Juni mama's 2011 deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meta, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    sandra leuke hangmat, kan me voorstellen dat hij daar heerlijk in zal ontspannen! Je was vandaag praktisch bij mij om de hoek met ballorig! Wel fijn dat je het overleefd hebt met die 10 kleuters!!

hester dat van super vruchtbaar na je bevalling klopt idd!! De vk heeft dat bij ons echt al meerdere malen aangegeven.

love dat was al snel na de geboorte van je dochter :$.

pris onze man heeft idd weinig haast. Wij zeggen al het is een man en ja die zijn nou eenmaal eigenwijs :p

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Elise, gefeliciteerd met Milou!!

3. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Gefeliciteerd Elise met jullie dochter Milou!!!

4. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Vandaag extra weegcontrole gehad bij CB dit omdat Maikel nu dan precies week thuis was... Hij moest 100-150 gram aankomen....

Helaas is hij maar 80 gram aangekomen in een week :( Ga nu naast bv ook af en toe fles fv geven vooral in de nacht waarin hij zovaak komt... Hoop dat deze week meer aankomt anders ben ik bang dat ik straks weer naar ziekenhuis met hem moet :(

5. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Nou... Een vriendin van mij is verpleeghuisarts en die moet wel eens mensen een handje (en dat mag je letterlijk nemen) helpen als ze ernstige verstopping hebben :$.... Nou, dan valt menstruatiebloed wel mee denk ik ;). Ik zou dat niet overleven met mijn smetvrees ;), denk ik.
    Hoe heb jij dat soort dingen overleeft met je co-schappen, Hester? Jij bent toch ook een beetje smetvrezig ;)?

Sandra, wat een geweldige hangmat! Die wil ik oook!

Elise, Gefeliciteerd met Milou! En ik word echt afgezaagd, maar ook Milou vind ik een leuke naam!

Hier goed nieuws! Ik ben vandaag via via beland bij een heuse goeroe op logopediegebied, ik ben zelf logopedist maar baby's zijn echt een vak apart. Ik sloeg bijna steil achterover toen ze zich voorstelde want ik heb wel de nodige boeken van haar thuis staan ;)... Lang verhaal kort; F. had wel degelijk een te kort tongriempje! Niet gezien door 2 lactatiekundigen, de kraamhulp, verloskundige die de thuiscontroles deed etc... Anyway, er is toen meteen geregeld dat haar tongriempje doorgeknipt kon worden en een uurtje later was het gepiept! Meteen aangelegd en ja hoor; al veeeeel minder pijn!
    Hadden we dit maar eerder geweten!

6. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Wat balen zeg :(. Misschien kost het Maikel nog een beetje teveel energie om aan de borst te drinken? En eventueel kolven om je productie op te schroeven? Mijn productie werd gigantisch met zo'n thuiszorgkolf (Medela Symphony) ;).

Btw, bij mij op het consultatiebureau zeiden ze dat een BV-kindje minimaal 90 gram per week aan moet komen... Dat is nog geen 80 natuurlijk, maar scheelt wel iets minder dan 100...

7. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Mijn productie is ook groot vandaar dat ik niet meer kolf.. want loopt zo uit tepelhoedje de melk...

maar ik heb een prematuurtje he ;) en die 100-150 komt vna de kinderarts..

8. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Met een tepelhoedje is het ook vermoeiender om te drinken voor een kindje... Valt hij ook vaak in slaap tijdens het voeden?

Ik heb werkelijk alles gelezen wat los en vast zit en aan allerlei mensen advies gevraagd over BV door mijn probleempjes dus ik ben alle mogelijke problemen nagegaan ;)... Het zou zo zonde zijn als je KV moet gaan geven terwijl het misschien niet nodig is... Tenzij je er natuurlijk zelf helemaal achter staat (ik wil je uiteraard niets opdringen)!

9. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Zo hèhè, eindelijk weer eens echt de tijd om hier bij te lezen en te schrijven.
    Ik begin maar even bij gisteren in de hoop dat ik niet al te veel belangrijke dingen heb gemist.

