Juni mama's 2011 deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meta, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    #2601 Kiwi1, 2 jun 2011
    Laatst bewerkt: 2 jun 2011
    Goedenavond dames,

Wij zijn alweer een uur thuis. Alles is echt zo super gegaan!
    Vanochtend werd ik wakker en had wat krampen, maar ok, whats new. Echter bij het afvegen om 10:00 uur zag ik bloedslierten en toen wist ik het zeker. Het is begonnen! Zo begon mijn eerste bevalling namelijk ook. Verder nog niet veel aan de hand, krampjes maar zeker niet veel of pijnlijk. Toch maar besloten om Kaj vervroegd naar mijn ouders te brengen (waren we toch van plan ivm geplande inleiding morgen). Mijn ouders waren toch vrij, dus het kwam allemaal mooi uit. Om 13:00 uur hebben wij nog met de buren ijscappuchino gedronken en toen moest ik even in dat uur dat ik met ze buiten zat eventjes 2 pittige weeen verbergen. Om 14:00 uur zijn wij gaan timen en al snel zat ik op 5 minuten tussen de weeen en ze duurden 1 minuut lang. Om 16:00 uur besloten om de vk te bellen. Ik twijfelde nog heel erg omdat ik niet van pijn verging zoals bij mijn eerste bevalling. Ik dacht eerlijk gezegd dat het slechts voorwerk was en dat ik maar weinig ontsluiting zou hebben. Om 16:30 uur was ze er en constanteerde al 4 cm! Wow, en dat zonder te veel pijn. Gelijk het ziekenhuis gebeld en we konden er meteen naar toe. Daar kregen we een hele mooie kraamsuite. Om 17:30 uur zijn mijn vliezen spontaan gebroken en werden de weeen wel pittiger, maar nog steeds te doen. Om 18:30 uur zat ik op 7 cm, zonder het gevoel te hebben om dood te gaan. Hierna werden de weeen wel een stuk heftiger en zat ik een half uur in een weeenstorm. Net voor 19:00 uur had ik de volledige ontsluiting en voelde ik de persdrang. Toen had ik het wel heel erg moeilijk en wist ik niet waar ik moest zoeken. Ik moest even ook echt even heel streng toegesproken worden, want ik kon geen grip krijgen op mijn persweeen. Ze waren echt niet te houden, zo snel ging dat. Binnen 2 persweeen was ons meisje geboren! Zo gaaf en schoon was ze meteen. Echt een wonder! Ik zit echt op een roze wolk! Uur later stond ik onder de douche en mocht daarna naar huis.
    Ik voelde mij zo ontzettend goed. Toen ik uit de douche kwam, zag ik mijn man vreemd naar mij kijken en daarna in het wiegje. Hij zei dat hij moeilijk kon geloven dat ik net bevallen was. Zo fris oogde ik. Het ziekenhuispersoneel had dat ook.
    Kortom: het was echt een droombevalling. Mijn eerst bevalling was echt een regelrechte hel. Dit was zo anders.

Mijn man is even wat te eten halen, want wij hebben nog helemaal niets gegeten. Champagne staat in de koelkast en wordt zo opengetrokken. Wij zijn zo gelukkig!
    Ik wens de dames die nog moeten bevallen ook zo'n bevalling.

Wat ik bijzonder vind dat Odess en ik allebei het gevoel hadden dat onze kindje op 2 juni geboren zouden worden. En het is nog uitgekomen ook.

Trusten allemaal!

2. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!
    En nu lekker gaan genieten!!

3. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kiwi, wat mooi dat je het als een droombevalling heb mogen ervaren! Nu heerlijk genieten van je roze wolk...
    Zeker bijzonder dat jullie 'samen' zijn bevallen! Lekker genoten van de champagne? ;)

Hier gelukkig een goede nacht gehad maar de dag begon meteen weer met buikpijn. Heb het idee dat de buikwand gewoon bont en blauw aanvoelt door het schoppen.

