Hallo meiden, En weer is het avond en hier nog geen beebje... Vandaag wel thuisbezoek gehad ipv morgen. Ze hadden er voor morgen 3 staan nl. en als er een bevalling aan de gang is komen deze afspraken te vervallen (gaan naar de dag daarna bijv.) dus ze vroeg of ze vandaag mocht komen. Helaas was de baarmoedermond nog maar een stukje verstreken, wel erg week maar dus nog maar amper een cm ontsluiting. Ze kon dus maar met 1 vinger een beetje woelen en echt strippen lukte niet. Ze proberen morgen nog een keer langs te komen om te kijken of het dan wel lukt maar ze gaf me weinig kans daarop. We hebben in overleg dan ook gewoon een afspraak gemaakt voor woensdag voor het inleiden. Moet me om half 8 melden in het zkh. en als het nog zo is als nu wel eerst aan een ballonnetje of iets om de baarmoedermond te laten verstrijken. Dus stiekum hoop ik wel dat het woensdag wel open is zodat we meteen aan het infuus kunnen, anders kan het alsnog wel even duren.... Maar goed, heb sinds eind van de middag wel behoorlijke harde buiken en pijn in mijn onderbuik dus ga morgenochtend wel even bellen om dat te zeggen en hopelijk is er dan toch tijd voor een huisbezoek en kan ze morgen meer doen. @ meta, wat heerlijk die reactie van je dochter! Kinderen zijn echt geweldig!! @ meta, de kraamhulp dus alweer voor het laatst, wat gaat dat snel dan zeg! Ik heb nu al zin in die eerste week, maar extra veel van genieten, voor je het weet is hij om ja. @ hester, jullie dus met z'n vieren geslapen afgelopen nacht, ahhh en krampjes zo zielig, wij liepen hier met Sanne echt op de arm door huis en cinababy hielp hier wel goed. @ sweetbel, hopelijk is er toch iets aan de gang met de krampen, zo even kijken of er daarna nog iets geschreven is, ben nog bij vanochtend vroeg nl.. @ felicee, succes morgen met de strip-afspraak. Hopelijk lukt het en gaat het beginnen! Spannend... Anders dus donderdag nog een keer of daarna naar het ziekenhuis. Ja heel lang kan het bij ons niet meer duren gelukkig! Vindt het ook wel gek nu dat het zo dichtbij komt maar ben er wel echt aan toe! Wil ook babykroelen in real-life. @ bloesem, succes met de kamer van jullie zoontje. Met Sanne is het slapen in een groot bed niet gelukt, die ligt nu in een ledikant die we erbij hebben gekocht. Ze slaapt daar nog zo lekker in. @ priscilla, haha mondje dicht dus dat hij morgen in de box mag. Leuk man, fijn dat hij zijn temp houdt nu. @ kibbeling, hier ook traantjes na die zin van de dochter ja. Zo eerlijk een kind en ohhh wat voel je je dan emotioneel als zwangere mama!! En jij dus ook weer wakker met een bolle buik. Tis wat hè, die kindjes hebben het wel naar hun zin bij ons. @ ivje, gelukkig weer goedgekeurd dus en nu afspraak voor volgende week woensdag. @ sandra, wat fijn dat het in het ziekenhuis zo soepel ging, klinkt niet fijn zo'n mri-scan maar wat goed dat hij gewoon lag te slapen! Nu dus wel in spanning afwachten. Ik hoop echt dat alles goed was en zo ziet het er gelukkig ook wel uit. @ firerose, en is het bezoek van de lactatiekundige goed geweest? Voor alleen het kolven (half jaar) op werk heb ik de medela swing gebruikt, is een enkele elektrische kolf maar echt een fijn ding. @ lovelyengeltje, nee, ik heb die angst helemaal niet voor het breken van de vliezen, gek misschien maar ga nog overal heen, zit overal op, slaap