@Marieke: Ga ik onthouden mocht het probleem hier weer voorkomen. @Kiwi: Wat snel al weer in jullie ritme, klinkt goed! @Mendie: Krijg je geen massages dan? Heb je alleen last van je liezen?
Hoi meiden, hier vandaag de kraamweek afgesloten, snik,snik. Ik vond het zo gezellig met de kraamverzorgster! Gelukkig is mijn man nu thuis tot het einde van de maand. Hebben jullie ook dat je emotioneel zo instabiel bent? Ik jank me suf! Verder gaat alles goed hier; borstvoeding is goed op gang. Milou komt alleen 's nachts om de 2-3 uur en dat is best vermoeiend. Maar het is zo'n schatje dat ik het er graag voor over heb!
@Kibbeling, hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon Stijn! Wat leuk dat het toch uit zichzelf is begonnen. En super leuke naam, stond hier ook op het lijstje van jongensnamen.
Bedankt voor jullie reacties. Heb contact gehad met de huisarts, hij belt morgen terug wat ik kan doen aan het vocht. Verder veel brandnetelthee, water en bleekselderij drinken en eten. Vandaag voor het eerst naar buiten geweest, wat fijn zeg! J. zat gisteren nog 10 gram onder zijn geboortegewicht en blijft nu op temperatuur zonder kruiken! (nog wel een mutsje). Morgen even naar het cb om te kijken hoeveel hij nu weegt. Bv loopt als een trein. Overdag nog steeds 3 uur en 's nachts steeds 4 tot 4,5 uur. Zou toch nu nog geen ritme in zitten of wel? Gisteren met mijn moeder kleertjes besteld via kleertjes.com. Erg leuk met die kortingen nu, ben helemaal weg van Pointer (nooit naar gekeken met een dochter, maar kan nu los op jongenskleding haha). @Meta, dat klinkt goed..terras, wit bier, kleurtje van de zon..ikke jaloers! Schattig dat broekje! Aaah heeft M. krulletjes?? @MendieC, had inderdaad ook gelezen dat je plastabletten kan krijgen. @Priscilla, wat een gedoe zeg. Zou wel melding doen bij het kraambureau. Zoiets kan toch gewoon niet! Hier sinds vandaag het kraamverband van Kruidvat eigen merk, bevalt veel beter. @Momeera, wist dat vocht de klachten kon verergeren..maar was verbaasd dat ik vocht kreeg na de bevalling ipv ervoor. Ze hebben hier gestript met handschoenen aan dus vraag me af op welke manier de kans op infecties groter is? Fijn dat alles goed was bij de gyn. Ja dat gevoel had ik de laatste weken ook. De kleine ligt dan zo diep en naar achteren (tegen/op je anus) wat dat gevoel dan geeft. @Debie, protocol van de kraam is wel rugligging maar leg J. ook nog na elke voeding op de andere zij en blijf dit voorlopig ook nog wel doen. @Sandra, wat een super nieuws, dat is elke dag wel taart waard toch? En nu ook zolang geslapen, wat heerlijk! @Odess, wel fijn dat het afvallen zo goed gaat. Gaat het goed met de bv? Hier wisselt het vloeien ook. Ligt eraan wat ik op een dag doe en hoe de voedingen gaan. @Hester, super dat het met die fles beter gaat. Hier raadde de kraam ook de Puckababy aan mocht J. onrustig slapen. Ben benieuwd hoe V. het gaat vinden. Volgens mij wordt maandverband afgeraden ivm de hechtingen (die jij daar beneden niet had). Ik kijk er naar uit om het kraamverband te vervangen voor Always haha. @Sweetbel, grappig..J. vond de Tummy ook niet zo. Vergeet elke keer een pb naar je te sturen, ga ik nu meteen doen! @Bloesem, ik vond een verhoogd bed zo fijn maar was gisteren blij dat hij weer omlaag kon . Succes morgen bij de gyn. @Judith, wat spannend..jij hebt je kleintje vast snel in je handen. @Lan, wat vervelend zeg..hoop echt dat het snel beter gaat. @Zomaar, van de trap gevallen..doe je voorzichtig? Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!
Elise Ik weet nu al dat ik ook zo'n jankerd zal zijn!! Hoef ik echt niet aan te twijfelen! Momeer Nee! Mijn bekkenklachten begonnen in onderrug, toen halverwege over de hele breedte en nu echt helemaal in mn kruis/liezen! Elke stap die ik zet doet pijn. Oefeningen kunnen nu ook niet echt dus zien hoe het na bevalling is maar ze zei ook in kraambed je laten bedienen. Ff kijken mogen of er beebs zijn geboren en anders keer ik het volle-maan-fabeltje de rug toe!! Hier is alles rustig....
