Juni mama's 2011 deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meta, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Dank je moet er van blozen....Ik wil ook zo graag dat hij het beste krijgt.. maar denk dat ik het bijna ga opgeven.... Ik kan het niet meer... HIj word steeds onrustiger aan de borst drinkt steeds te weinig en moet steeds meer bijvoeden..
    Maandag zou lactactiekundige komen maar denk da tik het afblaas....
    En overga naar prematuurvoeding...

2. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    ik begrijp je echt helemaal.ik vind nog dat je het lang hebt vol gehouden. Ik had hier ook dat stijn niet goed aanlegde en dat gaf bij hem stress wat weer bij mij stress gaf. We moesten ook kolven en dan middels een spuitje aan hem geven en dan nog bijvoeden.
    had het toevallig vandaag over je met onze kraamhulp, en dan met name dat ik echt bewondering voor je heb dat je het al zolang volhoudt.
    Maar ik geef je echt als raad om je gevoel te volgen. Ik heb dat ook gedaan en voelde me daarna een stuk beter.
    Sterkte met het nemen van je beslissing al denk ik dat je diep van binnen de beslisisng al genomen hebt.

kiwi ik heb mn verhaal nog niet geplaatst. ik heb hem net geschreven en ga hem zo plaatsen.

3. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Voor de meiden die geen bevallingsverhaal willen lezen doorscrollen naar beneden!!

Op 14 juni 2011 om 5.05 in de ochtend ging ik naar het toiilet en voelde/hoorde ik knak in mijn buik. Vrijwel direct hierna kreeg ik weeën, ik dacht nog dat dit een voor wee was en ben weer terug naar bed gegaan. Na nog geen 10 minuten besefte ik dat de weeën door gingen zetten en ben ik weer uit bed gegaan. Ik ben op de bank gaan zitten met de laptop aan, na ongeveer een uurtje heb ik manlief wakker gemaakt en gezegd dat de kleine vandaag echt ging komen. Hij vroeg alleen hoezo en ik gaf aan dat ik vol in de weeën zat en in de douche ging. Ik heb ruim 3 kwartier onder de douche gezeten om mijn rugweeën op te vangen. Om 6.45 uur heb ik manlief de vk laten bellen en laten doorgeven dat ik vol in de weeën zat. Rond 7.30 uur kwam de vk bij ons thuis. Rond 8.15 uur heeft de vk gekeken hoeveel cm ontsluiting ik al had aangezien de weeën erg snel op elkaar volgde. Ik bleek al 5cm ontsluiting te hebben. Ze hebben geprobeerd om mijn vliezen te breken, dit ging niet helemaal. Waarschijnlijk waren deze om 5 uur al gebroken. Ik mocht samen met manlief naar het ziekenhuis en zou daar de vk weer zien. Rond 9.00 uur waren we in het ziekenhuis en mocht ik naar de verloskamer. Ik had een badkamer waar ik onder de douche kon om mijn rugweeën op te vangen. Ik zat volledig in mezelf gekeerd en kon de weeën goed opvangen. Na ongeveer 3 kwartier ben ik naar de verloskamer terug gegaan en bleek dat de kleine in het vruchtwater had gepoept. Hierdoor kreeg ik een band om, om de hartslag van de kleine in de gaten te houden. Mijn rugweeën werden steeds heftiger en de vk heeft ze mijn onderrug nog gemasseerd omdat de weeën elkaar in razend tempo opvolgde.
    De vk wilde om 11 uur nog op huisvisite gaan bij andere en ik gaf aan dat ik het gevoel had dat ik moest persen. Bij controle bleek dat ik al 9cm ontsluiting had, hierop gaf de vk (en stagiaire) aan dat ze bleven en dat we de bevalling in gingen zetten. Als ik een perswee voelde moest ik mee gaan persen. Al snel bleek tijdens de 1e perswee dat de hartslag van de kleine omlaag ging en niet meer omhoog ging. De gynaecoloog werd erbij gehaald en er werd besloten om mij en de kleine te helpen door middel van de vacuümpomp. Ik kreeg een verdoving en de vacuümpomp werd bij mij naar binnen gebracht. Ik mocht met een goede perswee mee persen en toen ik geen wee meer voelde hing de pomp nog half binnen. Dit gaf mij veel pijn en ik heb ook gezegd dat ik niet meer wilde. Iedereen om het bed heen zei kom op je moet nog 1 goede perswee en de kleine is er. Nadat ik mezelf had terug gevonden kwam er een goede perswee en na 3x persen (11.47 uur) was Stijn geboren! De totale uitdrijving heeft 28 minuten geduurd.
    Na de bevalling kreeg ik een injectie om de placenta los te krijgen, dit had echter geen resultaat en ik kreeg een 2e injectie. De gynaecoloog stond aan het voeteneind van mijn bed en heeft per ongeluk te hard aan de navelstreng getrokken en deze kwam dus los van de placenta (dit hoorde ik later pas). Hierop werd besloten dat ik met spoed naar de OK moest. Ik ben nog zelf van het ene bed op het andere bed geklommen en kon nog net manlief gedag zeggen. Beneden bij de voorbereiding op de OK kreeg ik te horen dat ik ingeknipt was en dat ze dat gelijk gingen hechten.
    Na de operatie kwam ik terug op zaal en kon ik eindelijk gaan genieten van mijn kleine man! Toen heb ik hem goed kunnen bekijken en hoorde ik hoe groot en zwaar hij was.
    Ik hoorde van de verpleegster dat ik ongeveer 2 liter bloed had verloren, en ik liep al snel zelf weer naar het toilet toe!!
    Na de bevalling hoorde ik van de vk wat er allemaal gebeurd was en wat er allemaal langs mij heen is gegaan tijdens de bevalling. Gelukkig heb ik het allemaal wel als goed ervaren. Ik ben dan ook open minded de bevalling ingegaan en denk dat ook heel goed geweest is.

4. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    avond meiden,

@ elise zo jij slaap dus weinig ja als ze zo vaak komt!!hmzz als ik de politie bel volgende week komen ze niet:)

@ momeera ja idd erg overbezorgd kan ik niet zo goed tegen:p
    en hoop dat de krampjes toch door ga zetten voor jou hoor!!

@ kiwi ja echt hoor ik vind niet erg om shoarma te eten maar elke week nee dankje nu wil die morgen friet eten hebben we gister ook al op nou ik eet dan nog liever een tosti:)en dat feestje nou ben benieuwd ik denk volgende week.ik hoop dat het inbakeren helpt voor je kleine meid!!is voor jullie ook wel zo prettig he

@ kibbeling ja ik ga maandag even afspraak maken voor 7 juli moet dan ook op nacontrole bij de gyn en zitten in zelfde gebouw in het ziekenhuis.

ah hielprikje hier was dat ook geen kreet gelaten.mijn vriend is zelfde als jou vind het ook moeilijk als de kleine man huil.wel mooi dat geel zien minder is.ennuh lekker is dat he als die in de nacht zelf komt:D

@ lan wij hadden dat ook dat jayden zo slecht dronk was echt erg gewoon. jayden dronk ook zijn flessen tot de 50cc leeg soms wel eens maar 20cc lag ook aan de flesjes maar hij kon niet meer aan.nu mag die 100 cc drinken.en drink ook maar vaak tot de 60cc 70 cc leeg.maar meid maak je echt niet druk hoor.jij heb ook maar een klein mannetje he net als mij en die kan niet alles aan die van ons zit ook vaak zat vol tot de 70cc a 80cc.meid ik geef je even een dikke vette knuffel want ik weet hoe jij je voel.

@ hier jayden heb zijn voedingen gehad maar is nog wakker;)morgen vaderdag en dan show ik even wat ik voor de kids heb gekocht dat ze aan de vader kunnen geven:Dslaap lekker alvast allemaal!!

5. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Kibbeling
    Niks de 3 weken ik moet en zal eerder!! :D
    Maar de knuffel is ontvangen!!
    Goed bevallingsverhaal: wel vrij heftig maar jij hebt je er heel goed doorheen geslagen zeg!! Thumbs up!!

Momeer
    Nou, ben benieuwd!!

Hier
    Ook wel krampen en n hoop steken, maar totaal geen regelmaat in de krampen. Wel krampen die helemaal onderin mn buik zitten. Dus echt ter hoogte van je schaambot en dan in de breedte zeg maar! Ontsluitingskrampen!? Anyone!?
    Ach we slapen weer een nachtje door, of niet!

Even heel kort zonder veel reacties omdat dat op de iphone toch lastiger is! Dames lekker bevallen of voedze of welterusten!!

6. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Best een heftig verhaal Kibbeling. Gelukkig is het jezelf mee gevallen.

Odess, hopelijk houdt je borst het goed. Ik ben ook gevoelig voor bo. Idd leegkolven en heel goed in de gaten housen. Maar dat doe je al!

Nog even meiden en we hebben allemaal onze baby's! Ik zelf heb keelontsteking niet echt het meest ideale om mee te bevallen!

Lan, je hebt er echt alles aan gedaan meid! Je kleine is vast heel trots op zijn mama.

Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik af en toe in breek ;) lees alles mee, maar verveelde me zo. Zit al vanaf 6 uur met dochter beneden. Ga maar eens een vaderdag ontbijtje maken.

7. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @Judith Proficiat met jullie zoontje Roan!!! dat is ook snel gegaan zeg! Wat fijn. Geniet ervan!

Hier is het de laatste tij weer heel erg druk dus ff geen tijd om overal op te reageren. Heb wel alles bijgelezen. Gisteren babyshower voor mijn zusje georganiseerd. Ze vond het gelukkig helemaal fantastisch en was helemaal verrast. Missie geslaagd :).

8. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @lan, goede beslissing meid, je hebt echt je best gedaan en kunt trots zijn op jezelf. Hoop dat je snel weer opknapt en echt kunt gaan genieten. Knuf

9. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @mendie, ik herken t. Ik heb al een half jaar geen pc meer dus moet altijd alles met iPhone doen. Best lastig.

10. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @kibbeling, wat knap en fijn dat je het als zo goed hebt ervaren. Klinkt toch best wel heftig namelijk.

11. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    goede morgen meiden!!

@ kibbeling jeetje wat een verhaal!!

@ mendie hoop dat het begin in die krampen kreeg ik ook op de dag van de bevalling:D

@ dreumesmama zo jij was vroeg op:D

@ supermom mooi dat de babyshower geslaagd was!!nu bij jou ook nog:p

@ hier tjonge heb ik de kleintje helemaal opgedofd zeg papa ik wil nog even slapen wat hebben die mannen het toch goed he;)

12. sandra

sandra Fanatiek lid

Goedemorgen allemaal!

@Kibbeling: Klinkt als een vrij pittige bevalling, wel met een hele mooie afloop, je kleine mannetje.

@Dreumesmama: Gezellig toch dat je af en toe meekletst, hoe meer (aanstaande) mama's hoe gezelliger!

Hier net papa verwent Thomas en Jasper hadden zo'n lief gedichtje. Nu naar de opa's. Eerst Marvin zijn vader. En vanmiddag naar mijn vader, we gaan met mijn ouders lunchen op schiphol (vliegtuigen kijken)

13. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Sandra, ah wat sneu voor Lucas zeg. Zit hij nog steeds zo vol?

Mendie, fijn als je met de rolstoel naar buiten kan! Binnenzitten gaat op een gegeven moment echt op je zenuwen werken hè?! Ik kan me voorstellen dat je er echt heel erg zat van bent, nog heel eventjes meid!

