Juni mama's 2011 deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meta, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @Felicee, ik denk dat je dat niet zelf hoeft te doen hoor. Je verlof moet door de werkgever doorgegeven worden aan UWV dus ik ga ervan uit dat dat ook voor wijzigingen geldt. Mij lijkt het echter overbodig om door te geven, ik zou denken dat het UWV dat zelf al moet weten omdat zij ook je ziektewet uitkering betalen en dus moeten weten dat je verplicht 6 weken van te voren stopt. Maar ik denk dat je daarvoor het beste even zelf met UWV kan bellen. Schijnbaar heeft je werkgever er geen trek in, dus ik zou even zelf bellen, weet je meteen hoe het zit. Zwangerschapsverlof valt trouwens onder wazo uitkering, niet onder ziektewet zoals ik eerder zei. Ik weet niet of ze nu je ziektewet uitkering gaan omzetten in wazo, maar toch moet het volgens mij in adp wel als ziek ingevuld worden sowieso. Bij ons systeem is dat in ieder geval wel zo. Ik ben zelfs volgend jaar mijn ziekteafhankelijke verlofdagen (15!!) kwijt omdat ik zwanger ben. Die krijg je alleen als je een heel jaar niet ziek bent. Nou ja, ik heb er toch genoeg dus het maakt me niet uit. Maar het is wel vreemd want je bent eigenlijk niet echt ziek hè.

2. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Pris, was dus eventjes spannend vannacht. Doe je wel rustig aan dan met al dat strijken?!

Zomaar, eet nou maar gewoon wat, eigenwijsje!

Sandra, wat een goed nieuws. Ik zou het ook wel fijn vinden dat hij nog onder controle van de kinderarts blijft. Ik ga voor jullie duimen dat hij met moederdag naar huis mag, dat verdienen jullie wel na alle schrik!

Odess, fijn dat de echo goed was. Konden ze het geslacht niet bevestigen?? Wordt nog even spannend dan haha.

Lovely, fijn toch, is Amber met moederdag lekker thuis. Balen dat de kabel in jullie tuin ligt, denk dat je er niet aan ontkomt dat ze gaan graven in je tuin, moet toch gemaakt worden. Lief dat jullie de planten mochten uitgraven.

Mom, ga maar lekker uitrusten dan! Neem je je wasmand toch mee naar de bank, kan je je was zittend opvouwen. Zo doe ik het ook steeds vaker, staan wordt toch iets zwaarder!

Senna, lekker he, je lijstje afwerken! Ik heb ook een lijstje, maar een paar dingen doe ik pas na het weekend. (deuren afnemen, trap afnemen etc.) We vieren zaterdag onze verjaardag, en ik denk dat het dan toch weer vies wordt haha. Dus dat blijft even staan. De rest wordt ook afgewerkt haha.

Ziekmelden: Ik moest me vrijdag ziekmelden bij het dienstencentrum van mn werk. Vond dat ook zo vreemd! Stond ook echt in de brief, of ik op die en die dag even wilde bellen om me ziek te melden, dan zou mn verlof ingaan. Najaaa.... Alsof zwanger zijn ee ziekte is!

Hier dus weer bezig met het huishouden. Verzin steeds meer klusjes haha.

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier goed nieuws!
    Beeb is gedraaid. Ik dacht het al te voelen, omdat ik gisteren opeens veel meer lucht had! Helemaal blij dus.
    En wel onrustige benen met rode bultjes en blauwe plekken, maar volgens de ha niets om zorgen over te maken. Kwam door de druk op de aders ivm meer bloed en sneller stromen.
    Ben helemaal blij! :)

Sandra goed nieuws zeg! Wat een kanjer die Lucas.

Pris,..gelukkig nog geen baby. Nog even wachten hoor. Maar opzich mag je bijna toch? Succes iig met de voorweeen,...klinkt pijnlijk.

Odess,..fijn de goede echo!

Senna,..succes met je lijstje!

4. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @odess wat super dat alles volgens het boekje verloopt!! Nu maar hopen dat het geslacht toch echt juist is ;). haha dat zou wat zijn.

5. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

@ sandra das idd goed nieuws zeg. nog een paar daagies en allemaal lekker thuis.

@ odess goed dat alles goed is en balen van het geslacht nou ja word een surprise :)

@ lovely idd wie legt zo'n kabel nou door de tuin. ow leuk een bakfiets. erg handig straks.

zo ik ben weer wakker en ben de rest vergeten. ben er niet helemaal bij.

baal dat de afspraak niet verzet kan worden naar morgen. nog kwartier dan waggelen we maar heen :)

ben net 45 minuten wakker weer...... en kan wel weer slapen bah.

