Juni mama's 2011 deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meta, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Afgelopen nacht was weer net zo 'gezellig' als die ervoor. Hadassa drinkt haar flessen vrolijk leeg. Ze krijgt nu 90 cc ipv 70 en dat gaat er goed in. Ze drinkt alleen zo snel dat ze daarna nog heel lang ligt te mopperen. Ze wil graag op m'n pink sabbelen maar ja, die heb ik nodig om in slaap te kunnen vallen.... Speentje vindt ze ook wel fijn maar laat ze steeds uit haar mond vallen. Ook niet bevorderlijk voor mijn slaap...
    Vandaag overdag ook veel onrustig, na de laatste fles om 15.30 was ze zo moe dat ze eindelijk meteen in slaap is gevallen in haar wandelwagen.
    Ik heb het idee dat ze én te snel drinkt en het boven erg stil/ongezellig vindt. Aan dat laatste kan ik niet veel doen (we willen haar liever niet laten wennen aan beneden slapen) maar voor het te snel drinken ga ik zo bij de apotheek maar even Johannesbroodpitmeel halen. Hopelijk helpt het, ben wel weer toe aan wat slaap vannacht!

Verder slaapt Naomi gelukkig wat beter en is daardoor overdag ook een stuk gezelliger. Fijn!
    Zo nog even een wandelingetje met m'n lieverds.
    Fijne dag nog!

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Marry: heb je misschien een andere fles geprobeerd tegen het snelle drinken? Difrax flessen met een S speen staan er bekend om dat er iets lastiger uit te drinken is. Ze kunnen dan niet te snel drinken. Wellicht is dat wat?
    Verder ben ik er ook helemaal voor om toch boven te laten slapen. Hier slaapt ze heel sporadisch beneden, als we visite hebben oid. Verder alleen maar boven in haar bedje. Het is misschien ongezellig (ik denk dat het voor ons ongezelliger is dan voor die kleintjes, eerlijk gezegd), maar beter voor ze. Zo deed ik dat met Kaj ook en heb er veel baat bij gehad.

Hier: hopelijk was dat huiluurtje in bed gisteren meer een uitzondering dan regel, want vandaag gaat het allemaal heel erg goed met slapen in eigen bedje. Geen een keer gehuild! Hoogstens geprutteld. Fijn als het ook zo kan!

3. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Kiwi, fijn dat het goed gaat! Fijn hè, als het zo lekker loopt.
    We hebben hier een Difraxfles met s-speen maar dat gaat dus te snel. Net bij de apotheek Nutriton en een dentalspeen voor de s-fles gekocht. Eerst die speen eens proberen, als dat niet werkt morgen de Nutriton. Ben benieuwd!

4. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Felicee het wordt wel tijd maar de kleine heeft het gewoon nog veels te goed bij mij..

Mom aan de ene kant wel fijn dat het met je zus goed aan de andere kant balen dat ze er zo lang niet op mag lopen!! Gelukkig is alles met de 2 kleintjes wel goed. ik heb geleerd ondertussen dat geduld een schone zaak is :D

Kiwi daar zou ik ook zo verliefd op worden!! Lekker een rustig dagje vandaag.

Marry het is nog stil hier. De vk heeft me voor vandaag doorgestuurd naar ijsselland voor ctg. Deze was netjes dus ja de kleine man heeft het gewoon hele goed bij mij…
    Hopelijk heb je een betere nacht gehad. Lees net dat ze toch weer een beetje aan het spoken was vannacht…
    Ik heb helemaal dat bord niet gezien. We hebben zo ie zo dinsdag een nieuwe afspraak en dan zal ik even kijken naar het kaartje. Anders woensdag als ik ingeleid wordt!!

Pris ik verstop de muis wel!! Ik heb hem gezegd hij is geteld:p Hij krijgt al een ander cadeautje voor vaderdag als de kleine op tijd is!!
    Fijn om te lezen dat het met jou langzaam aan ook steeds beter gaat.

