Juni mama's 2011 deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meta, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Oh my goodness, je hebt het over je verhoogde bed en ik denk aan het feit dat ik nog niet aan de klossen gedacht heb! Morgen maar eens halen bij de thuiszorgwinkel. Trusten, Meta!

2. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Ik douche normaal ook in de ochtend (anders zit mn haar zo geweldig de andere dag) maar ik heb het 's avonds getest dus dat raad ik je wel aan!!

3. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa, die!!!:p:p:p

Ik heb ook helemaal geen nare gevoelens over beide bevallingen hoor! Idd wat je schrijft, maak niet uit wat ze doen... Ik heb me helemaal overgegeven en ging er helemaal in mee... geen enkel trauma ofzo... hoop dat ik me nu ook lekker kan laten meedrijven op m'n endorfine...

Mijn kerel zit met 4 andere kerels in de garage: dinsdag clubavond :cool: vespa's & bier ...Mijne doet niet aan voetbal: zowel kijken als zelf doen boeit 'm niet ...

Dit berichie stond nog in mn worddocument... zp gaf even een foutmelding....

Ow jee Kiwi, niet vannacht bevallen hoor anders weigert je VK dienst LOL!!!!:D:D:D

Nu ga ik echt pitten DOEWIE!!!

4. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    @Meta: Doe jij mijn bevalling? Doe ik jouw tandartsbezoeken wel. :D

@Zomaar: Oei spannend ik wil wel een pb, miss ongeduld ben ik ;)

@Odess: Ik weet niet of een konijnenhok nou zo’n goed idee is voor die kleine. Heb je wel eens aan een box gedacht? ;):D (flauwe grap)

@Sandra: Dat is wel heel goed nieuws. Wat gaat hij snel vooruit zeg! Toch snap ik je zorgen ook wel en dat hoort ook wel bij de zwangerschap en de kraamtijd. En zeker nu je dit hebt meegemaakt is de angst heel begrijpelijk. Het zou wel heel lollig zijn als ik zou zeggen dat angst niet helpt, dus dat doe ik maar niet. Sterkte ermee in ieder geval. We hopen gewoon op een goede afloop, Lucas doet daar in ieder geval alles aan.

@Lan: Bah meid het zit niet mee. Nog wel even doorvechten hoor! En soms natuurlijk ook even goed huilen, lucht misschien wat op.

Ok nu beginnen jullie me echt te irriteren met al dat op geruim. Ik kan helemaal niks opruimen nu boehoooeeee. :( ;)

@Felicee: Wat grappig jullie kleine heeft besloten zijn geslacht niet bloot te geven. Die van ons laat het iedere keer zien haha. (dat belooft nog wat voor later)

@Judith: Lekker zeg je verlof is gestart! Geniet ervan. Raar die blauwe plekken, laat je nog even weten wat de dokter ervan heeft gezegd?

@felicee: hihi weer wat geleerd. Stom maar met 1 zo’n plaatje wordt het allemaal wel gelijk een stuk duidelijker.

@Supermom: Ik heb zelf geen last gehad van restless legs maar wel gehoord dat het veel voorkomt in zwangerschappen. Lijkt me erg vervelend. Misschien even googlen voor wat tips?

@Meta: Dat lijkt me zo raar als je geen persweeen hebt en dus niet weet wat je moet doen eigenlijk. Nooit gedacht dat ik dit ooit nog zou zeggen maar persweeen zijn toch wel ergens goed voor.

@Kiwi: Arme Kaj. Maar dat hoesten kan soms ook zorgen dat je gaat overgeven, zeker als het maar aan de gang blijft. Wel fijn dat je hem zo verzorgd hebt, ik kan me idd van vroeger ook nog herinneren hoe fijn dat was.
    Prachtige kamer, ik wist gewoon dat het een mooie kamer zou worden, jij hebt smaak. :cool:

@Felicee: Hihi wat apart dat je dochtertje dat doet. Zou best kunnen dat ze graag zonder luier wil en dat ze het daarom doet. Weet ze zelf dat ze het doet of doet ze het in haar slaap?