Goedemorgen meiden!!! EN... wie is er bevallen???? Niet te geloven: M. had gisteren om 22.00 haar laatste fles en kwam vanmorgen pas om 5u!!! En ligt nu weer lekker te pitten.... Even heel wat anders: ben zenuwachtig omdat straks over 3 kwartier de normering bekend is en dan kan ik de cijfers voor gs uit gaan rekenen en weet ik iig wat ze voor mijn vak hebben, straks om 13u vergadering en weet ik welke mentorlln ik vanavond mag feliciteren... Ik heb er 2 die een goede normering kunnen gebruiken om toch nog een voldoende te halen.. 2 hardwerkende meiden, dus daar duim ik even voor!!!! Ik vind het echt spannend, moet nog een speech(je) gaan schrijven voor de diploma-uitreiking voor woensdag....pff hoop dat ik het droog houd!!!
Debie: gefeliciteerd! Ben benieuwd naar je verhaal. Meta: lekker zeg zo'n nacht. Hier ook al zo'n heerlijk rustige nacht met maar 1 voeding en daarna meteen weer kunnen slapen, zalig! Elise: ik herken die tranen niet, huil eigenlijk nooit, maar ik zou zeggen: lekker laten gaan hoor! Felicee: lekker dat J zijn temperatuur op peil kan houden nu. V ook en dat maakt het verzorgen zoveel makkelijker. Kan nu tenminste mijn baby ook goed zien en hem niet 24 uur per dag in doeken / mutsen etc verstoppen Hoe was zijn gewicht op het cb? Vandaag ben ik met mijn twee kindjes thuis en het REGENT zo hard! Eens even bedenken wat we kunnen doen. Zelf vind ik het niet zo erg om nat te regenen, maar voor hen vind ik het een beetje sneu.
debie gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine!! Verder wel alles gelezen maar is niet veel van blijven hangen. sandra kan jij of iemand anders op het lijstje erbij zetten dat Stijn 3135 gram weegt en 49 cm lang is? even snel een berichtje van onze kant, Onze kleine man heeft het vannacht echt super goed gedaan. Om 23.00 uur is hij gaan slapen (en wj dus ook), rond 1.15 uur werd hij wakker en heeft hij wat fv gedronken (bv wilde hij niet pakken en moet nog op gang komen) daarna is hij lekker in slaap gevallen en heb ik nog aan de kolf gelegen om de bv op gang te gaan krijgen. Hierna zijn we lekker gaan slapen en heeft stijn geslapen tot half 7!!!! We hebben een super lieve kraamhulp en ze blijft tot dinsdag bij ons Met mij gaat het gelukkig al wat beter, ik loop als een slak door huis en doe het rustig aan. Gisteren was al druk genoeg dus vandaag lekker op bed en af en toe op de bank. Dikke kusssssssss van een dolgelukkige mama!
Debie van harte! Bij jou dus wel geholpen. Hier heeft het strippen helaas geen effect gehad . Wel 2 weeen gehad vannacht en verder lekker wakker gelegen. Morgen weer een strippoging. Maar ik heb er eigenlijk een hard hoofd in. Misschien bel ik die wel af. De baby komt uiteindelijk toch wel en anders zit ik alleen maar te wachten na zo'n strippoging. Sorry meiden, ben een beetje down.
Wat een prachtig ventje Kibbeling! Van harte gefeliciteerd! En ook een leuke naam, precies mijn smaak! Hopelijk mag ik ook snel ons kleintje in mijn armen houden. Ik lees al een tijdje met jullie mee, maar heb nog niet gereageerd. Nu ik de dagen slecht om krijg, ben ik veel op het forum dus dan kan ik net zo goed af en toe wat schrijven! Voor degenen die al bevallen zijn: van harte proficiat. En voor degenen die ook aan het aftellen zijn: kom op, ook wij zijn heel snel aan de beurt!