Odess het kan dus wel anders met al die voortekenen :p

Meta dan komt ze ook wel op een lekkere tijd zeg!! Als je dan op kraambezoek wil komen dan ga je toch op een wat gepastere tijd??
    Toch wel fijn om te lezen dat na je bevalling je hormonen nog steeds kunnen opspelen…

Mamalicious gefeliciteerd met de geboorte van Isa!!!

Sandra ik doe mn best maar de kleine man laat nog even op zich wachten.. Komt goed we maken nog wel een inhaalslag!!

Sweet de kleine wil niet hij heeft het veels te goed daar binnen! Hij krijgt alles wat hij nodig heeft en hoeft er niets voor te doen :p

Mendie je blijft die ananas maar proberen he? En dat stoeien daar ziet manlief hier geen heil meer in :p Ik heb me er maar bij neergelegd, ik weet dat de kleine het goed heeft van binnen en woensdag wordt ik ingeleid.

Hier vanmorgen moesten we ons om 09.00 uur melden in het ziekenhuis voor de ctg. We waren vroeg en konden al snel aan de machine worden gelegd. Na een half uur kreeg ik te horen dat ik anders moest gaan liggen/zitten want de kleine was te rustig. Hij was gewoon bijna in slaap gevallen en daar kon de vk niets mee. Dus nog een half uur blijven liggen/zitten. Toen kwam het verlossende woord, we mochten er af alles zag er goed uit. Daarna kregen we nog een echo om te kijken of de kleine nog genoeg vruchtwater heeft. Dit bleek ook het geval dus ja de kleine maakt het helemaal goed. De vk heeft me nog een keertje gestript met het idee baat het niet dan schaadt het niet..
    We mogen als de kleine niet komt dinsdag terug komen voor een nieuwe ctg en als de kleine echt blijft zitten dan wordt ik woensdag ingeleid. Toch op woensdag en dat is ook de verjaardag van mn opa!! We zullen zien of de kleine zo lang gaat blijven zitten.. (ik denk zelf van wel)
    Om mn gedachten even van alles af te halen zijn we lekker met zus, zwager, neefje en mams naar blijdorp geweest. Wat een drukte maar genoeg afleiding dus…

5. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kibbeling, fijn dat de kleine man het in ieder geval nog goed heeft. Wel bijzonder als het dan woensdag geboren zou worden of niet?

@Mamalicious, gefeliciteerd met jullie dochter Isa!! We gaan inderdaad goed met die vlotte bevallingen.

Wil even zeggen dat ik wel bijlees (via mijn telefoon) maar kan niet reageren. Ben nu echt bekaf en moet zo voeden dus even geen tijd om uitgebreid te reageren. Probeer het morgen echt!

Hier alles goed. De bv loopt weer als een tierelier. J. was in 1 dag 130 gram gegroeid!! Hopelijk is hij morgen op het geboortegewicht en anders vast dinsdag.

Niemand hier ervaring met Infacol? Heb het idee dat het goed werkt tegen de krampjes. Was benieuwd naar jullie ervaringen.

Verder zijn twee kruiken en een mutsje echt nog nodig. Op zich is J. steeds 36,9. Maar als hij even beneden is of te lang aan het voeden zakt hij vaak naar 36,4 en soms nog lager.

Hopelijk tot morgen!!

6. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    felicee dat zou heel bijzonder zijn. Het gekke is ook in het begin van mn zwangerschap zei ik voor de grap straks komt ie de 15e. Het gaat er nu ook wel erg naar uit zien..
    En zoals mn zus wilde zou het dan ook nog op woensdag zijn :D
    Wel vervelend dat het J nog veel moeite kost om zichzelf warm te houden. Hopelijk gaat het snel over en lukt het hem wel.

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Felicee: hier ervaring met infacol! De eerste dagen had I. iets last van krampjes, sinds infacol nergens last meer van.
    Fijn dat BV zo goed gaat!