Ah, ik zie dat ik een aantal babyberichten heb gemist!

Felicee, gefeliciteerd met de geboorte van Jurre!!! Ik zag al een foto voorbijkomen, wat een prachtig mannetje!
    Fijn dat het goed gaat en dat hij 's nachts al zo lang tussen z'n voedingen laat!

Sweetbel, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Ik ben erg benieuwd naar de naam, dus als je me een pb wilt sturen, graag!

Dinkie, gefeliciteerd met de geboorte van Nikki!!! Wat naar dat de schisis erger was dan van te voren verwacht. Hopelijk kunnen de artsen snel iets voor haar/jullie doen.

Kwiepark, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Meta, haha ik moet echt lachen om jouw favoriete geurcombi! Ben het trouwens met je eens over die spekkies hoor, al is Hadassa niet zo 'spekkerig'. Ik ben ook echt gek op die kleine kontjes!
    Heerlijk verhaal over je dag gisteren, ik geniet gewoon alleen al van het lezen! Aan de ene kant vind ik het jammer dat die 'roze bel' van de kraamweek voorbij is, aan de andere kant is het inderdaad fijn als je wereld weer wat groter is!
    M. heeft inderdaad een bijzonder voedingsschema maar als het werkt is het prima toch? Hadassa krijgt per fles maar 70 ml en 90 ml bij de laatste avondfles. Ze is nu 3000 gr., is M. zoveel zwaarder of heeft ze gewoon meer nodig/trek?

Firerose, heerlijk dat je zo van je meisje kunt genieten. Inderdaad, als je zo hoort van je kennis, ben je weer extra dankbaar. Dat heb ik ook na de dagen in het ziekenhuis vorige week. Ben extra blij dat ze gezond is!
    Wat naar dat het met de borstvoeding nog niet zo wil qua pijn. Vind het wel echt knap dat je zo doorzet hoor! Bij Naomi lukte het ook niet, ik ben toen na een week of zes gestopt, zag het echt niet meer zitten. Ik heb dan ook bewondering voor vrouwen die ondanks alles toch doorzetten. (en trouwens ook voor degenen die besluiten over te stappen naar flesvoeding, ook niet altijd een makkelijk besluit)
    Oooh, lees dat het met het doorknippen van het tongriempje veel beter gaat, wat fijn joh!!

Martine, narigheid dat je zo slecht slaapt. Hopelijk gaat het snel gebeuren nu!

Odess, ah voor jou zit het er ook alweer op? Wat gaat het snel hè?! Haha, dat schone bed, badkamer, wc, woonkamer, enzovoort elke dag is ook hetgene wat ik nog het meeste mis hoor! Zou best een huishoudster willen hihi ;)
    Volgens mij ben je trouwens de eerste 6 weken kraamvrouw dus die 'naam' mag je dan nog even dragen!

Sandra, ah arme Lucas, in z'n gezicht geplast? :D Hadassa is dan wel een meisje maar kan ook echt met een boogje plassen. Zo ben ik er dus ook al twee keer ondergeplast haha!
    Ik herken erg wat je zegt over het je niet kunnen voorstellen dat je nooit meer zwanger wordt. Ik ben erg benieuwd of het aan de hormonen ligt of dat we er over een tijdje nog zo over denken.
    Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de gyn. Wel heftig dat de kans op herhaling groot is.
    Was het feestje van Thomas leuk? Handig toch, Ballorig? Vinden ze nog hartstikke leuk ook! Ah, lees dat je het overleefd hebt. Gelukkig maar! ;)
    Ohhhh, wat een lieve foto zeg! 'Lekker' ventje hoor! Handig zo'n hangmatje!

Priscilla, wat heftig allemaal joh! Gelukkig dat je nu weer thuis bent en het beter gaat. Die kraamverzorgster, wat een draak zeg! Ik zou zeker een klacht indienen!!
    Doe je wel rustig aan nu? Je moet echt even aan jezelf denken, dan ben je er ook sneller bovenop hoor!