zonder bescherming. Misschien naief maar heb gewoon niet het idee dat het zal gebeuren en tja, anders pech. @ lan, wat goed dat Maikel alles uit de borst drinkt en wat lees ik nu over een spleetje in zijn tandvlees, heeft hij een "kleine" schisis dan dus? Had je er nog niet over gehoord maar ben extra allert omdat wij natuurlijk weten dat ons kindje een schisis heeft. Bij ons meisje is het lipje tot in de neus open en iniedergeval de kaak door, alleen het gehemelte (tandvlees) weten wij niet zeker. Wel goed man dat Maikel nu met een tepelhoedje uit de borst drinkt! @ odess, wow al zoveel gegroeid, jou borstvoeding werkt echt super! Lekker man. @ marry, wat fijn dat de bloeduitslagen goed zijn, hopelijk mag je morgen lekker naar huis, naar je andere meisje ook. Dat is nu helemaal vervelend, hopelijk morgen gezinnetje weer compleet. @ sweetbel, lees nu dat de krampen weg zijn, hopelijk komt het vannacht dan goed op gang! Succes en anders slaap lekker. @ meta, wat goed al 10 kilo eraf. Lekker zeg. @ kiwi, gek lijkt me dat dat de borstvoeding toch gaat komen ook al wil je het niet geven. En dan moet je het dus afbinden. Hopelijk gaat het snel beter. En morgen dus een rustig dagje als de kleine man naar kdv is. Wel lekker ja. Sanne is juist morgen en woensdag naar kdv, maar wel lekker als er hier iets gebeurt morgen of woensdag in het ziekenhuis dat ze overdag weg is en alleen daarna oppas nodig is. @ felicee, lees nu je nieuwste berichtje! Spannend meid en als het doorzet heel veel succes!! Ik ga hier nog even tv kijken en dan maar weer een nachtje slapen. Nog 1 dag thuis afwachten en dan naar het ziekenhuis dus is overzichtelijk en ben er dan nu ook wel rustig onder. Tot morgen weer.
@Felicee: Ohhhh spannend!!! Succes. @Kiwi: Balen van die stuwing, ik vond het ook vreselijk, maar na twee dagen wordt het minder. @Dinkie: Mmm jammer dat het strippen niet echt gelukt is. Maar misschien gaat het toch wat doen, en lukt het morgen beter.
Bekijk bijlage 157142 Uitgerekend: 01-06-2011 Dinkie1982 (28) - 2e kindje (een meisje) 02-06-2011 Kibbeling (31) - 1e kindje (een jongen) 04-06-2011 Martine (29) - 3e kindje (een meisje) 04-06-2011 Felicee (29)- 2e kindje (denkt een jongen, NUB denkt een meisje, wil het niet weten) 09-06-2011 Sweetbel (23) - 1e kindje (een meisje) 13-06-2011 Ivje (31) - 2e kindje (wil het niet weten) 16-06-2011 Judith1982 (28) - 2e kindje (een jongen) 21-06-2011 Momeera (28) - 2e kindje (een jongen) 24-06-2011 LovelyEngeltje (27) - 2e kindje (een jongen) 25-06-2011 MendieC (29) - 1e kindje (een meisje) 30-06-2011 Bloesem (30) - 2e kindje (denkt een meisje maar weet het niet) 14-07-2011 KellyAernoudt (22)- 2e kindje (een meisje) 29-09-2011 Supermom (26) - 2e kindje (een jongen) Jongens: 5 Meisjes: 5 Bevallen: 25-04-2011 Sandra (32) - Lucas 2970 gram - 35+1 weken 07-05-2011 Zomaar (24) - Rowan 2080 gram - 35+3 weken 11-05-2011 Lan (28) - Maikel 1774 gram - 41cm - 35+5 weken 18-05-2011 Hester - Valentijn 3515 gram - 38+1 weken 21-05-2011 Fire Rose (24) - Meisje 4040 gram - 38+2 weken 21-05-2011 Senna04 (24) - Keano 3785 gram - 52 cm - 38+2 weken 27-05-2011 Marry (29) - Hadassa 2960 gram - 38+3 weken 30-05-2011 Meta (39) - Marenthe 4520 gram - 53 cm - 40+4 weken 30-05-2011 Priscilla (23) - Jayden 2230 gram - 40 weken 02-06-2011 Odess (26) - Jongen 3780 gram - 40+2 weken 02-06-2011 Kiwi (32) - Isa 3800 gram - 41+3 weken 06-06-2011 Miranda22 (26) - Elize 2800 gram - 49 cm - 36+6 Jongens: 7 Meisjes: 5 Afspraak: 7 juni Felicee - controle vk + strippen 9 juni Zomaar - Nacontrole gyn 9 juni Sandra - Nacontrole gyn 9 juni Felicee - eventueel 2de poging strippen 16 juni Bloesem - controle gyn 23 juni KellyAernoudt - controle gyn 5 juli KellyAernoudt - controle gyn 12 juli KellyAernoudt - controle gyn Afspraak (baby's): 07 juni Maikel - Belafspraak 07 juni Maikel - Consultatiebureau komt aan huis 09 juni Rowan - Kinderarts 14 juni Rowan - Consultatiebureau 15 juni Lucas - Uitslag MRI scan 21 juni Lucas - Consultatiebureau (eerste prikje) 05 juli maikel - Controle kinderarts 20 juli Lucas - Consultatiebureau (tweede prikje) 01 aug Rowan - Heupfoto's 23 aug Lucas - Kinderarts Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 6 Vlindertjes: Wennes 5+5 Happyliesje 4+3 Kwiepark 6+1 Iris2009 5+2 Lynnami 7+3 Supermom 9+5 Buddy's: Senna04 en Zomaar2010 Felicee en Momeera Sweetbel en Bloesem priscilla1987 en Ivje lovelyengeltje en miranda
Hoi allemaal! Lees al een tijd "in stilte" met jullie mee. Ben dus aardig op de hoogte van jullie wel en wee (dat laatste vrij letterlijk ). Vaak zo herkenbaar wat jullie schrijven. Vooral de simpele laatste opmerking van sweetbel van 02.00 uur: "Hier ook weer wakker.." Zo blij dat ik niet de enige ben!!! Voor iedereen die inmiddels bevallen is: Gefeliciteerd met jullie kleintjes, ze zijn allemaal zo lief en mooi! En voor de medezwangeren: Nog even doorbijten, ook jullie komen er wel! Ben zelf trouwens uitgerekend op 9 juni, hoop dus ook binnenkort ons kleintje te kunnen verwelkomen! Sweetbel, bedankt voor je nachtelijke post, zo maar weer eens kijken of ik de slaap kan hervatten! Truste!
goede morgen!! @ kibbeling hoop dat je wat geslapen heb ondanks je pijn in de rug. @ dinkie woensdag wordt dus spannendwie weet vandaag dat je al onsluiting heb hoop het voor je!!als ze langs willen komen. @ sweetbel jij nachtbrakertje @ felicee hoop dat je je kleine in je armen hebt!! @ hier gaar en gebroken tot straks ik duik nog ff me bedje in
@Supermom, onweer overleefd? Hier ook echt geen fan van onweer, zeker niet als ik alleen ben. Wel goed geregeld dat je drie halve dagen thuis kan werken. Er is geen kans dat je voor je verlof al ontslagen wordt? @Miranda, een geboorte is toch ook overweldigend, dus niet zo raar dat je je in die ene letter hebt vergist. Ben benieuwd naar je verhaal! @Kibbeling, vanaf 0:00 uur mag je..geniet van je laatste dikke buik dag @Meta, wij hadden het eerste kaartje ook van Kaartmix. Pb je me nog jullie kaartje als je een keer tijd hebt? Wat heerlijk dat M. het zo goed doet..genieten of niet? En jij gaat ook als een tierelier zeg..toppie! Kunnen we straks weer ongegeneerd aan de high tea. @Kiwi, wat voor een traktatie had je nou gemaakt voor het kdv van Kaj? Hoop dat de stuwing snel weg is, zo vervelend die pijn. @Priscilla, maar goed dat je het op is gevallen dat je geen vakantiegeld hebt gehad. Jayden doet het dus goed? @Dinkie, hopelijk lukt het vandaag wel ben dus ook een beetje bang om straks te horen dat het niet gaat lukken. Succes en duurt nu echt niet lang meer! @Sweetbel, hoe gaat het? Niet kunnen slapen? @Mamalicious, welkom en hopelijk ook snel babynieuws van jou kant.