4. sandra

sandra Fanatiek lid

@Kiwi: Wat fijn dat je bevalling zo mooi heb ervaren, en dat je, je daarna zo fit voelde!! Heerlijk gaan genieten van de mooie kraamweek.
    Heeft Kaj zijn zusje al gezien? Ben benieuwd hoe hij haar vind.
    Welke VK had je eigenlijk?

@Felicee: Gelukkig een rustige nacht gehad. Hopen dat de buikpijn nu doorzet of weg gaat.
    Wel een mooie zonnige dag om te gaan bevallen;)

Wij gaan zo even naar blijdorp, en vanavond lekker BBQ, leg zo even de Rose koud!
    Fijne dag allemaal!

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Kiwi, dat klinkt allemaal goed zeg. En wat fijn dat het zon goede ervaring is geweest.

Sandra, veel plezier vandaag!

Felicee, die buikpijn is echt super irritant. Hier ook een beurze buik van het schoppen. Niet de goede pijn helaas. Moet weeen zijn, geen blauwe plek pijn :).

6. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Pris hopelijk heb je goed geslapen vannacht??

Kiwi jij was snel weer thuis!! Je hebt je verhaal mooi omschreven. Ik hoop ook echt op zo’n mooie bevalling!! Nu lekker genieten van je complete gezinnetje!!

Felicee wat vervelend dat je het gevoel hebt bont en blauw te zijn. Ik moet zeggen hier ook een rustige nacht achter de rug, alleen de kleine had bedacht dat hij wilde gaan uitbouwen!! Niet echt meer ruimte voor he??

Sandra veel plezier in Blijdorp! Je hebt mooi weer!!

Hier alweer vroeg uit bedje. Straks op controle bij de vk. Kijken wat de dag verder voor mij/ons gaat brengen!! Nog geen echte plannen….

7. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Kiwi, jouw bevalling klinkt ook echt goed. Nu heerlijk genieten van je kindjes.

Felicee, fijn, zon blauwe buik.. Hopelijk gaat het snel over in het echte werk!

Sandra, veel plezier vandaag. Heerlijk, een rosetje met dit weer, maak ons maar jaloers..

Kibbeling, succes bij de vk! Leuk dat je weer tante wordt!

Ik ben net terug van de vk, alles was weer goed. We hebben afgesproken dat ik voor de komende afspraak ga bevallen hihi..

8. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Odess: gefeliciteerd met jullie zoon!!! Wat een turbobevalling, maar super dat alles goed met jullie gaat!
    Kiwi: gefeliciteerd met jullie dochter Isa! Bijzonder, weer een dag voor de inleiding! En wat een mooi bevallingsverhaal!
    Lan: welkom thuis; ik hoop dat het genieten nu voor jullie ook kan beginnen!

Hier zit de beeb nog veilig binnen. Ik heb van de vk homeopathische pilletjes gekregen om de bevalling op te wekken. Dit vanwege mijn klachten (bekken en continu harde buiken en voorweeën). Maar ik ga ze nog niet nemen; ik ben pas 38 weken en vind het belangrijk dat mijn kindje zelf aangeeft wanneer ze op de wereld wil komen. Die paar weekjes pijn extra heb ik daar graag voor over. De vk zei dat het alleen maar werkt als het kindje er klaar voor is, maar voorlopig neem ik ze toch niet (ben ook helemaal niet eigenwijs;)).
    Vandaag is mijn zoontje weer naar het kdv en ik ben even lekker baantjes gaan trekken in het buitenbad. Het was heerlijk weer en er waren maar 5 andere mensen aan het zwemmen, dus lekker rustig. En ik vond het wel heel fijn om even zonder pijn wat aan lichaamsbeweging te kunnen doen!

9. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    Kiwi gefeliciteerd met je dochter Isa

Kaj en Isa, klinkt toch leuk?
    Wat goed zo'n bevalling. Er is dus nog hoop voor me hihi. Heerlijk dat het mee viel en dat je nu gewoon lekker kan genieten samen met je man en je kinderen.

