: 11 Meisjes: 11 Bevallen: 25-04-2011 Sandra (32) - Lucas 2970 gram - 35+1 weken 07-05-2011 Zomaar (24) - Rowan 2080 gram - 35+3 weken 11-05-2011 Lan (28) - Maikel 1774 gram - 41cm - 35+5 weken 18-05-2011 Hester - Valentijn 3515 gram - 38+1 weken 21-05-2011 Fire Rose (24) - Meisje 4040 gram - 38+2 weken 21-05-2011 Senna04 (24) - Keano 3780 gram - 52 cm - 38+2 weken 27-05-2011 Marry (29) - Hadassa 2960 gram - 38+3 weken 30-05-2011 Meta (39) - Marenthe 4520 gram - 53 cm - 40+4 weken 30-05-2011 Priscilla (23) - Jayden 2230 gram - 40 weken Jongens: 6 Meisjes: 3 Afspraak: 1 juni miranda- controle gyn 1 juni Bloesem - controle gyn 1 juni Felicee - controle vk 3 juni Sweetbel - controle vk 6 juni KellyAernoudt - controle gyn 9 juni Sandra - Nacontrole gyn. 23 juni KellyAernoudt - controle gyn 5 juli KellyAernoudt - controle gyn 12 juli KellyAernoudt - controle gyn Afspraak (baby's): 31 mei Lucas - Consultatiebureau 1 juni Lucas - Sofia kinderziekenhuis (metabole ziekte) 6 Juni Lucas - MRI scan Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 6 Vlindertjes: Wennes 5+5 Happyliesje 4+3 Kwiepark 6+1 Iris2009 5+2 Lynnami 7+3 Supermom 9+5 Buddy's: Odess en Kiwi Sandra en Baby Bergen Senna04 en Zomaar2010 Felicee en Momeera Sweetbel en Bloesem priscilla1987 en Ivje lovelyengeltje en miranda
Marry wat lief dat je zo uitgebreid reageert! Lekker dat ze liggen te slapen, ik hoop dat Hadassa je iets meer slaap gunt vannacht!
@meta: gefeliciteerd met jullie dochter! een flinke zeg! en dat heb je snel gedaan! @priscilla: eindelijk!! het zullen wel zware en lange dagen geweest zijn, gefeliciteerd met jullie zoon!
@Kibbeling, mooi buik hoor…ben ook blij dat ik er nog wat heb laten maken. @Dinkie, balen dat je zo’n slechte nacht hebt gehad. En dan te bedenken dat het nog twee weken kan duren. Geniet van je dag alleen morgen! @Sandra, heb die Dooky wel even opgeslagen, zeker met de zomer die nog moet komen. Lucas geen last van de hitte? @Kiwi, kan me helemaal voorstellen dat je steeds meer de voordelen er van gaat zien, zou ik doen. En ach het moet toch gebeuren, dan maar beter goed gepland. Slaap lekker en heel veel succes morgen! @Marry, kan er nog niet over meepraten of het druk is, maar hoor het veel om me heen. Hoe gaan de nachten? Lekker dat je man eind deze thuis is en volgende week je moeder..even wennen aan alles. Gaat het lichamelijk wel goed met je? Ik had ook al poppenluiers en een kledingsetje voor de pop gekocht als cadeautje..leuk is dat hè. Hier ook nog even wat webwinkels afstruinen, toch een beetje de tijd doorkomen. Op zich wel leuk dat Priscilla op de uitgerekende datum is bevallen!
Nee Lucas had geen last van de warmte, maar we hebben een vrij koel huis. En buiten lag hij lekker zonder dekentje in de kinderwagen. Ja inderdaad Priscilla is op haar uitgerekende datum bevallen haha.