Bleh, sinds 5:00 uur zijn de krampen//weeën weer foetsie Heb redelijk geslapen tussendoor en om 5:00 uur klaarwakker, hoe bizar. Gaat lekker dus... Moet om 11:0 uur bij de vk zijn, ben nu wel erg benieuwd of het gerommel iets heeft opgeleverd of echt helemaal niets. Ga maar uit van het laatste.
Ow meid, ik hoop voor je dat het snel doorzet hoor. je lijf neemt je lekker in de maling telkens. Succes bij de vk!!! Knuf
zeg felicee ga jij eens bevallenja hij doe het geweldigoh balen dat gerommel stopte nou wie weet bij de vk heb je paar centimeter cadeauja me werk die los het maar op was gelukkig niet de enige met geen geld krijgen omdat verkeerde rekeningnummer was @ hier nou me plan val in duigen bijna hij wil vandaag de geboortekaartjes regelen dus ik bel het zo door naar de drukker want me plan moet door gaananders zeg me kraamverzorgster ook je vriend verpest het weer eens haha9 uur kom me kraamzorg weer gelukkig tot 4 uur.morgen voor het laatst dus het zal wennen zijn weer..
Vk is net weg, heb al bijna 4 cm ontsluiting. Ze verwacht de baby vanavond al, zeker binnen 24 uur. Weeen zijn nog te doen gelukkig.
Felicee: hoe gaat het nu? Hopelijk heeft al het voorwerk iets opgeleverd voor je! Pris: fijn dat het zo goed gaat met jullie kleintje. Wat vindt zijn broer ervan? Kiwi: oh die stuwing... vreselijk! Bij L. had ik er niet zo veel last van, want toen heb ik helemaal geen BV gegeven en bleef het beperkt tot anderhalve dag stuwing (en daarna nog wel weken lekkage.... balen). Maar deze keer was de voeding echt lekker op gang gekomen toen ik besloot te stoppen omdat V. niet voldoende kracht had om te drinken en maar bleef afvallen. Nou, ik heb het geweten! De hele week stuwing gehad en de hele week 24/7 met ijs in mijn bh gelopen! Wat mij wel hielp als ik ECHT op het punt stond om te ontploffen - heb ik een paar keer gedaan - een paar minuutjes afkolven voor het slapen gaan. In 3 a 4 minuten had ik dan zo 100 ml eruit gekolfd en was die ergste spanning eraf. Overigens houd je het daarmee natuurlijk wel in stand, dus het beste is: strakke bh aan (dag en nacht), ijs erop, douchen met strakke bh aan, GEEN warme douche erop zetten. Als V. huilt, begint de melk bij mij nog steeds te lopen trouwens. Hoop dat dat snel afgelopen is. Meta: zooo lekker joh! 4 uur tussen de voedingen. Hier nog altijd 8 voedingen, maar ik vind het niet erg, want heb toch niets anders te doen dan gezellig met mijn baby op de bank: flesje drinken, knuffelen, enz
@sweetbel: succes! @felicee: hopelijk kunnen ze je strippen straks Ik straks ook naar de vlk, eens vragen vanaf wanneer ze willen proberen te strippen (hoop stiekem vandaag)
@ Sandra, gelukkig dus niet onder narcose. En wat schattig die opmerking van dat meisje. @ Marry, gelukkig lijkt het mee te vallen met Hadassa. @ Meta, bedankt voor de tip, ik ga ernaar kijken. Dat gaat snel met je kilo's, fijne bijkomstigheid denk. @ Kiwi, ons 1e kaartje kwam inderdaad ook van hipdesign en ik vond hem erg mooi maar inderdaad behoorlijk prijzig. Daarom wil ik nu kijken of ik ze iets voordeliger kan vinden. @ dinkie, ben benieuwd of je het nog voor morgen bij jou gaat doorzetten. @ Felicee, zou fijn zijn als het bij jou nu ook echt gaat doorzetten dit lijkt met ook vermoeiend, wel, niet, wel, niet... @ Sweetbel, dat gaat de goede kant op 4 cm. Dus het rommelen is niet voor niets. Heel veel succes vandaag!!