6. Irissimon

@ judith dus beeb niet meer in stuit???????
    ow ja ik zie ook echt goed de aders door de benen lopen. vooral vanaf de knie naar boven. maar nog geen jeuk. alleen me buik als ik weer eens groei.
    en heb regelamtig blauwe boven benen omdat ik alleen op de zijen kan slapen en soms te lang aan de ene kant lig..

heerlijk vaag zwanger zijn hahaha....

verder iedereen succes met de laatste loodjes, ben benieuwd of er mensen sandra en mij nog voor gaan :):)

7. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    nee geen bakfiets maar zo'n kar voor achter de fiets.
    een bakfiets is voor ons niet te betalen.

voel me hier nu een beetje k*t.
    beetje down

8. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    daarom heb ik waarschijnlijk ook steeds mega harde buiken pffff

9. sandra

sandra Fanatiek lid

@Judith: Wat fijn dat hij gedraait is!!

Over stuit gesproken, ons mannetje lag bij de geboorte trouwens ook stuit. Terwijl die al weken goed lag. Dus het was ws. toch een keizersnee geworden;)

@Kinderarts: Ik vind het zeker prettig dat hij daar onder controlle blijft!

10. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Ha meiden!
    Ik ben even compleet ingestort, zo moe!
    Net m'n nieuwe paspoort gehaald en wat boodschapjes gedaan en nu ga ik even met de voetjes omhoog. Die badkamer moet maar even wachten, trek het niet nu.

Priscilla, gelukkig dat het loos alarm was, wel erg spannend dat hij er al helemaal klaar voor is!

Odess, met de trap op en neer gaan was ze vrij snel ja. We hebben heel lang traphekjes gehad hoor maar sinds een paar maanden niet meer.
    Fijn dat de echo goed was!

Senna, succes met het afwerken van je lijstje!

Ik stond vanmorgen even op de weegschaal en ik val af op het moment! Ik ben nu in totaal 13 kilo aangekomen, vrij netjes vind ik zelf (zeker omdat in het begin leek dat ik ruim over de 20 heen zou gaan).

11. Irissimon

AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH ik weet de tijd ook ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

beetje hyper nu, voel me ook weer redelijk goed pffffffffffffffffffffffff.... ff buiten geweest voor frisse neus poe poe poe zeg....

12. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wauw wat gaat Lucas super vooruit zeg!! Hopelijk drinkt hij alles uit de fles zodat hij de sonde niet meer nodig heeft
    En dat hij snel meer naar huis kan!

13. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ja dat is echt lekker :D
    Dat zou ik dan ook niet doen, kan je beter na de verjaardag doen ;)

Jij ook veel succes met het huishouden :D

14. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wat goed nieuws!! Fijn dat hij gedraaid is!
    Die onrustige benen heb ik geen last van, al lijkt me het wel heel erg vervelend...

15. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Marry, misschien volg je me nog als de badkamer klaar is, of heb je nog weer klussen?

@Priscilla, gelukkig maar…nou maar weer wachten dus. Die voorweeën kunnen jammer genoeg zo pijnlijk zijn en lang duren voordat de bevalling begint.

@Zomaar, blijf je nu in het ziekenhuis tot de keizersnede? En hoelang moeten jullie daarna nog blijven? Sandra voorgaan gaat niet meer lukken ;)

@Sandra, dat zou zeker super zijn…wat zul je trots zijn dat hij het zo goed doet (anders ook wel, maar toch)..hoop dat hij donderdag goed nieuws brengt. Hoe gaat je man er eigenlijk mee om?

@Odess, dat klinkt allemaal goed zeg!! Dus het klopt wel dat het de laatste weken nog bijna een kilo kan groeien..wist ik helemaal niet meer van de vorige keer. Je bloeddruk ook netjes hè! Heb je na die ene keer nog weer zoveel last van je buik gehad?

@Supermom, bedankt voor al je info..helemaal duidelijk. Dat is inderdaad wel een beetje raar. Heb je al een gesprek aangevraagd?

@Judith, kijk zo hoort het…nu al een gehoorzaam kind :D:D

Hier niet aan het fotoalbum begonnen (uiteraard), moet de foto’s ook nog uitzoeken en laten afdrukken. Na de boodschappen kwam een andere collega even op de thee en net samen met de kleine meid heerlijk twee uur geslapen. Wat kun je daar af en toe van opknappen!

16. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Rustig aan doen hoor!
    En dikke knuff!!