Ik bedenk me net dat ik m'n bevallingsverhaal nog zou posten. Bij deze dan! Woensdagmiddag zijn we vanwege mijn hoge bloeddruk in het ziekenhuis geweest voor een controle. M'n bloeduitslagen, urine en de ctg zijn goed, alleen de bloeddruk te hoog. Vanwege die bloeddruk en de klachten die ik heb, wordt er besloten de volgende dag in te leiden. Het is raar om 's avonds in huis rond te lopen met het besef dat je ergens de komende dagen gaat bevallen en pas weer thuis zal komen als de baby er is. Donderdagochtend 8 uur moeten we ons melden op de verlosafdeling. Er wordt een ctg gemaakt en gekeken of ik al ontsluiting heb. Helaas is dit niet het geval dus krijg ik ontsluitende gel. Tussen de middag kijken ze of er al schot in de ontsluiting zit. Het voelt allemaal al wel wat weker aan maar het is nog niet genoeg om de vliezen te kunnen breken. Ik krijg een dubbele dosis gel en niet lang daarna heb ik een uur lang weeën. Ik kan ze goed wegzuchten en helaas zakken ze daarna ook af. Er wordt verder geen actie meer ondernomen en ik moet wachten tot de volgende ochtend. Vrijdagochtend ben ik al heel vroeg wakker. Ik heb het gevoel dat vandaag de grote dag is en ik kan dan ook niet meer slapen van de spanning. Om half acht ga ik van de kamer waar ik lig naar een verloskamer. Daar wordt gekeken of ik nu ontsluiting heb en jawel, drie centimeter. De vliezen worden meteen doorgeprikt en ik kan Arjan gaan bellen. Er wordt vervolgens even gewacht om te zien of er iets gebeurt maar meer dan wat krampen brengt het niet. Om kwart over negen wordt het infuus voor de weeënopwekker geprikt. Na twee keer fout prikken (wat doet dat zeer zeg!), zit het ding er eindelijk in. Om half tien gaan de eerste opwekker m'n lijf in. Ik vind het ontzettend spannend. Ik voel nog niks maar weet (ook door de ervaring bij Naomi) dat het niet lang meer zal duren. De twee mililiter waarmee begonnen wordt, doet nog niet heel veel maar zodra er verhoogd wordt, krijg ik flinke weeën. De eerste zijn nog goed weg te zuchten maar al snel krijg ik het zwaar. Ik probeer heel dicht bij mezelf te blijven en vooral rustig te blijven maar het is soms moeilijk. Na een half uur heb ik het idee dat ik het echt niet meer trek. De weeën zijn vanuit het niks opeens zo heftig. ik krijg de tijd niet om eraan te wennen. Ik vraag om een pijnstillingspompje en die krijg ik ook, na weer een keer misprikken (ik zit dan ook onder de blauwe plekken nu). Helaas doet het pompje z'n werk niet omdat er totaal geen regelmaat meer in de weeën zit. Ze komen achter elkaar door en opeens voel ik dat ik persdrang krijg. Van de verloskundige moet ik ze proberen weg te zucht, immers, zo'n tien minuten geleden had ik nog maar vijf centimeter ontsluiting. Dat lukt al snel niet meer en ze voelt hoe ver ik nu ben. Ik blijkt al volledige ontsluiting te hebben. Ze zegt dat ze me na de volgende wee gaat vertellen wat ik moet doen. Ik kan haar wel slaan. Nog een wee wegzuchten dus! Als ik dan eindelijk mee mag gaan persen, voel ik even de paniek opkomen. Kan ik dit wel? Ik duw het gevoel weg, ik kan het best! Ik bedenk me nog net dat ik m'n ogen open moet houden en daar gaan we. Terwijl ik pers, voel ik dat het heel snel gaat. De verloskundige zegt me dat ik moet gaan zuchten maar dat lukt me niet meer. Ik voel m'n kindje al door de geboortegang gaan en ben even bang dat de wee af zal zakken. Dit gebeurt niet en met een klein beetje duwen is ze daar al. Terwijl ik naar Arjan roep dat hij het fototoestel moet pakken (waar je al niet aan denkt!), wordt de kleine op m'n borst gelegd. Arjan mag kijken en jawel, we hebben weer een meisje gekregen, twee uur na de start van het opwekken. Hadassa heeft prachtige donkere haartjes en wat is ze klein! Ze is, naast haar grote zus, het mooiste wezentje wat ik ooit heb gezien. Ik wordt overspoeld door emotie en voel me vooral dankbaar voor het gezonde meisje wat op mijn borst ligt. Van het geboren worden van de placenta en het hechten merk ik eigenlijk vrij weinig, het is allemaal niet erg als ik naar Hadassa kijk. Een heel verhaal maar zo'n belevenis kan ik ook niet kort omschrijven, sorry!