Felicee: Dank je wel! Hoop ook dat het opschiet! Het bizarre is dat ik met 21 en 26 weken in het ziekenhuis heb gelegen met weeenremmers, zal je nu zien dat ik de 42 weken vol ga maken! Heb ook eigenlijk nauwelijks harde buiken oid! Jij straks veel succes bij de vk en hoop dat je wat opgeschoten bent! Sweetbel: Zet m op, jij was vanacht in elk geval niet voor niets wakker!
Hoi dames! Heel erg druk gehad dit weekend dus maar af en toe wat kunnen komen lezen, maar pik hier weer in! Gisteren terug naar de gyn mogen gaan en onze meid weegt nu 2kg201 en is al stuk ingedaald. Verder is de baarmoederhals toch al een stukje verkort en drukt ze goed onderaan dus ben benieuwd tot wanneer ze blijft zitten
Meta Ja das wel logisch ja dat ze de temp goed moeten kunnen vasthouden! Tuurlijk, kindjes zijn buiten net zo goed af als binnen, maar ik zie het zo: mama blij, kindje blij! Mama ontspannen naar buiten, kindje ontspannen! Etc etc dus wat dat betreft ben ik het er niet helemaal mee eens. Zo dus je bent lichter geworden! Nou hier ook 1! Ik ben niet zoveel aangekomen, omdat ik zelf ben afgevallen doordat ik er andere eetgewoontes op na ging houden. Nu tussen de 6 en 9 kilo.. Ik zal nu vast wel verder aankomen hoor! Kibbeling Drukkend gevoel naar beneden; we hebben het over indalen denk ik? Of misschien drukt het ook wel als beeb al is ingedaald? Hier is ze namelijk volgens mij helemaal/bijna helemaal ingedaald, maar ze zit nu ook te drukken! Goeie instelling trouwens over het vliezen breken; dat je er niet bang voor bent! En al zou het ergens buiten ofzo gebeuren, tja je voelt je misschien wat ongemakkelijk maar de meeste mensen zien je toch als een heilig object op dat moment! Jouw energieniveau komt trouwens goed overeen met het mijne! Meer dan een boodschapje doen valt hier niet te plannen!! Mamalicious Jij ook veel sterkte! Zou dat nachtbraken toch te maken hebben met het klaarmaken voor de bevalling in je lichaam..? Ik merk dat ik steeds later naar bed wil ook al ben ik moe... (En ik zit ook gewoon elk teken uit te melken om te denken dat ik ga bevallen!) Sweetbel Oeeehhh zet m op zet m op!!! Spannend!! Als ik dat hoor zou ik ook wel willen dat t begint zeg.. Felicee Waardeloos dat het is gestopt!!! Rrrrrrrr :x Zit jij trouwens een beetje mijn plan in de war te schoppen om niet over tijd te gaan!? Pas dr op he!! :x Ik hoop t maar zo...!! Teen: Neuh... Mn teen gaat langzaam de betere kant op. En als het gebroken is, kunnen ze ook niks. Tenen worden niet gespalkt! Heel soms bij kleine kindjes wel begreep ik maar verder niet. (We hebben een orthopeed als vriend) Hier Lang geslapen. En nu alweer moe. Vanmiddag denk ik maar weer ns een uitzendbureau opzoeken.. Momenteel is een kennis van ons op het dak bezig. Die moet eea repareren.. Drinken jullie ook zoveel trouwens!??
@Supermom, of ik neem mezelf in de maling @Sweetbel, kijk dat het nieuws waar we op zitten te wachten! Heel veel succes..je kleine meisje is er bijna! @Hester, onze dochter heeft ook best wat weken op 8 voedingen gezeten. Vond het gelukkig ook nooit zo'n probleem. @Martine, hoop ook vandaag..vast wel toch! @Mamalicious, oh echt..zou wat zijn als je nu tot 42 weken moet. Is je zwangerschap verder wel goed gegaan? @Kelly, fijn dat alles goed gaat met jou en de kleine. @MendieC, drink veel water en moet veel plassen haha...heerlijk irritant! Fijn dat het beter gaat met je teen. Net lekker gedouched en opeens kreeg ik ontzettende poetsdrang. Dus nog even de badkamer schoongemaakt, toiletten, wassen gedaan...krijg de kriebels van mezelf! Tot straks!