Juni mama's 2011 deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meta, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Whaha Meta, dat lijkt me nu ook een iets gezonder geurtje om lekker te vinden :D Wat ruiken ze heerlijk he die kleintjes. Naja, behalve die luiers dan :D Wat heerlijk dat je zo lekker in je vel zit, het spat er vanaf!

Dinkie, van harte met de geboorte van jullie dochter Nikki!!! Dat heb je snel gedaan meid! Wat ontzettend vervelend dat de schisis toch erger is dan verwacht en dat ze zich zo verslikt heeft. Hopelijk overkomt jullie dat niet weer! Hoe vind je haar, moet je er aan wennen?

Fire, hier zo'n grote zuiplap dat mn tepels ook niet echt de kans krijgen om bij te komen, maar het gaat gelukkig nog goed. De freestyle is duur, maar zal ook wel goed kolven toch? Hier ook een stinkend mosterdbommetje.Soms komt het echt echt met zo'n knal, een ware geurexplosie :D

Hier laatste ochtendje kraamzorg, dan ben ik alweer kraamvrouw af! Tsjonge jonge, de afgelopen week is voorbij gevlogen, echt niet normaal! Maar ik heb ook wel weer heel veel zin om dingen te gaan ondernemen, er gewoon lekker op uit! Laat het 'gewone' leventje, maar dan met 2 prachtkinderen, maar weer beginnen. Al ga ik mn heerlijk schone badkamer, woonkamer, toilet, schone bedje en fruitsalade elke dag wel missen :D Moet ik het weer zelf doen (lees: niet elke dag dus).

2. YellowButterfly

Mom, ja dat is ook echt niet fijn. Ik was hier wel heel blij dat ze op dag 4 de hechtingen eruit hebben gehaald, dan hoeft dat iig niet meer. Hopelijk gewoon 1 kraam voor jou dit keer!

Kibbeling, ik hoop voor je dat er al wat opening is!! Mag nu wel komen he!

Martine, je zit bijna op de termijn van je vorige kindjes toch? Hopelijk laat deze dan ook niet meer lang op zich wachten!

3. sandra

sandra Fanatiek lid

Goedemorgen allemaal!!

Gisteravond nog een sms van Pricilla, ze mag vandaag weer naar huis!

@Fire Rose: Wat jammer dat de lactatiedeskundige je niet verder heeft kunnen helpen. Wel goed dat je nu alles gaat afkolven, maar ik neem mijn petje voor je af! Lijkt me heel pittig en afkolven en voeden.
    Haha heerlijke benaming de mosterdfabriek

@Lan: Leuk he die nachtelijke voedingen, ik zat vannacht om 4.00 uur. Gelukkig gaat Lucas daarna gelijk weer slapen, dus ik mag niet klagen.

@Meta: Hahaha fijn dat je verslaving aan de geur van bleek over is.
    En inderdaad die geur die jij beschrijft vind ik ook heerlijk!! Al heb ik in mijn kraammand ook de babylijn van Rituals gehad en die is nog lekkerder dan zwitsal.
    Dus ik heb de combinatie van: Zure melk, Rituals, en zwitsal haarlotion mmmm heerlijk:D
    Wat fijn dat je zo'n heerlijk dag heb gehad gisteren, je bent echt aan genieten zo te lezen!!

@Blootplassen en poepen: Hier dus ook een blootplasser, en met een jongetje is dat nog erger, ik ben zelf al een aantal keer flink natgeplast en hij heeft ook al twee keer zijn hele gezicht ondergeplast:$:D

@Odess: Jeetje wat is dat ontzettend snel gegaan zeg, geniet nog maar van je laatste dagje kraamhulp!

@Hier: Ik heb zo de nacontrole+ nabespreking van mijn bevalling (keizersnee) met de gynaecoloog.
    Ben benieuwd of ze me gaan afraden ooit nog zwanger te worden. Ik had eerst echt zoiets na drie kids ben ik klaar, maar ik kan me nu niet voorstellen dat ik echt nooit meer zwanger wordt. Nou ja dat zullen de hormonen denk ik nog zijn, want vier kinderen is echt wel veel;) (vind vooral mijn man haha)

Nou fijne dag allemaal!

4. Hester

Hester Niet meer actief

Dinkie: gefeliciteerd met je dochter! Hopelijk mag ze snel mee naar huis. Wanneer wordt ze aan haar schisis geholpen?

Odess: Je kraamweek alweer voorbij, dat is snel gegaan.
    Wij kregen van onze kraamhulp een ontzettend lieve verjaardagskaart voor onze oudste. Wat een geweldig mens is dat toch.