Kibbeling: jee, ik dacht dat ik hier het langste zou doorlopen, maar je gaat me wel voorbij. Gelukkig kan het niet meer kan duren. Je zal zien dat een inleiding niet nodig zal zijn, meid.

8. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Marry
    Het was natuurlijk geen probleem. Ze begon er zelf over en zei neeee meis dan kom ik niet! Was dus niks ah handje :)

Momeer
    Ja ze zag gewoon hoe slecht ik loop en hoe zat ik het ben dus vandaar dat ze strippen voorstelde. Ben ik wel blij mee dat ze daar vlot mee komt. Strippen zie jap vaak ls je over tijd loopt pas aan bod komen.
    Ts dan voor de volgende controle, as vrijdag. Eerst natuurlijk afwachten of ik wel te strippen ben!
    Strippen voor mn man, nog nooit gedaan..! Misschien als ik direct na de bevalling mijn extreem strakke buik weer terug heb :D

Pris
    Wanneer? Nou als het kan vannacht!!

Kibbeling
    Ah kijk jij hebt een dag om naar uit te kijken!
    Tot nu toe heeft het 'stoeien' hier ook weinig effect :(

9. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    WE hebben beslist over de voeding!

WE leggen aan allebei de borsten samen ongeveer 25 minuten a
    daarna flesje na aanbieden van 30cc maakt mij niet uit of het wel of niet op gaat maar als hij dan nog honger heeft word het voor groot gedeelte gestild... dit is door de dag heen... avond bieden we wat meer in fles aan. Ik probeer nu beetje af te kolven elke ker zodat ik zoveel mogelijk moedermelk kan geven

10. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    kiwi ik had ergens wel verwacht dat ik zo ver door zou lopen. Je hoopt er niet op maar ik had er al wel rekening mee gehouden..
    Gelukkig hebben we nu wel een datum waarop ik mocht het nodig zijn ingeleid zal gaan worden en dat geeft ook wel wat moed om het nog even vol te houden.

mendie wat fijn dat je smoeder begrip heeft voor je situatie en gelukkig zei ze dan zelf al geen probleem. En dat stoeien daar geloof ik hier ook niet meer in. Ben nu 3x gestript en de kleine zit er nog steeds :(
    Hoop voor jou dat je goed te strippen bent en dat het ook echt resultaat zal hebben!!

Lan wat fijn dat jullie een beslissing hebben genomen wat betreft de voeding! Als dit voor jullie werkt en ook voor de kleine dan is het helemaal perfect.

11. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    avond meiden,

@ marry zeker weten dat ik nu eens voor me gezin kies en ga genieten dan aan andere dingen denken.jou meissie drink dus ook al zo goed hier drink jayden ook 90 sosm wel eens wat minder.en hier is net anders.hij vind boven leuker dan beneden:D

@ kiwi mooi dat het goed gaat nu en geen gehuil hier ook hoor soms zeg ik stel je niet aan want dan doe die net of die huil en dan is die stil:D

@ kibbeling hier krijg die weet ik nog niet haha:Dje moet gewoon voor de grap het cadeautje in de doos van die muis doen:Dbalen joh dat nog niks doe maar hoop strippen werkt en dat je woensdag niet hoef worden ingeleid

@ felicee mooi dat alles goed gaat doe lekker rustig aan meid!!

@ mendie ik heb heerlijk gewandeld oke hou ik je aan vannacht ga jij bevallen:p

@ lan mooi dat je uit ben gekomen met de voedingen!!

@ hier ik ga lekker filmpje kijken met me vriend tot morgen!!

12. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    ja we zijne r blij mee. Want het is niet dat ik te weinig heb ik bedoel ik kan 70 cc afkkolven nou weet ik bijna 100% zeker dat dat nog best veel is voor maikel... dus het is gewoon te zwaar voor hem.. hij slaapt ook wel heel veel hoor door dag...z ijn die van jullie veel wakker...

13. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Lan, wat fijn dat jullie een beslissing hebben kunnen nemen! Ik hoop voor jullie dat het goed gaat werken zo. Hadassa is regelmatig wakker maar ook pas sinds een paar dagen hoor. Daarvoor sliep ze eigenlijk bijna constant.