Debie, van harte met NIELS! Felicee, ik heb ook net een grote bult kleren besteld, leuk he vooral met 40% korting Heb nu best veel in maatje 62, dus daar moet hij lang in kunnen BV loopt hier prima! Gisteren voor het eerst een flesje gekolfd en kolfde vrij makkelijk 90cc wat manlief vervolgens heeft gegeven De hoeveelheid vond ik al best aardig (vooral omdat kolven bij onze meis zooooo moeizaam ging...) Lekker he naar buiten! Wordt je wereld weer wat groter Hester, ja petweer he! Een paar dagen terug al helemaal nat geregend en dat is echt niets met die kleintjes Meta, spannende dag dus! Hopelijk valt het goed uit! Wat is jouw rol daar nu in ivm je verlof? Judith, dikke knuf! Het kan wel net dat zetje geven he, maar doe wat voor jou goed voelt! Kibbeling, wowie wat een nacht!! Mooie man en geniet er lekker van! Mendie en Mom, goed de nacht doorgekomen? @ emotioneel, hier ook helemaal niet. Manlief had een lompe opmerking gemaakt op dag 3 en dat vond ik niet zo leuk, maar verder zijn kraamtranen mij vreemd. Heftig nachtje gehad, mannetje kwam heel vaak. Hij laat er na de laatste voeding wel netjes 4/ 4,5 uur tussen maar de voedingen die daarop volgen benut ie minder goed en dan komt hij dus om de 2/ 2,5 uur. Naja maar even rustig aankijken, meneer is nog maar 2 weekjes vandaag
@Meta, wat heerlijk dat M. zolang heeft geslapen! Wat spannend zeg voor jou en je leerlingen. Wel leuk om dat straks goed af te sluiten. Wanneer begin je weer met werken? @Debie, hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon Niels! Snel gedaan..geniet ervan. @Hester, cb is morgen had me vergist dus moet nog even geduld hebben. Mutsje heeft J. nog wel op. Vannacht hadden we de kruik op de deken (ipv eronder) maar zijn temperatuur was toch 36,4 en 36,6. Doe de kruik dus toch weer even onder de deken. Leuk dat V. zijn mutsje af kan..wat je zegt, kun je wel echt je kleine ventje showen . @Kibbeling, wat een goede nacht zeg. Kun je mooi even bijtanken. Inderdaad rustig aan doen hoor (hier ook niet gedaan en echt wel spijt van). Geniet van Stijn..het is wel echt een ventje om te zien zeg. @Judith, logisch dat je een beetje down voelt, niet zo raar toch. Misschien kunnen ze morgen wel kijken of het strippen iets heeft gedaan? Misschien een oppepper..mijn vriendin is na de tweede keer strippen wel bevallen binnen een paar uur (hebben ze ook de vliezen doorgeprikt). @Odess, wat fijn dat je man ook een flesje kan geven. En inderdaad netjes 90 cc. Welke kolf gebruik je? Hier lukt het kolven helaas weer niet (net als de vorige keer). Heb wel een toeschietreflex en dan houdt het op. Op zich nu nog geen probleem maar misschien voor een tijdje was het wel handig geweest. Misschien dat ik het over een tijdje nog eens probeer en anders een lactatiedeskundige bel. J. drinkt vanaf gisteren nog maar één borst leeg, die andere staat dus echt op knappen de volgende voeding. Het is nog te doen, maar fijn is anders. Drinkt R. wel twee borsten of ook al eén? Vannacht weer een goede nacht gehad. Weer ruim 4 uur tussen de voedingen, lijkt er toch op dat dit zijn ritme is. Wat een pokkeweer hè vandaag. Mijn moeder is lekker aan het prutsen achter de naaimachine (voor haarzelf en mij). Straks mag ze J. in bad doen en vanmiddag kraamvisite. Ik had toch verteld dat mijn buurvrouw/vriendin waar ik mee naar Zwanger en Fit en zwangerschapszwemmen ging ook zwanger was (4 dagen na mij uitgerekend). Zij is twee dagen na mij bevallen, ook een jongen. Dus buiten onze oudste kinderen kunnen ook deze vriendjes worden
Felicee: wat leuk even oude kindjes met je vriendin! Mijn broer en zijn vrouw krijgen in november een baby (na IVF) dus ook zooooo leuk. Ik kolfde in de kraamweek met de Medela Symphony en binnen een paar minuten had ik dan 90 of 100 ml. Ik vond kolven vreselijk, maar dit was wel een heel fijne kolf. En werkte heel goed. Nog heel even de kruik dus erbij houden, maar dan kan jouw ventje vast ook zonder. V heeft nu sinds 2 dagen geen kruik meer nodig, daarvoor ook steeds wel. Hij was vanmorgen - zonder kruik - 37.0 graden! Zo warm is hij letterlijk nog nooit van zijn leven geweest, heerlijk! Alleen nog steeds IJSkoude handjes, niet erg, maar ik hoop dat die op een gegeven moment ook een beetje opwarmen. Om de handjes doe ik wel nog steeds sokjes, anders zijn het echt blauwe ijsklonten. Kibbeling: je klinkt heel relaxed, ook wel een lekkere nacht gehad en mooi ventje! Judith: houd vol, je kleintje kan niet lang meer op zich laten wachten.