Pris: hoe gaat het met je na de curretage?

FireRose: succes met het kolven. Hopelijk kan F op een gegeven moment toch goed leren aanhappen. Mijn tepels waren ook helemaal kapot na slechts één week voeden. De korsten hingen eraan en ook blaren. Dan gaat er toch ook iets niet goed met het aanleggen, denk ik dan ;)

Maar het belangrijkste is: V. is zichtbaar gegroeid sinds ik overgestapt ben op de flesvoeding! Hij drinkt hartstikke veel en krijgt gelukkig wat spek op zijn botjes.

Hij was op een gegeven moment zo mager dat zelfs zijn schedelnaden heel erg zichtbaar waren en uitstaken :$ maar nu wordt hij weer lekker een beetje gevuld. Hij heeft wel nog steeds heel lange dunne beentjes, net kippenpootjes :D

5. mamalicious77

11 okt 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    SWEETBEL: GEFELICITEERD MET JE DOCHTER!!!!

@Sandra: Bedankt voor het lijstje, hoop dat ik gauw verplaatst moet worden! J

@ Kibbeling: Ja, ik schijn nog heel veel vruchtwater te hebben, beeb ligt wel ingedaald in bekken maar kan dus nog gewoon heen en weer draaien volgens gyn… Wel een rot gevoel trouwens, t is net of je bekken uit elkaar knalt als dat hoofdje er even lekker doorheen draait… Beeb voelt zich dus ook prima en zal niet snel haast krijgen aldus gyn.

@Priscilla: Sterkte…

@Lovely: Balen zo’n rotdag… Hoop dat je er snel weer een beetje doorheen kan kijken.

@Bloesem: Haha, geweldig dat soort acties met een stilstaand horloge! Zou hier ook zomaar kunnen gebeuren! Gelukkig ontdekte je t op tijd!

@Miranda: Wat een mooi meisje heb je!

@Odess: Haha, lekker zo’n aroma precies onder je snufferd! Bij mijn eerste dochter gaf ik ook borstvoeding, weet ook nog dat ik dat weldegelijk vond stinken maar een vriendin van mij, (we bevielen een uur na elkaar) gaf flesvoeding: Dat was echt niet te harden, rook gewoon naar grote mensen poep!

@Kiwi: Jeetje, krijgt jouw kleintje pokon?? Wat groeit ze snel! Goed hoor!

@Felicee: Wat een snelle bevalling! Probeer de bevallingsverhalen een beetje te omzeilen tot ik het zelf achter de rug heb maar die van jou had ik gelezen voor ik er erg in had! Lijkt me inderdaad onwerkelijk als het allemaal zo snel gaat!

@Firerose: Ik had hetzelfde bij mijn oudste dochter, nam ook een te kleine hap. Ook de lactatiekundige erbij gehaald en ik moest toen eerst met borsten voorover in een wasbak warm water gaan hangen, vervolgens voormelk wegkolven en dan liggend voeden. Buik tegen buik en mn hele tepelhof boven en onder bij elkaar drukken zodat het een rechthoek werd zeg maar. Dit hapte ze wel goed aan en na 3 dagen op deze manier had ze het door en ging het van een leien dakje… Misschien heb je er wat aan al zal je waarschijnlijk wel doodgegooid worden met tips, dat vond ik zo irritant, iedereen wist wel wat maar niets hielp tot de laatste tip van de lactatiekundige.

Dinkie: Gefeliciteerd met jullie dochter Nikki!!!!

@Meta: Wat klinkt dat geweldig!!! Ik wil ook!

@Hier: Gisteravond veel harde buiken dus had goede hoop maar helaas… Ben uiteindelijk in slaap gevallen en toen k later in de nacht wakker werd was alles weer rustig… We wachten maar weer af dus!

6. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Odess
    Ik zal wel moeten... :)

Kiwi
    Nu was het slijmverlies weer een stuk minder..
    Zal ik anders gewoon een pak yoghurt erin gooien, dan houd ik me verder vast aan jouw wetenswaardigheid!? :D

Judith
    Nou bij de yoga nooit aangekomen!
    Er was avond 4daagse; alles rondom de yoga was afgezet en ik kan mn auto niet in de buurt parkeren om de rest te lopen; dat kan ik gewoon niet meer!
    Nou ja dan maar weer op de bank! ;)
    Fijn dat je je relaxed voelt! Wat is er fijner dan relaxed je laatste dagen in te gaan... Ja laatste dagen met dikke buik dan ;)

Felicee
    Wat een mooi bevallingsverhaal!
    Wel vervelend van die naweeen zeg! Alsof je lichaam nog niet door heeft dat het klaar is!