Momeera, dat klinkt toch wel als een begin, die krampen! Spannend hoor. Je man is eigenwijs? Hopelijk voor hem houdt hij het vol! Bah, weer aan het hoesten? Hoop voor je dat het snel over is!

Kiwi, Naomi was/is ook een buikslaper, dat was de enige manier voor haar om (vooral 's nachts) in slaap te vallen. Ik vond het in het begin ook vreselijk eng maar wij hebben ook een aerosleep en uiteindelijk heb ik haar toch maar op haar buik gelegd. Nog steeds gaat ze altijd op haar buik liggen als ze gaat slapen of als ze moe is.

Senna, wat fijn dat het zo goed gaat! De tijd gaat inderdaad snel joh!

Odess, gelukkig dat je de borstontsteking net voor was! Ach wat sneu voor de kleine meid. Behalve paracetamol geven zou ik niet weten wat je er verder mee kunt doen joh!

Priscilla, wat vervelend dat jullie ruzie hebben gehad! Hij is waarschijnlijk erg bezorgd maar ik kan me voorstellen dat jij graag boodschappen had willen doen.

Elise, zwaar dat Milou nog zo vaak komt. Hopelijk snel wat meer slaap!

Kibbeling, wat fijn dat het zo goed gaat joh! Echt genieten is het dan hè?! Mijn man vindt het ook moeilijk hoor,als ze huilt. Hij verzuchtte van de week al dat hij Naomi veel beter begrijpt, haha. Ah wat lief dat je nog bent gaan kijken bij het kaartje!
    Wat heftig joh, hoe het allemaal gegaan is met de bevalling! Gelukkig kijk je er zelf positief op terug. Welke vk had je? Linda? (omdat die steeds een stagiaire bij zich had)

Lan, wat moeilijk meid. Je wilt het zo graag maar het lukt niet. Sterkte met het nemen van een beslissing. Weet dat jij er alles aan hebt gedaan en dat je een liefdevolle moeder bent!

Super, fijn dat de babyshower zo geslaagd was!

Vanmorgen heeft papa hier een prachtige zelfgeknutselde kikker van Naomi gehad en een aantal boeken van een serie die hij spaart. Die boeken worden niet meer verkocht dus ik ben op Marktplaats gaan zoeken. Hij was helemaal blij ermee, leuk!
    Nu zelf op marktplaats op zoek naar een buggyboard. Alleen de maxi van Lascal past op onze wagen (een Mutsy Slider) dus moet even heel gericht zoeken.
    Hadassa ligt lekker tegen mij aan, ze had even 'mamahonger' (mooie uitdrukking is dat) geloof ik. Straks naar m'n schoonouders. Bijzonder weinig zin in maar het is niet anders. Fijne dag allemaal!

14. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!! Kwam even snel kijken of MendieC al bevallen was, omdat ik niet zoveel van je gelezen heb gisteren, dacht ik die is vast al bezig!!!! ;) ... toch nog even geduld? Sterkte!

Toch even klein berichtje, ik moest weer zo lachen vanochtend...

Kids hebben leuke dingen geknutseld, dus ik zeg vanmorgen 'nou heb ik niets geknutseld voor papa' waarop mn zoontje zegt: 'ja hoor mam, jij hebt M. geknutseld' ... LOL... ik antwoord: maar dat heeft papa ook gedaan, dochtertje: 'nee hoor mam, die heeft alleen maar de navelstreng doorgeknipt... LOL LOL:D:D:D:D:D

tot later! ff beeb wassen we gaan naar o&o

15. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ Odess, is je dochter al weer wat aan de betere hand?

@ kiwi, gelukkig help het inbakeren. Hier geen ervaring met buikslapen.

@ Kibbeling, klinkt goed hoe het gaat bij jullie. Pittig dat het persen zo snel en met pomp moest en daarna nog naar de ok.

@ dreumesmama, natuurlijk mag je hier meekletsen, gezellig!