Sorry voor het steeds niet reageren. Ik ben nu bij mijn ouders en dan heb ik het gelijk druk joh. Heb net samen met mijn moeder wat inkopen gedaan bij de Prenatal. Ik heb een mega leuke knuffel voor de babykamer en verder dingen die ik nodig had: voedingsbh, flessenborstel, haak voor tassen enz.
    Nu ga ik ff een dutje doen op de bank. Vannacht geslapen hier met mijn dochter in 1 bed en daardoor weinig geslapen. Ik werd geschopt en geslagen en ze ging bovenop me liggen enzo dus dat was niet echt je van het.

Dames die bevallen zijn, geniet!!! Lan ook geniet van je mannetje thuis, hopelijk gaat het goed met jullie.

Dames die net als ik nog rondwaggelen, sterkte!! Lang kan het nu niet meer duren.

Liefs Mom

10. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @kiwi, wat fijn dat het zo goed gegaan is. Klinkt inderdaad als een bevalling "volgens het boekje".

Nu lekker genieten maar!! Jullie dames boffen maar met een kraamperiode met zulk mooi weer!

Heb net een kwarktaart gemaakt. Nu nog even relaxen, zoontje ophalen van Kdv en dan wegbrengen naar mijn schoonouders want manlief en ik gaan vanavond lekker uiteten en naar de bioscoop. Hopelijk willen mijn bekken een beetje meewerken.

11. Vinora

Vinora Niet meer actief

@kiwi: Gefeliciteerd!!! :D

12. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ Odess, wow wat een snelle bevalling. En wat fijn dat het allemaal zo goed ging.

@ Kiwi, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Isa. En wat een voorspoedige bevalling, echt goed om te lezen.

@ Lan, wat fijn eindelijk is hij thuis! Veel plezier met zijn viertjes.

@ Sandra, wat leuk om te lezen dat jullie het uitje zo goed hebben kunnen overdoen gisteren.

@ Hier, vanochtend met zoontje naar peuterbad in het bos geweest. Die is helemaal uitgeteld nu en ligt lekker te slapen. Ik ga ook even plat. Even batterij opladen voor vanavond. Dan heb ik een "bijkletsavond"met vriendinnen.

13. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    hier weer een hele slechte nacht gehad.
    elke uur weer 2x naar de wc geweest.
    vanaf 4 uur niet meer geslapen omdat ik mega last vd rechtkant van mn buik en mn rug had.
    wist niet meer hoe ik moest liggen.
    ben nu mega duf en wil zo graag wat doen.
    maar elke keer steeds harde buiken.
    pfffffff

dus sorry voor het ego bericht.

xxx

14. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sandra, lekker…een koude rosé..dat wordt hier pas volgend jaar ben ik bang. Veel plezier!

@Kibbeling, ging het goed bij de vk? Strippen ze je nog niet?

@Sweetbel, goede deal met je vk toch?!

@Elise, ben ook altijd wel voor het wachten tot de kleine er zelf klaar voor is. Al zitten er momenten bij dat ik denk..NU!

@Momeera, wat lekker zo goed geshopt met je mams! Hou je het allemaal een beetje vol?

@Supermom, bah nu al last van je bekken? Lekker kwarktaart? Met mandarijn of aardbei?

Pfff de pijn in de buik zakt niet helaas. Continue harde buiken en steken, echt zo irritant.
    Heb vanmiddag even mijn manlief gedut op bed toen de kleine meid sliep, erg fijn! Op naar de officiële 40 weken en dan echt aftellen :D

15. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

ODESS EN KIWI van harte gefeliciteerd ;)

16. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

ons manneke weegt alweer 2600gram wat gaat ie snel :) ben zo trots. hele dag bijna buiten geweest en wandelen. en houd zijn temperatuur onwijs goed.

nu rusten :)

17. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Sweet haha das een goeie afspraak!! Ik hoop voor je dat het ook uit mag komen.