Momeer
    Nou ik heb het ook wel; dat iedereen om me heen die bevalt dat ik denk: HE wacht ff ik wil ook!! :D
    Jaa... Yoga heeft echt oefeningen die best zwaar zijn! pfff laat mij maar liggen :D
    Snap ik; als je al zo klem in je auto zit, is het niet fijn!

Dinkie
    Van harte met NIKKI!!
    Wat naar dat het erger is dan verwacht.. Jeetje.
    Hoop dat alles goed gaat verlopen..!!

Meta/Miranda
    Heeeerlijk ik hoor jullie over die spekkies..!! Geweldig he!!
    Hoop dat mijn meisje ook een beetje spekkies heeft gekweekt :D
    Klinkt heerlijk Meta, hoe je je voelt!
    Hoop ik ook snel op!!

High tea
    Bij Villa Augustus ben ik van de partij, dat is voor mij wel heeeuuuul dichtbij ;)

Pris
    Met jou alles goed!?

Hier
    Gisteren Seven Pounds met Will Smith zitten kijken; minder goed plan, ik wist niet dattie zo heftig was! Heb natuurlijk weer vreselijk zitten janken!!! Maarja prachtige film en gelukkig niet naar gedroomd ervan dus dat scheelt!
    Tja niks nieuws geloof ik..
    Ik denk dat ik maar de hele op de plee ga zitten, misschien dat ze eruit komt ;)
    Of toch maar ananas kopen en daarna mn man verleiden...?
    Pff geen zin in :D

7. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    @dinkie
    gefeliciteerd met jullie dochter Nikki

8. sandra

sandra Fanatiek lid

@Mamalicious: Jammer dat je harde buiken niet doorgezet zijn, nog eventjes en dan is het zover!! Succes met de laatste loodjes.

@MendieC: Ook jij succes, ze is er vast snel;)

Ik had dus alweer de nacontrole bij de Gynaecoloog die Lucas uit mijn buik heeft gehaald. Ze zei dat ik heel goed naar mijn eigen lichaam had geluisterd en dat hij er daardoor nog was. Dat was wel heel fijn om te horen.
    Ze vroeg of we nog meer kinderen wilden, en als ik nog een keer zwanger zou worden dan zit het risico op herhaling erin en meestal rond het zelfde termijn. Omdat ik nu de nacht van te voren al veel krampen had, moet ik dan als ik dat heb al groot allarm slaan en naar het ziekenhuis gaan.
    Rond de 37-38 weken wordt de baby dan gehaald met een keizersnee. En ik ben dan de hele zwangerschap onder controle bij de Gynaecoloog ipv de Verloskundige.

Nou ja voorlopig heb ik een boekje meegekregen over de Mirena spiraal, ik denk er over die te laten zetten. Heeft er hier iemand ervaring mee?

9. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

@ dinky van harte gefeliciteerd ;)

@ pris curretage?? zat er nog een beebje je dan of echt van het vloeien. het zit je niet mee. gelukkig is jayden mee ;)

veel sterkte.

hier de tuin gedaan en auto uitgezogen... andere auto weer trug wauw wat een ruimte.

zo ga me nu omkleden moeten zo na het ziekenhuis. gyneacoloog bezoek en de kinderarts. middag onderweg dus. deze week zo druk amper tijd om eens goed te reageren op jullie

verwaarloos jullie ontzettend!!!!!!!

10. Hester

Hester Niet meer actief

Sandra: die Mirena lijkt me ook wel een goede optie. Het plaatsen ervan is na het baren van kinderen niet zo pijnlijk en dan ben je voor 5 jaar klaar - vaak zonder menstruaties! Klinkt goed toch? En eruit halen is werkelijk zo gepiept.

Maar ik weet ook nog niet welke anticonceptie ik wil. De pil kan ik niet nemen, want daarvan gaat mijn bloeddruk omhoog.
    Mijn man wil helemaal geen anticonceptie - hij wil wel nog meer kinderen haha - maar volgens mij is gauw zwanger na een keizersnede sowieso geen goed plan en ik vind (in elk geval voorlopig) twee kindjes ook al een hele zegen. Zeker gezien de pas gevonden afwijking echt een WONDER.