Hester, wat fijn dat het nu zo goed gaat met Valentijn! Lijkt me erg naar als je ziet dat je kind zo afvalt. Ik gebruik nu nog geen anticonceptie maar ga straks weer beginnen met de Nuvaring.
    Wat een schatje is V. zeg! Leuk hè, dat ze nog echt in hun vertrouwde houding liggen! Dat doet Hadassa ook.

Mendie, haha de hele dag op de plee zitten lijkt me nou ook niet echt wat hoor! Dan toch maar gaan voor die ananas en het verleiden! :p
    Mooi kamertje zeg!
    Pfff, schoonmoederperikelen. Moeilijk is dat hè, aangeven hoe je je voelt en hoe je over bepaalde dingen denkt, zonder dat je het gevoel hebt dat je haar kwetst. Toch proberen hoor, jouw gezondheid en die van je kleine staat nu voorop en dat zal ze moeten begrijpen.

Kiwi, wat heerlijk dat het zo goed gaat bij jullie! Jij voelt je dus ook minder onzeker dan de eerste keer? Dat heb ik ook en het voelt zo goed! Fijn dat Kaj al lijkt te wennen zeg!

Kibbeling, dus toch niet afgelopen woensdag? Jammer zeg! Ik hoop voor je dat het nu écht niet al te lang meer duurt hoor!

Judith, jammer dat het em gisteren niet is geworden. Hopelijk dan één van de komende dagen?

Bloesem, heerlijk nog even naar de kapper geweest! Krijg je altijd een goed gevoel van! Oh wat balen zeg van de lekkage!!! Kan me voorstellen dat je er dan echt even doorheen zit!

Zomaar, fijn dat het met Rowan goed gaat! Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt waarom alles zo gelopen is, ik hoop dat ze het kunnen ontdekken. Rust lekker uit!
    Uh....lees een paar blz. verder over je nesteldrang....je hebt er zin in!

Momeera, volgens mij ben je het behoorlijk zat. Logisch ook want je hebt genoeg kwalen om er nu wel klaar mee te zijn. Hopelijk schiet het een beetje op meid!
    Jeetje joh, wat een schrik bij je zus!!! Echt heftig, zeker nu ze zwanger is.

Super, ach arme kleine, geopereerd! Gaat het wel goed met hem nu?
    Hopelijk is hij er snel helemaal bovenop!

Elise, gefeliciteerd met de geboorte van Milou! Het klinkt als een heftige bevalling, gelukkig dat het nu goed gaat.

Lovely, er wordt heel vaak gewaarschuwd dat het geven van bv geen goed voorzorgsmiddel is en dat je na een bevalling vaak vruchtbaarder bent dan normaal! Uitkijken dus...

Lan, oh wat vervelend dat Maikel niet genoeg is aangekomen zeg. Ik hoop voor je dat het met de flesvoeding erbij beter gaat.

Zoooo, hèhè, dat was dat....;)

10. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Elise, van harte met Milou!!

Fire, wat super meis! Ik hoop echt ontzettend voor je dat je nu gewoon zelf kunt gaan voeden!!

@ aankomen, R. vandaag 80 gram ;) Dit wordt een spekbaby zo!

Lan, wat jammer. Zonder tepelhoedje pakt hij niet goed he? Merk bij onze man dat hij echt veel minder drinkt met een tepelhoedje. Maar als je zoveel melk hebt, waarom niet wat nakolven en dat voeden? Zou ik persoonlijk 10x liever doen dan fv bijgeven als je productie genoeg hebt. Of mis ik iets?

Hier moe. Mannetje is veeleisend en geniet volle teugen, maar ben kapot. Sorry dames volgende keer socialer!

11. YellowButterfly

Ow trouwens, tis wel goed voor de kilo's! Nog 2,5 kilo tot startgewicht zwangerschap (en dan de rest nog hoor ;))

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Lan, wat naar dat Maikel niet meer is aangekomen. Maar als je wel veel melk hebt, zou het dan wel helpen om fv erbij te geven? Evy had ook zo haar eigen groeicurve en kwam in het begin heel weinig aan. Dat maakte mij wel wat onzeker, maar het is helemaal goed gekomen. Evy was natuurlijk niet prematuur. En als je bijvoedt met afgekolfde moedermelk?