Bekijk bijlage 159814 Uitgerekend: 13-06-2011 Ivje (31) - 2e kindje (wil het niet weten) 16-06-2011 Judith1982 (28) - 2e kindje (een jongen) 21-06-2011 Momeera (28) - 2e kindje (een jongen) 24-06-2011 LovelyEngeltje (27) - 2e kindje (een jongen) 25-06-2011 MendieC (29) - 1e kindje (een meisje) 30-06-2011 Bloesem (30) - 2e kindje (denkt een meisje maar weet het niet) 14-07-2011 KellyAernoudt (22)- 2e kindje (een meisje) 29-09-2011 Supermom (26) - 2e kindje (een jongen) Jongens: 4 Meisjes: 2 Bevallen: 25-04-2011 Sandra (32) - Lucas 2970 gram - 35+1 weken 07-05-2011 Zomaar (24) - Rowan 2080 gram - 35+3 weken 11-05-2011 Lan (28) - Maikel 1774 gram - 41cm - 35+5 weken 18-05-2011 Hester - Valentijn 3515 gram - 38+1 weken 21-05-2011 Fire Rose (24) - Meisje 4040 gram - 38+2 weken 21-05-2011 Senna04 (24) - Keano 3785 gram - 52 cm - 38+2 weken 27-05-2011 Marry (29) - Hadassa 2960 gram - 38+3 weken 30-05-2011 Meta (39) - Marenthe 4520 gram - 53 cm - 40+4 weken 30-05-2011 Priscilla (23) - Jayden 2230 gram - 40 weken 02-06-2011 Odess (26) - Jongen 3780 gram - 40+2 weken 02-06-2011 Kiwi (32) - Isa 3800 gram - 41+3 weken 06-06-2011 Miranda22 (26) - Elize 2800 gram - 49 cm - 36+6 weken 07-06-2011 Felicee (29) -Jurre 3480 gram - 50 cm - 40+3 weken 08-06-2011 Sweetbel (23) - Meisje - 4220 gram - 39+6 weken 08-06-2011 Dinkie (28) - Nikki - 3995 gram - 51 cm - 41 weken 09-06-2011 Elise1982 - Milou - 4220 gram - 38+6 weken 09-06-2011 Mamalicious (33) - Isa - .... gram - 40 weken 13-06-2011 Martine (29) - Selina - 3820 gram - 41+2 weken 14-06-2011 Kibbeling (31) - Stijn - 3135 gram - 49 cm - 41+5 weken Jongens: 9 Meisjes: 10 Afspraak: 16 juni Bloesem - controle gyn 23 juni KellyAernoudt - controle gyn 7 juli priscilla1987 - nacontrole gyn 5 juli KellyAernoudt - controle gyn 12 juli KellyAernoudt - controle gyn Afspraak (baby's): 21 juni Lucas - Consultatiebureau (eerste prikje) 30 juni jayden - controle kinderarts 05 juli maikel - Controle kinderarts 20 juli Lucas - Consultatiebureau (tweede prikje) 01 aug Rowan - Heupfoto's 23 aug Lucas - Kinderarts Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 6 Vlindertjes: Wennes 5+5 Happyliesje 4+3 Kwiepark 6+1 Iris2009 5+2 Lynnami 7+3 Supermom 9+5 Buddy's: Senna04 en Zomaar2010 Felicee en Momeera Sweetbel en Bloesem priscilla1987 en Ivje lovelyengeltje en miranda
@odess eigenlijk niets, want ik heb verlof... maar ik wil ze graag feliciteren, en evt adviseren voor een her, dus straks vergader ik mee, vvond cijferlijsten&feliciteren vd lln, woe diploma uitreiking... als ik me nog niet zo goed gevoeld had of M. het niet zo goed gedaan had, had ik me nergens mee bemoeit hoor!!! en natuurllijk de kans om m te showen... dus... tot later moet nu weg
@Elise: Hey ik heb helemaal gemist dat jij bevallen was. Van harte gefeliciteerd nog met Milou! @Felicee: Ik vind het ook heel raar dat je nu meer vocht bent gaan vasthouden. Ik hoop dat de huisarts iets voor je kan doen. Je mist nu al slaap genoeg lijkt me, hoeft niet ook nog wakker te liggen van zere handen. Als strippen echt heel erg risicovol zou zijn dan zouden ze het volgens mij ook niet doen, toch? @Mendie: Die bekkenklachten trekken helemaal door dat is bij mij ook. Bij mij begon het in mijn