@Kiwi: Ik weet niet hoe lang je al bezig bent met zindelijkheidstraining. Ik heb bij Ameera heel erg luchtig erover gedaan. Als ze op het potje was geweest vond ik dat knap maar verder niet te groot gemaakt. Uiteindelijk was ze bijna plotseling zindelijk en ging ze zelfs al op de gewone wc. Het is echt mega snel gegaan. Ik probeer dus nu voor ’s nachts er ook niet teveel aandacht aan te besteden. Ik benoem het wel als haar luier droog is en dan zeg ik wat knap van je maar that’s it.
    Ik wist niet dat ze van rituals ook babydingen hadden. Moet ik daar ook maar eens gaan neuzen dan, heb het met zwitsal ook wel gehad.

@Felicee: Ja je weet wie het zegt toch? (v/d milkshake)

Zo weer aardig wat gereageerd. Je zou het misschien niet zeggen na bovenstaande reacties maar ben een beetje down. Komt denk ik omdat ‘ stomme ik’ weer te lang heeft doorgewerkt vandaag. En man was niet thuis dus kon thuis gelijk Ameera opvangen die moe was en dus stond in de ‘zeurmodus’. Dus ga nu maar maffen, morgen gelukkig lekker uitrusten, heb het nodig.
    Trusten allemaal

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je zou het idd niet zeggen, Momeera. Ik werd vrolijk van je boekwerk. Ga lekker pitten idd, soms is het gewoon goed als de dag voorbij is. Morgen weer met frisse moed weer op.

Ik ga ook mijn bedje in. Weltrusten allemaal!

6. sandra

sandra Fanatiek lid

Wat hebben jullie veel gekletst:$ Ik hou het nu even niet bij hoor, komt wel weer!

@Kiwi: Wat een leuk babykamertje!!

@Zindelijkheidstraining: Thomas was net twee en ik liet hem op het potje plassen en was meteen compleet zindelijk, 2 maanden later ook s'nachts. Nou dat is makkelijk dacht ik, nou ik heb het geweten met Jasper, die was pas zindelijk vlak voordat hij naar de kleuterschool ging, en ik heb werkelijk alles geprobeerd. Hij is nu s'nachts nog steeds niet zindelijk en overdag maakt hij er de laatste week ook een potje van, maar dat zal de situatie wel zijn;)

Verder vanavond heerlijk geknuffelt met mijn kleine mannetje, hij heeft 12 uur lang een neusbril gehad en het is supergoed gegaan, geen 1 dipje laten zien. Hopelijk mag hij morgen helemaal van de ademhalingsondersteuning af.
    Als dat het geval is mag hij ook in een normaal bedje.

Overmorgen is Thomas jarig, we hebben zijn kinderfeestje afgeblazen, die doen we over een paar weken. Maar zijn verjaardag gaat wel door, zie er best tegenop, gelukkig helpen mijn ouders en schoonouders.

7. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    meiden,
    slaap lekker allemaal ik ga hier ook weer eens kijken hoe we de nacht doorgaan komen. Alle laatste babykleertjes hangen aan de waslijn. Morgen denk ik maar eens strijken, de kleine kleertjes en de grote kleertjes!!

Slaap lekker
    Kusssssssss

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@all die op bed gaan
    Welterusten

Ik zal nog ff een film afkijken (Der Untergang!) en dan ook maar op bed!

9. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@sandra
    Fijn dat het met Lucas zo goed ging met zijn neusbrilletje
    En kan me voorstellen dat je het feestje hebt afgezegt, en alleen zijn verjaardag viert! Lief van je ouders/schoonouder dat ze je dan komen helpen, want het zal best druk worden denk ik met familie enz.

10. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Zoooo, anders kletsen jullie even zes pagina's vol in een avondje! :$
    Tjonge jonge, zo kom ik toch nooit naar bed?! :p

Allereerst even goed nieuws: de keuken is schoongemaakt, van onder naar boven en van links naar rechts!! Hoera!!!
    Haha, ik moest en ik zou het af krijgen, heb daarna nog even 'vrolijk' gestofzuigd, gedweild, met manlief een boekenkast in elkaar gezet voor op de logeerkamer en de was opgeruimd. Ik word soms echt niet goed van die nesteldrang, ben gewoon niet te stoppen! :D

*loopt even naar de koelkast voor wat lekkers tijdens het typen...*

Kibbeling, wat gaat de tijd dan opeens snel hè?! Nu alles hier zo'n beetje klaar begint te raken, vind ik het opeens ook heel erg dichtbij komen hoor!

Felicee, fijn dat de echo goed was maar balen dat de ligging nog niet helemaal is zoals het zou moeten zijn. Laten we inderdaad hopen dat het draaien gewoon tijdens de bevalling gebeurd. Wat gaan ze anders doen dan? Haha, lees nu je latere bericht. Ik zie je al kruipen door de woonkamer! Lol
    Fijn dat jij je grote poetsdingen klaar hebt!
    Pfoe, een bruiloft nog over twee weken? In de buurt? Wij moeten naar Drenthe (via Friesland om Naomi bij m'n ouders af te leveren) dus das best een end.
    Haha, dat klinkt precies als iets wat Naomi ook zou kunnen doen. Grappig al kan ik me voorstellen dat je liever hebt dat ze de luier in bed omhoudt!
    Whaha, lekkere humor heeft je man! :D

Priscilla, was de bloemkool net zo lekker als dat je van te voren had bedacht?

Judith, heerlijk verlof, geniet ervan!

Super, wat irritant van je benen! Ik herken het niet van mijzelf maar m'n moeder heeft er vaak last van. Moet erg vervelend zijn.

Meta, ooooh die chocolaatjes zijn zo lekker! Ik zat hier aan een plak oude kaas maar helaas...ook op...

Kiwi, ach wat ontzettend sneu voor Kaj. Ik hoop echt dat er vrijdag iets uit die onderzoeken komt en je er medicijnen ofzo voor kunt krijgen. Wat een mooi kamertje zeg!
    Ik ken die lijn van Rituals niet, klinkt lekker!

Zindelijkheid, Naomi plast regelmatig op de wc maar ook alleen als zij er zin in heeft. Meestal als ze onder de douche gaat 's avonds of als ze ziet dat één van ons gaat. Ik heb nu echt niet meer de energie om er meer mee te doen, ik wacht het gewoon maar even af. Lastig vind ik het wel, waar is ze aan toe en waar niet?

Momeera, ik hoop dat je heel lekker aan het slapen bent en morgen weer heerlijk bent uitgerust!!!

Sandra, wauw wat gaat het goed met Lucas! Fijn hoor! Ik kan me voorstellen dat je tegen de verjaardag opziet, fijn dat je hulp krijgt.

Ik heb vanmiddag zo gelachen: ik had Naomi op bed gelegd maar hoorde dat ze nog lag te kletsen. Geen probleem, valt vanzelf wel in slaap....dacht ik.....
    Na een half uur kwam manlief even thuis om iets op te halen en die hoor ik in de gang zeggen 'Ga je naar boven? Waar is mama?' Was die kleine smurf heel zachtjes uit haar bed gekomen en naar beneden geslopen! Ik steek m'n hoofd om de hoek van het trapgat (ze was ondertussen bijna beneden) en zeg, beetje streng, 'wat doe jij hier?' Daar schrok ze dus van, huilen dat ze deed! Ahhh, even lekker geknuffeld en daarna naar bed gebracht. Ik ben even naast haar gaan liggen en gewacht tot ze in slaap was. Zo lief!
    Drieënhalf uur later heeft manlief haar maar eens wakker gemaakt, ze had haar slaap dus wel nodig! :$;)

Ik duik zo ook m'n bed eens in, kan m'n ogen bijna niet meer openhouden.

11. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Even berichtje van hier heb erge buik krampen die komen en gaan we wachten nog af anders ga ik bellen ze komen niet om de vijf minuten maar komen wel telkens terug met harde buiken

12. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

hier al 2 uur wakker. slaap wel bij in ziekenhuis aangezien borduurwerk klaar is :)

zal zo gaan douche

zag een leuke kamer voorbij komen.