Firerose, wat goed zeg dat de oorzaak van het probleem gevonden lijkt en wat knap dat je hebt volgehouden om te onderzoeken waar het aan lag. Fijn dat het meteen goed ging met drinken.

Kibbeling,...wat duurt het wachten lang hè. Oh ik kan de uren wel wegkijken. Ik hoop voor je dat het nu gaat doorzetten en dat het strippen het laatste zetje is.

Priscilla, doe je rustig aan meid? Eerst zo'n heftige bevalling, het bloedverlies en de curettage is hartstikke ingrijpend voor je lijf.

Sandra, 10 kleuters :$. Bikkel! ;)

Hester, idd je bent het eerste jaar na de bevalling heel vruchtbaar vertelde mijn vk. ;)

Evy kwam helemaal gesloopt van het kdv. Ze wilde niet eens eten. Ze wilde slapen. Helemaal tegen mij aanhangen. Doet ze nooit, dus ik vond het wel lekker om even te knuffelen.

Het was zo schattig,,.. Ze aaide met haar handje over mij buik en zei tegen de buik baby uit mama. Ik vraag me dan wel af wat er nou precies bij haar doordringt. Want het is vermoeiend voor ons al dat wachten, maar misschien voor haar ook wel.

13. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Hier gaat het eigenlijk allemaal behoorlijk lekker. M'n moeder is de afgelopen dagen geweest en dat was heerlijk. Ze heeft geholpen in de huishouding en met het verzorgen van de meiden. Vooral wat extra aandacht voor Naomi was erg fijn.
    Vandaag zijn we lekker even naar de markt en door het winkelcentrum gewandeld. Een schattig zonnehoedje voor Hadassa en leuk ondergoed voor Naomi gekocht bij de HEMA en een heerlijke haring gegeten.
    Natuurlijk Hadassa geshowt aan de bekenden die we tegenkwamen (zo leuk, lekker trots rondlopen met je meiden!)

Hadassa doet het goed, ze drinkt haar flessen goed en lijkt haar 'griep' (of wat het ook was) goed te boven te zijn. 27 juni moeten we naar de kinderarts voor een laatste controle en de uitslagen van het virusonderzoek. Ben benieuwd of daar nog iets uitkomt.
    Zo tussen 6 en 8 uur 's avonds heeft ze haar huiluurtjes. Ze lijkt dan echt al trek te hebben, niks is meer goed. De komende dagen eens kijken hoe het gaat en anders eventueel wat aanpassen in het voedingsschema. Ook aan het einde van de avond is ze vaak wat huilerig, sinds gisteren geven we haar bij de laatste voeding wat meer. Afgelopen nacht sliep ze daarna 5 en half uur door, super!

Naomi is erg lief voor Hadassa maar zet zich behoorlijk af tegen ons. Ik vind het best zielig, ze zit zichzelf zo in de weg. Ze slaapt ook slecht, heeft nachtmerries en is dus overdag erg moe. Een beetje extra knuffelen en aandacht, hopelijk gaat het dan snel over en went ze aan de nieuwe situatie.

Ik heb een nieuwe laptop van m'n moeder gekregen dus kan nu weer heerlijk met jullie 'kletsen' zonder door de bibbers van een kapot beeldscherm te moeten kijken. Fantastisch!

Nu is manlief een lang weekend vrij en daarna moet ik het toch echt zelf gaan doen. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat zijn, alleen met de twee meiden!

14. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Precies :). En dan bijvoorbeeld geven met een cupje, dat heb ik ook een tijdje gedaan met F. Of met een fles, wij hebben de Medela Calma, daar moeten kindjes ook een vacuum creeren om de voeding eruit te krijgen...