Felicee, de nachten zijn heftig omdat Hadassa veel wakker is. Ze is niet moeilijk hoor (Naomi huilde echt heel erg, dat vond ik vééél erger!) maar ze is wakker en wil dan graag sabbelen. De speen laat ze steeds uit haar mond glijden en m'n pink heb ik nodig om te kunnen slapen haha. Dat is dus wel lastig maar goed. Ik hoop dat ze er niet al te lang over doet om een beetje ritme te krijgen. Ik vind het echt niet erg om er uit te moeten voor nachtvoedingen maar dan tussen die voedingen kunnen slapen is toch wel fijn. Arjan slaapt vannacht in de logeerkamer, die trekt het slaaptekort in combinatie met werken echt niet. Mocht ik heel erg moe zijn kunnen we woensdagnacht ruilen want donderdag is hij vrij. Met mij lichamelijk gaat het best goed. Stuwing dus en een beetje duizelig als ik te lang van bed ben. Ik breng dan ook lekker zoveel mogelijk tijd in bed door en ik kan het iedereen aanraden. Beneden rondlopen kan volgende week ook wel weer!
@ Priscilla, eindelijk hij is er!! Van harte gefeliciteerd met Jayden. @ Marry, mooi opgeschreven zeg. En wat snel die laatste 5 cm in tien minuten. Fijn dat het ook allemaal goed gaat met jullie kleine en grote meisje. @ kiwi, spannend morgen dat je misschien wel al kan kiezen om woensdag ingeleid te worden. Inderdaad wat je zegt de baby is er klaar voor. En nu voel je je toch nog redelijk fit als ik je berichten zo lees. Is misschien ook wel wat voor te zeggen om niet tot het uiterste te wachten totdat je het helemaal zat bent en met de kans dat je dan alsnog ingeleid wordt bij 42 wkn. Dan heb je tenminste nu nog wat meer energie over voor de bevalling.
Nog even een aanvulling van Priscilla.. Jayden is met de kiwi gehaald..er was geen tijd voor een ruggeprik zo snel ging het op het laatst.
@Marry, wat een mooie, heftige en snelle bevalling! Krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik lees (emokip haha). Fijn dat je verder zo genieten en ach die nachten komen ook wel weer goed! Geniet lekker... @Sandra, fijn dat Lucas er geen last van heeft! Ga ook maar eens slapen..kleine is zo druk dus wordt tijd dat hij of zij ook gaat slapen
PRIS GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JAYDEN!!!! EINDELIJK IS 'IE ER! TIEP EVEN MET 1 hand want lig ff.... ff kort overzichtje vh verloop van mn bevalling: om 01.09 werd ik wakker van wat weeen,gaan lopen,tas kids inpakken, beetje bloedverlies 01.45 oei dit voor het echie... man wakker gemaakt, die heeft vriend gebeld om kids op te halen, kids wakker en aangekleed...vk gebeld, ouders gesmst, vk was er rond 02.15, 4/5 cm ontlsuiting, 2.40 ingecheckt ziekenhuis, weeen niet zo sterk... 7 cm, hoofdje nog hoog, lopen dus, 3.10 vliezen gebroken, lopen, werd wat sterker, druk, gaan liggen 04.00 uur, 40 min lang heftige oergolven, 04.40 volledige ontsluiting 04.48 Marenthe geboren... sorry droge opsomming, nu erg moe... Hier is ze, halfuurtje oud.. morgen shrijf ik weer leuker!!!
@pris gefeliciteerd met jullie zoon jayden ik ben hier zo ontzettend trots op mn dochter we zijn vandaag naar mn moeder geweest om het zwembadje(zo'n schelp) op te halen. maar omdat het zo warm was besloten we om bij mn moeder te blijven. kon ze lekker bij mn moeder in het zwembadje. dus klein laagje water erin. had ook geen bikini of zwempakje voor haar mee. dus hup in haar nakie erin. zegt ze opeens mama ik moet plassen. dus ik snel naar binnen potje opgehaald en ja hoor ze ging er zelf op zitten en plassen. uurtje later weer hetzelfde mama ik moet plassen dus hup op het potje maar nee geen plas. dus ze ging met mn moeder mee naar binnen iets ophalen. ineens komt ze helemaal overstuur en huilend buiten. ik heb plas gedaan (binnen op de vloer heel klein beetje) dus ik vraag haar of ze nog meer moet plassen en ze gaat op het potje zitten en weer hele potje vol geplast. dus dat was de 2e keer dat ze op het potje had geplast. later nog een keer mama ik moet plassen en ze gaat weer zelf potje pakken en erop plassen. ben zo trots op haar. vlak daarna nog klein ongelukje dat ze weer beetje in huis had geplast (maar mn ouders hebben plavuizen dus dat ik niet erg) ze word echt groot nu (terwijl ze nog niet eens 2 jaar en 3 maanden is) xxxx
Ahhh Meta wat een mooi meisje. En wat een supersnelle bevalling zeg! En heeft je andere meisje nog afgezwommen vanavond?