Kibbeling, het bord hangt op de kraamafdeling, als je C3 opkomt door de schuifdeuren aan de rechterkant. Jij bent waarschijnlijk op gynaecologie geweest, dat is aan de linkerkant na binnenkomst.
    Het zou zeker bijzonder zijn, toch op woensdag en dan zo'n speciale dag! Je kunt nu in ieder geval aftellen.

Mendie, gelukkig dat het meeviel! Je kunt weer opgelucht adem halen... ;)

Pris, fijn dat je nu zo kunt genieten!

Felicee, rustig aan meid, dat reageren komt vanzelf wel weer! Geniet nu eerst maar lekker van je gezin!

Hier, we hebben om 19.15 uur een voeding gegeven met de dentalspeen en nu deed ze er 21 minuten over ipv zo'n 7! Echt fijn, ze leek ook veel rustiger daarna. Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat vanavond en vannacht. Hopelijk is de Nutriton helemaal niet nodig.

14. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hey meiden.
    Even geen puf om te reageren hoor.
    Slecht geslapen, naar s.ouders geweest (zucht) en nu nog even bankhangen en dan hopelijk een goede nacht of een bevalling. :)
    Tot morgen.

15. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Mijn man heeft me vandaag mee genomen naar de kermis, was erg gezellig maar ook wel zwaar. En iedereen maar gek kijken als je zecht dat je morgen bent uitgerekend.

Daarna nog ff wezen eten en denk ik de domste serveerster tegen gekomen die er is. Vraagt aan mij hoe ver ik al ben, zech dus negen maanden. Krijg ik als reactie "oh dan moet je nog wel ff".

16. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @Felicee, nee geen ervaring mee. Wij hebben altijd sab simplex gebruikt uit Duitsland hier net over de grens. Dat is een wondermiddel, maar niet in Nederland verkrijgbaar. Fijn dat de infacol ook goed werkt!

@ivje,:$ dat is echt het toppunt!

@lan, wat goed!!

@kibbeling, wat jammer dat het niet doorgezet heeft. Hopelijk komt het nu snel na het strippen vanzelf op gang.

17. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    @felicee
    bij mn dochter heb ik in totaal 3 flesjes infacol gebruikt.
    maar hier hielp het echt niet.
    ze bleef heel veel krampjes houden.

18. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

*ego*

Mannetje hangt de hele avond al aan de borst, kan niet in slaap komen, voelt warm (heb hem de hele avond in een wrapper, dom!) en is erg ontevreden. Ben moe dus haal me de ergste dingen in het hoofd ;) Vanmiddag kraamvisite gehad, niet gevraagd of ze de handen wilden wassen - ze zullen toch niet iets bij zich hebben gehad? Argh... Voel me even zo onzeker! Er zal toch niets... En anderzijds denk ik muts, kom op! Het is een kleine baby, die huilen wel vaker! *zen* Manlief is even een rondje met hem lopen, hopelijk doorbreken we zo het patroon en valt hij in slaap zodat we de nacht in kunnen. Sorry voor mijn geraaskal, misschien raak ik het nu even kwijt en kan ik mezelf herpakken! *einde ego*

19. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Is toch niet zo gek hij heeft ff 'zn avond/dagje/momentje niet!
    Goed idee: even uit zn moment halen en even lopen. Even afleiding!

Hier: net is (pas) het bed opgehoogd MIJN HEMEL ik moet er gewoon inklimmen!! Mn knie op bed zetten om erin te komen lukt niet, het moet echt met de billen eerst! Even wennen, vraag me af hoeveel cm hoog bed nu is...!:(

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Nachtzwaai!
    Voordeel is wel dat ik waarschijnlijk niet zo hoef te wennen aan de nachtvoeding.
    Maar voor de rest,......arghhh wat irritant is dit. Ik wil slapen!

Deel Deze Pagina