Maar nogmaals, jij weet vast wat het beste is voor Maikel... Ik wil niet oordelen maar alleen meedenken! Ik wil vooral niet op zo'n borstvoedings-mafioso gaan lijken :p

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Marry, het klinkt alsof het heel goed gaat en jullie je draai al aardig gevonden hebben. En het is ook heel wat voor Naomi, zo opeens een zusje erbij. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat hier als de baby er is.
    Fijn dat hadassa haar griep goed te boven is gekomen. Hopelijk het laatste bezoekje aan de ka de 27 ste:)

16. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Marry, fijn om te horen dat het beter gaat met jullie!

17. sandra

sandra Fanatiek lid

@Lovely: Klopt als je borstvoeding geeft ben je verminderd vruchtbaar. Een week na de bevalling alweer:$
    Nou zeker de keren dat ik vaginaal was bevallen de eerste 6 weken niet hoor.

@Priscilla: Rustig aan maar, je moet echt nog opknappen. Je bent zeker ook flink wat bloed verloren?

@Kibbeling: Nou dan heb je ons vast wel gehoord, jeetje wat kunnen die een herrie maken. Haha. Dan woon je trouwens vlak bij mij, want rijden in een klein kwartiertje naar de ballenbak.

@Lan: Wat jammer dat je kleine man niet genoeg is aangekomen. Hopelijk gaat het nu met af en toe een flesje kv. wat beter.

@Fire Rose: Wat goed dat ze de oorzaak hebben gevonden. Hopelijk gaat je kleine meisje nu lekker uit de borst drinken.

@Judith: Ahhh dat is wel een hele schattige opmerking van Evy

@Marry: Je bent heerlijk aan het genieten zo te horen!!

@Hier: Lucas lacht, haha ben zo blij. Weer een bewijs dat het supergoed gaat met de ontwikkeling van onze kleine man.
    Eigenlijk moeten we zijn leeftijd corrigeren, maar hij doet alles wat een baby van 6 weken moet kunnen.
    Ben zo trots op mijn mannetje, zo'n heftige start en het daarna zo goed doen.

18. YellowButterfly

Idem!!!! Doe waar jij je goed bij voelt! Voor mezelf ben ik extreem pro bv, maar iedereen moet het lekker zelf weten en doen wat goed voelt!

Trouwens een kleine jippie, vandaag had ik de vorige keer een borstonsteking en nu niet - yeeey :D (waar een mens blij van kan worden)

Judith, wat ontzettend lief van je meisje :) Hier had k het idee dat de overgang van buik naar baby in de laatste 2 weken duidelijker werd voor onze meis en dat is ook heel goed gegaan. Evy is toch 6 maanden ouder, dus zal nog wel meer begrijpen :)

Marry, wat fijn dat het zo goed gaat met Hadassa nu! Lief van je moeder :) Jammer van Naomi, maar het is ook niet niks natuurlijk! Hopelijk trekt het snel bij!

Sandra, las dat het goed is gegaan! Gelukkig, pittig hoor met 10 mannetjes er op uit!

19. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Ik krijg hem niet aan de tepel gehapt waarschijnlijk door die lichte shisis.. Kraamverzorgster heeft daribj ook meegekeken en zag echt dat het hem niet lukte en met tepelhoedje hapte hij meteen vast..
    Tijdens voeden valt hij inderdaad wel in slaap...

20. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Omdat het naar mijng evoel alleen de nacht is waar hij het moeilijkste heeft en om in nacht ook nog te kolven en daarna te voeden dan slaap ik helemaal niet meer hihi...

Op de dag gaat het echt goed.. Ook gevoel dat hij tevrede is na de voeding klacht niet (behalve als er scheet in de weg zit haha) drinkt ook wel half uur aan de borst en zijn dan ook na mijn geveoel leeg...

De nachten daarin komt hij om 2 uur maar drinkt niet laner dan 10 minuten valt in slaap en is met geeen mogelijkheid meer wakker te krijgen.

Dus hij drinkt wel maar komt neit aan.. BEn ik nog te volgen of begin oik al te raaskalken.......:(

Deel Deze Pagina