17. mamv1

mamv1 Niet meer actief

spannnnnnnnnnnnneeennnnnnnddddddd!!!!!:d:d

18. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    @Felicee: hihi schattig dat ze dan zo trots is dat ze zelf haar luier heeft uitgedaan. Maar minder leuk als ze dan vervolgens in bed plast, of doe je de luier dan tijdens dat ze slaapt weer aan?
    Hihi weer een nieuwe klus bedacht. Je mag ook gewoon uitrusten tijdens je verlof he? ;)

@Pris: Oh daar ben je gelukkig. Zo dat waren dan wel heftige voorweeen zeg. Hopelijk houden ze nu even op dan.

@Zomaar: Je moet wel wat proberen te eten hoor (hier spreekt strenge moeder) Hopelijk hebben ze een heerlijk toetje voor je hihi. :D

@lovely: Is de ziggoman nog geweest?

@Sandra: wat geweldig hoe snel hij vooruit gaat. Ik hoop dat je hem snel mee naar huis mag nemen. Maar hij moet er natuurlijk wel helemaal klaar voor zijn. Toch wel fijn dat hij onder controle blijft bij de kinderarts, dan houden ze hem in ieder geval goed in de gaten.

@Odess: Jij ook al zo’n preuts kindje. Ik ben benieuwd of hij goed naar de verloskundige gaat luisteren hihi. Verslag kon ermee door. :D;)

@sweetbel: ja ik ga dadelijk denk ik lekker op de bank opvouwen. Maar op een of andere manier ga ik altijd toch raar zitten en ook bij zitten heb ik veel pijn dus ik veranderd continu van houding en dat is tijdens het was opvouwen niet altijd zo handig.
    Ziek melden? Waar slaat dat nou weer op. Ik zou geloof ik op bellen en zeggen ik kom mijn verlof melden, wat een onzin.

@Judith: Oh gelukkig dat het allemaal goed is. Wat fijn dat de baby nog even gedraaid is. Hij liet mamma wel in spanning.

@Zomaar: Is je ijzer laag ofzo, omdat je ineens zo moe bent?

@Marry: Netjes de kilo’s. Ik ben 15 kilo aangekomen. Mensen in mijn omgeving vinden dat veel maar ja het is toch echt niet anders. Ik heb ook best een grote buik.

Hihi Zomaar ik word helemaal zenuwachtig met je mee. Wat spannend zeg. Dadelijk is de kleine er joepiiieee

@Felicee: Ja lekker soms om ’s middags even goed te slapen. Heb hier vanmiddag ook even bijgeslapen en voel me een stuk fitter. Maar soms kan ik me er ook nog beroerder door voelen dus het is altijd een beetje afwachten.

@lovely: Hoe komt het dat je down bent meid? Is er iets gebeurd?

Nou hier weer gerust gesteld. Mijn bloedplaatjes zijn weer goed maar ik moet volgende keer wel weer bloed laten prikken want nu is mijn ijzer weer niet helemaal goed. Allemachtig er is ook altijd wat, maar goed ik mag niet klagen dus.
    En werd net ook gebeld dat de kinderwagen klaar staat. Raar joh ik weet nog dat toen we hem bestelde ik dacht dat duurt nog heeeeel lang voordat ik hem krijg en tegen die tijd komt de baby al bijna. Ook als ik mensen hoor zeggen: nog maar 6 weken dan denk ik: wow 6 weken en dan al een kleintje hier. De weken gaan zo snel vind ik.
    Maar de angst voor de bevalling is nog niet echt veel minder toch.. Dat had ik vorige keer wel toen ik ingeleid werd had ik echt zoiets van: kom maar op, alles beter dan zwanger zijn. Misschien ben ik het nu ondanks alles toch minder zat dan toen.

19. Irissimon

nou ben weer opgeknapt ff lekker buiten geweest nog ctg is goed en ga zo na huis.

miss word keizersnee nog wel uitgesteld. krijg nog groeiecho vrijdag. want hij vond dat ik dikker was geworden. maar minimale kans dat dat gebeurt.

wil iemand de tijd weten pb maar :)

ga zo na huis en lekker patat eten

warm eten was niet gaar dus dubbele toet gehad hahaha... en ben blij dat ik wat fitter ben anders bleef ik hier wel....

20. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aloha!!! Pff meer dan 3 uur in de auto gezeten vandaag.. dochtertje naar Brabant gebracht, paar daagjes mee op vakantie met vrienden... Gek hoor haar zo achter te laten, ik heb er meer problemen mee dan zij...:) ... Zoontje lag op de terugweg te slapen, beeb duidelijk niet! Ik heb maar 20 minuten gereden en was er toen wel klaar mee...
    Morgen 8u vk, daarna om 10u afgesproken met 2 vriendinnen & kids in de buitenspeeltuin. Vriendin wordt op dit moment als het goed is geopereerd.. spannend hoor... pff

Deel Deze Pagina