Elise wat apart dat je van je vk tabletjes hebt gekregen om de bevalling op gang te laten komen. Wel lekker dat je even hebt kunnen bewegen zonder pijn.

Mom shoppen bij de Prenatal is altijd leuk!!

Super wat lekker dat je vanavond met je manlief uit eten gaat en naar de bioscoop. Heel veel plezier samen!!

Bloesem hopelijk heb je je batterij op kunnen laden voor vanavond?

Felicee bij de vk was alles goed. mag volgende week donderdag weer terug komen of de kleine moet eerder komen. Wat vervelend voor je dat je nog steeds zo'n last van harde buiken en steken hebt. Morgen alweer 40 weken jij!!

Zomaar wat zal jij lekker genieten met de kleine!!

Hier vanmorgen bij de vk geweest. Alle gebruikelijke controles gehad en deze waren goed. Volgens de vk heeft de kleine nog voldoende vruchtwater wat ze zo kon voelen, buik voelde nog soepel aan. Ik heb voor volgende week donderdag een nieuwe afspraak staan en dan gaan ze ook inwendig onderzoek doen (kijken hoever alles verweekt is en strippen). Ik hoop natuurlijk deze afspraak niet meer er heen te hoeven…
    Verder even langs mn zus geweest, lekker kroelen met mn neefje, die weer op zijn beurt met het ukkie in mn buik aan het spelen was… Daarna lekker naar huis en even een dutje gedaan. Net de was opgehangen buiten, maar mijn hemel wat is het heet… pffffff

Nu maar lekker binnen op de bank wat rond hangen, mij veels te warm buiten…

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

*** inbraak ***

Lieve Kiwi.. van harte gefeliciteerd met ISA . Geweldig dat alles zo voorspoedig gelopen is! Geniet maar lekker en tot snel!

liefs!

19. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Oh wat leuk :D weer allemaal kindjes geboren!

Gefeliciteerd Priscilla, Kiwi en Odess met jullie kindje! Grappig Kiwi, de naam Isa stond ook op ons lijstje ;)! En wat leuk dat jullie (Odess en Kiwi) op dezelfde dag bevallen zijn! In het begin haalde ik jullie nog wel eens door elkaar, geen idee waarom, maar daarom ben ik jullie op een of andere manier altijd blijven koppelen ;).

Hier beginnen we heel langzaam aan een soort van ritme te vinden. Papa groeit steeds meer in zijn rol, echt superleuk om te zien. Gisteravond ging ik vroeg naar bed omdat ik zo'n hoofdpijn had en hij heeft de hele avond en nacht voor F. gezorgd en mij steeds een schoon kolfsetje gebracht zodat ik mijn bedje niet uit hoefde :). De borstvoeding zorgt nog steeds voor veel frustratie, het aanleggen lukt nog steeds niet goed. Kolven gelukkig wel, ik heb voldoende melk, maar ik hoop haar uiteindelijk wel aan te kunnen leggen. Gelukkig groeit ze wel heel goed op mijn melk, ze krijgt een lekker bol koppie ;). Inmiddels mag ze ook lekker mee naar buiten en wat is dat heerlijk zeg, met zo'n kinderwagen rondlopen! Ik vind het ook wel een beetje eng soms, ik wil haar de hele tijd beschermen en ben bang dat iemand in de kinderwagen niest ofzo ;). Haha, die moedergevoelens doen gekke dingen met een mens ;).

Ik hoop dat er snel meer babynieuws komt, zeker voor de dames die het zwanger zijn helemaal zat zijn! Maar dames, een cliché, maar toch...: geniet nog even van je buik en het getrappel!

20. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ Firerose, wat goed dat jullie je weg al gevonden hebben en dat je man actief meezorgt. Hopelijk lukt het aanleggen binnenkort wel, dat zou denk een hoop tijd schelen.

@ Kibbeling, fijn dat alles goed is. Op naar woensdag bevaldag nu? Of heeft je zus inmiddels een andere dag bedacht? Batterij is weer opgeladen dus ik heb er wel zin in straks.

Deel Deze Pagina