Wat gebruiken jullie als anticonceptie? (voor degenen die al bevallen zijn ;))

11. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    @anticonceptie: Voorl;oping nog geheel onthouder haha

12. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sandra: ik heb 4 jaar een mirena gehad, vond het geweldig! Bijna niet ongesteld, max 1 a 2 dagen licht vloeien (geen buikkrampen!!!!), in het begin na het plaatsen was het plastic draadje nog een beetje hard waardoor ik echt super veel jeuk had van binnen waar ik niets aan kon doen, maar dat is geen gebruikelijke klacht. Plaatsen is vrijwel pijnloos, daarna een beetje bloeden en krampjes… (maar ja, we zijn bevallen dus …..) eruit halen was helemaal een eitje… Ik ga er weer voor!! m'n moeder is tot haar 57e ongesteld geweest.. dus ook al ben ik zo'n ouwe muts, heb nogal wat jaar te gaan...(of we nou nog no 4 gaan proberen of niet)

Begreep dat ik wel 8 a 10 weken moet wachten omdat je baarmoeder weer zn oorspronkelijke grootte moet hebben, anders kan ie aan de wandel gaan….(en gezien mijn vruchtbaarheid tot nu toe is straks ineens nr 4 ingenesteld ;););))

Na mn vorige bevalling moest ik heeeel lang niet aan gefrobbel denken, ws door die grote knip… Nu heb ik mn vk al gevraagd wanneer het eigenlijk weer mag ;)… Ms voordat Mirena mag een vrouwencondoom, heeft een van jullie dat wel ‘es gebruikt? Ik vind mannencondoom zo’n onderbreking, en stinken….

13. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben trouwens heerlijk lui vandaag! M. kwam al snel voor de volgende fles, en omdat er de 2 flessen ervoor 4 resp 5 uur tussen zaten heb ik die andere al na 2 uur gegeven.. half leeg gedronken en nu ligt ze lekker te pitten....

Ga zo maar 'es douchen en van m'n gat af!
    TOt later!

14. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Kunnen harde buiken dan doorzetten in weeën zeg maar?
    Ik had gisterenavond bijna constant harde buiken..

15. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Oh ja en de kinderkamer:

16. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
  17. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    en 3
    Op die muur waar de sterretjes hangen komt dan haar naam ook in muurletters!

18. YellowButterfly

Mendie, wat een leuke kamer!

@ anticonceptie, nou we hebben nog geen actie gehad op dat gebied hoor, eerst maar even stoppen met vloeien wel zo fris! De eerste 8 weken gebruiken wij een normaal condoom, om te zorgen dat zijn troepjes niet bij mijn open wond komen zeg maar. Denk dat ik met 8 weken (dat raadde vk iig aan) een mirena laat plaatsen. Na de vorige bevalling gewoon geen anticonceptie gebruikt maar aan het frummelen geweest met condooms en voor het zingen de kerk uit ;) Maar dat risico wil ik nu even niet lopen :)

Zo hee ik wilde een slokkop, nou hij laat het me weten ook - hij wil alleen maar aan de borst! Niet normaal! Gewoon 3x per uur ofzo ;) Regeldagje vandaag, nu al? Hij ligt nu ff in de kinderwagen, ff pauze hoor :)

19. sandra

sandra Fanatiek lid

@Mirena: Ik denk dat ik hem ga laten plaatsen, heb nog het 1 en ander gelezen en ik ben wel positief, ook dat weinig ongesteld worden lijkt me wel wat.
    Volgens de gynaecoloog is de Mirena trouwens net zo betrouwbaar als een sterilisatie, daar was mijn man wel blij mee, want die wil voorlopig geen vierde en aangezien ik altijd in 1 keer zwanger ben is ie veel te bang dat ik zomaar ineens zwanger ben haha.

Het advies van de gynaecoloog was trouwens de Mirena rond de 10 tot 12 weken na de bevalling te laten plaatsen, tijdens een ongesteldheid:$

@Lan: Geheelonthouding kan ook haha:D

@Odess: Jeetje dat is zwaar drie keer in een uur aan de borst, succes!!

@MendieC: Ik weet niet of harde buiken door kunnen zetten naar weeen?
    Bij Thomas heb ik nooit harde buiken gehad, bij Jasper had ik al een week last van harde buiken/ voorweeen en toen kwam die pas.
    En bij Lucas, nou dat verhaal ken je;)

Ik dacht net even lekker te gaan slapen, maar helaas was mijn mannetje het daar niet mee eens. Nou na een half uur proberen, maar weer naar beneden gegaan en nu ligt meneer hier heerlijk te slapen en zit ik op de bank;)

20. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    #3020 supermom, 9 jun 2011
    Laatst bewerkt: 9 jun 2011
    @dinkieProficiat met jullie dochtertje nikki!!

Vervelend dat ze zich verslikt en dat het toch erger blijkt. Hopelijk kunnen jullie toch genieten van dit wondertje!

@Felicee mooi bevallingsverhaal. Zo een wil ik ook!! Haha

Deel Deze Pagina