@ Sandra, ik ben afgelopen week met zoontje naar Schiphol geweest vliegtuigen kijken en lunchen. Bij het eetcafe bij het panorama terras verkopen ze voor kinderen pannenkoeken met een vliegtuig van poedersuiker erop. Viel hier erg in de smaak.

@ hier, goed slapen lijkt een beetje over te zijn helaas, is moeilijk om nog voor langer dan 30 min een goede houding te vinden. Heeft ook echt zijn weerslag op hoe ik me overdag voel. Ben humeuriger en veel meer harde buiken ineens. Nu weet ik ook weer waarom iedereen altijd zegt succes met de laatste loodjes ;).

16. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ff onze kanjer, morgen tijd om te lezen

17. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Wat leuk dat je voor mij komt kijken!
    Maaarrrrr NOPPES hier!

Gisteren middag en avond dus wel paar krampen onderin buik maar daar bleef het bij..
    Ach er gebeurd iig IETS.........
    Hoe lang gaat dat iets duren!?

Verder
    Vandaag iig even met de rolstoel naar buiten al is het maar een wandeling, moet ik zeker zo'n kleedje over mn schoot leggen! :D

Mijn man denkt dat ik vannacht beval, weet niet waarom hij dat denkt, maar ik heb nog nooit een voorspelling van hem gehoord, dus weet ook niet of deze intuitie klopt ;)

Ik kom later even verder reageren hoor!
    Moet nu weer lui doen....

18. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ Debie, leuk ventje met een mooie gezonde kleur.

19. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Debie
    Ah gos Debie wat een lieffie!
    Stom, het lijkt voor mij ZO ver weg als ik zo'n babyfoto zie terwijl het zo dichtbij is...!
    ZUCHT

Bloesem
    Slapen is hier ook niet geweldig!!
    Al zitten er wel goede nachten tussen..
    Ik ben eigenlijk nooit zo gewezen op die laatste loodjes...!
    Nou ja, ik ben me er nooit zo bewust van geweest.. Heb mn zus ook een hoop horen klagen aan het einde.
    Maarja nu maak ik het zelf mee!
    Ik heb wel de kapsones om te bedenken dat een evt volgende zwsch vast niet zo zwaar zal zijn! ;)

Meta
    Heerlijk van dat kindergebrabbel! Er zitten echt goeie grappen tussen! :D
    Ik weet niet meer wie die hier vertelde; dat jongetjes piemels hebben en meisjes oorbellen! Die was ook briljant

Marry
    Ja vandaag eens bedenken waar we in/met de rolstoel heen kunnen gaan! ;)
    Want ik zit nog ouderwetsch in huispak!!
    Ik was gisteren ook nog op pad om rolstoel op te halen en daarna afzwemmen neefje kijken. Had mn bekkenband omgedaan maar terug in de auto gewoon weer tranen door de pijn (het zat zijn ervan!).
    Toch nog plezier bij je schoonouders!

BV/FV
    Nu ik zoveel gehannes aan mn lijf heb ga ik soms wel nadenken over borstvoeding. Ik heb geen zin meer in dingen die zo moeilijk gaan en die me 'verdrietig' maken. Nu ga ik gewoon lekker bv proberen, maar soms denk ik nu al; fv is wel lekker makkelijk! Niks geen gekolf en geklooi.
    Maar proberen doe ik het wel; het moet echter wel een beetje van harte gaan!

Momeer
    Alles rustig weer met de krampen??

Pris
    T heeft verder niet doorgezet, maar toch weer een stap dichterbij mn dochter!(??)

Pff nu moet ik douchen en aankleden en alles.. Dat vind ik gewoon echt een zware klus...!! Stom he...

20. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    Hier nog niks hoor.
    Weg zijn de krampen weer.
    Hopelijk hebben ze wel geholpen en is er wel wat gebeurd. Maar voorlopig is het nog even afwachten.

Ben wel moe zeg, weinig geslapen gisterennacht en gisteren overdag door al die krampen.

Deel Deze Pagina