@ pris hoe is het afgelopen TIJD OM RUSTIGER AAN TE DOEN!!!!!!

@ hier 35 Weekjes joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

en nu douche half 8 ziekenhuis zijn blegh

13. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    @momeera: is goed, ik heb paradontitis, dat betekent elke 2 maanden gemarteld door een mondhygieniste die onder m’n tandvlees schoon gaat maken, ongeveer 1 uur per halve kaak (met verdoving weliswaar, maar die werkt meestal niet volledig..), nog 3 breukjes repareren… vooruitzicht voor mn kaak … wil je niet weten…. Ik beval voor je, heb je voorkeursdatum HIHI

Excuus voor mn opruimverhalen, heb ik nog nooit ervaren… jouw tijd komt nog wel …

Moest ook erg lachen over je opmerking geslacht laten zien dat belooft wat voor later… Herkenning ook in je opmerking 'zou het niet denken gezien mn opmerkingen maar ben down' ……heb ik ook wel een handje van, werkt wel, je boosheid/tranen komen er op een ander moment toch wel uit, maar is ook soort uitstelgedrag… grimlachen….Hoop dat je lekker geslapen hebt, niet zo rot voelen over jezelf hoor…’t is maar werk…

HAHAHA konijnenhoksuggestie voor de baby… hebben wel mee mensen ideeën over, zie de link van een kinderdagverblijf waar baby's buiten slapen http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRqVKOdGFhGq0pqXmC-EysSLRM_S0a-5GN5Yxx3PKb5FZSSWfVCuQ

@Sandra fijn dat het zo snel goed gaat! Kan me voorstellen dat je het kinderfeestje afgeblazen hebt, is voor Thomas te lastig om ook verjaardag niet te vieren. Hoop dat het je lukt alles uit handen te geven en toch van je grote man te genieten!!! Volgend jaar ook naar groep 3 zeker? O ze worden zo snel grooooot ….. Dochtertje in sept 6 en naar groep 3… tijd vliegt!

@marry *geeft schouderklopjes* goed gedaan die keuken!!!.....(en de rest!!!)

@priscilla: en hoe gaat het nu? idd rustiger aan doen hoor!

@zomaar goedemorgen! Gefeliciteerd met je 35 weken!

Vannacht om half 3 ook wakker, beeb was zooo druk, dacht dat ze er zelf uit wilde klimmen, zonder weeën, wow weer ‘es wat anders….Ben om 5 uur wel weer in slaap gevallen….
    Om half 9 afspraak bij de kapper, lekker verven en knippen… Vanmiddag dochtertje naar vakantieadresje brengen.. morgen gaat zoontje 2 nachtjes logeren…. Wordt even rustig in huize Meta… Heb er zin in (maar ga m’n schatjes ook wel missen!!!!) Donderdagavond op ziekenbezoek bij een heeeele goede vriendin van me, baarmoeder moet eruit, kinderwens nog niet in vervulling… zo erg voor haar….
    Daarna met man samen ergens gezellig eten en nachtje met z’n 2-tjes thuis….
    Fijne dag, kom vast v'vond nog langs om een paar uurtjes bij te lezen :D:D:D:D

14. Irissimon

pffffffff ik heb een klote dag vandaag. zie net overbuuv ook weg dus mooi kamer alleen weer. priveeeeeeeeee

maar ben kotsberoerd, en mega dizzy e net als of er een baksteen in me kop zit. heb kop thee met 3 zakjes suiker. als dat niet werkt komt het ergens anders door. zucht

gyn komt zo zo maar ffkes mee babbelen

15. Hester

Hester Niet meer actief

Wow! Ik ben één avondje weg en kan meteen een tig pagina's bijlezen en nu ben ik natuurlijk alles alweer vergeten.... sorry!

Zag wel mooie foto's van Kiwi's babykamertje, schattig hoor.