onderrug en bil. Soms trekt het door tot in mijn nek en inderdaad liezen en het zorgt ook voor spierpijn in de bovenbenen. Ik loop ook debiel inmiddels. En je mag niet waggelen want dan worden de klachten erger maar het lukt me niet meer zonder te waggelen. @Meta: Wow dat doet M al netjes zeg!! Zeg wat moet jij veel doen tijdens je verlof!! Maar is natuurlijk heel leuk en spannend lijkt me. Hopelijk zullen er veel leerlingen slagen. Debie gefeliciteerd met Niels! Wat een snelle bevalling! Gaat het goed met jullie allebei?? @Kibbeling: Ga maar lekker rustig bijkomen. Fijn dat de kraamhulp bevalt(!) laat haar jullie maar lekker verwennen. Hopelijk komt de bv snel op gang. Wat een schatje is je kleintje.. @Judith: Jeetje 2 weeen daar wordt je ook niet vrolijk van.. Krijg je alleen maar hoop dus voor niks. Nog even volhouden Judith. De baby kan niet al te lang meer op zich laten wachten. @Bloemetje: Hallo gezellig dat je nog even mee schrijft. Jij ook aan het wachten dus. We slepen elkaar er wel doorheen met zijn allen. @Odess: Nacht redelijk goed doorgekomen, alleen maar wat gepiekerd. Klinkt inderdaad als een aardig zware nacht, kun je vandaag overdag misschien nog een beetje bijslapen? @Felicee: Dat is leuk dat ze 2 dagen na jou bevallen is. Groeien de twee een beetje samen op. Nu nog hopen dat ze het met elkaar kunnen vinden straks. Hier nog geen baby jammer genoeg. Valt niet mee als je weet dat het elk moment kan gebeuren vind ik. Dan houd je er toch de hele tijd rekening mee. Dus ik ga maar proberen mezelf weer een beetje bezig te houden..
hier ook nog helemaal niks. ik vind dit koelere weer wel heerlijk hoor. is het tenminste nog een beetje goed vol te houden. ik moest anders kwart voor 2 naar de vk toe, maar heb vanmorgen ff gevraagd of dat ook verzet kon worden naar vanmorgen. want vanmiddag tussen half 2 en half 5 komen ze om mijn voorruit van de auto te maken. gelukkig kon het naar vanmorgen verplaatst worden. dus moet er kwart over 12 zijn. en mn vriend kon gelukkig er in zn pauze ook even bij zijn. dus ga nu ff tandenpoetsen en dan die kan maar vast op. xxx
Hoi allemaal!! Debie gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Niels!!! Wow dat is ineens snel gegaan zeg, ben benieuwd naar je verhaal. Als je wilt dat Niels op het lijstje komt moet je het even zeggen, dan zet ik hem er bij. Heerlijk gaan genieten nu van jullie mannetje. @Kibbeling: Wow jouw mannetje gaat gelijk doorslapen, hopelijk zet het door. Leuk even wat van jullie te horen. Ahh wat een heerlijk mannetje zeg! @Judith: Ik hoop voor je dat de strippoging morgen meer succes heeft, ik ga voor je duimen! @Bloemetje: Welkom en succes met de laatste loodjes! @Odess: Klinkt behoorlijk pittig, maar wat je zegt hij is pas twee weken, dus dat gaat allemaal goedkomen. Trek je het zelf een beetje? @Felicee: Wat leuk dat je vriendin ook bevallen en twee dagen verschil, geweldig! @Meta: Succes, vind het knap dat je nu al weer gaat vergaderen. @Hier: IK ben mijn stem kwijt, er komt dus echt geen geluid meer uit En dat is best lastig met twee kleuters en een baby Heeft iemand hier tips om er voor te zorgen dat mijn stem weer terug komt? Nou verder ben ik weinig van plan vandaag. Fijne dag allemaal!