En Supermom: restless legs - ik kreeg de tip om voordat je naar bed gaat nog goed actief te zijn met je benen voor de doorbloeding. Dus niet van een uur op de bank meteen je bed in schuiven. Vervelend hoor, ik heb het ook wel eens maar niet zo erg.

Zindelijkheid: onze zoon was helemaal niet onder de indruk van een vieze luier / natte broek enz dus ik dacht: dat gaat eeuwen duren! Bovendien vond ik zelf die luiers wel lekker makkelijk. Ik heb nogal smetvrees en zag overal op openbare wc's zitten met zo'n kleintje niet echt zitten :) :)
    Maar ineens -hij was 2,5 jaar- wilde hij zelf en was het zo gedaan! En ook in één keer tegelijk dag én nacht droog.

(Dus tja, nu moeten we wel elke keer als we ergens zijn op een openbare wc met hem gaan, maar ik neem altijd van die billendoekjes mee om ff de wcbril schoon te maken ;))

Vandaag komen mijn zusje en schoonzusje en gaan we samen winkelen: zin in! Dus ik ga nu nog gauw even stofzuigen + dweilen, is het lekker fris als ze hier over een uurtje zijn.

16. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Zomaar, hopelijk voel je je snel beter!

Pris, hoe is het nu meis?

Meta, oe lekker! Wij gaan vrijdag ook 3 nachtjes weg, naar de andere kant van Nederland :) Heerlijk nog even met zn drietjes de hort op!

Mom, je werk is maar je werk meis :) Ik kwam er ook op een gegeven moment achter dat overwerken geen optie meer was, goed aan jezelf denken he! Ennuh, het is zo'n konijnenren en er zijn zat foto's van mij in zo'n hok vroeger haha :D

Marry, Naomi kan dus al veilig op de trap lopen, dat is wel fijn dan ;) Wat lief dat ze vervolgens 3,5 uur slaapt, dat is echt lang :) Hoe oud is Naomi?

Hier om 10 uur babykijken, zin in :) Verder geen bijzondere dingen vandaag! Ik heb trouwens het idee dat mijn buik een spurt maakt nu ineens! Er zit echt ineens een punt op :$

17. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hester veel plezier met shoppen vandaag :)

18. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Kiwi, leuke foto's! Klossen vergeten, ga ik ook even opschrijven. Vind die dingen zon onzin!

Felicee, haha, die opmerking! Kan die van mij ook zo maken..

Hester, shopse!

Odess, veel plezier bij de echo.

Pris, hoe is het nu?

Zomaar, hoop dat de suiker helpt.. Sterkte.

Kreeg net voor het eerst een trap die pijn deed! Helemaal verbaasd..

19. Irissimon

klossen komen bij ons niet onder het bed. ten eerste wil het niet. ivm boxspring die bestaat uit 2 onderdelen, en 1 groot zwaar matra als gevolg dat de achter schot kapot gaat.

en lig toch in ziekenhuis dus die moeite ga ik niet doen en heb ook geen 1 persoons bed.

toen ik vrouw van de kraamhulp kreeg al doorgegeven...

zo ik ga slapen straks nog bloed prikken weer hoe de trombose dingen ervoor staan, sla je me dood, maar zolang goed is vind ik prima hahah

en vanmiddag naar de anesthesis. soms hier nog drukker dan thuis zeg.. en maar aftellen hahaha

20. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @Felicee, ja dat klopt zwangerschapsverlof wordt inderdaad geregistreerd als ziek. Je zot momenteel ook in de ziektewet, al merk je daar meestal niets van omdat je baas meestal je ziektewet uitkering krijgt om je salaris te compenseren. Sommige krijgen geen salaris meer van hun baas maar uitkering via UWV rechtstreeks. Klopt dus allemaal als een bus ;).

Echt wel grappig hoor van je man! Hahaha

@pris hoe is het met je!?

@Hester bedankt voor je tip, gaat dat ook maar eens proberen, daarna warm koud douche. Dan moet ik toch kunnen slapen vannacht!

Deel Deze Pagina